W123 kiikarissa.

Vastaa Viestiin
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

W123 kiikarissa.

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Appiukko osti kesällä 123:sen 200d:n ja on senverran mukava auto ajella että alkoi kiinnostamaan.
Nyt olis kyseessä 300D -82 sedan, 4 vaihteisella pitkävälityksisellä laatikolla ja kattoluukulla.
Oliskos tuohon malliin mitä erityisiä paikkoja tutkailla muutakin kuin ovien alareunat.
Mulla on nyt ajossa W124 250D -88 käyttöautona, taitaa olla 123:sen 300D:n
kone sama kuin 250D, onko hydraulisilla venttiilinnostimilla.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Tuo vanha 300D on kyllä 5 sylinterinen, mutta siihen yhtäläisyydet 250D:n kanssa jäävätkin... Mallimerkinnältään se on OM617 ja ihan perinteisillä kovilla nostimilla, eli pitää säätää määräajoin.

Mätäpaikkoja 123:sta löytyy ainakin helmojen molemmista päistä + tunkinreijän ympärykset.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Taka-akselin hujakoilla pohjaanlyöntikumit ja niiden ympäristö on yleesä kanssa aika takuuvarma mätäpaikka.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Yhdyn aikaisempiin. Omassa oli viellä etutukivarsiviidakossa muutama reikä, sekä takalattiat kannattaa tutkia, etenkin ne kohdat, joihin taka-apurungon varmistuspalikat tulee kiinne.

Tommosta oli omassa farkussa, tuossa murto-osa reijistä... :lol:

Kuva

Kuva
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
kardaani99
Viestit: 94
Liittynyt: 04.11.2010 13:57
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kardaani99 »

Kiitos vastausista :D
Kävin katsomassa autoa ja kauppoja ei tehty.
Auton lattiat olivat kauttaaltaan märät, pohjapellit oli vaihdettu. Varmaan jossain pyöränkotelossa on reikä/reikiä kun oli lattiat märät. Kone kävi nätisti ja vetoja oli ihan mukavasti. Ilmeisesti vaihdelaatikon sivuakselin laakeri äänti 2-vaihteella. Kardaanin tukilaakeri piti myös meteliä.
Isolla vaihteella vedätettäessä jumina oli melkoinen.
Kysyin onko kardaanissa värinänvaimenninta -eipä ollut.
Taitaa olla harvassa hyväkuntoisia 123-korisia mesejä.
Jos löytää koriltaan ehjän, niin varmaan on hintakin sen mukainen.
Avatar
kerosiini
Viestit: 767
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Kyllä on harvinaisuus jos löytää täysin ruosteettoman W123:n. Itse taas jouduin omaa käyttistäni leimalle hitsaileen, aina löytyy joku paikka kun alkaa tarkemmin katsomaan ja viimeistään kun auto on räjäytetty osiin niin selviää karu totuus. Jos välttämättä pitää hyvä W123 saada niin kannattaa kattella pohjoisruottin tarjontaa www.blocket.se. Aina sillon tällön tulee hyvän näkösiä helmiä myyntiin, tosin kuvatkin voi valehella enempi ku tuhat sanaa :lol:
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3384
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

kardaani99 kirjoitti: Taitaa olla harvassa hyväkuntoisia 123-korisia mesejä.
Jos löytää koriltaan ehjän, niin varmaan on hintakin sen mukainen.
Tuollahan myytävien puolella on yksi hyväkuntoinen kuntoon nähden pilkkahinnalla myynnissä.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”