w211 radio ei kuulu * vika löytyi*

Vastaa Viestiin
harrastelija
Viestit: 10
Liittynyt: 24.10.2010 21:39

w211 radio ei kuulu * vika löytyi*

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

Elikkä Farkku -04 220cdi. Ja radio ei kuulu, paitsi nova Keskustassa ajellessa. Muualla ei kuulu kuin suhinaa/ pätkii. Vaihdettu vasemmassa takasivu lasissa oleva antennina vahvistin. Sekä takaluukussa oikealla oleva vahvistin. Takasivulasista lähtevän antenni piuhan kun irroittaa niin sitten ei kuulu radiosta yhtään mitään. olisikohan antennin johdossa vika!?!

Lisäksi navigaattori ei löytänyt satelliittejä (liittyykö tähän tai sitten eri vika), korjaantui erillisellä gps mokkulalla joka tulee suoraan aps 50 radioon.

3 vika on hands free Kun puhuu niin välillä minuuttin välillä kolmen jälkeen vastaan ottaja sanoo että puhelin rätisee, sitten kun ottaa luurin käteen rätinä loppuu!?!
Viimeksi muokannut harrastelija, 12.1.2011 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No jos harrastat Novaa kuunnella, niin helpoimmalla pääset kun tietokoneella nauhoitat semmoisen muutaman tunnin pätkän ohjelmasta CD:lle, ja soitat sitä toistolla. Eroa ei huomaa juur ollenkaan, etenkään soittolistan pituudesta :idea:

Toki kannattaa uusia levy parin vuoden välein, ei siksi että ohjelmat olisivat juuri muuttuneet, mutta kuulemma jatkovassa toistossa jopa CD-levy kuluu :P
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
harrastelija
Viestit: 10
Liittynyt: 24.10.2010 21:39

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

jovihava kirjoitti:No jos harrastat Novaa kuunnella, niin helpoimmalla pääset kun tietokoneella nauhoitat semmoisen muutaman tunnin pätkän ohjelmasta CD:lle, ja soitat sitä toistolla. Eroa ei huomaa juur ollenkaan, etenkään soittolistan pituudesta :idea:

Toki kannattaa uusia levy parin vuoden välein, ei siksi että ohjelmat olisivat juuri muuttuneet, mutta kuulemma jatkovassa toistossa jopa CD-levy kuluu :P
No tuostapa oli apua!!
Ongelma onkin juuri se kun mikään muu kun nova ei kuulu!!
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Anteeksi, tarkoitus ei ollut ilkeillä tai isommasti rienatakaan :oops: Ajattelin minä vähän sitäkin että joku oikeasti asioista tietävä voisi ottaa asiaan kantaa jos topikki nousee unholasta näkösälle :wink:

Itse hakisin ogelmaa antennilinjasta, jossain siellä on katko oireista päätellen. Tietysti jos pystyt testaamaan toisella antennilla niin voi varmistautua siitä että radio itsessään toimii.

Nii ja tervetuloa voorumille harrastelija :!:
Viimeksi muokannut jovihava, 31.10.2010 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

MOST väylävikoja noissa on ollut mutta se yleensä katkoo radiota kokonaan ... jaa-a ...

(jovihava tossa aiemmin vaan uppaili kyssäriäsi omalla tavallaan jotta saisit siihen vastauksia :wink: )
harrastelija
Viestit: 10
Liittynyt: 24.10.2010 21:39

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

jovihava kirjoitti:
Itse hakisin ogelmaa antennilinjasta, jossain siellä on katko oireista päätellen. Tietysti jos pystyt testaamaan toisella antennilla niin voi varmistautua siitä että radio itsessään toimii.

