Kartanovankkuri S123 230TE aut

Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Kartanovankkuri S123 230TE aut

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

MB S123 230TE -77/-80 - Kreivi von Mandelbaum

myyntikuvat:

Kuva


Kuva


Mesen myyntitopicista pomppasi silmään vajaa viikko sitten tämä kaunokainen. Leimalla hylätty, mutta ryhdikkään oloinen "priima projekti", kuten myyjät asiaa luonnehtivat. Omistajat kertoivat Kartanovankkurin käyttävän nimeä Kreivi von Mandelbaum, ja koko kaupan teon ajan aistin heidän todella olleen kiintyneen tuohon autoon. Koeajo vakuutti minut lopullisesti ja pienen neuvottelun jälkeen kaupat syntyivät vaivatta. Sovimme kaupan teon ajankohdan ja ajelin kotiin kevein mielin. Olin löytänyt juuri sellaista mitä olen etsinyt.

Tämän viikon maanantaina teimme kaupat ja pääsin vielä tarkemmin tutkimaan ostostani.

TE on korinvaihto jossa kanta-autona on -77 sedan. Itse kori on vuosimallia -80 ja vaihdettujen osien muutosprosentti on 47%.

Ulkoisesti autossa oli muutamia pikkuruisia kukkasia, mutta esim. tunkinreikien ympäristö on lähes priima. Nokkapelin etureunaa on korjailtu ja joku "kittaajamestari" on näemmä ollut asialla... näkyy hyvin myyntikuvastakin. Oikeassa takaovessa oli iso ja aika syvä lommo, mutta suurin osa suoristui tänään ihan vain ulospainamalla, loput saa siistiä asiantunteva peltiseppä perjantaina. Oikean puolen takavalossa oli myös vilkun lasin kohdalla reikä, joten täytyy hommata uusi takavalo.

Siältä auto on todella siisti. Suurimmat puutteet ovat kojetaulun keskimmäisen puulistan irrallaan olo (kiinnitetään sikafleksillä jossain vaiheessa), kuskin jalkatilassa yläpuolisen panelin roikkuminen (kiinnikkeet rikki) ja kuskin penkki on hieman lysähtänyt istuinosastaan (yllätys yllätys!) ja ns. normikuluma myös. Tämä jäänee siistimislistan häntäpäähän.

Kreivi oli jäänyt vaille leimaa seuraavista syistä:
- Ruostevaurio oik. sisälokasuojassa - hitsataan umpeen tulevana perjantaina
- Oikean puolen ulompi raidetangon päässä välystä. - vaihdetaan tulevana lauantaina rassausmiitissä hyväkuntoiseen käytettyyn kokonaiseen raidetankoon.
- Vasen takaovi ei avaudu - takaoven sisäpuolen ehjä avauskahva oli vaihdettu etuoven rikkinäiseen ymmärrettävästi, mutta ongelmahan vain siirtyi takaoveen. Lisäongelman avautumattomuuteen on tuonut se, että tässä on keskuslukko, joka on rikki. Eli takaovet menevät aina lukkoon kun ne laittaa kiinni. Ensiavuksi otin oven sisäpahvin pois, niin lukkonuppia saa helpommin vedettyä ylös ja ovan saa siis nyt auki myös ulkopuolelta. Sisäpuolelta ovi avataan nyt tilapäisesti kahvan ja lukon välistä tankoa vetämällä.
- Oikean puolen hydraulissa nestevuoto. En ole vielä päässyt tutkimaan vuotaako itse vaimennin vai onko vain joku putki/letku vuotavana... Joka tapauksessa mulla sattuu olemaan jouten pari ylimääräistä S123:n hydraulia tallilla, joten niistä jompikumpi menee korjattavaksi jos tilanne näin vaatii.
Jälkitarkastus on suoritettava 20.4.2012 mennessä, luulisin ehtiväni saada Kreivin valmiiksi siihen mennessä.

Kone käynnistyy helposti ja tuntuu käyvän nätisti, laatikko toimii mielestäni normisti. Ainoa teknillinen murhe oli että kaasupolkimessa on liikaa vapaaliikettä. Tuota täytynee tutkia rassausmiitissä. Myös mittarivalot ovat pimeänä ja kuulemma on aiemmin toimineet pätkien kun on säätöpotikkaa ropannut, mutta nyt täysin pimeänä. Asiantuntija-apua vastaanotetaan esim. vaikka Rassausmiitissä.

Lopuksi VIN-kooderin kertomaa vaihtokorista:

Kuva

Lisää kuvia tulossa lähiaikoina :!:
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 02.8.2012 1:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Re: Vanjan Kartanovankkuri MB S123 230TE aut.

