Kuinka irrotetaan 123:sen koko virtalukko???

Vastaa Viestiin
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Kuinka irrotetaan 123:sen koko virtalukko???

Viesti Kirjoittaja pupetti »

En löytäny sellasta linkkiä josta näkis oikeen kuvia kattelemalla kuin se tehään,(tykkään katella kuvia).

Mitä ilmeisemmin on mulla joku härö siinä virtalukon pohjassa ku ei lämppärin moottorille etene virta, se toimii sille että laitan webaston päälle ni sitte pyörii auton omakin lämppärin moottori, muttako sen pitäis toimia ilman sitä webastoaki, nytte vaan ei toimi.

Oon jo jonku aikaa asia ihmetelly ja tutkinu, ja nytte muistu mieleen että hetkeä enneko se lopetti toimintansa ni käänsin virta avainta hehku asentoon, sitte yhtäkkiä se lämppäri ei lähtenykkään päälle, no sammutin kulkineen ja pari kertaa avainta ku käänteli ni alko toimimaan, no nytte ei enää sekään auta, ni pitää saaha KOKO virtalukko pois kolostaan jotta pääsee kattomaan mikä siellä renailee.

Sen verran oon asiaa tutkinu jotta mittaristo pitää ottaa pois eestä, mutta mitä sitte :?: :?: :?:

Kiitoskia jo etukäteen....ja vasempaan takajalkaan.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

:shock: Herrajumala sentäs :shock:
Jo kolmatta tuntia menny eikä kukaan oo väläyttäny yhtikäs mitään,nukutteko te HÄ :!: :?:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Pimpula
Viestit: 434
Liittynyt: 13.4.2008 13:44
Paikkakunta: Varpaisjärvi

Viesti Kirjoittaja Pimpula »

Joukkueemme arvaa: Mittaristo pois, avain 1-asentoon, rattiputkesta meisselin kärjellä lukitusnappi alas ja vetämällä koko mööpeli irti, pohja taitaa olla lukossa kolmella ruuvilla kiinni. Näin lähti ainakin minun 123:sta irti.

Tais joutua avaamaan myös sen klemmarin mikä on m6 pultilla kiinni siinä putkessa.
Once you get fat you never come back.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

jaha, no menee huomiselle irrottaminen.

Kiitos kuitenkin, ehkäpä se tuolla vihjeellä site irtoaa, ku pitää tutkia se koko höskä ja tarpeenvaatiessa uusia, siinä pääse helpommalla tutkimaan sen mihinkä kohtaa se virtanen toppaa ku sulakkeelta lähtee.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

irrota akun maajohto, mee kajjuttaan ja poista ratin alta suoja pahvi, sitten irrota mittari, tämän jälkeen käännä virta-avvainta ykkös tai kakkos asentoon ja samalla koita missä virta-avaimen asennossa irtoo vetämällä ja samalla hiukan longottaen johto pistoke lukon tkapäästä, sitten kun pistoke on irti löysäät virtalukon kaulalta kymppimillin avvaimella ruuvia reilusti ja sen jälestä painat jollakin pienellä tapilla lukon lukitustappia ohjausakselin tyvipäästä ja samalla vedät lukkoa lämppäriin päin, voi ehkä tuntua siltä että tila loppuu lukon ulostuloon mutta hiukan kääntelemällä se sieltä tulee ja käsissä sitten vaihat sen lukon pohjan, jos vaan haluat kattoo lukonpohjan sissään niin tätä hommaa ei kannata alakaa tekkee :roll:
anteeksi kiero vastaukseni mutta katto se konsolin kytkin ensin :wink:
kuva 201:stä mutta 123:ssa samanlailla :wink: kuvassa näkkyy se löysättävä panta ja lukitus tappi :lol:
ja tuossa se lukon pohja sitten on, ovat sitten erilaiset tiisselissä ja pensakoneessa :arrow:
Kuva
Kuva
kun nappaat sen lukkopatruunan pois paikoiltaan, saat pikkasen sill enemmän pelivarraa :shock:
tän enempään en pysty näin johtojen kautta :cry:
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Juu,u, no tietysti sitte avasin koko höskän, pohjiaan myöten, ja samperi ku irtos ne piuhat siitä nipusta mikä tulee siihe phojaan, sitä auki nytkytellessä en sitä huomannukaan ku oli pää alaspäin asennossa, no tuosta kirjasta kattelin jotta tulevat oikiaan paikkaan, ja nytte juon kupin kaffetta ja meen ne takasin laittamaan.

