Kiitos etukäteen.
Kylmäkäynnistyssuutin
Kylmäkäynnistyssuutin
Tarvetta olis otsikon mukaiselle osalle. Elikkäs se semmonen sinihattunen bensan ruikkija 
 . Vanhasta ei tule bensa läpi. Kellään tietoa mistä sain uuden? Tai toimivan käytetyn.
Kiitos etukäteen.
			
			
									
									
						Kiitos etukäteen.
- 
				touhottaja
 - Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
 - Viestit: 6067
 - Liittynyt: 07.3.2007 17:55
 
- 
				touhottaja
 - Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
 - Viestit: 6067
 - Liittynyt: 07.3.2007 17:55
 
Joko toimii, sähkö sieltä useammin puuttuu kun että tukossa olis, se on väljempi suutin kuin ne sylintereissä ja kylmäsuutin tukkeutuu viimisenä. Mulla johto oli hapettunut sitä töpselin sisältä, kolvasin uusiks ja alkoi toimimaan.
			
			
									
									I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
						S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
En vielä kerenny käydä kattomassa. Pitää tänän tai huomenna mennä hallille tutkimaan asiaa. Toivotaan et se vika alkais pikkuhiljaa löytyä. Eilen meni puol tuntia et sain auton tulille. Duunissa kun ei ole tolppapaikkaa.
Noh kai se pitää lähtee taas herättää naapurit mersun käyntiin sahauksella... sekä kova äänisellä kiroamisella
			
			
									
									
						Noh kai se pitää lähtee taas herättää naapurit mersun käyntiin sahauksella... sekä kova äänisellä kiroamisella
- 
				nollajakari
 - Viestit: 97
 - Liittynyt: 05.11.2007 13:07
 
Omassani oli ajokkia ostettaessa jo sama vaiva, suutin täysin tukossa. Kokeiltaessa napsahteli kylläkin joten siihen ei voi luottaa. Virtapuolta kokeiltaessa voisi olla paikallaan viritellä suuttimen tilalle vaikkapa 10W:n polttimo koekuormaksi. Näin voitaisiin varmistaa ettei kyseessä ole jännitehäviö jossakin ko. piirissä. Jännitemittari kun ei kuormita juuri ollenkaan ja voi sen takia harhauttaa. Suutin saa jännitteensä pensapumpun releeltä joka sisältää sekä pumpun että suuttimen releen. Automaattivaihteisessa lisäksi kickdown-releen. Näin ainakin tenavassa.
			
			
									
									
						Täytyy kokeilla tota. Mulla on kaksi semmosta suutinta, ku vaihdoin koneen tohon autoon. Tuli sen ''uuden'' koneen mukana suutin. Kumpikaan ei sano mitään. Eli piuhassa tai releessa vika, oikein ei jaksa uskoa et ois kumpikin suutin tukossa. Tiädä häntä jos sitä huomenna taas raahautuis hallille.
Omassani oli ajokkia ostettaessa jo sama vaiva, suutin täysin tukossa. Kokeiltaessa napsahteli kylläkin joten siihen ei voi luottaa. Virtapuolta kokeiltaessa voisi olla paikallaan viritellä suuttimen tilalle vaikkapa 10W:n polttimo koekuormaksi. Näin voitaisiin varmistaa ettei kyseessä ole jännitehäviö jossakin ko. piirissä. Jännitemittari kun ei kuormita juuri ollenkaan ja voi sen takia harhauttaa. Suutin saa jännitteensä pensapumpun releeltä joka sisältää sekä pumpun että suuttimen releen. Automaattivaihteisessa lisäksi kickdown-releen. Näin ainakin tenavassa.
Itelle tuli pysyväksi tilapäisratkaisuksi painonappi sisälle, jolla virtalukolta virta suuttimen toiseen nastaan, toinen suoraan maihin. Puolitoista vuotta toimi ihan moitteetta, MS:n myötä sai ottaa pois.. 
Se relehän kieltämättä melko tyyris kokonaisuus, nappiviritelmään päädyin sen noin 200€ hinnan vuoksi. Sitä kannattaa tietysti miettiä siltäkin kantilta, että jos se rele alkaa temppuilemaan kylmäkäynnistyksessä, niin ennen pitkää se alkaa ränkätä myös itse bensapumpun virransyötössä, kuten allekirjoittaneelle kävi yllättäen keskellä kaupunkia liikennevaloissa. sitten se vasta kiukuttaakin.
			