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Vanja-eno kirjoitti:Myös mittarivalot ovat pimeänä ja kuulemma on aiemmin toimineet pätkien kun on säätöpotikkaa ropannut, mutta nyt täysin pimeänä. Asiantuntija-apua vastaanotetaan esim. vaikka Rassausmiitissä.
Ihan perusvika. Hommaa uusi potikka jostain (KL, Veho), se maksaa joitakin kymppejä, hakuvaivan ja asennuksen. Tai sitten halvempi vaihtoehto on että potikka ohitetaan hyppyjohdolla jolloin valot on aina täysillä (kun on parkit tai ajovalot päällä).

Jos päädyt uusimaan potikan niin sitten voi vielä tarkistaa ettei ole liian suuritehoisia lamppuja käytetty, uusi potikka kestää kauemmin.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

KUOLA VALUUUU
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

On mullakin tommonen. :no: Ja kaiken lisäksi vieläpä alkuperäinen 230TE... :naama:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Löyty tommonen Google kuva Kreivistä. Sehän on siis tavallaan julkkis :lol:

Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

eseestie kirjoitti:On mullakin tommonen. :no: Ja kaiken lisäksi vieläpä alkuperäinen 230TE... :naama:
Ei yllätä mua, ollaanhan sitä kuitenkin Mersu-harrastajien keskustelupalstalla :wink: :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
mersuw123
Viestit: 724
Liittynyt: 06.11.2010 15:41
Paikkakunta: raahe

Viesti Kirjoittaja mersuw123 »

tästä kyllä ehottomasti lissää kuvia 8) tuohan on meleko siistin olonen 123:nen :)
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Vanjan Kartanovankkuri MB S123 230TE aut.

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Kipsu kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Myös mittarivalot ovat pimeänä ja kuulemma on aiemmin toimineet pätkien kun on säätöpotikkaa ropannut, mutta nyt täysin pimeänä. Asiantuntija-apua vastaanotetaan esim. vaikka Rassausmiitissä.
Ihan perusvika. Hommaa uusi potikka jostain (KL, Veho), se maksaa joitakin kymppejä, hakuvaivan ja asennuksen. Tai sitten halvempi vaihtoehto on että potikka ohitetaan hyppyjohdolla jolloin valot on aina täysillä (kun on parkit tai ajovalot päällä).

Jos päädyt uusimaan potikan niin sitten voi vielä tarkistaa ettei ole liian suuritehoisia lamppuja käytetty, uusi potikka kestää kauemmin.
Onko tuosta potikasta jottain speksejä näkyny, niinku tehonkesto, tyyppi (lineaarinen, logaritminen vai mitä niitä nyt onkaan), ohmimäärä? Meinoon ku ei nuo potikat itessään hirmu hintasia oo ni ei tartteis tähtimerkistä maksaa ylimääräsiä.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Nätti auto.
15 " :set barokit ovat kohtuu harvinaisia.
Eikun onnea!
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Re: Vanjan Kartanovankkuri MB S123 230TE aut.

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

boogieman kirjoitti: Onko tuosta potikasta jottain speksejä näkyny, niinku tehonkesto, tyyppi (lineaarinen, logaritminen vai mitä niitä nyt onkaan), ohmimäärä? Meinoon ku ei nuo potikat itessään hirmu hintasia oo ni ei tartteis tähtimerkistä maksaa ylimääräsiä.
Speksi selviää kun mittaa yleispuntarilla sen läpi kulkevan virran. Lineaarinen se potikka on ainakin silmämääräisesti tarkasteltuna ja resistanssiltaan muutamia oomeja. Olen joskus korvannut tuon potikan 2,2ohm 5W -lankavastuksella ja tuli ihan sopiva kiilu kojelautaan.
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Ei kyllä mikään linttaanpoletetun oloinen kampe. Onnittelut hienolle hankinnalle :)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanjan Kartanovankkuri MB S123 230TE aut.

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

boogieman kirjoitti:
Kipsu kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Myös mittarivalot ovat pimeänä ja kuulemma on aiemmin toimineet pätkien kun on säätöpotikkaa ropannut, mutta nyt täysin pimeänä. Asiantuntija-apua vastaanotetaan esim. vaikka Rassausmiitissä.
Ihan perusvika. Hommaa uusi potikka jostain (KL, Veho), se maksaa joitakin kymppejä, hakuvaivan ja asennuksen. Tai sitten halvempi vaihtoehto on että potikka ohitetaan hyppyjohdolla jolloin valot on aina täysillä (kun on parkit tai ajovalot päällä).

