Ostin mersun :)

Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Ostin mersun :)

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Tulipas tuossa ostettua 230 farkku mese, vuosimallia -79 ja bensakoneella...
Ajettu huimat 337tkm ja pohjaa ei ole koskaan hitsattu...

Mimmonen homma tommonen ois madaltaa?

Tasonsäätöki takana toimii....

Kuva

Kuva

Ja tyyppivikoja yms... voi kertoa...

Mitähän meinaa rek.otteessa maininta "auto korjattu, vaihdettujen osien määrä 42%" ja LTJ mallimerkintä on 4D sedan sekä runkonumero vaihdettu joskus ja vanhaa ei oo poistettu.... kuitenkin aken tiedoista löytyy kaikki...
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

veikkaisin korinvaihtoa :roll:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Sekin voi olla hyvin mahdollista...

On uskomattoman hyvä ajettava tuo mese :)

Takarontinluukku pitäs jostakin tosin löytää edullisesti...
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Ostin mersun :)

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Savolaene69 kirjoitti:Mitähän meinaa rek.otteessa maininta "auto korjattu, vaihdettujen osien määrä 42%" ja LTJ mallimerkintä on 4D sedan sekä runkonumero vaihdettu joskus ja vanhaa ei oo poistettu.... kuitenkin aken tiedoista löytyy kaikki...
Kyllä tuo korinvaihtoauton tunnusmerkit täyttäisi... :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

semmonenki hauskuus löytyy kuin lukkoperä ;)

taitaa jopa olla ihan vakiopalikka?
Avatar
kerosiini
Viestit: 766
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

No ei ole vakiopalikko kun ei ole 123:een semmosta ikinä saanutkaan. Oisko vaan niin vanha ja väljä perä että suttaileepi jopa kahella rattaalla ja jossaki vaiheesa sanoo poks? :lol: Ässään on saanu kitkalukkoa mutta niissäki alkaa välitys 2.xx.
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Itseasiassa tota lukkoperää on suanu lisävarusteena...

Löytyykö joltakin ylimääräsenä ehjää mahd. vähän ruosteetonta takakontinluukkua takalasin ja rekkarinvalojen kanssa ja mihin hintaan?

mitenkäs tuon reohkan madallus onnistus?

Vähän tiputtaa öljyä - merkkaa reviirinsä, sekä ruostettaki löytyy hieman sieltä täältä pari pintaruostekohtaa...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

[quote="Savolaene69"]

mitenkäs tuon reohkan madallus onnistus?

jaa, että madallus :roll: vetäse rälläkällä vaikka puolikierrosta kerrallaan jousesta pois ja katto miellyttääkö omaa solimää kärryn korkeus :wink:
takaa saa jouset pois iliman puristinta mutta etestä kannattaa ottaa puristimilla ei sitten millään hekkula puristimilla :shock:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Savolaene69 kirjoitti:Itseasiassa tota lukkoperää on suanu lisävarusteena...
Mitä vitt**!? :shock:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Näin on, varma tieto tuli tutulta kellä ollu mersuja perkeleesti....
Olikohan näin että sillä on mersuja ollut vuodesta -70 lähtien, mitään muita ei ookkaan olllu ku mersuja....

Tajusin tuossa tovi sitten että kontissa lukee 230TE ja kyllä tämä on kaasarivehe :D
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Savolaene69 kirjoitti:Näin on, varma tieto tuli tutulta kellä ollu mersuja perkeleesti....
Olikohan näin että sillä on mersuja ollut vuodesta -70 lähtien, mitään muita ei ookkaan olllu ku mersuja....

Tajusin tuossa tovi sitten että kontissa lukee 230TE ja kyllä tämä on kaasarivehe :D
Joo se on uudempi kori tai takaluukku jonka takia lukee tuo 230TE

Vähä jaksan epäillä tuota lukkoperä juttua aikasta paljonkin...... :roll: :shock: Kemppilukkoja toki saanut :wink:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
pp d
Dieselspesialisti
Viestit: 2340
Liittynyt: 25.11.2005 16:10
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pp d »

Olis kait tuota samala vähä laskenukki :shock:
No Merc at the moment
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Olikos tähän lukkoperähommaan jotain ihan faktaakin olemassa jollain? Muistelen että insaneme etsi punaiseen savikoneeseensa lukkoperää jossain vaiheessa ja valikoima oli prefeisliftiässän harvaatai 107-koppasen murikka. Mistä Savolaene69 on päätellyt perän olevan lukkoperä? Joko se on avattu? Kuvia?

