w220 ostajan opas

Vastaa Viestiin
Antikainen
Viestit: 72
Liittynyt: 29.6.2012 15:13
Paikkakunta: Hell

w220 ostajan opas

Viesti Kirjoittaja Antikainen »

Otsikko kertoo kaiken. Saksanmaalta näkyy saavan 5000€ jo valita asti. Mitä muuta näissä on kauheata kuin airmatic? Vuosimalli 2001-2005. 320 cdi koneinen kiinnostaa eniten.

On kuumottanut tälläinen herkku jo kauan (vuodesta 1998). Vähitellen alkaa olla hinnat saavutettavalla tasolla.

Star on ainakin hankintalistalla jos ässän saisi pihaan. Ei varmaan haittaisi olla mukana jo kun autoa ostattelee.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Itse menin kaupoille starin kanssa ja se helpotti ostopäätöstä kummasti, kun ei mitään majoria löytynyt. Jos tekniikka pelottaa, niin joku perusmalli on sun auto. Jos tekniikka ei pelota, niin ymmärrät airmatikinkin olevan yksi ässän simppeleimmistä systeemeistä.

Auton kallein ja hankalin osa on kori, joten sen kunto kannattaa tutkia tarkkaan. Takimmaisten nostopisteiden alue kannattaa tutkia huolella. Sakuissa kun ei niin paljoa ajella hiekkateillä, ei reijistä kertovia hiekkakasoja helposti kerry moottoritilaan, mutta suomessa ne sitten huomaa..
Pellit on muovien alla, joten kuntoa pääsee arvioimaan kunnolla vasta, kun pohjamuovit ja sisälokarit on irti. Jos pohjamuovit on aivan paskana, voi siitäkin päätellä aika paljon pohjan kunnosta. Joissakin kulttuureissa (suomi) autoja nostellaan ihan miten sattuu helmoista, eikä se paranna kuntoa.
Kun auto ei suomessa ole ollut, ei pitäisi pahalta näyttää. Jos ensimmäinen omistaja olisi auton suojauttanut, niin olisipa se hienoa. En ole kuullut, että koskaan olisi tällaista vastaan tullut.

Vemputtamalla autoa kurkista näet iskareiden kunnon. Jos nurkat on pompotettavissa, on iskarit ajettu loppuun ja koska iskarit on integroituna jousiin, on nekin kohta loppu. Itselleni oli ainakin autoa hankkiessani päivän selvää, että jouset vaihtuvat pikavauhtia joka nurkkaan. Tämä remontti aiheuttaa yleensä aikamoista itkeskelyä foorumeilla, mutta jos ässällä haluaa ajaa, ei parin tonnin osakustannus pitäisi aiheuttaa mutta kuin hymyn naamalle.

Etupäässä on nivelet todennäköisesti väljät, ja jos jostain löydät saksasta nimismiehen kiharaa tms. voit todentaa mahdolliset väljyydet reaktiotankojen pallonivelissä.

Itsekin ostin viiden tonnin ässän, eikä ole kaduttanut. Ekan 2 vuoden aikana kilsoja on tullut 70 000 ja kun kolmas vuosi täyttyy, saattaa 100 000 mennä rikki.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

ram kirjoitti:Tämä remontti aiheuttaa yleensä aikamoista itkeskelyä foorumeilla, mutta jos ässällä haluaa ajaa, ei parin tonnin osakustannus pitäisi aiheuttaa mutta kuin hymyn naamalle.
Kerranki jollain oikea asenne 8) Yleensä kun se menee juuri noin että nillitetä pitkin foorumeita p*skaa laatua kun on viimeisillä tai lainarahoilla ostettu fully loaded ässä, eikä pelimerkit riitä enää normaaleihin huoltotoimenpiteisiin :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Antikainen
Viestit: 72
Liittynyt: 29.6.2012 15:13
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Antikainen »

Juu, tuo toimintaparitonnia onkin tuttu ja tiedossa oleva käsite näistä vehkeistä.

Hienoa, että näistä löytyy tietoa ihan kotimaankin kielellä!
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Jos on mennyt ohi, niin tuossa mun topikissa

viewtopic.php?t=28965

On muutama pikku juttu käyty läpi. Nyttemmin rassaustahti on hidastunut ja autolla on vaan nielty kilometrejä.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Kyllä möhköässän kanssa riitti yleensä se toimintatonni. :lol:

Siis yhteen "huoltoon".

Sitten kun oot ässää myymässä ja se suomipoika tulee sitä ostamaan niin voit varautua siihen että ostajaehdokas vetoaa siihen että netistä löytyy 2 tonnia halvemmalla samanlainen ässä.

Tuo autokauppa on mennyt siihen että autot pitäisi aina saada mallisarjan halvimmalla myynnissä olevan auton hinnalla, vaikka olisi juuri kone rempattu, alusta laitettu ja auto maalattu.

:x
® Mesen V8 Klubi
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: w220 ostajan opas

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Antikainen kirjoitti:Otsikko kertoo kaiken. Saksanmaalta näkyy saavan 5000€ jo valita asti. Mitä muuta näissä on kauheata kuin airmatic?
Airmaticin sijaan autossa voi olla ABC-kauhistus. :)
Antikainen
Viestit: 72
Liittynyt: 29.6.2012 15:13
Paikkakunta: Hell

Viesti Kirjoittaja Antikainen »

RAM on kyllä armoton kaveri seppäilemään. Huoltoa näkyyvät vain kaipaavan. Osa enempi osa vähempi. En ole vielä pelästynyt..
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Liki kolme vuotta sitten, kun omaani (S500) etsiskelin, ei saksasta saanut viidellä tonnilla, kuin kolaroituja vehkeitä. Hinnat on tietty siitä laskenut ja valinnanvaraa on nyt 5 tonnilla paljon enemmän. Diiselimoottorilla olivat ässät aina kovasti kalliimpia ja niiden pyyntihinta suomessakin oli silloin aika kova. BTW paras W220 S500, jonka olen mobilessa nähnyt, oli 950 000 ajettu.