Varsinaista syytä siihe minkä takia se virtanen ei mene sinne lämppärin moottorille en oo vieläkään löytäny, vaan nytte tiiän jo sen verta mihinkä sen pitäis tulla, ja mitenkä siitä edetä, ja sen tutkiminen vaati jota se akunkenkä on kiinni akussa, nytte se ei oo, en uskaltanu alkaa irrottelemaan mitään niitä sähköpiuhoja ilman että otin virat poikkee.

Kuviaki oon parit ottanu, mutta laitanapa niitä sitte ku se on kasassa, ja toiste en ala ite tuommosta hommaa tekemään, jollen vaiha hilpakkeita vallan uusiin, nytte en oo mitään vaihtamassa.

Nii ja se valomuistin hilpake siinä rattilukossa on rikki, voisko se vika olla siinä, huomasin ku koskin sitä ni lens kansi pois ja sisukset tuli onneks kädelle, sellanen julmetun pien jousi ja valakonen muoviosa, taian jättää se pois kokonaan, ku ei se oo ku hemmetin harvoin pikkisen surhatanu, saaha siihe liitettyä toisenki laisen, jos sille päälle sattuu, muistaakseni mulla on jossaki sellanen valohälytin, se on sitte eri asia jotta missä se majailee, se tulee kiinni valokatkaisijan ja virtalukon välille menevään piuhaan.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no, niinpä niin :tuumaus: miksen mää varottanu niistä johoista :ope:
tossa olis ässän piuhojen paikat ja värit :wink: tää on vähän sillai, että kun humalaiselta kaatuu pullo ja itte ei pysty sitä nostaa pystyyn niin sannoo vaan että äänes kuulen mutten auttaa voi :banni:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

koita noilla kytkyllä, tää on 83 mallisen ässän lukosta :wink:
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Juu, samanlaillaha nuo johot on mullaki, ja nytte ne on kiinni jo, kirjasta tiirailin ja kattelin, ja sitte vaan tyrkin ne paikoileen ja suurimman homman tein juurikin sen kannen kanssa joka nuitte johtolitten päälle tulee.

Kattelin siinä sitte muutenki koko hommaa ni huomasin että on siihe varmaan lukon pohja vaihettu, ja jotaki muuta "räpelletty" ku sen näköstä oli jälki...tai naarmut ja jälet, mutta kasaan sain ku pikkisen järjestelin sitä kui ne johdot menee sinne sisään, paikkoja en vaihtanu, mutta siitä sisääntulosta niitä suoristelin jotta sain sen kannen kunnolla kiinni.

Siinä sitte huomasin että mittariston muovi/lasi on rikottu ku on sen reunasta väkisin yritetty sitä aukoa, ja sitä hämmästellessä jäi enste se öljynmittarille tuleva putki löysälle ja ku tarttasin ni sain kenkälle öljyä.

No siinä mitään, tiukkasin sen putken, mutta se piuhojen koko pohja pitää hakia toinen....tai ite asiassa koko virtalukko, ku siellä sisässä oli öljyä joka tuli valuen ulos ku aukoin koko höskän, en tiiä mitä jäi kiinni laitamati mutta ei sammu enää avaimesta, ja ku tuli kylymä ja pimiä ni olkoon huomiselle, sammuha se vaihteellaki tai koneen kyljestä.

Mutta toinen mittaristo ja koko virtalukko täytyy hommata kele se virtalukon pohja ja sisus oli sen verta "mössössä" siitä öljystä ja rasvasta että oikeen kauhistutti, missään muussa vehkeessä nähny nui paljon rasvan ja öljyn sekotetta, tuossa touhottottajan kuvassaki on ei mitään verrattuna siihe mitä minä löysin.

Noo, huomiseen menee se sammumisen tutkiminen, kuvia koitan tänään vielä ehtiä laittaa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onko ne letkut oikein päin siellä lukossa :roll: kun ei sammu :shock:
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Mielestäni ne laitoin oikiappäin, mutta saatto olla että jäi löysälle, ja koitin niitte paikkaa vaihtaa, muttako oli mittari jo kiinni ni en tiiä kui onnistu, sammuu se sitte pumpun kylestä painamalla, huomiselle menee ku asiaa tutkin.