Nii ja tervetuloa voorumille harrastelija :!:
Kiitoksia.
Ajattelinkin testata toisella (irto antennilla) muta en ole löytänyt mistään antennia mikä sopii siellä vas takalokasuojassa olevaan boksiin. Olikohan liitin joku fakra tai jotain sinne päin. Antennihan tuossa on vasemmassa takaikkunassa ja vahvistimesta lähtee pienenä liittimenä eteenpäin (tai oikeastaan siitä lähtee 2 eri antenni johtoa!?)
asdf
Viestit: 197
Liittynyt: 03.10.2005 13:33

Viesti Kirjoittaja asdf »

..
Viimeksi muokannut asdf, 20.2.2012 11:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
asdf
Viestit: 197
Liittynyt: 03.10.2005 13:33

Viesti Kirjoittaja asdf »

..
Viimeksi muokannut asdf, 20.2.2012 11:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
harrastelija
Viestit: 10
Liittynyt: 24.10.2010 21:39

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

harrastelija kirjoitti:
jovihava kirjoitti:
Itse hakisin ogelmaa antennilinjasta, jossain siellä on katko oireista päätellen. Tietysti jos pystyt testaamaan toisella antennilla niin voi varmistautua siitä että radio itsessään toimii.

Nii ja tervetuloa voorumille harrastelija :!:
Kiitoksia.
Ajattelinkin testata toisella (irto antennilla) muta en ole löytänyt mistään antennia mikä sopii siellä vas takalokasuojassa olevaan boksiin. Olikohan liitin joku fakra tai jotain sinne päin. Antennihan tuossa on vasemmassa takaikkunassa ja vahvistimesta lähtee pienenä liittimenä eteenpäin (tai oikeastaan siitä lähtee 2 eri antenni johtoa!?)
NYT VIKA LÖYTYI (ainakin luulisin)

Eli vika on takalasissa ( vaikkei silmämööröisesti vikaa näy)'

Antenni vahvistimia on siis 2 vasenmman takasivu ikkunan yläpuolella sekä takaluukussa oikealla.
Toiminnan voi kokeilla kun ottaa vahvistimelle tulevan johdon irti ja jos ei kuuluvuus muutu on vika vahvistimessa/ lasissa. Itse luulin aluksi vahvistimen olevan viallinen ja ostin uuden (120eur) ja ei muutosta. Nyt kun laittaa vahvistimen ja lasin väliin johdon pätkän (lisäantenniksi) kuuluvuus paranee heti. :D :D
harrastelija
Viestit: 10
Liittynyt: 24.10.2010 21:39

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

harrastelija kirjoitti:
harrastelija kirjoitti:
jovihava kirjoitti:
Itse hakisin ogelmaa antennilinjasta, jossain siellä on katko oireista päätellen. Tietysti jos pystyt testaamaan toisella antennilla niin voi varmistautua siitä että radio itsessään toimii.

Nii ja tervetuloa voorumille harrastelija :!:
Kiitoksia.
Ajattelinkin testata toisella (irto antennilla) muta en ole löytänyt mistään antennia mikä sopii siellä vas takalokasuojassa olevaan boksiin. Olikohan liitin joku fakra tai jotain sinne päin. Antennihan tuossa on vasemmassa takaikkunassa ja vahvistimesta lähtee pienenä liittimenä eteenpäin (tai oikeastaan siitä lähtee 2 eri antenni johtoa!?)
NYT VIKA LÖYTYI (ainakin luulisin)

Eli vika on takalasissa ( vaikkei silmämööröisesti vikaa näy)'

Antenni vahvistimia on siis 2 vasenmman takasivu ikkunan yläpuolella sekä takaluukussa oikealla.
Toiminnan voi kokeilla kun ottaa vahvistimelle tulevan johdon irti ja jos ei kuuluvuus muutu on vika vahvistimessa/ lasissa. Itse luulin aluksi vahvistimen olevan viallinen ja ostin uuden (120eur) ja ei muutosta. Nyt kun laittaa vahvistimen ja lasin väliin johdon pätkän (lisäantenniksi) kuuluvuus paranee heti. :D :D

Eipä auttanut tuokaan eikä erillinen antennikaan. Loppujen lopuksi sain vaihdettua taka agw:n niin johan nova ja muut kanavat kuuluvat. eihän tää ollutkaan kun puolentoistavuoden projekti :)
klappi
Viestit: 18
Liittynyt: 01.1.2012 20:04

Viesti Kirjoittaja klappi »

harrastelija kirjoitti:
harrastelija kirjoitti:
harrastelija kirjoitti: Kiitoksia.
Ajattelinkin testata toisella (irto antennilla) muta en ole löytänyt mistään antennia mikä sopii siellä vas takalokasuojassa olevaan boksiin. Olikohan liitin joku fakra tai jotain sinne päin. Antennihan tuossa on vasemmassa takaikkunassa ja vahvistimesta lähtee pienenä liittimenä eteenpäin (tai oikeastaan siitä lähtee 2 eri antenni johtoa!?)
NYT VIKA LÖYTYI (ainakin luulisin)

