öljynpaineet ongelmana

Vastaa Viestiin
pe
Viestit: 11
Liittynyt: 03.11.2010 16:45

öljynpaineet ongelmana

Viesti Kirjoittaja pe »

Elikkä vm90 2l ruisku bensa tenava rassannut jo pitkään öljynpaineilla.
Yleensä paineet ihan normaalit, eli tyhjäkäynnillä reilu 2bar ja kun vähän napauttaa kaasua niin nousee kiltisti sinne 3bar mittari.
Mutta joskus joko heti käynnistyksen jälkeen tai kesken ajon paineet eivät vain enään nouse millään kuin reiluun 2bar, tuntuu kuin mittari jumittuisi vain siihen, eikä nouse vaikka kuinka polkisi kaasua, mutta tyhjäkäynnillä pysyy kuitenkin normaalisti siinä 2bar. Muutaman kerran paineet jääneet vain reiluun 1bar. Sitten kun käynnistää muutaman kerran autoa niin aina sen saa taas pelaamaan normaalisti.
Oon kokeillu vaihdella öljyjä ja suodattimia ja öljynpaine anturikin on vaihdettu ja testattu myös erillisellä mittarilla että mittari pitää kutinsa.

Autolla ajettu 270tkm, ei ole koneremonttia tehty, vuosi sitten kansiremontti ja ongelmat ovat alkaneet vasta sen jälkeen.

Mikä ihme voi tämmöistä aiheuttaa? Olisin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa, kun nykyään tämä alkaa olla jo päivittäinen riesa.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

jotensakkin tuntuis että vika on mittaristossa.. :roll: jos löytyys ylimääränen painemittari jolla koittaas että onko koneessa ö-paineet kohillaan :?: sen jälkeen tietääs varmemmin todeta mittaristoviaksi.. ollappa kokeilumittaristo :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
pe
Viestit: 11
Liittynyt: 03.11.2010 16:45

Viesti Kirjoittaja pe »

Terho P kirjoitti:jotensakkin tuntuis että vika on mittaristossa.. :roll: jos löytyys ylimääränen painemittari jolla koittaas että onko koneessa ö-paineet kohillaan :?: sen jälkeen tietääs varmemmin todeta mittaristoviaksi.. ollappa kokeilumittaristo :?
Olen tosiaan kokeillut erillisellä mittarilla, että mittari kyllä toimii, joten ihan se on oikea vika..
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

auts... olin ihan varma et vika olis vain mittaristossa... haiskahtaa et öljypohjassa tai öljypumpun sihdin edessä pyörii jotakin ylimääräistä :arrow: ö-pohja auki ja toivoa että vika löytyy sieltä :?
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
pe
Viestit: 11
Liittynyt: 03.11.2010 16:45

Viesti Kirjoittaja pe »

Oisko ylipaineventtiili yksi ehdokas, vai liekkö mahdollinen? Mitään muuta ehdotuksia? :D
nollajakari
Viestit: 97
Liittynyt: 05.11.2007 13:07

Viesti Kirjoittaja nollajakari »

Outo juttu, minulla teki reilu vuosi just saman, mutta korjaantui heti itsestään eikä ole toistaiseksi esiintynyt uudestaan. Paineventtiiliä min äkin epäilin. Pääseekös siihen käsiksi tässä 2litraisessa bensassa öljypohjaa irroittamatta? Olis hyvä tietää jos vielä rupeaa kummittelemaan.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

pe kirjoitti:Oisko ylipaineventtiili yksi ehdokas, vai liekkö mahdollinen? Mitään muuta ehdotuksia? :D
oliskai tuokin 1vaihtoehto mutta kuvittelisin että se kummailisi enempikin.. tuo roskan tarkistaa pienemmällä/samalla vaivalla kun koko öljypumpun.. ei taida saada ylipaineventtiiliä auki ennenku ö-pohjan irrottaa..

siitä sitten onkin "nätti"homma kurkata kammen laakereita ja kiertokangen :? senjälkeen alkaisinkin jo epäilemään kansinahkaa ja kannen osuutta asiaan :roll: vaikka onkin ollut auki joskus.. oikaistiinko kansi ja mitä sille kannelle sillon tehtiin??
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
pe
Viestit: 11
Liittynyt: 03.11.2010 16:45

Viesti Kirjoittaja pe »

Terho P kirjoitti:
pe kirjoitti:Oisko ylipaineventtiili yksi ehdokas, vai liekkö mahdollinen? Mitään muuta ehdotuksia? :D
oliskai tuokin 1vaihtoehto mutta kuvittelisin että se kummailisi enempikin.. tuo roskan tarkistaa pienemmällä/samalla vaivalla kun koko öljypumpun.. ei taida saada ylipaineventtiiliä auki ennenku ö-pohjan irrottaa..

siitä sitten onkin "nätti"homma kurkata kammen laakereita ja kiertokangen :? senjälkeen alkaisinkin jo epäilemään kansinahkaa ja kannen osuutta asiaan :roll: vaikka onkin ollut auki joskus.. oikaistiinko kansi ja mitä sille kannelle sillon tehtiin??

