W202:n ruostuminen pohjasta?

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
190D
Viestit: 10
Liittynyt: 08.6.2012 18:12
Paikkakunta: oulu

W202:n ruostuminen pohjasta?

Viesti Kirjoittaja 190D »

Heippa ja terve!

Olipa tunnukset unohtuneet tai vanhenneet parin vuoden tauon aikana, joten uudella nimimerkillä homma jatkuu ->

Ovatko vanhat c-sarjalaiset miten pahoja mätimään pohjasta? (millainen massaus/muu suojaus tehtaan jäljiltä?)

Sukulaismiehellä ois myynnissä 99-mallinen c180 automaattiloodalla. Merkkihuollettu peli, jolla aikuisten oikeasti ajettu 107tkm. Mutta se ruoste... Kukkaa pukkaa kuskinpuolen kylkilistojen alta leviten ja myös kontinluukun (sedan) ja takaoven reunasta. 6 ekaa vuotta lapin suolattomilla teillä, loput pk-seudun suolakylvyssä. Maalari oli arvioinut kukkien hipistelyn oleva ~1000 egeä. Eipä siinä mittään, mutta eniten mietityttää, että mitä pohjaan kuuluu? Auto on yli 600 km päässä, joten en päääse autoa käyttämään nosturilla/montulla. Ei sillä että asiantuntija oisin, mutta kai sitä nyt suurinpiirtein näkis tilanteen. Eli kiinnostais tietää kokemuksia, millainenhan tilanne pohjan suhteen olisi odotettavissa
:?: :!:

Jos nuissa pohjat pehmenee, niin jätän mokoman suosiolla väliin... Uskon, että pohjassa ei kolhuja pitäisi olla, on ajettu tiellä, ei maastossa...

Jos eivät pahoja pehmeneen, niin uskaltais kait tuollaisen vielä ostaa. Teettäisi alustasuojauksen ja korjais/korjauttas pintaruosteet pois.

Entä mitä tuollaisesta noin vähän ajetusta kannattaisi maksaa? Toinen omistaja myy. Varusteita ei muuta kuin automaattilaatikko, vakkari ja nahkatuolit. Ihan siistillä pidolla ollut.

Kiitän ja kumarran!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eivät ole pahoja lahoamaan pohjasta. Itse tohtisin ostaa näkemättä siltä osin.
Yleensä ruosteet ovat näkösällä pintapelleissä, joskus etujousien yläkupit saattavat ruostua irti mutta ei ole niin yleistä kuin eräässä toisessa mallissa.

Alhaiset kilometrit eivät enää näissä vanhoissa tuo kovin suurta lisäarvoa ... mutta onhan se 100tkm huomattavasti mukavampi kuin "normaalit" 300tkm...
-230k-
Viestit: 85
Liittynyt: 10.2.2011 18:53
Paikkakunta: naantali

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Tosiaan ainut mistä pohjasta nähnyt happanevan on helman vierestä, ja noissa facelifteissa helmatkin on suojattu muoveilla joten ei ainakaan niin suurta kivisuihkua saa :)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Kyllähän w202:kin pohjasta ruostuu.

-Takapuskurin ilmaräppänöiden kohtaa samalla tapaa kuin väykky, ei tosin näy ennen kun ottaa puskurin pois että sieltä näkyy sisään :wink:

-Pohjasta kumituttien ympäriltä.

Mutta nuo on pieniä pintapuoliseen korroosioon verrattuna eli jos auto on mieluinen niin kaupoille vaan :roll:
190D
Viestit: 10
Liittynyt: 08.6.2012 18:12
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja 190D »

Kiitos vastauksista.

Varmistetaan nyt vielä, että onhan tuo 1,8-litranen bensakone mersun tuttuun tapaan ketjuvetoisella jakopäällä?

Ilmeisesti ihan koeteltua perustekniikkaa ja suht kestävä auto (maalipinta poislukien)?

Kilometrejä vähän, mutta niistäkin suurin osa kaupunkiseudun liikenteestä (mm. jarrupalat ja -levyt jouduttu jo vaihtaan vuosi sitten
<= onko normaalia?). Noiden lisäksi ilmam. anturi vaihdettu, mutta muuta remppaa ei kuulemma ole tarvinnut tehdä.

