123 240TD

Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Laatikkona on näemmä ollut 5v manuaali.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Oisvat ny laatikon jättäneet riiselin jatkeeksi. :? Vai olikos se niin, että se ei käy tiiselin perään?? :oops:

Sattui tänään pienoinen kämmi... :oops: Ilmanpuhdistinkoteloa putsasin ruostehista, laittelin rätin tietty imusarjaan, ettei mene roskat. Ilmanputsistin kun oli kuivumassa maalikerroksen kera, niin ajattelin, että käännämpä auton tässä pihalla ympäri, että pääsee Defan piuhaa pujottelemaan keulille. Noh, hatara kun on pää, ni tietäähän sen, mitä seurasi. " röh, köh köh köh röh" Ihmettelin aluksi, että mikäs ny, ja sitte muistin rätin... Imusarja poies, ja siellähän se kaveerasi kolmospytyn venttiilinvarren kanssa... :oops: :evil: Venttiili sattui olemaan auki, jotenka pihtien kanssa nykäsin rätin jämät pois imukanavasta, ja löin koneen uuestaan tulille. Nyt kävi normaalisti.
Se vaan tässä jäi vaivaamaan, että tuommoinen rätin rääsy, voikos se vahingoittaa venttiiliä jotenkin? Koneen käynnistä päätellen ei kai? :oops:

Ja sen verta viellä, että kilometrejä on tullut paljon, siitä ei hajuakaan, kun matkamittari ei pelaa, mutta nopeutta näyttää. Rattaa ehjät. :oops: Erikoinen kapine. Kuitenkin, nyt näin jälkeenpäin harmittaa, kun tuli ekaksi autoksi tuo W124 hankittua, ei tästä edellisestä korimallista oo enää uuemman rattii paljo paluuta. :lol: Sen verta mukavaa ja lepposta kyytiä, vaikka seisonnukki viimiset 3-5v, tarkkaa tietoa kun ei ole, ja ex. omistajakaan ei muista. :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

E200D kirjoitti:Oisvat ny laatikon jättäneet riiselin jatkeeksi. :? Vai olikos se niin, että se ei käy tiiselin perään?? :oops:
Miksei kävisi. Mulla on ollu ainakin ihan tehtaalta lähtent W123 300TD -83 5-lovisella manulootalla
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
JiiTee_
Viestit: 2970
Liittynyt: 20.10.2010 0:43
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

E200D kirjoitti:Se vaan tässä jäi vaivaamaan, että tuommoinen rätin rääsy, voikos se vahingoittaa venttiiliä jotenkin? Koneen käynnistä päätellen ei kai? :oops:
Erään meseläisen om601 oli aikoinaan syökässy sukan ja sylkässy putkesta pihalle.. Pelasi sen jälkeen vaan käsittääkseni imuventtili alkoi vuotamaan.. :?

-jorkki- nimellä pitäs löytyä projektia kun selailee projekteja alaspäin.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi

Mb s124 300tdt 4matic
Mb s124 300td

Ja etellisiä sen verran ettei millään jaksa luetella. :)
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

JiiTee_ kirjoitti:
E200D kirjoitti:Se vaan tässä jäi vaivaamaan, että tuommoinen rätin rääsy, voikos se vahingoittaa venttiiliä jotenkin? Koneen käynnistä päätellen ei kai? :oops:
Erään meseläisen om601 oli aikoinaan syökässy sukan ja sylkässy putkesta pihalle.. Pelasi sen jälkeen vaan käsittääkseni imuventtili alkoi vuotamaan.. :?

-jorkki- nimellä pitäs löytyä projektia kun selailee projekteja alaspäin.
Hui... Nyt alako pelottaan kunnolla. Mutta rätistä ei ollunna menny, ku muutama rihma sylinteriin. Ja onhan nämä 616 paljo kestävämpiä, ku 601 :lol: En sitte tiiä ton kannalta. :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Käsiini sattui tämmöinen! :shock:
Käykös tämä ollenkaan satakakskolmoseen? Ja jos, niin mistä saa anturin mittariston taakse? :shock:

Kuva

Kuva
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
vese123
Viestit: 116
Liittynyt: 27.8.2007 1:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vese123 »

E200D kirjoitti:Oisvat ny laatikon jättäneet riiselin jatkeeksi. :? Vai olikos se niin, että se ei käy tiiselin perään?? :oops:

