W126sen kone ruikulla - Lisää volaa Beckeriinkö?

Vastaa Viestiin
Avatar
DieselDogW126
Viestit: 205
Liittynyt: 08.7.2006 16:20
Paikkakunta: Helsinki

W126sen kone ruikulla - Lisää volaa Beckeriinkö?

Viesti Kirjoittaja DieselDogW126 »

Pannaanpa nyt tännekin tietoa tästä ässäni konevaivasta. (Osto palstalla siis tällä hetkellä etsiskelen OM617 turbogonesta)

24.12.2010 Episodi alkoi, nimittäin turbon paluuputki tiivisteiden vaihtorempan yhteydessä löysin koneen öljypohjasta tämmöisen lahjan:

Kuva

Ei tartu magneettiin ja on kaarevahko ==> pala männästä. Mitään tietoa ei ole siitä kuinka kauan se on koneessa pyörinyt.

Samoihin aikoihin aloin kiinnittämään huomiota koneesta kuuluvaan kihnutukseen. Ääni on voimistunut hitusen tähän saakka tultaessa (Autolla on ajettu tänä vuonna vain vähän - ehkä noin 5000km) - aluksi sitä ei kuullut kuin omistaja, mutta nyt kuulee muutkin... Mainittakoon että esim. tehoissa mitään muutosta en ole havainnut ja tällä viikolla mitattiin savutusarvoksi ihan normaali 1,4 (thank you Hotari).

Raati on arvellut että ääni tulee tokasta sylinteristä. Arvelu on, että tuo pala on männästä tapin tietämiltä, mutta voihan tuo olla alakerrastakin. (Omia arveluitaan saa esittää :) )

Oon päästelly autolla menemään koska olen ajatellut että tän koneen korjaaminen tulee kuitenkin niin kalliiksi että se ei kannata (tai siis että siihen ei ole varaa). Lisättäköön, että keväällä vaihdoin venttiilin ohjurikumit ja havaitsin välystä ohjureissa joten niidenkin vaihtaminen lisäisi kustannuksia. Eli halvempaa olis hommata jostain vaihtopata ja kattoo sitten ajan kanssa mitä ton kanssa haluais tehdä.

Elikäst mitäs tässä nyt (persaukisen) pitäisi tehdä?
- korjata tuo?
- vaihtaa tilalle jotain vallan muuta (esim. OM603)
- vaiko ryhtyä vallan tärpättimiehkeksi ja hommata V8 ?
:roll:

Lyhyellä aikajanalla ajattelin laittaa 617 vaparin kun toimiva sellainen on jo tuolla odottamassa ja kun se on helppo swappi. Maltillisilla ahdoilla se kait jokusen tovin kestäisikin.... Ilmastointiakaan ei tarvisisi tyhjätä jos pystyy kompuran jättään konehuoneeseen vaihdon ajaksi.

Tietysti mielenkiintoista saattaisi olla saada selville kuinka kovaksi Germaani on nämä vehkeet tehny - ajaa tolla tuollaisena....until it goes no more.... :roll:
W168, W202 ja W126
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Minäpä arvailen ennakkoon toisten puolesta:

Leemu&piku: Aja niin kauan kuin kestää
Eseestie&Juhanit: No tietysti pensakasi
JariW123: Korjaat sen alkuperäisen koneen, se on sen jälkeen ikuinen
Xux&muut turbohöyryt+RoopeK: Laita 606 sopivasti piristettynä
Mika.T: Uudemman Ässän V12?
Jiitek: Volkkarin turbotiisseli?
touhottaja: Aja tänne niin puretaan hyllyyn :shock:

Soori :oops:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

heh, heh :rollin:
olisko tuo jostakin alipaine pumpun tienoilta :roll:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mulla ois 5.0 v8 kone + laatikko. Ois myös hestecci,vois samalla parantaa ruiskua....
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Ainiin,ois mulla sopuhintaan myös koko ässä jossa 320hp om603turbo tekniikkakin...
Avatar
DieselDogW126
Viestit: 205
Liittynyt: 08.7.2006 16:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja DieselDogW126 »

olisko tuo jostakin alipaine pumpun tienoilta Rolling Eyes
Otin alipaine pumpun irti mutta oli ihan ehjä...

Laineracing... Mikä mahtaisi olla hinta sille ässälle? Vai myisitkö tekniikan erikseen?
W168, W202 ja W126
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

..
Viimeksi muokannut Leemu, 16.6.2021 6:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Re: W126sen kone ruikulla - Lisää volaa Beckeriinkö?

