pissapoika laseille&valoille ei toimi

Vastaa Viestiin
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

pissapoika laseille&valoille ei toimi

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Eli kun viiksen painaa pohjaan pyyhkijät pyyhkivät kerran, lasille ei tule vettä. Pyyhkijät eivät huido enempää kuin kerran, vaikka pitäisi pitkäänkin viikseä painettuna pohjaan.

Myös ajovalonpesurit ei toimi, niille tarkoitetusta erillisestä napista.

Vähän harmitti ajaa eilen limingasta helsinkiin ilman tuulilasin pyyhkijöitä. Onneksi kuitenkin hyvin suunniteltu keulan aerodynamiikka kun ei paskat pahasti jäänyt lasiin.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
Teutori
Viestit: 24
Liittynyt: 13.11.2012 17:36
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja Teutori »

Täällä melkein samoja vaivoja, vaan sillä eroituksella, että tuulilasin pyyhkimet+pissapoika toimii niinkuin pitääkin, eli yksi kunnon painallus, niin tulee vettä ja kahdesta kolmeen pyyhkäisyä ( jos painaa vaan hiukan, niin pyyhkijät pyyhkivät kerran, mutta vettä ei tule. )
Mutta, mistä johtuu että ajovalojen pesimet ei pelitä, ei missään vaiheessa.
Kokeiltu on ajovalokytkimen eri asentoja ym.ym.
MB 200 CLK Coupe
MB A160
Pösö 308
Honda CBR 1000F
Volvo S60 ex
Volvo S80 ex
Ja muutama muu ex Volle
Avatar
Teutori
Viestit: 24
Liittynyt: 13.11.2012 17:36
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja Teutori »

Heh :D
Tää onkin hyvä foorumi, täällä vastauksia tulee aika pian :lol:
MB 200 CLK Coupe
MB A160
Pösö 308
Honda CBR 1000F
Volvo S60 ex
Volvo S80 ex
Ja muutama muu ex Volle
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Juu eli lamppujen pesimille on omakatkasia ja testrillä voidaan säätää nuo pissi kertoimet
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Teutori kirjoitti:Heh :D
Tää onkin hyvä foorumi, täällä vastauksia tulee aika pian :lol:
Hehheh vaan :D

Johtuisiko lampunpesimien toimimattomuus siitä, että ne ovat rikki tai jäässä tai sulake palanut, tai jotakin muuta haitan aiheuttajaa.

Selvännäkijöitä ei täällä ole, joten joskus jää nämä arvailuhommat tekemättä, mutta kerro sinä aiheuttaja sitten kun vika selviää. Helpoiten se selviää, kun auton käyttää Star-merkkisen testerin nokassa ja sitä testeriä käyttää semmoinen henkilö, joka osaa sitä käyttää.
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Hehheh... Mulla ainakin oli viisas auto, tyhmä omistaja.

Eli kun kävin auton ostamassa siellä olikin ollut pelkkää vettä säiliössä, ei sulanutkaan, vaikka oli pari päivää nollissa ja päivällä plussalla.

Hotarin pajalla staari sano, että pumppu paskana. Kun avattiin siellä oli puolet jäätä ja sen päällä mun lisäämät kusinesteet.
Onneksi ei mennyt säiliö halki.

Toinen Ajovalopesuri toimii, toinen ei. Toimivastakin kuuluu aikamoinen pamaus aina silloin tällöin. Onkos joku noita elvytellyt tai purkanut joskus?

Takalasille ei myöskään tule vettä, pumppu käy. Nyt ei ole jäässä, kun auto oli töissä sisällä sellaset 15 tuntia ja hallissa lämmintä 22c.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Avatar
Teutori
Viestit: 24
Liittynyt: 13.11.2012 17:36
Paikkakunta: Eurajoki

Viesti Kirjoittaja Teutori »

Meissenkeri kirjoitti:
Teutori kirjoitti:Heh :D
Tää onkin hyvä foorumi, täällä vastauksia tulee aika pian :lol:
Hehheh vaan :D

Johtuisiko lampunpesimien toimimattomuus siitä, että ne ovat rikki tai jäässä tai sulake palanut, tai jotakin muuta haitan aiheuttajaa.

Selvännäkijöitä ei täällä ole, joten joskus jää nämä arvailuhommat tekemättä, mutta kerro sinä aiheuttaja sitten kun vika selviää. Helpoiten se selviää, kun auton käyttää Star-merkkisen testerin nokassa ja sitä testeriä käyttää semmoinen henkilö, joka osaa sitä käyttää.
Jeps, juu, sen tiedän että selvännäkijät varmaan on vähissä :D
No, sen verran ehdin katsomaan, että kuskinpuolen kojelaudan päädyssä olevassa sulakerasiassa oli vihkonen jossa oli että "päävalon pesimet" , ja perässä merkintä SE
Oletettavasti, kun on tuo merkintä, niin on valinnainen varuste ( tuolla kun niitä oli muutamiakin, missä oli sama merkintä, ja joita tuosta kulkineesta ei löydy, laitehan on halogeeni valoilla, joten pesuri ei ole pakollinen varuste.
No, selvittelen kunhan ehdin, vuorotyö kun haukkaa pikkasen aikaa.
Jeps.
Sulakenumero 63 konetilassa on tuon ajovalopesimen sulakepaikka, paikassa 5A:n sulake ( saksankielisestä selostuksesta en saa selvää ) mutta enkuksi tuo olisi tuon pesimen sulake, mutta perässä tuo SE ( special edition ) joten auto on tilattu ilman pesureita. :D
Viimeksi muokannut Teutori, 16.2.2013 15:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 200 CLK Coupe
MB A160
Pösö 308
Honda CBR 1000F
Volvo S60 ex
Volvo S80 ex
Ja muutama muu ex Volle
Ventureman
Viestit: 16
Liittynyt: 07.1.2013 23:25

Viesti Kirjoittaja Ventureman »

_Niko kirjoitti:
Takalasille ei myöskään tule vettä, pumppu käy. Nyt ei ole jäässä, kun auto oli töissä sisällä sellaset 15 tuntia ja hallissa lämmintä 22c.
Mulla oli letkuliitos irronnut oikean takalokarin päällä ja pumppas nesteet takakontin pohjalle.
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Niin mullakin :D

Eilinen yövuoro menikin kuivatellessa äänieristeitä ja raaputtelemalla kastunutta bitumin ja pahvin sekotusta varapyörä kotelosta.

Ei tule kunnolla vieläkään lasille kunnolla vettä, letkussa on hyvä paine, mutta olisiko letku rutussa, tai suutin tukossa.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Ventureman
Viestit: 16
Liittynyt: 07.1.2013 23:25

Viesti Kirjoittaja Ventureman »

Hyvä että vuotokohta löytyi. Itse huomasin sen kun laitoin säiliön täyteen ja parin päivän päästä alkoi huudella lisää nestettä. Kuivatushommiksihanse meni :)

Kuulostaa että suutin vois olla tukkoinen.
Avatar
_Niko
Viestit: 285
Liittynyt: 08.3.2007 22:08
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja _Niko »

Joo taitaa olla suutin tukossa, ei mennyt paine-ilma kumpaankaan suuntaan. Voi olla tietysti myös letku rutussa jossain mutkassa.
Tuntu vaan siltä, että ei uskaltanut alkaa purkamaan kontin kehyksiä. Oli tuskan hikeä puserossa tarpeeksi jo pelkkien takakontin verhoilujen kanssa.
S211 270CDI -04
Tojota langgruiser

Oispa mullakin aamuisin pussit tyhjänä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”