ASD-valo / kolmio ei pala?
ASD,n johdotus
Kehtoisko kukaan miulle kertoa,miten nuo asd,n johot menee ?Meinaan kytkentäkaaviossa..Mie ko en oikein jummarra nuihen kaavijoihen päälle mittää. Saisin katella missä katkejaa virran kulku.KUN:systeemi toimii niiko pitää,polttimot on ehjät mittaristossa,ylijännitesuojareleessä ehjät sulakkeet,ASD valo&sutikolmijo vain ei syty Joku voi sanoa että anna olla pimmeenä.Miksei niinkin,mutta kun kyse on kumminki varoituspuolen viasta niin mielellään sais toimia.
Alle 80 km säteellä ei testeriäkään ole,tai on,mutta kun ei ole 124seen käypää pistoketta.
Oisko miussa perfektionistin vikkoo kun kaiken pittää toimija?
Alle 80 km säteellä ei testeriäkään ole,tai on,mutta kun ei ole 124seen käypää pistoketta.
Oisko miussa perfektionistin vikkoo kun kaiken pittää toimija?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Liekö perrää?
Nyt työ kyllä nauratte miulle...vaan ko kuulin kumman jutun..jonka mukaan valonsäätörullan ois oltava Suomessa aina 3 asennossa.Saksassa luvallista pitää nollillakin säätöä.Mie en sitä usko,vaikka kertoja oli selvinpäin ja ollu tähän asti ihan rehti mies,eikä ole aprillipäiväkään.Oli puolestaan kuullut asijan Joensuussa arvostetulta rommelimyyjältä.Mie tietty koitin kertoa asiaa oikaista,vaan ei osunu/uponnu.En kehannu kinaamaan alkaa kun toinen ol nii tosissaan (ja vielä vuokranantaja).
Onhan Suomi ollut aina niuhottaja valojen määrästä missätahasa kulkimessa,mutta tuollanen komento menis jo paksulle puolelle.
Joku pittää nyt pilkkanaan rommelin omistajia,vai kateusko on taas viemässä mujjeet Pielisestä?
Onhan Suomi ollut aina niuhottaja valojen määrästä missätahasa kulkimessa,mutta tuollanen komento menis jo paksulle puolelle.
Joku pittää nyt pilkkanaan rommelin omistajia,vai kateusko on taas viemässä mujjeet Pielisestä?
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Yhdistelin kolme Arapahon aloittamaa ASD-viestiketjua tähän, helpompaa kun kysymykset ja tieto ovat saman otsikon alla.
Ei kai joku korjaamo kertonut ettei "ole käypää pistoketta" ei tuo mitään pistoketta tarvitse jos testaillaan vaikkapa airbagia.
Ootko kokeillu nuo jutut:
just.valonsäätörullan ois oltava Suomessa aina 3 asennossa
ASD:n kans ei auta testeri yhen mittään.Alle 80 km säteellä ei testeriäkään ole,tai on,mutta kun ei ole 124seen käypää pistoketta.
Ei kai joku korjaamo kertonut ettei "ole käypää pistoketta" ei tuo mitään pistoketta tarvitse jos testaillaan vaikkapa airbagia.
Ootko kokeillu nuo jutut:
tiileri kirjoitti:ASD vikavalo näyttäisi olevan kytketty niin että se saa virran sulakkeelta 7 ja maadoittuu ASD-releen napaan 2.
Voisit kokeilla laittaa virtakynän kakkosnavan ja akkuvirran väliin ja sitten testata ASD:n normaalitapaan eli testipistokkeen 1. ja 5. napa yhteen sekunniksi auton käydessä tyhjäkäyntiä, sitten lasket virtakynän välähdykset.
Toisaalta myös testipistokkeen 5. napa on releen kakkosnavan kanssa yhteen kytketty joten virtakynän voisi laittaa suoraan pistokkeen viitosesta akkuvirtaan ja sitten em. testaus ?
