W126sen kone ruikulla - Lisää volaa Beckeriinkö?
- DieselDogW126
- Viestit: 205
- Liittynyt: 08.7.2006 16:20
- Paikkakunta: Helsinki
W126sen kone ruikulla - Lisää volaa Beckeriinkö?
Pannaanpa nyt tännekin tietoa tästä ässäni konevaivasta. (Osto palstalla siis tällä hetkellä etsiskelen OM617 turbogonesta)
24.12.2010 Episodi alkoi, nimittäin turbon paluuputki tiivisteiden vaihtorempan yhteydessä löysin koneen öljypohjasta tämmöisen lahjan:
Ei tartu magneettiin ja on kaarevahko ==> pala männästä. Mitään tietoa ei ole siitä kuinka kauan se on koneessa pyörinyt.
Samoihin aikoihin aloin kiinnittämään huomiota koneesta kuuluvaan kihnutukseen. Ääni on voimistunut hitusen tähän saakka tultaessa (Autolla on ajettu tänä vuonna vain vähän - ehkä noin 5000km) - aluksi sitä ei kuullut kuin omistaja, mutta nyt kuulee muutkin... Mainittakoon että esim. tehoissa mitään muutosta en ole havainnut ja tällä viikolla mitattiin savutusarvoksi ihan normaali 1,4 (thank you Hotari).
Raati on arvellut että ääni tulee tokasta sylinteristä. Arvelu on, että tuo pala on männästä tapin tietämiltä, mutta voihan tuo olla alakerrastakin. (Omia arveluitaan saa esittää )
Oon päästelly autolla menemään koska olen ajatellut että tän koneen korjaaminen tulee kuitenkin niin kalliiksi että se ei kannata (tai siis että siihen ei ole varaa). Lisättäköön, että keväällä vaihdoin venttiilin ohjurikumit ja havaitsin välystä ohjureissa joten niidenkin vaihtaminen lisäisi kustannuksia. Eli halvempaa olis hommata jostain vaihtopata ja kattoo sitten ajan kanssa mitä ton kanssa haluais tehdä.
Elikäst mitäs tässä nyt (persaukisen) pitäisi tehdä?
- korjata tuo?
- vaihtaa tilalle jotain vallan muuta (esim. OM603)
- vaiko ryhtyä vallan tärpättimiehkeksi ja hommata V8 ?
Lyhyellä aikajanalla ajattelin laittaa 617 vaparin kun toimiva sellainen on jo tuolla odottamassa ja kun se on helppo swappi. Maltillisilla ahdoilla se kait jokusen tovin kestäisikin.... Ilmastointiakaan ei tarvisisi tyhjätä jos pystyy kompuran jättään konehuoneeseen vaihdon ajaksi.
Tietysti mielenkiintoista saattaisi olla saada selville kuinka kovaksi Germaani on nämä vehkeet tehny - ajaa tolla tuollaisena....until it goes no more....
24.12.2010 Episodi alkoi, nimittäin turbon paluuputki tiivisteiden vaihtorempan yhteydessä löysin koneen öljypohjasta tämmöisen lahjan:
Ei tartu magneettiin ja on kaarevahko ==> pala männästä. Mitään tietoa ei ole siitä kuinka kauan se on koneessa pyörinyt.
Samoihin aikoihin aloin kiinnittämään huomiota koneesta kuuluvaan kihnutukseen. Ääni on voimistunut hitusen tähän saakka tultaessa (Autolla on ajettu tänä vuonna vain vähän - ehkä noin 5000km) - aluksi sitä ei kuullut kuin omistaja, mutta nyt kuulee muutkin... Mainittakoon että esim. tehoissa mitään muutosta en ole havainnut ja tällä viikolla mitattiin savutusarvoksi ihan normaali 1,4 (thank you Hotari).
