Ostin mersun :)
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Ostin mersun :)
Tulipas tuossa ostettua 230 farkku mese, vuosimallia -79 ja bensakoneella...
Ajettu huimat 337tkm ja pohjaa ei ole koskaan hitsattu...
Mimmonen homma tommonen ois madaltaa?
Tasonsäätöki takana toimii....
Ja tyyppivikoja yms... voi kertoa...
Mitähän meinaa rek.otteessa maininta "auto korjattu, vaihdettujen osien määrä 42%" ja LTJ mallimerkintä on 4D sedan sekä runkonumero vaihdettu joskus ja vanhaa ei oo poistettu.... kuitenkin aken tiedoista löytyy kaikki...
Ajettu huimat 337tkm ja pohjaa ei ole koskaan hitsattu...
Mimmonen homma tommonen ois madaltaa?
Tasonsäätöki takana toimii....
Ja tyyppivikoja yms... voi kertoa...
Mitähän meinaa rek.otteessa maininta "auto korjattu, vaihdettujen osien määrä 42%" ja LTJ mallimerkintä on 4D sedan sekä runkonumero vaihdettu joskus ja vanhaa ei oo poistettu.... kuitenkin aken tiedoista löytyy kaikki...
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Ostin mersun :)
Kyllä tuo korinvaihtoauton tunnusmerkit täyttäisi...Savolaene69 kirjoitti:Mitähän meinaa rek.otteessa maininta "auto korjattu, vaihdettujen osien määrä 42%" ja LTJ mallimerkintä on 4D sedan sekä runkonumero vaihdettu joskus ja vanhaa ei oo poistettu.... kuitenkin aken tiedoista löytyy kaikki...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
No ei ole vakiopalikko kun ei ole 123:een semmosta ikinä saanutkaan. Oisko vaan niin vanha ja väljä perä että suttaileepi jopa kahella rattaalla ja jossaki vaiheesa sanoo poks? Ässään on saanu kitkalukkoa mutta niissäki alkaa välitys 2.xx.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Itseasiassa tota lukkoperää on suanu lisävarusteena...
Löytyykö joltakin ylimääräsenä ehjää mahd. vähän ruosteetonta takakontinluukkua takalasin ja rekkarinvalojen kanssa ja mihin hintaan?
mitenkäs tuon reohkan madallus onnistus?
Vähän tiputtaa öljyä - merkkaa reviirinsä, sekä ruostettaki löytyy hieman sieltä täältä pari pintaruostekohtaa...
Löytyykö joltakin ylimääräsenä ehjää mahd. vähän ruosteetonta takakontinluukkua takalasin ja rekkarinvalojen kanssa ja mihin hintaan?
mitenkäs tuon reohkan madallus onnistus?
Vähän tiputtaa öljyä - merkkaa reviirinsä, sekä ruostettaki löytyy hieman sieltä täältä pari pintaruostekohtaa...
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
[quote="Savolaene69"]
mitenkäs tuon reohkan madallus onnistus?
jaa, että madallus vetäse rälläkällä vaikka puolikierrosta kerrallaan jousesta pois ja katto miellyttääkö omaa solimää kärryn korkeus
takaa saa jouset pois iliman puristinta mutta etestä kannattaa ottaa puristimilla ei sitten millään hekkula puristimilla
mitenkäs tuon reohkan madallus onnistus?
jaa, että madallus vetäse rälläkällä vaikka puolikierrosta kerrallaan jousesta pois ja katto miellyttääkö omaa solimää kärryn korkeus
takaa saa jouset pois iliman puristinta mutta etestä kannattaa ottaa puristimilla ei sitten millään hekkula puristimilla
Mitä vitt**!?Savolaene69 kirjoitti:Itseasiassa tota lukkoperää on suanu lisävarusteena...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Joo se on uudempi kori tai takaluukku jonka takia lukee tuo 230TESavolaene69 kirjoitti:Näin on, varma tieto tuli tutulta kellä ollu mersuja perkeleesti....
Olikohan näin että sillä on mersuja ollut vuodesta -70 lähtien, mitään muita ei ookkaan olllu ku mersuja....
Tajusin tuossa tovi sitten että kontissa lukee 230TE ja kyllä tämä on kaasarivehe
Vähä jaksan epäillä tuota lukkoperä juttua aikasta paljonkin...... Kemppilukkoja toki saanut
® Mesen Porkkana-klubi
Olis kait tuota samala vähä laskenukkiSergey kirjoitti:mä otin jousista 4 kierrosta pois.
No Merc at the moment
Olikos tähän lukkoperähommaan jotain ihan faktaakin olemassa jollain? Muistelen että insaneme etsi punaiseen savikoneeseensa lukkoperää jossain vaiheessa ja valikoima oli prefeisliftiässän harvaatai 107-koppasen murikka. Mistä Savolaene69 on päätellyt perän olevan lukkoperä? Joko se on avattu? Kuvia?