Sattui tänään pienoinen kämmi... :oops: Ilmanpuhdistinkoteloa putsasin ruostehista, laittelin rätin tietty imusarjaan, ettei mene roskat. Ilmanputsistin kun oli kuivumassa maalikerroksen kera, niin ajattelin, että käännämpä auton tässä pihalla ympäri, että pääsee Defan piuhaa pujottelemaan keulille. Noh, hatara kun on pää, ni tietäähän sen, mitä seurasi. " röh, köh köh köh röh" Ihmettelin aluksi, että mikäs ny, ja sitte muistin rätin... Imusarja poies, ja siellähän se kaveerasi kolmospytyn venttiilinvarren kanssa... :oops: :evil: Venttiili sattui olemaan auki, jotenka pihtien kanssa nykäsin rätin jämät pois imukanavasta, ja löin koneen uuestaan tulille. Nyt kävi normaalisti.
Se vaan tässä jäi vaivaamaan, että tuommoinen rätin rääsy, voikos se vahingoittaa venttiiliä jotenkin? Koneen käynnistä päätellen ei kai? :oops:
En kyllä usko että tuon koneen venat muutamasta räsystä itteensä ottaa, korjasin viime talvena yhden nenäkeppi vikasen OM617:sen, sitä oli alipainepumpun laakeri pettänyt ja ketju oli menny poikki, nokka 3 kappaleessa ja nokka pukit revenny irti että sen verran kovaa oli mäntä ja venttiili kohdannu :shock: käytin kannen tarkistuksessa ja yksikään venttiili ei ollut vaurioitunu, teetin kuitenkin uudet seeti pinnat ja venttiilien hionnan. Tulipa siis kuntoon ketjun, nenäkepin ja pukkien uusinnalla. Auto oli orikinaali 300TD ja mittarissakin vasta vähän alle 300000, lienee pumppu vaan vanhuuttaana väsähtänyt :?:
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Noniin. Nyt tuli ostettua toinen korinvaihtofarkkupaku (Otan kuvia ku kerkeän) SYYT: Ehjät keskuslukituksen osat, Ruosteeton paksinkansi, OM617 moottori (Ei tasonsäädön pumppua :? ), sekä ABS. Ynnä 14'' aluvalsseja pari kierrosta. Viellä mädempi, ku toi miun nykynen, mutta kait siitä viellä auto tulee.
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Kuvia kansalle.... :D
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Tosta nykysestä lintasta vois kuvia laittaakkin, toisen farkkupakun osto jäikin vaiheeseen, kun myyjä katos jonnekkin. :cry: Turhaan kerkesin iloita siitäkin... Jos olis huomenna aikaa pari kuvaa näpsiä. :!:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Tässä tulis nyt pari kuvaa linttafarkkupakusta, vai saako sanoa lintta, kun ei oo arvonimee annettu? :roll: :lol:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuvien laatu on mitä on, kun ovat kumisaapaslaisella otettu. :roll:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Olikos tämä minkä vuotinen?

Kyllä silimä leppee ku tämmösen yykaakoon näkköö ;)

Tuohan on melekeen samannäköne ku mulla mut mulla on vaan kanttisilla tuikuilla ja itselläni on -79
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Kiitos kiitos, komee se on sunkii omas!! :) Autohan siis on korinvaihto. Tämäkin on papereissa -79, mutta alkuperäinen runkonumero alkaa WDB.. eli -80 luvun kori ilmeisesti?? Hieman ruostevikainenhan tuo on, mutta tarkotus ois laittaa, kun aikaa ja paikkaa SEKÄ RAHAA löytyy. :lol: Itte tykkään noista pyöreistä valoista yli kaiken, on miun mielest ainoot oikeet tohon koppaan. Löytyy kyllä myös kanttilamput, eikä nekään nyt niin kaameet oo, kunhaa auto on yykaakoo. :wink: Haaveissa ois hankkia viellä sedani Diiseli, 240 tietenkin, sitten joskus. :roll:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Sama homma, runkonumero alkaa juurikin wdb, onhan tässä sentään kaks runkonumeroo :D
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

En nyt mene vannomaan mutta väittäisin että mun '76 200D:n runkonumero alkoi sekin WDB. West-Germany, Daimler Benz, tms? Sen jälkeen tuli numero 123120, kasa nollia ja neljä ysiä peräkkäin. Tais olla aika lailla alkupään tuotantoa.
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Tossa mun omassa alkaa taas nykynen runkonumero 123123... Eikös se VIN numero systeemi, joka alkaa WDB, ole kuitenkin -80 luvulla vasta tullu?
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Tuommoset katkaisimet laitoin lisävaloille. :)
Tussilla tuli kätevästi vanhoista takalasin pyyhkimen nappuloista, kun olivat kuluneet valkoisiksi pallukoiksi. :lol: Mukana myös rikkinäisestä valojen korkeussäätö härvelistä muokattu usb paikka...