Mitä tuosta kannattais maksaa? Onko viis tonnia liikaa juuri katsastetusta ja kaksilla kohtuu hyvillä renkailla varustetusta kamppeesta?
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Ei kait mersulla ole ollut remmikoneita näissä koskaan. Sit tuohon ruostumiseen niin helmat tuskin happanee herkästikkään kun itellä pohja oli melkosen pahassa kunnossa mutta helmoissa ei merkkiäkään ruosteesta. Edestä sisälokarin takaa tosin kannattaa putsailla moskat kertavuoteen ni ei happanekkaan :idea:

E. Mullahan toi on ajettu jonnekkin kaseikkoon ja pohjaa sipistelty sentillä pakkelia ett ei ihime jos happanee :evil:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Tuota moottoriasiaa kannattaa vielä vähän punnita. Pieni pannu isossa korissa voi haukata enemmän kuin vähän isompi pannu samassa korissa. Tää oli tosin sedan(?), mutta silti.

En tiedä luvuista, mutta kannattaa tutustua ja tehdä vertailua.

Mitä hintaan tulee, niin viisi tonnia on aivan liikaa. Katselepa vaikka tarjontaa vähän naapurimaista, virosta ja ruotsista. Hakukuluja tulee pari-kolmesataa ja veroja tuon ikäiseen ei ihan hirveästi mene.

Tuo avattaressa oleva vuoden 2000 523 bemari 187 tkm ajettuna maksoi hakuineen ja veroineen 4500 erkkiä. Tukholmasta kävin noutamassa.
Kein siknatuur
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitä tuosta kannattais maksaa? Onko viis tonnia liikaa juuri katsastetusta ja kaksilla kohtuu hyvillä renkailla varustetusta kamppeesta?
Näyttäisi olevan jotenkin linjassa nettiauton hintojen kanssa mutta 1000 euron maalailut pitäisi olla tehtynä siihen hintaan - enkä ostaisi tuon hintaista ceetä jossa ei ole ilmastointia.
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Koitahan saada maalausten verran tinkattua hinnasta pois niin sitten hinta lienee linjassa, kun kerran ajettukin nuin vähän.

Bensamottoreista juuri tuo 180 taitaa olla parhaimman koneen maineessa.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
190D
Viestit: 10
Liittynyt: 08.6.2012 18:12
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja 190D »

Kiitos vastanneille.

4900 tuttu tuosta pyysi. Taidampas tehä niin, että annan asian hautua. Antaa aikaa kulua pari viikkoa (niin myyjäkin kartoittanee paremmin markkinahinnan) ja tarjoan tuosta jotain neljän tonnin pintaan. Jos ei irtoa niin sitten ei ja ostan auton muualta :!:

EDIT: Kertoi kattoneensa nettiautosta, että kuuden tonnin pintaan ovat vähän ajetut ja ruostekukkasten takia tonnin halvemmalla lähtee tämä.


Ps. Jos jotain kiinnostaa oikeasti alle 400tkm ajettu helmikuntoinen 190D vuodelta 86, niin yv:tä tulemaan. Museoon helpolla muutaman vuoden päästä. Tällä hetkellä kesäkäytössä ja talvet tallissa, mutta myyn mielelläni sellaiselle, jolla käyttöä autolle (auto tykkää kun sillä ajetaan) ja säilytyspaikka helpommin järjestettävissä kuin mulla. Muuten menee taas seisontaan talveksi.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Viiden minuutin tutkinnan jälkeen blokketista löytyi tuollainen (linkki lopussa). Metrejä on 132 tkm ja biili tukholmassa. Varusteita on ihan riittävästi ja kuvia tulee lyytämällä lisää. Sergei varmaan hakee tuon turkuun pientä korvausta vastaan.

Varmaan saa hakea aika lähelle 20000 kruunun hintaa, joka on jonkin verran päälle 2 tonttua. Veroja tulee ~0.32 x 3825 = noin 1300. Hinnat otin mahdista ja autokohtaisen veroprosentin arvoin päästä.

Kaikkien kulujen jälkeen saaat vastaavan auton ruotsista 500 - 1000 erkkiä halvemmalla kuin täältä. LIsäksi se on poaremmin varrusteltu kuin suomalainen karvalakkiversio.

