Ongelmia moottorin käynnissä

Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5944
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

migaaa kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
migaaa kirjoitti:Nyt on taas palikat kiinni ja edistystä entiseen on sen verran että toimii normaalisti käynnistäessä ja kun siitä kuluu noin 5-10 sekunttia niin kierrokset alkavat vaeltamaan ja valot himmenemään.

Sitä vielä kysyisin kun tarkastelin virranjakajaa niin sen alapuolelta lähtevä letku. Luultavasti joku alipaineletku? kuuluisiko sen tuntua tyhjältä?
Tottahan valot himmenee jos kierrokset laskee oikein alas. Vika ei ole välttämättä sähkövika siinä mielessä laturi siis toimisi juurikin oikein. Miten alhaalla kiekat käy kun humppailee edestakaisin?

Miten käy jos irroittaa johdon lisäilmaluistilta (mahdollisesti siellä koneen takaosassa lohkon ja öljynsuodattimen välissä) ja kylmäkäynnistys suuttimelta (taitaa olla siinä ilmanputsarin vasemmalla puolella keskellä imusarjaa, en muista näkyykö liitin ilman putsarin irroitusta)? Vaikuttaako oireisiin?

Virranjakajan kupeessa taitaa olla tässäkin semmoinen alipainerasia joka säätelee imusarjan paineesta riippuen sytkää. Puhaltamalla ja imemällä sen letkuun selviää vuotaako kalvo. Josko tämän letkua tarkoitit? Ei siellä ole muuta kuin vallitseva ilmakehä painetta tai moottorin käydessä pieni alipaine.
Tämän lisäilmaluistin johto? en ole nyt aivan varma mitä johtoa tällä tarkoitetaan. kuitenkin, sitä en ole vielä testannut.

Mutta tämän releenaukomisoperaation jälkeen tupsahti sellainen asia esille että nyt kun ulkona on vaivaiset -3 astetta pakkasta niin mese ei lähde käyntiin.. tai lähtee mutta sammuu 5-10s kuluessa ja varsinkin jos painaa vähänkin kaasua?

Vastaavanlainen ongelma sattui noin 2kk sitten. Auto toimi muuten moitteettomasti, mutta yhtenä aamuna ei. Sain kuitenkin auton käyntiin loppujen lopuksi, ties sitten missä vika?
Meinasin että selvittää toimiiko se luisti. Se on semmoinen että siellä on kahdesta metallista tehty "jousi" joka kääntää luistia kiinni tai auki. Jousta voi keinotekoisesti lämmittää sähköllä, sitä johtoa meinasin. ja sama tietty että antaako lisärikastusta käynnistettäessä (mittaa vaikka rikastussuuttimen johdosta)

Oisko taas menny se sulake jos ei käynnisty kunnolla ja heti sammuu?

Eipä siinä ole muuta mahdollisuutta kun ottaa niitä osia tutkailuun vuoronperään ja mittailla ja kokeilla toimivatko normaalisti. Ke-jetissä riittää mokkuloita.
Avatar
migaaa
Viestit: 37
Liittynyt: 19.6.2006 14:11
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja migaaa »

Vihdoinkin sain sen käyntiin puoltyhjäl akul jolla oli ainaki 30 starttausta takana. Tosiaan, se yj-releen boxi ei näennäisesti ollut tarpeeksi syvällä kiinni, eli ei kosketuspintaa sulakkeen kanssa. Pistin releen kiinni ilman boxiaan varmistaen johtuiko se siitä, ensimmäinen starttaus oli niinkuin ennenkin, ei mitään toivoa, toinen sentään oli lupaava ja hoksasin käyttää edellisen omistajan tekemää "patenttihommaa" joka on ns. lisäryyppy. On auttanut useina talvina kylmäkäynnistykseen. Tätä nappulaa painelemalla tiheään tahtiin sain koneen pysymään käynnissä ja lopulta pääsin käymään korjaajalla.

Korjaaja sanoi ettei sähköissä ole vikaa vaan jossakin on alipainevuoto tai bensapaine ei ole kohdallaan. Puhui jostain letkusta mikä tulee imusarjan alle kiinni ja siitä jettiin, näin ymmärsin. Onko jollakin ollut vastaavaa ongelmaa tai osaisi hieman valaista. Olisin mielelläni jättänyt auton remonttiin mutta ensimmäinen aika oli 1.12 niin... 3vko tuntuu pitkältä ajalta. Tämän lisäksi kyselin hieman osan perään paikallisesta mersuliikkeestä, kuulemma ei ole edes helsingis kyseistä letkua, joten olisi pitänyt tilata saksan maalta.. seuraavana olisi operaatio ottaa "ehkä" oikea letku auki ja tarkistaa tiiveys... onko siellä paljonkin vaihtoehtoja näissä letkuissa?

Kävin juuri tarkistamassa letkun joka menee jetiltä imusarjan viereen noin 3-4 sylinterin väliin. Ehjä oli..lähes uuden veroinen..tosin hieman tiivistin päitä ja suhina hieman hävisi. Säädin sytytystä pikkuisen niin sain käynnin tasaantumaan, nyt on vieläkin tämä valojen himmenemisefekti, mutta kierrokset vaeltelevat enää pikkuisen noin 100rmp, oikeastaan alle.

Tälläin korvakuulolla perusteltuna, bensapumppu pitää jonkin sortin surinaa.. Kuinka pitkä elinikä yleensäkin bensapumpulla ja bensasuodattimella on? auto on ollut minulla yli 4 vuotta, enkä ole koskaan tarkastanut niitä, onko helppoja vaihtaa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”