Pakko hakia se toinen runko ja pesä, sen verta oli huonossa hapessa se koko höskä, ja kun oli kädessä koko helahoito ni luulenpa että on vika siinä virtalukossa itessään, onha siinä välillä ollu sellasta vikaa ettei oo tykänny sammua kunnolla, kertaalleen vaihoin valojen korkeus säätimestä letkujen paikkaa ni taas hetken pelas mutta aika piiiitkällä viiveellä on tykänny sammua, vähä sillee ku vanhat raktorit tuppaa tekemään, sillee röööönnnn, plopplop plopplop....pöts.

Mutta eiköhän se siittä, oikiastaan hyvä ku tuli autottua se höskä, ei muuten ois tienny että se on aiemminki avattu ja jotaki sille tehty, huonosti ja väkivalloin oli vaan avattu ja kiine laitettu, ja on muuten pirkuleen ahdas paikka irrotella se runko lukkoineen :twisted:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Oli kaikki letkut oikiappäin, mutta yks oli irti siitä valojen säätönamiskuukkelista.

Noo, nytte ku on kunnossa ja kasassa ni paljastu sellanen vika ku maadotus, kyllä se ny koittelee, moottorin lämpömittarista aamusella huomasin ku näyttää vähän mitä sattuu, samoiten tankin mittari näyttää omiaan, se ny on sitä teheny koko ajan enkä oo onnistunu sen korjaamisessa.

Mutta se maa vika, se laittaa ja teettää taas enempi hut...tutkimista ja paikkojen rapsuttelua, johtojen uusimista ynnä muuta sellasta kivaa pientä, ja ahtaisiin paikkoihi näppien työntämistä, vaan onha se toisaalta hyvä että on tekemistä ei pääse "totuus" unehtumaan, vaan jaksaakos sitä kylmällä ilmalla kauaa ropata :?: :?: :?:
No en minä ainakaan, enkä tänään ku on nuo mukelot kotona, vasta huomenissa menevät kouluihinsa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eikös se moottorin lämpöanturi maadota hissukseen koneen lämmön noustessa eikä lämpömittari maadotu mittaristosta :roll:
voihan se olla että se tankkikaan ei saa tarpeeksi maita että näyttö olis vakaa, taikka jos on tuunattu mittarin anturi, mitä eppäilen kyllä enemmän kuin maa vikkaa :wink: pallaakos se polttoaineen merkkivalo mitenkä, virta päälle ja valo pallaa ja käynnistää niin valo sammuu, tietysti edellyttäen että tankissa meno vettä enemmän kuin se n. 8-10 litraa :lol:
onkos se moottori maadotettu erikseen maakaapelilla korista konneeseen :roll:
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Tankin mittarin maadotus pitäis olla kunnossa, mutta siinä palo se "tyhjää" valo kokoajan ku mersu mulle tuli, syy oli poikennu ohut piuha siinä tankin anturiputkessa, eikä auttanu sen korjaus, muutako että se valo sammu, ja niinhä sen pitiki, mutta nyt ei syty ollenkaan muuten ku silloin ku laittaa vaan virrat päälle.

En oo niitä kaikkia maadotus kohteita kattonu mutta kesällä ku laatikko oli irti ni silloin putsasin sen laatikon ja rungon välisen kohdan ja sen jälestä on ilmaantunu lisää maadotus vikaa.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

Niin, mitens sen tyhjäntankin valon kanssa on? :shock: Mulla ei syty, ku on virrat päällä ja hehkuttelee, mutta ku tankin imeksin putsarinvaihtoa varten tyhjäksi, valo välkähteli. Eikös se saa maata vai onko joku viksumpi selitys. :roll:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Se pitää nostaa se putki kokonaisuudessaan pois tankista, onnistuu ku hattuhyllyn kautta ottaa eli hattuhylly pois ni tulee esiin riittävästi tilaa...jollei sulla oo sitä ensiapulaatikkoa siinä.

Sitte vaan tiiraamaan onko se hemmetin ohut lanka ehjä...tai sitte siellä sisuksissa on julmetusti sontaa joka pitää saada pois.

Netistä kyllä löytyy ohjeetki kuvien kanssa...mutta ny ei oo aikaa niitä ettiä.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Kuva

tällänenhän se on sisästä, ja siinähän ne langat näkkyy :wink:

Kuva

tässä anturin yläpää :wink:

Kuva

suojaputki kiinni kuvan mukasessa kolossa, mikä irtoo putkee hieman nostamalla ja vähän pyöräyttämällä :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”