Eli vika on takalasissa ( vaikkei silmämööröisesti vikaa näy)'

Antenni vahvistimia on siis 2 vasenmman takasivu ikkunan yläpuolella sekä takaluukussa oikealla.
Toiminnan voi kokeilla kun ottaa vahvistimelle tulevan johdon irti ja jos ei kuuluvuus muutu on vika vahvistimessa/ lasissa. Itse luulin aluksi vahvistimen olevan viallinen ja ostin uuden (120eur) ja ei muutosta. Nyt kun laittaa vahvistimen ja lasin väliin johdon pätkän (lisäantenniksi) kuuluvuus paranee heti. :D :D

Eipä auttanut tuokaan eikä erillinen antennikaan. Loppujen lopuksi sain vaihdettua taka agw:n niin johan nova ja muut kanavat kuuluvat. eihän tää ollutkaan kun puolentoistavuoden projekti :)
mistä ostit taka agw:n ja mitä oli hintaa?
harrastelija
Viestit: 10
Liittynyt: 24.10.2010 21:39

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

mistä ostit taka agw:n ja mitä oli hintaa?[/quote]

Tilasin e baystä. vähän alta parisataa kotiin toimitettuna.
Mulla kävi vaan aluksi "kämmi" ja tilasin kuva nperusteella väärän, "normaalin" (siis yhdellä antennilla) agw:n, joka muuten nyt ylimääräinen ja myynnissä halukkaalle.
Eli kannattaa kattoa se agw:n numero.
Lisäksi mulla on ylimääräisenä molemmat antenni vahvistimet jos käyttöä.....
klappi
Viestit: 18
Liittynyt: 01.1.2012 20:04

Viesti Kirjoittaja klappi »

harrastelija kirjoitti:mistä ostit taka agw:n ja mitä oli hintaa?
Tilasin e baystä. vähän alta parisataa kotiin toimitettuna.
Mulla kävi vaan aluksi "kämmi" ja tilasin kuva nperusteella väärän, "normaalin" (siis yhdellä antennilla) agw:n, joka muuten nyt ylimääräinen ja myynnissä halukkaalle.
Eli kannattaa kattoa se agw:n numero.
Lisäksi mulla on ylimääräisenä molemmat antenni vahvistimet jos käyttöä.....[/quote]


oisko tuota tarjolla osan numero on A211870668980 ?
harrastelija
Viestit: 10
Liittynyt: 24.10.2010 21:39

Viesti Kirjoittaja harrastelija »

klappi kirjoitti:
harrastelija kirjoitti:mistä ostit taka agw:n ja mitä oli hintaa?
Tilasin e baystä. vähän alta parisataa kotiin toimitettuna.
Mulla kävi vaan aluksi "kämmi" ja tilasin kuva nperusteella väärän, "normaalin" (siis yhdellä antennilla) agw:n, joka muuten nyt ylimääräinen ja myynnissä halukkaalle.
Eli kannattaa kattoa se agw:n numero.
Lisäksi mulla on ylimääräisenä molemmat antenni vahvistimet jos käyttöä.....

oisko tuota tarjolla osan numero on A211870668980 ?[/quote]

Tässä numero 2118206889

Eli on vain yksi antenni lähtö, muuten ulkoisesti saman näköinen kun se mun toinenkin. Missäsäpäin asustelet, saahan tuota kokeilla. Tuonhan irroittaa viidessä minuutissa.
klappi
Viestit: 18
Liittynyt: 01.1.2012 20:04

Viesti Kirjoittaja klappi »

Eli on vain yksi antenni lähtö, muuten ulkoisesti saman näköinen kun se mun toinenkin. Missäsäpäin asustelet, saahan tuota kokeilla. Tuonhan irroittaa viidessä minuutissa.
pistin yv:n
zepe
Viestit: 60
Liittynyt: 05.5.2008 22:06
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja zepe »

Mulla on 08 sedanissa samaa vika, eli radiosta tuli pari päivää sitten aika kovakorvainen. Missäpäin takatilaa nuo antennivavistimet sijaitsevat ?

Zepe
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”