Raati on arvellut että ääni tulee tokasta sylinteristä. Arvelu on, että tuo pala on männästä tapin tietämiltä, mutta voihan tuo olla alakerrastakin. (Omia arveluitaan saa esittää )
Oon päästelly autolla menemään koska olen ajatellut että tän koneen korjaaminen tulee kuitenkin niin kalliiksi että se ei kannata (tai siis että siihen ei ole varaa). Lisättäköön, että keväällä vaihdoin venttiilin ohjurikumit ja havaitsin välystä ohjureissa joten niidenkin vaihtaminen lisäisi kustannuksia. Eli halvempaa olis hommata jostain vaihtopata ja kattoo sitten ajan kanssa mitä ton kanssa haluais tehdä.
Elikäst mitäs tässä nyt (persaukisen) pitäisi tehdä?
- korjata tuo?
- vaihtaa tilalle jotain vallan muuta (esim. OM603)
- vaiko ryhtyä vallan tärpättimiehkeksi ja hommata V8 ?
Lyhyellä aikajanalla ajattelin laittaa 617 vaparin kun toimiva sellainen on jo tuolla odottamassa ja kun se on helppo swappi. Maltillisilla ahdoilla se kait jokusen tovin kestäisikin.... Ilmastointiakaan ei tarvisisi tyhjätä jos pystyy kompuran jättään konehuoneeseen vaihdon ajaksi.
Tietysti mielenkiintoista saattaisi olla saada selville kuinka kovaksi Germaani on nämä vehkeet tehny - ajaa tolla tuollaisena....until it goes no more....
W168, W202 ja W126
Minäpä arvailen ennakkoon toisten puolesta:
Leemu&piku: Aja niin kauan kuin kestää
Eseestie&Juhanit: No tietysti pensakasi
JariW123: Korjaat sen alkuperäisen koneen, se on sen jälkeen ikuinen
Xux&muut turbohöyryt+RoopeK: Laita 606 sopivasti piristettynä
Mika.T: Uudemman Ässän V12?
Jiitek: Volkkarin turbotiisseli?
touhottaja: Aja tänne niin puretaan hyllyyn
Soori
Leemu&piku: Aja niin kauan kuin kestää
Eseestie&Juhanit: No tietysti pensakasi
JariW123: Korjaat sen alkuperäisen koneen, se on sen jälkeen ikuinen
Xux&muut turbohöyryt+RoopeK: Laita 606 sopivasti piristettynä
Mika.T: Uudemman Ässän V12?
Jiitek: Volkkarin turbotiisseli?
touhottaja: Aja tänne niin puretaan hyllyyn
Soori
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- DieselDogW126
- Viestit: 205
- Liittynyt: 08.7.2006 16:20
- Paikkakunta: Helsinki
Re: W126sen kone ruikulla - Lisää volaa Beckeriinkö?
Ei ei ei, orkkistiisseliässään ei mitään pensselinpesumoottoreita laitella.DieselDogW126 kirjoitti: - vaiko ryhtyä vallan tärpättimiehkeksi ja hommata V8 ?
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
® Mesen Porkkana-klubi
Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td
Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella.
Muuten oot jovi oikeessa mut kyllä ässässä bensakasi olla pitää... Mut tosiaan ku ajatellaan tota kyseessä olevaa alkup. sd:tä nii kait sinne se 606:n menis suht kivuttomasti...jovihava kirjoitti:Minäpä arvailen ennakkoon toisten puolesta:
Leemu&piku: Aja niin kauan kuin kestää
Eseestie&Juhanit: No tietysti pensakasi
JariW123: Korjaat sen alkuperäisen koneen, se on sen jälkeen ikuinen
Xux&muut turbohöyryt+RoopeK: Laita 606 sopivasti piristettynä
Mika.T: Uudemman Ässän V12?