Ei muuta kuin ostohousut jalkaan, setelinippu taskuun ja kaupoille :wink:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

LiQQe kirjoitti: Tuo autokauppa on mennyt siihen että autot pitäisi aina saada mallisarjan halvimmalla myynnissä olevan auton hinnalla, vaikka olisi juuri kone rempattu, alusta laitettu ja auto maalattu.

:x
Näin on, siksi säilönkin oman ässän naftaliiniin. :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Minusta Ramin oma topicci on osto-oppaiden äiti!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Lentäjä
Viestit: 68
Liittynyt: 14.5.2007 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Lentäjä »

LiQQe kirjoitti:Kyllä möhköässän kanssa riitti yleensä se toimintatonni. :lol:

Siis yhteen "huoltoon".

Sitten kun oot ässää myymässä ja se suomipoika tulee sitä ostamaan niin voit varautua siihen että ostajaehdokas vetoaa siihen että netistä löytyy 2 tonnia halvemmalla samanlainen ässä.

Tuo autokauppa on mennyt siihen että autot pitäisi aina saada mallisarjan halvimmalla myynnissä olevan auton hinnalla, vaikka olisi juuri kone rempattu, alusta laitettu ja auto maalattu.

:x
Ihan sama oli kun 105tkm ajettua ruotsintuonti-clk-320:a kaupittelin pari vuotta sitten jossa oli täyd. merkkiliikkeen huoltohistoria ja varusteista puuttu vaan 3 muistipaikan penkit, navigointi ja takalasin verho, muuten kaikki, ja nuo em toimenpiteet tehty niin ilmaiseks olis pitäny antaa, vitutti myydä sitä ku ostajat vertas sitä karvalakki-suomimersuihin...
Avatar
Pikkujehu
Viestit: 41
Liittynyt: 16.1.2012 2:31
Paikkakunta: Arguineguin, Gran Canaria

Viesti Kirjoittaja Pikkujehu »

LiQQe kirjoitti:Kyllä möhköässän kanssa riitti yleensä se toimintatonni. :lol:

Siis yhteen "huoltoon".

Sitten kun oot ässää myymässä ja se suomipoika tulee sitä ostamaan niin voit varautua siihen että ostajaehdokas vetoaa siihen että netistä löytyy 2 tonnia halvemmalla samanlainen ässä.

Tuo autokauppa on mennyt siihen että autot pitäisi aina saada mallisarjan halvimmalla myynnissä olevan auton hinnalla, vaikka olisi juuri kone rempattu, alusta laitettu ja auto maalattu.

:x
Itse kauppasin vajaa pari vuotta sitten (tälläkin sivustolla) W126:sta. Saman huomasin minäkin, eli olisi pitänyt puoli-ilmaiseksi myydä. Vakuuteltiin kyllä puhelimessa, että "juu, juu,onhan vanhoissa aina jotakin", mutta annapa olla, kun paikan päälle päästiin, niin kuulosti siltä, että auton olisi pitänyt olla uutta vastaava ja olisi pitänyt myydä juuri siihen nettiauton listan halvimman hintaan. Sanoinkin kohteliaasti, että käy ihmeessä hakemassa sitten se!

Aika paljon tuli lisäksi kyselyjä näiltä rehellisten autokauppiaiden leipää syöviltä 'pimeiltä' autojobbareilta! Samoilta m**kuilta kun menet ostamaan jotakin, niin kyllä silloin on hinta ihan eri luokkaa. Yksikin tuli kylään toyota anjoviksella, niin piruuttani kysyin, paljonko tuo maksaisi, jos ostaisin käyttöauton tilalle, niin eipä ollut se listan halvin (tarkistin jälkikäteen vastaavien hintatason), ei edes listan puolivälissä!

Jumalauta, ollaan muka niin taitavia bisnesmiehiä, että...

Onneksi pystyn työnikin puolesta tarkistamaan, onko myyjä 'oikea' omistaja vai joku huuhaa välityyppi.

Sori, meni 'hieman' OT -linjalle, mutta kylläpä helpotti! :wink:
sulovilenismi: "No kun sen sai niin halavalla"
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Multa saa tulla ostamaan ässän pois... Vähän olis tallissa täyttä kun on tuo sl:kin nykyään...
Eikä tosiaan tarvitse mitään toiminta tonneja käytellä. :lol:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Joo näin se menee. Mullakin on ne toimintatonnit jo autoon käytetty (paitti maalaus, joka seuraavana vuorossa) ja tuohon topikkiini ei oo saanut oikeen mitään päivitystä aikaiseksi, kun kaikki isommat on jo tehty. Siitä kun käy vilkasemassa, niin voi suurinpiirtein ruutupaperille ynnäillä eron jo kunnostetun ja jobbariversion välillä.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

näin se pojat menee(tytöt).auton kauppaaminen on yks hitoksen veemäisimpiä puuhia.mutta osto mukavempaa. :D
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215”