Tässäpä osviittaa sen mitä minä lappusistani ymmärrän, ensin ASD-releen navan numero ja sitte mihin johto menee...virheitä voi olla:,miten nuo asd,n johot menee ?Meinaan kytkentäkaaviossa
1 = ABS-ohjainyksikön pistokkeen navalle 30
2 = Vianilmoitusvalolle ja diagnoosiliitännän navalle 5
3 = ABS-ohjainyksikön navalle 11
4 = toimintovalolle
5 = ABS-ohjainyksikön navalle 17
7, 8 ja 9 = maadoitus
10 = magneettiventtiilin pistokkeelle
11 = jarruvalolta
12 = ylijännitesuojareleen navalle 30a
13 = laturiin navalle 61/D+
14 = ylijännitesuojareleen navalle 87E
Sillon se pitää olla, jos on tasonsäätö rikki ja perä aina maassa Kun on toinen iskari vain rikki, niin silloin se säätörulla laitetaan asentoon 1 tai 2, eikösdealer kirjoitti:Yhdistelin kolme Arapahon aloittamaa ASD-viestiketjua tähän, helpompaa kun kysymykset ja tieto ovat saman otsikon alla.
just.valonsäätörullan ois oltava Suomessa aina 3 asennossa
Vai liittykö tämä nyt vain ja ainoastaan ASD:hen
Valorulla ei liity ASD,hen..siksi laitoin eri lootaankin ihmettelyni asiasta.
Mie pijän mätäkuun tarinoina tuollasia ohjeita,halusinpa muillekkii kertoa,etteivät ihaa hämmästy jos asia heillen kerrotaan.Onhan nuita säätörullija muissakin merkeissä,ladassakin löytyy eikä liene rajattu vain vennäänmaalle käyttöoikeutta?
Dealerille iso kämmen kytkykaavasta!!Tuo 4 pttää tarkistaa hetkoht.Tuota,vielä ko saap tietää missä kys.ASD-rele sijaitsee,nii homma alko käymään
[/quote]ASD:n kans ei auta testeri yhen mittään.
Ei kai joku korjaamo kertonut ettei "ole käypää pistoketta" ei tuo mitään pistoketta tarvitse jos testaillaan vaikkapa airbagia.
niii...nuin miulle kerrotiin,ko haettiin vikaa ASD-valon toimimattomuuteen.
Mitä kaikkea tuo testipistoke kertoo?Tuntuu ettei miulla lopu kyselyikä millonkaa
VINKKI:järjestetään pienimuotoinen kurssi uusille mersunomistajille nimellä KAIKKI MITÄ OLET MERSUSTASI HALUNNUT TIETÄÄ,MUTTET OLE USKALTANUT KYSYÄ!Saahan täältäkin tietoa kyllä,mutta ainaki allekirj.tieto menis varmemmin perille,jos ois mersu hallissa ja ympärillä monta pientä kysyjää.
Tämä tieten edellyttää,että Suomi jaettas esim. neljään lohkoon,ettei "koulumatka"tulis liian pitkäksi.Tietäjiä näkkyy löytyvän ympäri Suomea.oisko kurssi maksullinen,siitä saavat viisaat päättää.
Ottakee kantaa!
Mie pijän mätäkuun tarinoina tuollasia ohjeita,halusinpa muillekkii kertoa,etteivät ihaa hämmästy jos asia heillen kerrotaan.Onhan nuita säätörullija muissakin merkeissä,ladassakin löytyy eikä liene rajattu vain vennäänmaalle käyttöoikeutta?
Dealerille iso kämmen kytkykaavasta!!Tuo 4 pttää tarkistaa hetkoht.Tuota,vielä ko saap tietää missä kys.ASD-rele sijaitsee,nii homma alko käymään
[/quote]ASD:n kans ei auta testeri yhen mittään.
Ei kai joku korjaamo kertonut ettei "ole käypää pistoketta" ei tuo mitään pistoketta tarvitse jos testaillaan vaikkapa airbagia.
niii...nuin miulle kerrotiin,ko haettiin vikaa ASD-valon toimimattomuuteen.
Mitä kaikkea tuo testipistoke kertoo?Tuntuu ettei miulla lopu kyselyikä millonkaa
VINKKI:järjestetään pienimuotoinen kurssi uusille mersunomistajille nimellä KAIKKI MITÄ OLET MERSUSTASI HALUNNUT TIETÄÄ,MUTTET OLE USKALTANUT KYSYÄ!Saahan täältäkin tietoa kyllä,mutta ainaki allekirj.tieto menis varmemmin perille,jos ois mersu hallissa ja ympärillä monta pientä kysyjää.