Jiitek: Volkkarin turbotiisseli?
touhottaja: Aja tänne niin puretaan hyllyyn
Soori
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
no eise ihan ilmanen ole,4500€ koko ässä,-94 mallin om603turbolla+automaatilla. 320hp 520nm. hinta sisältää 18" Brabus vanteet talvirenkailla,ei kesäkumeja/vanteita mukaan.DieselDogW126 kirjoitti:Otin alipaine pumpun irti mutta oli ihan ehjä...olisko tuo jostakin alipaine pumpun tienoilta Rolling Eyes
Laineracing... Mikä mahtaisi olla hinta sille ässälle? Vai myisitkö tekniikan erikseen?
mites matukan wankkeli jaa liika extreme vai,, mulla olis siihen M117 5.0 V8+ muuta ryönää
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
- DieselDogW126
- Viestit: 205
- Liittynyt: 08.7.2006 16:20
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitoksia tarjoajille, mutta vaikuttaa siltä, että dieselinä tuo pysyy. Vaihtokonehia (OM617A) on nyt hommattu kaksikin (vaimo kiittää tästä ja eritoten siitä että toisen mukana tuli autokin ) ja pikkuhiljaa on tarkoitus kilkutella vaihtogones tilalle.
En ole tätä vielä tarkemmin tutkinut, mutta voikohan koneen vaihtaa ottamatta kylmäaineita pihalle? Siis irrottaa kompura koneen kyljestä mutta jättää konehuoneeseen ja hivuttaa kone sen ohi. Onko kokemusta kellään? Vai pitäiskö vaan suosiolla mennä tyhjennyttämään aineet... (kauhee kynnys kun on saanut vehkeet taas toimimaan)?
En ole tätä vielä tarkemmin tutkinut, mutta voikohan koneen vaihtaa ottamatta kylmäaineita pihalle? Siis irrottaa kompura koneen kyljestä mutta jättää konehuoneeseen ja hivuttaa kone sen ohi. Onko kokemusta kellään? Vai pitäiskö vaan suosiolla mennä tyhjennyttämään aineet... (kauhee kynnys kun on saanut vehkeet taas toimimaan)?
W168, W202 ja W126
- DieselDogW126
- Viestit: 205
- Liittynyt: 08.7.2006 16:20
- Paikkakunta: Helsinki
Updatea:
Kävin tänään käyttämässä autoa leimaspedellä ennenkuin rupeen vaihtamaan konetta. Leima tuli - JEE JEE - ei löytänyt kuin palanneen jarruvalon polttimon (eli win-win situaatio)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jmgbyd6kq6w[/youtube] Lyhyt video tuosta W126:seeni menevästä moottorista (on siis videossa vielä luovuttajassa). Eiköhän tuon kesään mennessä sinne saa
Kävin tänään käyttämässä autoa leimaspedellä ennenkuin rupeen vaihtamaan konetta. Leima tuli - JEE JEE - ei löytänyt kuin palanneen jarruvalon polttimon (eli win-win situaatio)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jmgbyd6kq6w[/youtube] Lyhyt video tuosta W126:seeni menevästä moottorista (on siis videossa vielä luovuttajassa). Eiköhän tuon kesään mennessä sinne saa
W168, W202 ja W126
- DieselDogW126
- Viestit: 205
- Liittynyt: 08.7.2006 16:20
- Paikkakunta: Helsinki
- DieselDogW126
- Viestit: 205
- Liittynyt: 08.7.2006 16:20
- Paikkakunta: Helsinki
Moottorin vaihto on saatu päätökseen ja joitakin viikkoja autolla ajelleena täytyy todeta että hyvin pelittää... Elämä SD:n kanssa jatkuu diesel-käyttövoimaisesti ja se sopii mulle oikein mainiosti. (ei tartte tota "handleakaan" ny sit vaihtaa "
Mutta kysymys: Oisko kellään ehjää w126 takalasia myydä? Lämmityskaapeloinnin paksuudella ei kait niin väliä...
Mutta kysymys: Oisko kellään ehjää w126 takalasia myydä? Lämmityskaapeloinnin paksuudella ei kait niin väliä...
W168, W202 ja W126