Jos päädyt uusimaan potikan niin sitten voi vielä tarkistaa ettei ole liian suuritehoisia lamppuja käytetty, uusi potikka kestää kauemmin.
Onko tuosta potikasta jottain speksejä näkyny, niinku tehonkesto, tyyppi (lineaarinen, logaritminen vai mitä niitä nyt onkaan), ohmimäärä? Meinoon ku ei nuo potikat itessään hirmu hintasia oo ni ei tartteis tähtimerkistä maksaa ylimääräsiä.
Veikkaan että ensi alkuun kyllä ohitetaan hyppylangalla tuo sitten. KL-osassakin hinta potikalle oli 111€, joten mun tuloilla ja normikäytöllä (=mulla mittarivaloissa aina täysvalaistus päällä 24/7) jäänee ns. merkki-potikka ostamatta.

Tänään pitäis kohta lähtee sinne tallille päin ja käydä ottamassa kuvia sekä vähän ajelemassa...
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Nokkapelin etureunaa on korjailtu ja joku "kittaajamestari" on näemmä ollut asialla... näkyy hyvin myyntikuvastakin
Tarviikko ehjän konepellin :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

Siisti,onnea uudesta hankinnasta :!:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

teppo21 kirjoitti:
Nokkapelin etureunaa on korjailtu ja joku "kittaajamestari" on näemmä ollut asialla... näkyy hyvin myyntikuvastakin
Tarviikko ehjän konepellin :roll:
Ehkä, mun täytyy ensin kysyä mitä mieltä mun luottomaalari on tuosta konepellistä, hän kun osaa myös loihtia muotoja hitsaten ja kitaten.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ja sitten pikaisesti muutama kuva nykykunnosta, taustalla Mariefors stads suburb :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kuva

Lommoa on juu vielä hieman...

Kuva

Pahimmat kukat ovat tässä

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ovipahvit ovat tallella, nyt vain poissa lommon oikaisua varten

Kuva

Että tämmönen vankkuri...
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 21.7.2012 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vikalistaan lisättäköön ettei takalasin pyyhin toimi ja tänään testin jälkeen tuli havaittua että se korkeudensäätöjärjestelmä kusee nestettä ulos tosi lahjakkaasti, eli veikkaisin ennemmin putki-/letkuvauriota.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Onko takaluukku likanen vai erivärinen?
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

:tuumaus: mmm.... käsittääkseni vain likainen, mutta täytyypä tsekata tarkemmin.

Ja takaovipahvit ovat muuten kuvaushetkellä tavaratilassa, eli tallella ovat
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Vanja-eno kirjoitti:Vikalistaan lisättäköön ettei takalasin pyyhin toimi ja tänään testin jälkeen tuli havaittua että se korkeudensäätöjärjestelmä kusee nestettä ulos tosi lahjakkaasti, eli veikkaisin ennemmin putki-/letkuvauriota.
Multa löytyy jonkin kuntoinen kytkin jos se vika on siitä kiinni.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kipsu kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Vikalistaan lisättäköön ettei takalasin pyyhin toimi ja tänään testin jälkeen tuli havaittua että se korkeudensäätöjärjestelmä kusee nestettä ulos tosi lahjakkaasti, eli veikkaisin ennemmin putki-/letkuvauriota.
Multa löytyy jonkin kuntoinen kytkin jos se vika on siitä kiinni.
Ajattelin tänään testata, jotta päästääkö virtaa läpi.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Vanja-eno kirjoitti:
Kipsu kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Vikalistaan lisättäköön ettei takalasin pyyhin toimi ja tänään testin jälkeen tuli havaittua että se korkeudensäätöjärjestelmä kusee nestettä ulos tosi lahjakkaasti, eli veikkaisin ennemmin putki-/letkuvauriota.
Multa löytyy jonkin kuntoinen kytkin jos se vika on siitä kiinni.
Ajattelin tänään testata, jotta päästääkö virtaa läpi.
Ei ollut kytkimessa vika. Täytyy seuraavaksi tsekata tuleeko virta pyyhkijän moottorille asti.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

Hyvin säilyneen merssin oot löytäny 8)
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

jussaP kirjoitti:Hyvin säilyneen merssin oot löytäny 8)
Mese.Fi-sivustolta näitä löytää :D Tiiätkö sivuston :?:


:kuningasajatus:

Tänään löyty kohtuuhintanen uusio takavalo sekä ovenkahva samasta paikasta. Maanantaina täytyypi noutaa pois, ei kerkee aikasemmin.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ruoja kirjoitti:Nätti auto.
15 " :set barokit ovat kohtuu harvinaisia.
Kiitos!