Tämä tieten edellyttää,että Suomi jaettas esim. neljään lohkoon,ettei "koulumatka"tulis liian pitkäksi.Tietäjiä näkkyy löytyvän ympäri Suomea.oisko kurssi maksullinen,siitä saavat viisaat päättää.
Ottakee kantaa!
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Testerillä siitä pääsee airbagiin ja ASD vikakoodit voi lukea kuten kerrottu, eipä kai muuta.Mitä kaikkea tuo testipistoke kertoo?
Sopivaa testerin pistoketta ei tarvita eikä lie olemassakaan, irtojohdot ajavat saman asian.
Hyvä idea, tuohan voisi onnistua ... kurssilaisilla kysymyksiä joihin asiantuntijat vastaavat.pienimuotoinen kurssi uusille mersunomistajille
Jos löytyisi sellainen paikka jossa on nosturi käytössä voisi esim. alustan välysten tutkimisen näyttää ihan "kädestä pitäen".
Mie uhraan omani ainakin Itäisessä Suomessa.Ehdolla,että kärry on AINAKIN samassa kunnossa kuin tullessa.Pien korvauskin mielestäni opettajalle paikallaan
DEALER:Miulla ko ei sitä ilmapakkia ole,joten onko testeri "vain" asd.lle?Ei siin mittää,saap se siin olla.
DEALER:Miulla ko ei sitä ilmapakkia ole,joten onko testeri "vain" asd.lle?Ei siin mittää,saap se siin olla.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Tällaaset mie kurkin:'
Omassa nipussaan ruskea,keltavihreä ja violetti(1-4 reikiin puolella)
Toiset päät on mustassa "ison liitinriman"näköisessä paketissa.
Erillisenä sin/ruskea johto,jonka toinen pää kiertää akun alle...
Omassa nipussaan ruskea,keltavihreä ja violetti(1-4 reikiin puolella)
Toiset päät on mustassa "ison liitinriman"näköisessä paketissa.
Erillisenä sin/ruskea johto,jonka toinen pää kiertää akun alle...
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
On se aiemmin kerrottu,mutta kerronpa vielä:
ASD-valo ei syty ku laitan virrat päälle.Punainen kolmio ei ilmoita sutimisesta.Polttimot on tarkistettu,ovat ehjät.Lukko toimii normaalisti.Eli vika ei o iso...mutta ihmeen kiusallinen.
ASD-valo ei syty ku laitan virrat päälle.Punainen kolmio ei ilmoita sutimisesta.Polttimot on tarkistettu,ovat ehjät.Lukko toimii normaalisti.Eli vika ei o iso...mutta ihmeen kiusallinen.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
-
- Mopomiesten kuningas
- Viestit: 3068
- Liittynyt: 17.11.2006 18:42
- Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
- Viesti:
Mutta jos asd ei toimi niin mittariston alalaidassa palaa oranssi/keltainen valo missä lukee Tämäkökään ei pala? Toimiiko siinä autossa kaikki muut sähköllä toimivat tsydeemit?
Oletko varma että autossa on edes asd. Jos joku vaihtanut mittariston.... Tai poistanut hydraulipumpun jne.....Öljyputki litassa auton alla...
Oletko varma että autossa on edes asd. Jos joku vaihtanut mittariston.... Tai poistanut hydraulipumpun jne.....Öljyputki litassa auton alla...
big jopo
Epäilenpä ettei toimi kun ei valokaan pala.Lukko toimii normaalisti.
ASD-valoko ei syty kun maatat testipistokkeen 5-navan
Onko lamppu varmasti kunnossa, mittaristo irrotettu ja tarkastettu
Tuleeko lampulle virta kun virta on päällä ?
Jos noin on niin sitten tarkistamaan polttimon maapuoli polttimolta testipistokkeelle.
Vielä pieni varmistus. Eli syttyykö se kolmiovalo, kun virrat laittaa päälle? Senhän myös pitäisi siinä vaiheessa (kai?) syttyä.. (tuli mieleen varmistaa, kun sanoit sitä punaiseksi, kun se on oikeasti keltainen) Itsellä se aina vain välähteli tässä vaiheessa, kun se ASD oli rikki Vikavalo kyllä möllötti tai siis eihän se tieten vilkkunut, kuten tuo hymiö
Niin tekee.veppe kirjoitti:Vielä pieni varmistus. Eli syttyykö se kolmiovalo, kun virrat laittaa päälle? Senhän myös pitäisi siinä vaiheessa (kai?) syttyä.. (tuli mieleen varmistaa, kun sanoit sitä punaiseksi, kun se on oikeasti keltainen) Itsellä se aina vain välähteli tässä vaiheessa, kun se ASD oli rikki Vikavalo kyllä möllötti tai siis eihän se tieten vilkkunut, kuten tuo hymiö
Taitaa tiileri saada tuonkin auton työn alle lähiaikoina..
