S211 koukun pistoke 7->13-napaiseksi
S211 koukun pistoke 7->13-napaiseksi
Miten vuoden 2004 farkun orkkiskoukun sähköt on kytketty? Löytyykö autosta valmiit liitännät 13-napaiselle johdolle, vai joutuuko alkaa nikkaroimaan sähköjä pistokkeelle itse? Lisävirrat, maat ja pakkivalo on nätti releyttää, mutta mieluusti kytkis suoraan valmiisiin liittimiin.
Kaikki talon 7-napaiset pistokkeet lähtee polttoon
(ne, mitkä ei ole vielä palaneet...)
Kaikki talon 7-napaiset pistokkeet lähtee polttoon
(ne, mitkä ei ole vielä palaneet...)
Omalla ohjainlaitteella ovat koukun sähköt. Joutunee vaihtamaan ohjainlaitteen?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tuossa sedanin koukkusähköt:
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... 6542,d.bGE
Onnistuiskohan vaan piuhan vaihdolla, ymmärtääkö ohjain toisenlaista pistoketta?
13-->7 menee komeesti adapterilla mutta toisinpäin en tiedä...
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=& ... 6542,d.bGE
Onnistuiskohan vaan piuhan vaihdolla, ymmärtääkö ohjain toisenlaista pistoketta?
13-->7 menee komeesti adapterilla mutta toisinpäin en tiedä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tilaa valmis johtosarja, jossa on mukana tarvittava ohjainlaitemokkula niin ei tarvi kikkailla.
Ebayssä vähän toistasataa. Suomen hintatasosta en tiedä.
Tuossa esimerkki 13-napaisesta S211 sähkösarjasta --> http://www.ebay.de/itm/Elektrosatz-Jaeg ... 5af4623205
Hakusanaksi Saksan Ebayssä: mercedes s211 elektrosatz
Ebayssä vähän toistasataa. Suomen hintatasosta en tiedä.
Tuossa esimerkki 13-napaisesta S211 sähkösarjasta --> http://www.ebay.de/itm/Elektrosatz-Jaeg ... 5af4623205
Hakusanaksi Saksan Ebayssä: mercedes s211 elektrosatz
Adapterit löytyy kumminkin päin, mutta 13-napaisen tuomat lisätoiminnot jää kyllä matkalle ja virrankesto on edelleen heikko kuin meikäläisen muisti
Tuliterät pistokkeet vaunussa ja autossa kesti jääkaappi päällä 200km matkan. Seuraavaksi pistin tuliterän kärryn perään, jonka valot räpsähti pari kertaa ja pimeni. Kurkkasin pistokkeeseen: maapinnissä parin millin hapettumakerros, ilmeisesti hitsautumisen johdosta. Tosiaan kärry ja auton pistorasia oli pari päivää vanhat, vaunun pistoke taas ajokauden päätteeksi vaihdettu ja uudenveroinen. Meni hiukan luotto noihin.
Tuliterät pistokkeet vaunussa ja autossa kesti jääkaappi päällä 200km matkan. Seuraavaksi pistin tuliterän kärryn perään, jonka valot räpsähti pari kertaa ja pimeni. Kurkkasin pistokkeeseen: maapinnissä parin millin hapettumakerros, ilmeisesti hitsautumisen johdosta. Tosiaan kärry ja auton pistorasia oli pari päivää vanhat, vaunun pistoke taas ajokauden päätteeksi vaihdettu ja uudenveroinen. Meni hiukan luotto noihin.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Juuri niin, sehän tässä tarkoitus onkin. 7-napaisesta pystyy kyllä tekemään lähes oikein toimivan 13-napaisen muutamalla lisäjohdolla ja releellä. Nämä vähän virtaa vievät vehkeet toimii hyvin 7-napaisella liittimelläkin, eli kärryissä voi säilyttää toistaiseksi 7-napaiset pistokkeet (useamman käyttäjän kärryjä, muilla autoissa 7-napaiset), mutta vaunuun ja autoon tulee 13-napaiset. 7-napaisessa tärkeää on säännöllinen rasvaus ja se, että hiemankin kulunut pistoke vaihdetaan uuteen, ennen kuin se alkaa tehdä rasialle hallaa.