Kuva 8)
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Eipä tullut leimaa tänään ei :cry: Alapallot oli pelottavan väljät, hyvä että uskaltaa ittekään enää ajella... Pitänee yrittää huomenna vaihtaa, sekä yhden reijän löysi katastusmies pohjasta ja valoa on kuulemma liikaa keulalla. :?

Takatukivarret vaihdoin kokonaan, kun laakerien vaihto on kuulemma pikkuisen hankala homma. :roll:

Muutama kuva rojektista:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Tuossa kuvassa on nyt KL:n myymät vahvimmat jouset paikallaan. On taas ryhdissään, motonetin jousilla kaari peitti jonkun matkaa renkaan pintaa tästä kulmasta katottuna. :wink: Eipäs tullut otettua yhtään kuvaa tukivarret irtipois ollenkaan. :?
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Näkikö nuilla pikku lisävaloilla kuinka hyvin? Ite taisin ostaa just samanlaisia 4kpl!
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

shrteam kirjoitti:Näkikö nuilla pikku lisävaloilla kuinka hyvin? Ite taisin ostaa just samanlaisia 4kpl!
Vähä myöhässä, mutta hinta/laatusuhteeltaan ERITTÄIN hyvät valot! 8)
Näkee ja pitkälle.
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Sitten! Säädin tässä viikonloppuna venttiilit 240TD lintasta, jokainen imu välys oli vitosen luokkaa, tai vähemmän, ehkä osa kantoi jo hieman. Arvothaa oli imulle 10, ja paolle 30, laitoin 15 ja 30, ettei varmana jää kantamaa vähää aikaa. Kuitenkin, aikaisemmin matka-ajossa 80-90km/h lämmöt oli jossain 90 asteen tietämillä, välysten säädön jälkeen pysyy mittari just karvan verran 80 päällä, niinku pitääkii. Vaikuttaako mokoma muka lämpöihinkin noin? :shock: Muuta en tietääkseni tehnyt.

Ja sitten, koitin ohjeita ettiä, mutta kun tumpelo tietokoneen käyttäjä olen, en löytänyt. :oops: Miten pumpun ajoitus tarkistetaan? :?:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

E200D kirjoitti:
shrteam kirjoitti:Näkikö nuilla pikku lisävaloilla kuinka hyvin? Ite taisin ostaa just samanlaisia 4kpl!
Vähä myöhässä, mutta hinta/laatusuhteeltaan ERITTÄIN hyvät valot! 8)
Näkee ja pitkälle.
No ei se mitään, kun en oo saanu aikaseks vielä laittaa nuista valoja mihinkään autoon kiinni!
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Ei toi takapyörän laakerinvaihto mikään kummallinen homma ole. Turhaan peloteltu.
Star
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Bomber4 kirjoitti:Ei toi takapyörän laakerinvaihto mikään kummallinen homma ole. Turhaan peloteltu.
Pelottelivat nuo vanhat Mersumiehet vaan, että siinnä sulla onki hurja homma ku laakerit vaihat. Pitää se sitte kesällä kokeillakkii, miten ne vaihtuu, jos kerkiää vaan. :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Tuli tuo ruiskutuspumppukin säädettyä isän ohjeitten mukaan, kun en tietova taas muualta löytännyt. Ajotus oli 15, laitoin niin tarkasti ku vaan sain sen 24. Kone tulille, ja käyntiääni on ku hakkais lekaa alasimee. Tasottuu kun kierroksia nostaa. Kuulemma jos kone on kunnossa, käyntiääni onkin terävä. Ja ainakin tuo käyntiinlähtö parani pirusti, ennen sai sahata pitkään, nyt lähtee melkeen heti. 8) Jos sitä tässä perjantai illan kunniaksi sitten säätäisi viellä vähä syöttövä koneeseen. :lol:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Kissapöllö sai kaverikseen W115 240D:n -73 mallinen. Hitsausta kaipaa, ja sitten leimalle. 8)

Kuva

Suunnitelmissa olisi EHKÄ laittaa tuohon pystäriin hommaamani 617A... Kunhan saan putkitettua, ja laitettua ylipäänsä kuntoon... :roll:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”