Tämä ihan oikeasti kiinnostaa kun olen ollut siinä uskossa että 123-koppaseen ei ole kitkalukkoa ollut varustelistassa.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Tuo lukkoperäasia kiinnostaa itseänikin... :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

Kiinnostaa jopa minuaki....joka hämmästelee tuota lukkoperä juttua vallan kovasti...seuranaan 1 mersujen ex maahantuoja vuosina 1966-2001 ja sama kaveri niitä myöskin korjaillu helllzingin päässä....ja vaikka tiiä ettei järvisen erkki tätä voorumia luekkaan ni lähetänpä terkkuja meiltä kaikilta :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eseestie kirjoitti:Tuo lukkoperäasia kiinnostaa itseänikin... :roll:
sulla saattaa olla kitkalukkoperä siinä 116:ssa :roll:
otin tässä tekniikan yhestä 116:sta jokin aika sitten ja siinä ihan vahingossa huomasin , että hitto tässähän on kitkalukkoperä :wink:
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

touhottaja kirjoitti:
eseestie kirjoitti:Tuo lukkoperäasia kiinnostaa itseänikin... :roll:
sulla saattaa olla kitkalukkoperä siinä 116:ssa :roll:
otin tässä tekniikan yhestä 116:sta jokin aika sitten ja siinä ihan vahingossa huomasin , että hitto tässähän on kitkalukkoperä :wink:
Epäilykseni on että ei ole, ei ainakaan lumella sutinut kun vaan toisella... :roll:

500SE:ssä on lukkoperä, jaa mistäkö tiedän.... :whistle: :twisted:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
kerosiini
Viestit: 766
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Joo kyllä se on varma että W123 ei ole ollu lukkoperää tarjolla. Kyllähän tuo minunki 240TD suttaa kahella kun tuossa pari päivää sitte nurmista rinnettä pitkin nousin autolla painava kärry perässä 8)
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Kyllä tuo näkkyy mulla ainakin komiasti jättävän kahta rantua....
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Savolaene69 kirjoitti:Kyllä tuo näkkyy mulla ainakin komiasti jättävän kahta rantua....
Kemppiläinen? Vai olisko tosiaan ässän murikka? Välityksestähän tuon saisi jotakuinkin selville... :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

saisko perästä kuvan vänkärin puolelta :roll:
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

tarkalleen ottaen mistä haluat kuvan?

ei se kemppilukko ainakaa oo, kuivalle asfaltille jätti rantua siten, että kuskinpuolella paljo enempi mustaa rantua ku mitä vänkärinpuolella
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

sehän tieten paras olis, että perän takakansi auki ja sisältä kuva, mutta jos ensin sais kuvan perän sivusta oikeelta puolelta senverran likeltä että näkkyy koko perän kylyki :roll:
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Sitä ois merseeteksessä melekee sauna :amis_selittaa: - Vain kiuas puuttuu :)

Ei vaiskaan, tommone hattuhylly tehty ylimääräsistä paneeleista ;)
Tyylikäs eikö totta, ei ehkä siilinjärven suunnalta toista löydy...

Kuva
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Sieltä se vesi tulloo taakse... eestä tommosen löysin...
Kuva

Ruosteita otettu kiinni, huomaa siis kaksivärisyys :D
Kuva
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
NonSenCe
murreanalyytikko
Viestit: 1435
Liittynyt: 13.4.2011 20:49
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

millais nuo paneelit ovat kiinni ..painovoimalla vai ihan ruuveilla tms?
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

on se sen verran tiukkasovitteiseksi tehty että ei tarvi sen kummempia kiinnityksiä...
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Savolaene69
Viestit: 744
Liittynyt: 15.5.2011 2:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Savolaene69 »

Nyt löytyykin sitten ehjä kontinluukku...
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje
----------------------------
W124 250 ST proju
Hiace 4wd d4d
Escort mk2
Kipsu
W123-Spesialisti
Viestit: 1761
Liittynyt: 05.11.2005 11:56

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Madalluksesta sen verran että ensinnäkin Mersun etujouset on paras ottaa pois ja asentaa vain oikeilla siihen tarkoitetuilla työkaluilla (eli erikoisrakenteisellä puristimella joka puristaa jousta keskeltä). Bilteemasta saa sellaisen n. hintaan 220 Euroa ja joillakin autokorjaamoilla on myös niitä. Kiinanpuristimilla joutuu turaamaan monta tuntia ja se on lisäksi vaarallista.

Jousien katkaisu on toki nopia ja halpa keino mutta se on ensinnäkin laitonta ja katsastuksessa voi tulla hylky. Katkaistuin jousin oleva alusta on selkeästi kiikkerämpi ja pohja kolisee helpommin kanttareihin, töyssyihin, kiviin tms. Toivottavasti silloin on edes öljypohjaa suojaava panssari olemassa. Joutuu siis katselemaan tarkammin mihin ajaa, joka paikasta ei kannata edes yrittää ja ajo-ominaisuudet ei ainakaan parane.

Jos sattuu löytämään jostain oikeat madallusjouset niin ne on aina paremmat kuin katkaistut. Madallusjousia jotkut tekee itsekkin puristamalla ja lämmittämällä jousta (jousi jää lyhyempään muotoon lämmityksen jälkeen). Lyhennetyin jousin oleva alusta on matalampi mutta myös jämäkämpi. Maltillinen katkaisu on sekin vaihtoehto joka ei vielä muuta ominaisuuksia kovin paljon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”