Miten se muuten näissä on kun oon yrittäny katella kuvia, että onko se venttiili öljypohjan sisällä vai sylinterin kyljessä? Joistain kuvista saa käsityksen että kyljessä, mutta en kyllä ole sitä sieltä löytänyt päältäpäin tähyilemällä :D
Kansirempan teki kyllä ammattilainen ja suoristi myös kannen, että sen PITÄISI olla kunnossa, mutta mistä sitä koskaan tietää mikä moka siellä on sattunu :D
Mutta jotenkin tässä on kummallista se että jos vika ois kansipahvissa tai laakereissa tai öljypumpussa, nii paineiden pitäisi olla kokoajan huonot? Mutta kun sen näkee milloin toimii normaalisti ja milloin ei. Silloin ku toimii normaalisti niin paineet ovat juuri niinku ehjässä mersussa pitääki, eli nousee pikku kaasun näpäytyksellä tappiin.
Mutta pakko kait se on käyttää jossain että saa öljypohjan irti, itse ku en saa autoa saati moottoria nostettua ylös..
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

siks mä sanoinki het ensimmäiseksi tiaknoosiksi että öljysihti tukossa öljypumpusta eli siis se joka imee sitä öljyä sieltä öljypohjasta..vaikee selittää :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
pe
Viestit: 11
Liittynyt: 03.11.2010 16:45

Viesti Kirjoittaja pe »

Terho P kirjoitti:siks mä sanoinki het ensimmäiseksi tiaknoosiksi että öljysihti tukossa öljypumpusta eli siis se joka imee sitä öljyä sieltä öljypohjasta..vaikee selittää :roll:
Juu pitänee tarkistaa imusihti ja vaihtaa samalla varalta se venttiili ja katsoa alkaako pelittämään :)
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Aika paljon asioita jo tehty, kurkista vielä neuvojen mukaan öljypohjaan.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
mamu
Viestit: 311
Liittynyt: 28.5.2008 17:12
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

Kysytään tässä.

Omassa paineet siinä 2-3 bar välillä tyhjäkäynnillä, vedossa hyvin 3 bar.

Mutta, välillä viisari notkahtaa siinä tyhjäkäyntipaineilla pari "viisarinleveyttä"
ja joskus heiluu/hyppii. Nämä siis tyhjäkäynnillä. Ajossa tasesti 3 bar.

Anturi? Mittari? Missä edes anturin tarkka sijainti?
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99

® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
Avatar
piku
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 2529
Liittynyt: 09.10.2005 11:40
Paikkakunta: KUOPIO

Viesti Kirjoittaja piku »

mamu kirjoitti:Kysytään tässä.

Omassa paineet siinä 2-3 bar välillä tyhjäkäynnillä, vedossa hyvin 3 bar.

Mutta, välillä viisari notkahtaa siinä tyhjäkäyntipaineilla pari "viisarinleveyttä"
ja joskus heiluu/hyppii. Nämä siis tyhjäkäynnillä. Ajossa tasesti 3 bar.

Anturi? Mittari? Missä edes anturin tarkka sijainti?
Hyvät paineet on jos kyse jommasta kummasta voima aineesta
mersut on tarkoitettu liikkumaan www.mese.fi/seuranta
S124 220 -92(Farmula)
voolvo v70 2.5t awd
ex Cit berlingo -99 (perslinko)
ex 412d -96
ex190D 2,5 -86 (enkeli)® Mesen linttaklubi
ex190E automatik -85 (tomaatti) -Reikä-Klubi®-
Avatar
mamu
Viestit: 311
Liittynyt: 28.5.2008 17:12
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mamu »

2.0 bensa on.

Kiitos infosta.

Kyselin vaan siksi, kun arvelutti mittarin lievä "pomppiminen"
190D 2.5 -89
300TD Turbo -89
C230K -97
C200 -99

® Mesen linttaklubi. -Sammuvia tähtösiä-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”