APS 50 "pikkunavi" mykkänä

Vastaa Viestiin
ande
Viestit: 19
Liittynyt: 21.2.2007 18:25
Paikkakunta: Toijala

APS 50 "pikkunavi" mykkänä

Viesti Kirjoittaja ande »

Auto on V-keulainen 211. Humppaa soittelee tuo APS 50 ns. pikkunavi. Nyt on humpat kateissa eikä opastustakaan saa. Kun painaa nappulasta aparaatin päälle, niin tulee pelkästään Mercedes benz teksti ja logo. Siinä sitten ollaan. Ajotietokoneen näytöllä vain viivaa "---". Olen koittanut buutata, ottamalla sulakkeen nro. 6 pois minutiksi, sen jälkeen palauttanut tehdasasetukset ajotietokoneelta, mutta tuloksetta. Olen yrittänyt myös jotain näppäinyhdistelmiä kuten serv-mute-end call minutin verran, mikä pitäisi comandissa buutata koko laitteen (MB Worldista luettua). Ei vaan toimi ei. Staarilla ei saa yhteyttä ko laitteeseen ollenkaan. 2 toista laitetta on kokeiltu, molemmissa sama juttu kuin nykyisessä, vain mb teksti+logo näyttöön. Nämä kokeilu rammarit eivät täsmälleen samalla sarjanumerolla olleet, mutta kuitenkin. Tuntuu että voiko nämä kaikkai toisetkin laitteet olla rikki vai missä vika? Ei viitsisi alkaa tilailemaan satojen, jopa päälle tuhannen ekun vehkeitä, jos sama juttu niiden kanssa. Ilmeisesti samoja ongelmia on muillakin, mutta mikä on ollut lopullinen vika?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Kuituväylään yhteys kateissa. Syynä voi olla itse kuituvika, liitin irti tai väylässä oleva laite sekoilee/rikki. Kannattaa kokeilla resetoida AGW (sulakkeella) ja tarvittaessa ohittaa muut kuituväylän laitteet että löytyy syyllinen. Diagnoosi helpottaisi myös.
ande
Viestit: 19
Liittynyt: 21.2.2007 18:25
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja ande »

Resetointia yritetty sulake irroittamalla n. 1min ajaksi. Ei auttanut. Alkoi konstit olemaan niin lopussa, että vein auton Hämeenlinnan länsiautoon. Erikoiselta kuulostaa, että miten tuollainen kuitu voi "hajota", mutta jos niitäkin on ollut niin uskotaan :) Eiköhän sieltä jonkinlainen diagnoosi tule, kun ehtivät ensiviikolla aiheeseen perehtyä. Kerron sitten tänne, miten kävi.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1913
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

ande kirjoitti:Resetointia yritetty sulake irroittamalla n. 1min ajaksi. Ei auttanut. Alkoi konstit olemaan niin lopussa, että vein auton Hämeenlinnan länsiautoon. Erikoiselta kuulostaa, että miten tuollainen kuitu voi "hajota", mutta jos niitäkin on ollut niin uskotaan :) Eiköhän sieltä jonkinlainen diagnoosi tule, kun ehtivät ensiviikolla aiheeseen perehtyä. Kerron sitten tänne, miten kävi.
Kuitu menee rikki jos se hankaa johonkin liikkuessaan tai joku liikkuva osa hankaa paikallaan olevaa kuitua.

Tarkennatko minkä/mitkä kuituväylän yksiköt resetoit sulakkeella?
ande
Viestit: 19
Liittynyt: 21.2.2007 18:25
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja ande »

Takarontista otin sulakkeen nro. 6 pois, muistaakseni se on pelkkä radion sulake? Toisella kertaa otin 2 muutakin jotenkin radioon/naviin/cd-soittimeen liittyviä pois minutiksi. Ei vaikutusta. Kokeilin myös ottaa radion perästä johdot pois, laitoin takaisin. Tällöin ajotietokoneessa audio, tel ja nav kohdassa luki "please wait" ja muuttui hetken kuluttua viivoiksi "---".
ande
Viestit: 19
Liittynyt: 21.2.2007 18:25
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja ande »

Jos näitä kuituvikoja on ollut, niin onko tiedossa että miltä matkalta joutuu kuidun vaihtamaan? Mahtaakohan kyseinen kuitu olla ihan normaalin sähköjohdon hinnoissa vai onko metrihinta jotain tähtitieteellistä :D Ja luulisi olevan joku tietty paikka, mistä aina hankautuu? Onko täällä foorumilla kellään todistetusti jouduttu kuituja vaihtamaan ja minkälaisissa hinnoiissa pyöritään tälläisessä toimenpiteessä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”