w202 200cdi päivitys 220cdi:iksi

Keskustelua mese.fi:n omasta wikitietokannasta.

http://www.mese.fi/mekka/
Vastaa Viestiin
urboturbo
Viestit: 6
Liittynyt: 15.5.2012 18:14
Paikkakunta: nokia

w202 200cdi päivitys 220cdi:iksi

Viesti Kirjoittaja urboturbo »

Moro, elikkäs ostin w202 200cdi mesen ja ajattelin päivittää sen 220cdi:iksi.
Mitäs Kaikkea siinä täytyy vaihtaa kun itse konehan on käsittääkseni sama sekä myös poltto-aine laitteet ja ahdin. onko ainut ero ecussa?
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Re: w202 200cdi päivitys 220cdi:iksi

Viesti Kirjoittaja simoks »

urboturbo kirjoitti:Moro, elikkäs ostin w202 200cdi mesen ja ajattelin päivittää sen 220cdi:iksi.
Mitäs Kaikkea siinä täytyy vaihtaa kun itse konehan on käsittääkseni sama sekä myös poltto-aine laitteet ja ahdin. onko ainut ero ecussa?
Vie se tuikulle lastutukseen... saat enemmän tehoa kuin 220cdi:ssä. Paitsi jos autosi on manuaali niin todennäkösesti sillä perus 160hp/350nm tms ohjelmalla alkaa kykä luistaan..
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w202 200cdi päivitys 220cdi:iksi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

urboturbo kirjoitti:Moro, elikkäs ostin w202 200cdi mesen ja ajattelin päivittää sen 220cdi:iksi.
Mitäs Kaikkea siinä täytyy vaihtaa kun itse konehan on käsittääkseni sama sekä myös poltto-aine laitteet ja ahdin. onko ainut ero ecussa?
Jos on automatti niin ei mitään muuta eroa kuin ohjelma
minkä saa tasolle 220 mallin kanssa vaikaa tossa kuusenalla
tai vaika vähän enemänkin ;)

Jos taas manualli niin kytkimessä on eroa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Kardaanissa on ainakin eroa 200 ja 220 välillä, tukilaakeri on isompi ja kardaani pikkasen jytympi. Näin ainakin mulla ku yritin sovitella 200 tukilaakeria ja kardaanin osia omaani mikä onkin 220.

Manuaalista siis kyse
Avatar
Kris
Viestit: 102
Liittynyt: 15.7.2007 23:26
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja Kris »

Eikös 220 oo eri turbo ku 200cdi:ssä? Ja manuskassa eri kytkin? + sit ohjelmaero
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kris kirjoitti:Eikös 220 oo eri turbo ku 200cdi:ssä? Ja manuskassa eri kytkin? + sit ohjelmaero
Turbo on sama(saman ikäisissä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
urboturbo
Viestit: 6
Liittynyt: 15.5.2012 18:14
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja urboturbo »

joo manuaali on. Mulla on 220cdi tossa vieressä varaosa autona joten aattelin et jos ecun vaihdolla saa lisää potkua niin halvempi vaihtoehto kun lastutus.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

urboturbo kirjoitti:joo manuaali on. Mulla on 220cdi tossa vieressä varaosa autona joten aattelin et jos ecun vaihdolla saa lisää potkua niin halvempi vaihtoehto kun lastutus.
ECU:un vaihdolla siitä tulee 220cdi(lukuun ottamatta kytkintä mutta 200cdi kytkin kestää sen ja enemänkin)

Sitä en tiedä miten siitä tulee ecun vaihdolla halvempaa kuin ohjelmalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
urboturbo
Viestit: 6
Liittynyt: 15.5.2012 18:14
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja urboturbo »

joo no, järkeilin taas vähän omiani. Mitäs ohjelmointi tänä päivänä kustantaa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mersutiedon Mekka, mese.fi:n oma wikitietokanta”