No, 500 sinne tao tänne, eihän se nyt enää ole iso raha. Mitäs jos olet ostamassa työtuolia. kaksi kauppaa ovat vierekkäin, toisessa jakkara maksaa 100 errkiä ja toisessa sama rahi 175. Hyvänen aika, sillä 75 erkillähän vie perheen ulos syömään ja kuitenkin on sama rahi kyseessä... MMitäpä sillä 500 - 1000 erkillä sitten puuhaisi.

Itse mietin pitkään ja senkin jälkeen vielä kolmasti ennen kuin ostan yhtään suomikarvalakkihinnallapilattua vaunua täältä.

Kaikki kirjotusvirheet tulee sardiinirasian kokoisesta htc-näppäimistöstä.




http://mobil.blocket.se/stockholm/Merce ... ?ca=11&w=1 :)
Kein siknatuur
190D
Viestit: 10
Liittynyt: 08.6.2012 18:12
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja 190D »

Uitettuhan tuo nykyinenkin mese on, tosin Saksasta. Juju onkin oikeastaan siinä, että Ruotsissa tai Saksassa ei satu olemaan sukulaista joka olisi juuri tällä hetkellä myymässä vähän ajettua, merkkihuollettua autoa takuukilometreillä... Tutulta ostamisellekin voinee jonkilaisen arvon laskea, kun mitään qusetuksen riskiä ei ole. Mutta tietenkin jos vastaavan auton saa merten takaa tuotuna tonnia halvemmalla, niin on siinä hieman isomman riskinkin valmis ottamaan, eli ymmärrän ajatuksen. Kiitti vinkistä, ei ole aiemmin tullutkaan kauheasti verrattua "kansainvälistä" tarjontaa.

Hei muuten, millainen tuo automaattiloota noisssa on? Onko ihan perinteistä kestävää tekniikkaa? Vai kalliita sähkövikoja eteen tuova hirvitys?

Ja edelleen helmikuntoinen 190 D jouten täällä...
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Tuossa -99 mallisessa on 722.6 sähköautomaatti, tuli mallisarjaan noin vuodelle -97. Onko se sitten perinteistä kestävää tekniikkaa vai sähköhirvitys, se riippuu lukijasta. :)
S204, AZT250
190D
Viestit: 10
Liittynyt: 08.6.2012 18:12
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja 190D »

hmm :? Millaisia nuo sähkölootat ovat olleet yleensä kestävyydeltään?
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

190D kirjoitti:hmm :? Millaisia nuo sähkölootat ovat olleet yleensä kestävyydeltään?
Mun 586tkm ajetussa 200CDI:ssä on tuommoinen laatikko. Mukana tuli täysi dokumentaatio tehdyistä huolloista (taksina 480tkm asti), ja vaihteistoon on vain vaihdettu öljyjä. Laatikko toimii täydellisesti, eli ainakin tämän yksilön voi väittää olevan melko kestävä 8)
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Eikös niistä aika yleisesti mene niitä ohjainkortteja. Taitaa olla tonnin hintainen osa ellei saa jostain tilaamalla halvemmalla/käytettynä.

Olikos niissä jotain sentapaistakin että öljyä tulee sinne herkän elekroniikan sekaan jne... tietävämmät osaa kertoa tarkemmin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Ei mene mitään ohjainkortteja. Öljy voi kyllä nousta johtoja pitkin laatikon ohjainboksiin, mutta öljynvaihdon yhteydessä uus pistoke ja tiivisteet niin pysyy öljyt oikeessa paikassa.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

xin811 kirjoitti:Ei mene mitään ohjainkortteja...
Omasta tuttavapiiristä löytyy heti 4kpl joilla on 722.6:n ohjainkortti mennyt vaihtoon. Mutta vissiin sitten pirun huono tsägä sattunut kaikille... :roll:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
190D
Viestit: 10
Liittynyt: 08.6.2012 18:12
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja 190D »

Onko tietoa, että onko noissa korttienhajoamistapauksissa sitten öljy tehnyt elektroniikalle tuhon?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ohjainlaite hajoaa harvemmin, laatikon sisällä oleva kierroslukutunnistin yleisemmin.
Se maksaa kolmisensataa ja on helppo vaihtaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W202 kori”