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

DieselDogW126 kirjoitti: - vaiko ryhtyä vallan tärpättimiehkeksi ja hommata V8 ?
:roll:
Ei ei ei, orkkistiisseliässään ei mitään pensselinpesumoottoreita laitella. :ttu: :)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

jovihava kirjoitti:Minäpä arvailen ennakkoon toisten puolesta:

Leemu&piku: Aja niin kauan kuin kestää
Eseestie&Juhanit: No tietysti pensakasi
JariW123: Korjaat sen alkuperäisen koneen, se on sen jälkeen ikuinen
Xux&muut turbohöyryt+RoopeK: Laita 606 sopivasti piristettynä
Mika.T: Uudemman Ässän V12?
Jiitek: Volkkarin turbotiisseli?
touhottaja: Aja tänne niin puretaan hyllyyn :shock:

Soori :oops:
Muuten oot jovi oikeessa mut kyllä ässässä bensakasi olla pitää... :wink: Mut tosiaan ku ajatellaan tota kyseessä olevaa alkup. sd:tä nii kait sinne se 606:n menis suht kivuttomasti... :twisted:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Joo tottakai bensakasi ässään mutta mieluusti joku oikea kasi eikä mikään mersun tekemä aliviritetty sepelimylly :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

:lol:

No uuvempaa tiiseliä mie sinne sovittasin. Mutta menöö vaihetoosakin vaihtoon samalla.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

DieselDogW126 kirjoitti:
olisko tuo jostakin alipaine pumpun tienoilta Rolling Eyes
Otin alipaine pumpun irti mutta oli ihan ehjä...

Laineracing... Mikä mahtaisi olla hinta sille ässälle? Vai myisitkö tekniikan erikseen?
no eise ihan ilmanen ole,4500€ koko ässä,-94 mallin om603turbolla+automaatilla. 320hp 520nm. hinta sisältää 18" Brabus vanteet talvirenkailla,ei kesäkumeja/vanteita mukaan.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

mites matukan wankkeli :lol: jaa liika extreme vai,, mulla olis siihen M117 5.0 V8+ muuta ryönää :wink:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
DieselDogW126
Viestit: 205
Liittynyt: 08.7.2006 16:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja DieselDogW126 »

Kiitoksia tarjoajille, mutta vaikuttaa siltä, että dieselinä tuo pysyy. Vaihtokonehia (OM617A) on nyt hommattu kaksikin (vaimo kiittää tästä ja eritoten siitä että toisen mukana tuli autokin :D) ja pikkuhiljaa on tarkoitus kilkutella vaihtogones tilalle.

En ole tätä vielä tarkemmin tutkinut, mutta voikohan koneen vaihtaa ottamatta kylmäaineita pihalle? :roll: Siis irrottaa kompura koneen kyljestä mutta jättää konehuoneeseen ja hivuttaa kone sen ohi. Onko kokemusta kellään? Vai pitäiskö vaan suosiolla mennä tyhjennyttämään aineet... (kauhee kynnys kun on saanut vehkeet taas toimimaan)?
W168, W202 ja W126
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä kait siinä on kompuranletkuissa sen verta varaa ettei sitä kompuraa tarvi letkuista irrotella. Kuhan nostaa vähän syrjään.
Avatar
DieselDogW126
Viestit: 205
Liittynyt: 08.7.2006 16:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja DieselDogW126 »

Updatea:

Kävin tänään käyttämässä autoa leimaspedellä ennenkuin rupeen vaihtamaan konetta. Leima tuli - JEE JEE - ei löytänyt kuin palanneen jarruvalon polttimon (eli win-win situaatio)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jmgbyd6kq6w[/youtube] Lyhyt video tuosta W126:seeni menevästä moottorista (on siis videossa vielä luovuttajassa). Eiköhän tuon kesään mennessä sinne saa :)
W168, W202 ja W126
Avatar
DieselDogW126
Viestit: 205
Liittynyt: 08.7.2006 16:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja DieselDogW126 »

nykäsin kompuran nippusiteellä kiinni runkoon, ja sinne se jäi melkei tavalliselle paikalleen koneen vaihdon ajaks... Eli ei tarttenu letkuja sen enempää taitellaKuva
W168, W202 ja W126
Avatar
DieselDogW126
Viestit: 205
Liittynyt: 08.7.2006 16:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja DieselDogW126 »

Moottorin vaihto on saatu päätökseen ja joitakin viikkoja autolla ajelleena täytyy todeta että hyvin pelittää... Elämä SD:n kanssa jatkuu diesel-käyttövoimaisesti ja se sopii mulle oikein mainiosti. (ei tartte tota "handleakaan" ny sit vaihtaa :) "

Mutta kysymys: Oisko kellään ehjää w126 takalasia myydä? Lämmityskaapeloinnin paksuudella ei kait niin väliä...
W168, W202 ja W126
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”