S211 koukun pistoke 7->13-napaiseksi

Vastaa Viestiin
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

S211 koukun pistoke 7->13-napaiseksi

Viesti Kirjoittaja mazza »

Miten vuoden 2004 farkun orkkiskoukun sähköt on kytketty? Löytyykö autosta valmiit liitännät 13-napaiselle johdolle, vai joutuuko alkaa nikkaroimaan sähköjä pistokkeelle itse? Lisävirrat, maat ja pakkivalo on nätti releyttää, mutta mieluusti kytkis suoraan valmiisiin liittimiin.

Kaikki talon 7-napaiset pistokkeet lähtee polttoon :x
(ne, mitkä ei ole vielä palaneet...)
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Omalla ohjainlaitteella ovat koukun sähköt. Joutunee vaihtamaan ohjainlaitteen?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Tuossa sedanin koukkusähköt:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... 6542,d.bGE

Onnistuiskohan vaan piuhan vaihdolla, ymmärtääkö ohjain toisenlaista pistoketta?

13-->7 menee komeesti adapterilla mutta toisinpäin en tiedä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tilaa valmis johtosarja, jossa on mukana tarvittava ohjainlaitemokkula niin ei tarvi kikkailla.

Ebayssä vähän toistasataa. Suomen hintatasosta en tiedä.

Tuossa esimerkki 13-napaisesta S211 sähkösarjasta --> http://www.ebay.de/itm/Elektrosatz-Jaeg ... 5af4623205

Hakusanaksi Saksan Ebayssä: mercedes s211 elektrosatz
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Adapterit löytyy kumminkin päin, mutta 13-napaisen tuomat lisätoiminnot jää kyllä matkalle ja virrankesto on edelleen heikko kuin meikäläisen muisti :roll:

Tuliterät pistokkeet vaunussa ja autossa kesti jääkaappi päällä 200km matkan. Seuraavaksi pistin tuliterän kärryn perään, jonka valot räpsähti pari kertaa ja pimeni. Kurkkasin pistokkeeseen: maapinnissä parin millin hapettumakerros, ilmeisesti hitsautumisen johdosta. Tosiaan kärry ja auton pistorasia oli pari päivää vanhat, vaunun pistoke taas ajokauden päätteeksi vaihdettu ja uudenveroinen. Meni hiukan luotto noihin.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Parempi olisi olla suoraan 13-pinninen pistoke (ja sähkösarja), kun niissä adaptereissä tulee aina jännitteenalenemaa, josta voi johtua juuri kuvailemasi kaltaisia ongelmia kun virtaa tarvitaan enempi.
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Juuri niin, sehän tässä tarkoitus onkin. 7-napaisesta pystyy kyllä tekemään lähes oikein toimivan 13-napaisen muutamalla lisäjohdolla ja releellä. Nämä vähän virtaa vievät vehkeet toimii hyvin 7-napaisella liittimelläkin, eli kärryissä voi säilyttää toistaiseksi 7-napaiset pistokkeet (useamman käyttäjän kärryjä, muilla autoissa 7-napaiset), mutta vaunuun ja autoon tulee 13-napaiset. 7-napaisessa tärkeää on säännöllinen rasvaus ja se, että hiemankin kulunut pistoke vaihdetaan uuteen, ennen kuin se alkaa tehdä rasialle hallaa.
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Kurkkasin konttiin. Sieltä löytyi Jaeger CFC Trailer module 52042504, johon tulee 14-pinninen liitin mutta useita johtopaikkoja on käyttämättä. Internetin ihmeellinen maailma ei löytänyt tuolla numerosarjalla mitään järkevää... Onkohan 13-napaisen moduuli samalla liittimellä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”