			
									
									
						Se relehän kieltämättä melko tyyris kokonaisuus, nappiviritelmään päädyin sen noin 200€ hinnan vuoksi. Sitä kannattaa tietysti miettiä siltäkin kantilta, että jos se rele alkaa temppuilemaan kylmäkäynnistyksessä, niin ennen pitkää se alkaa ränkätä myös itse bensapumpun virransyötössä, kuten allekirjoittaneelle kävi yllättäen keskellä kaupunkia liikennevaloissa. sitten se vasta kiukuttaakin.
Itelle tuli pysyväksi tilapäisratkaisuksi painonappi sisälle, jolla virtalukolta virta suuttimen toiseen nastaan, toinen suoraan maihin. Puolitoista vuotta toimi ihan moitteetta, MS:n myötä sai ottaa pois.. 
Se relehän kieltämättä melko tyyris kokonaisuus, nappiviritelmään päädyin sen noin 200€ hinnan vuoksi. Sitä kannattaa tietysti miettiä siltäkin kantilta, että jos se rele alkaa temppuilemaan kylmäkäynnistyksessä, niin ennen pitkää se alkaa ränkätä myös itse bensapumpun virransyötössä, kuten allekirjoittaneelle kävi yllättäen keskellä kaupunkia liikennevaloissa. sitten se vasta kiukuttaakin.
			
			
									
									
						Se relehän kieltämättä melko tyyris kokonaisuus, nappiviritelmään päädyin sen noin 200€ hinnan vuoksi. Sitä kannattaa tietysti miettiä siltäkin kantilta, että jos se rele alkaa temppuilemaan kylmäkäynnistyksessä, niin ennen pitkää se alkaa ränkätä myös itse bensapumpun virransyötössä, kuten allekirjoittaneelle kävi yllättäen keskellä kaupunkia liikennevaloissa. sitten se vasta kiukuttaakin.
Tuommonen ratkaisuhan se oli mun ex-tenavassakin. Hyvin toimi ja on halpa värkätä.sv22 kirjoitti:Itelle tuli pysyväksi tilapäisratkaisuksi painonappi sisälle, jolla virtalukolta virta suuttimen toiseen nastaan, toinen suoraan maihin...
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
						Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208
® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Kävin tänään taas hallilla tutkimassa asiaa. Suutin ei ole tukossa. Kokeilin akulta suoralla virralla, hyvin tulee aine läpi 
 Jotain positiivista. Yritin yleismittarilla mittailla vielä sen piuhan antamia arvoja. Ne oli jotain ihan utopistisia (Tai sit en osannu käyttää sitä mittaria  
 )
Jätin kuitenkin piuhat sinne paikalleen vielä et saa ''manuaalisesti'' tarvittaessa ruikata ainetta koneeseen.
Laitoin myös sen polttoainenpumpun releen tilaukseen saksanmaalta. Toivottavasti tulis äkkiä ni loppuis toi taistelu. Ehkä
			
			
									
									
						Jätin kuitenkin piuhat sinne paikalleen vielä et saa ''manuaalisesti'' tarvittaessa ruikata ainetta koneeseen.
Laitoin myös sen polttoainenpumpun releen tilaukseen saksanmaalta. Toivottavasti tulis äkkiä ni loppuis toi taistelu. Ehkä
Joo ja nyt on kunnolla kylmänä kokeiltu startata, ei toimi ei. Käynnistyy kyllä, mutta pysyy käynnissä n 2-3 sekuntia. Tämä siis ilman kaasunpolkemista, ja jos kaasua polkee liikaa niin sammuu silloinkin 
  
  
 
Ja sit semmonen juttu et kun laittaa sen Ke-jetronicin ohjauspoksin paikalleen (akun luona) niin kierrokset pomppaa n. 2000 rpm. Ilman sitä kierrokset normaalit.
			
			
									
									
						Ja sit semmonen juttu et kun laittaa sen Ke-jetronicin ohjauspoksin paikalleen (akun luona) niin kierrokset pomppaa n. 2000 rpm. Ilman sitä kierrokset normaalit.