Olet oikeassa, harvinaisia ovat, siksi tässäkin on vain 14":set :?
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

Vanja-eno kirjoitti:
jussaP kirjoitti:Hyvin säilyneen merssin oot löytäny 8)
Mese.Fi-sivustolta näitä löytää :D Tiiätkö sivuston :?:


:kuningasajatus:
en oo kyllä ikään kuullu kyseisestä sivusta, onko se joku eroottisia julkaisuja sisällään pitävä sivusto :fu: PS. satuin muuten tuon oman w123 haalimaan samalta sivustolta :lol:
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

mä oon kuullu että siellä sivustolla on kauhee kilpailu hyvistä ja halvoista autoista.. siellä kuulemma käy paljon ihmisiä jokka haluavat ajella mersulla syystä tai toisesta ja harvat tyytyvät yhteen.. joten myyntiosastollakin käy välillä kuhina.. mutta tää on vaan huhu puheita en tiijä varmaksi.. en mä ainakaan käy siellä koskaan. ni.

juu kiva peli. harmi että on vihreä. :) (henk koht ongelma: en enää haluu vihreitä autoja niitä oli liian monta jo)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Re: Vanjan Kartanovankkuri MB S123 230TE aut.

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tilannepäivitys:
Vanja-eno kirjoitti: Kreivi oli jäänyt vaille leimaa seuraavista syistä:
- Ruostevaurio oik. sisälokasuojassa - hitsataan umpeen tulevana perjantaina
Hitsattu, reikä oli aika kookas. Muita olennaisia pahoja ruosteenalkuja en pohjassa havainnut oikeanpuoleisen helman etupäätä lukuunottamatta. Siellä oli massa kuoriutunut pois ja metalli oli aikamoisessa pintaruosteessa. Putsataan, maalataan ja massataan ennen kesää.
Vanja-eno kirjoitti:- Oikean puolen ulompi raidetangon päässä välystä. - vaihdetaan tulevana lauantaina rassausmiitissä hyväkuntoiseen käytettyyn kokonaiseen raidetankoon.
Raidetanko vaihdettu. Työ sujui kerrankin niinkuin pitikin ilman pahempia tökkimisiä
Vanja-eno kirjoitti:- Vasen takaovi ei avaudu - takaoven sisäpuolen ehjä avauskahva oli vaihdettu etuoven rikkinäiseen ymmärrettävästi, mutta ongelmahan vain siirtyi takaoveen. Lisäongelman avautumattomuuteen on tuonut se, että tässä on keskuslukko, joka on rikki. Eli takaovet menevät aina lukkoon kun ne laittaa kiinni. Ensiavuksi otin oven sisäpahvin pois, niin lukkonuppia saa helpommin vedettyä ylös ja ovan saa siis nyt auki myös ulkopuolelta. Sisäpuolelta ovi avataan nyt tilapäisesti kahvan ja lukon välistä tankoa vetämällä.
Saan uuden kahvan tulevana maanantaina, joten sen jälkeen voi jo laittaa ovipahvinkin paikoilleen.
Vanja-eno kirjoitti:- Oikean puolen hydraulissa nestevuoto. En ole vielä päässyt tutkimaan vuotaako itse vaimennin vai onko vain joku putki/letku vuotavana... Joka tapauksessa mulla sattuu olemaan jouten pari ylimääräistä S123:n hydraulia tallilla, joten niistä jompikumpi menee korjattavaksi jos tilanne näin vaatii.
Vuoto paikannettu hydrauliputkeen. Putkea oli jo vaihdettu uuteen pikku pätkä, vuotokohta oli heti vanhan putken alkupäässä. Tulevalla viikolla vaihdetaan koko loppuputki uuteen. Itse iskarit eivät näyttäneet vuotavan, kovin olivat kuivan näköiset.
Vanja-eno kirjoitti:Jälkitarkastus on suoritettava 20.4.2012 mennessä, luulisin ehtiväni saada Kreivin valmiiksi siihen mennessä.
Näyttää uhkaavasti siltä että tuohon aikarajaan mennessä ehditään.

Uutena vikana huomasin ettei tuo vaihda ollenkaan neloselle :shock:
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 31.3.2012 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Vanjan Kartanovankkuri MB S123 230TE aut.

Viesti Kirjoittaja onre »

Vanja-eno kirjoitti: Uutena vikana huomasin ettei tuo vaihda oleenkaan neloselle :shock:
Mun 280E lähti kakkosella liikkeelle, poislukien kickdown-lähtö lämä tiskissä - kuulemma sen pitääkin toimia noin. Koitas nyt vielä pakkovaihteilla että löytyykö sieltä kuitenkin ne kaikki neljä vaihdetta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”