Tämä ihan oikeasti kiinnostaa kun olen ollut siinä uskossa että 123-koppaseen ei ole kitkalukkoa ollut varustelistassa.
Tämä ihan oikeasti kiinnostaa kun olen ollut siinä uskossa että 123-koppaseen ei ole kitkalukkoa ollut varustelistassa.
Tuo lukkoperäasia kiinnostaa itseänikin...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Kiinnostaa jopa minuaki....joka hämmästelee tuota lukkoperä juttua vallan kovasti...seuranaan 1 mersujen ex maahantuoja vuosina 1966-2001 ja sama kaveri niitä myöskin korjaillu helllzingin päässä....ja vaikka tiiä ettei järvisen erkki tätä voorumia luekkaan ni lähetänpä terkkuja meiltä kaikilta
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Epäilykseni on että ei ole, ei ainakaan lumella sutinut kun vaan toisella...touhottaja kirjoitti:sulla saattaa olla kitkalukkoperä siinä 116:ssaeseestie kirjoitti:Tuo lukkoperäasia kiinnostaa itseänikin...
otin tässä tekniikan yhestä 116:sta jokin aika sitten ja siinä ihan vahingossa huomasin , että hitto tässähän on kitkalukkoperä
500SE:ssä on lukkoperä, jaa mistäkö tiedän....
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Joo kyllä se on varma että W123 ei ole ollu lukkoperää tarjolla. Kyllähän tuo minunki 240TD suttaa kahella kun tuossa pari päivää sitte nurmista rinnettä pitkin nousin autolla painava kärry perässä
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Kemppiläinen? Vai olisko tosiaan ässän murikka? Välityksestähän tuon saisi jotakuinkin selville...Savolaene69 kirjoitti:Kyllä tuo näkkyy mulla ainakin komiasti jättävän kahta rantua....
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Sitä ois merseeteksessä melekee sauna - Vain kiuas puuttuu
Ei vaiskaan, tommone hattuhylly tehty ylimääräsistä paneeleista
Tyylikäs eikö totta, ei ehkä siilinjärven suunnalta toista löydy...
Ei vaiskaan, tommone hattuhylly tehty ylimääräsistä paneeleista
Tyylikäs eikö totta, ei ehkä siilinjärven suunnalta toista löydy...
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- Viestit: 744
- Liittynyt: 15.5.2011 2:33
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Madalluksesta sen verran että ensinnäkin Mersun etujouset on paras ottaa pois ja asentaa vain oikeilla siihen tarkoitetuilla työkaluilla (eli erikoisrakenteisellä puristimella joka puristaa jousta keskeltä). Bilteemasta saa sellaisen n. hintaan 220 Euroa ja joillakin autokorjaamoilla on myös niitä. Kiinanpuristimilla joutuu turaamaan monta tuntia ja se on lisäksi vaarallista.
Jousien katkaisu on toki nopia ja halpa keino mutta se on ensinnäkin laitonta ja katsastuksessa voi tulla hylky. Katkaistuin jousin oleva alusta on selkeästi kiikkerämpi ja pohja kolisee helpommin kanttareihin, töyssyihin, kiviin tms. Toivottavasti silloin on edes öljypohjaa suojaava panssari olemassa. Joutuu siis katselemaan tarkammin mihin ajaa, joka paikasta ei kannata edes yrittää ja ajo-ominaisuudet ei ainakaan parane.
Jos sattuu löytämään jostain oikeat madallusjouset niin ne on aina paremmat kuin katkaistut. Madallusjousia jotkut tekee itsekkin puristamalla ja lämmittämällä jousta (jousi jää lyhyempään muotoon lämmityksen jälkeen). Lyhennetyin jousin oleva alusta on matalampi mutta myös jämäkämpi. Maltillinen katkaisu on sekin vaihtoehto joka ei vielä muuta ominaisuuksia kovin paljon.
Jousien katkaisu on toki nopia ja halpa keino mutta se on ensinnäkin laitonta ja katsastuksessa voi tulla hylky. Katkaistuin jousin oleva alusta on selkeästi kiikkerämpi ja pohja kolisee helpommin kanttareihin, töyssyihin, kiviin tms. Toivottavasti silloin on edes öljypohjaa suojaava panssari olemassa. Joutuu siis katselemaan tarkammin mihin ajaa, joka paikasta ei kannata edes yrittää ja ajo-ominaisuudet ei ainakaan parane.
Jos sattuu löytämään jostain oikeat madallusjouset niin ne on aina paremmat kuin katkaistut. Madallusjousia jotkut tekee itsekkin puristamalla ja lämmittämällä jousta (jousi jää lyhyempään muotoon lämmityksen jälkeen). Lyhennetyin jousin oleva alusta on matalampi mutta myös jämäkämpi. Maltillinen katkaisu on sekin vaihtoehto joka ei vielä muuta ominaisuuksia kovin paljon.