Jopas tul vastauksia!KIITOS:
ASD-valo EI syty ko laitan virrat päälle.Kaikki muut sähkövermeet toimii normaalisti,mikäli mittää autoista tiijän
Tyhjää lyödessä,jolloin muutes molemmat takarillat sutii,ei valoa syty mittaristoon,enkä mie tiijä sanoa sen väriä kun ei ole vörkkiny koko aikana mitä auto on miulla ollut.Willi arvaus vain,ko varoitusvalosta on kyse Hytraulipumppu on nokassa ja öljyt jopa kulkee putkissa.
Mittaristo irroitettu ja lamput testattu,toimii.Tuo maattopuoli muutes voi olla hyvinnii syyllinen.Sitä ei tainnu paikallinen mesepaja ees tarkistaa Mie kävin savulla välillä,kun hallissa ei saa savuttaa ko riisselit..Tiilerillä tekis mieli auto käyttää,vaan taitaa olla kaakana näiltä kulmilta?
EDIT:on se juu kaukana,noin 340km/sivu,joten olen eritt.kiitollinen vastauksista täällä!
ASD-valo EI syty ko laitan virrat päälle.Kaikki muut sähkövermeet toimii normaalisti,mikäli mittää autoista tiijän
Tyhjää lyödessä,jolloin muutes molemmat takarillat sutii,ei valoa syty mittaristoon,enkä mie tiijä sanoa sen väriä kun ei ole vörkkiny koko aikana mitä auto on miulla ollut.Willi arvaus vain,ko varoitusvalosta on kyse Hytraulipumppu on nokassa ja öljyt jopa kulkee putkissa.
Mittaristo irroitettu ja lamput testattu,toimii.Tuo maattopuoli muutes voi olla hyvinnii syyllinen.Sitä ei tainnu paikallinen mesepaja ees tarkistaa Mie kävin savulla välillä,kun hallissa ei saa savuttaa ko riisselit..Tiilerillä tekis mieli auto käyttää,vaan taitaa olla kaakana näiltä kulmilta?
EDIT:on se juu kaukana,noin 340km/sivu,joten olen eritt.kiitollinen vastauksista täällä!
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
On se kiva, kun sen ASD:n laitattaa joku muu kuntoon kuin minä itse Ei vaiten, harmittaa, kun tuli ajettua 3,5 vuotta toimimattomalla ASD:llä. Ei päässyt kunnolla lukosta edes nauttimaanromu kirjoitti:Niin tekee.veppe kirjoitti:Vielä pieni varmistus. Eli syttyykö se kolmiovalo, kun virrat laittaa päälle? Senhän myös pitäisi siinä vaiheessa (kai?) syttyä.. (tuli mieleen varmistaa, kun sanoit sitä punaiseksi, kun se on oikeasti keltainen) Itsellä se aina vain välähteli tässä vaiheessa, kun se ASD oli rikki Vikavalo kyllä möllötti tai siis eihän se tieten vilkkunut, kuten tuo hymiö
Taitaa tiileri saada tuonkin auton työn alle lähiaikoina..
Kattoo tiileri sitten kaikki muutkin paikat, että löytyykö yllätyksiä Löytyiskö jostain syy sille kolahtelulle vaihdettaessa? Jyväskylässä sitä ei useamman pajan + itseni toimesta koskaan löytynyt
voi hitsinhitsi,nythä mä vasta hokasinki..lukkoperäukko!Kiitoksia niin että piisaa arvonimestä enkä vastusta hetkeekään!Luin ihaa muita juttuja ja sitte sattuki oma avatar vastaan
Sattuva titteli miulle.Kunha selviän henkisä kotio,niin aloitan vian etsinnän,ihan oikeesti!Neuvojen puutteeseen homma ei kaadu,kiitos tietäjille!
Sattuva titteli miulle.Kunha selviän henkisä kotio,niin aloitan vian etsinnän,ihan oikeesti!Neuvojen puutteeseen homma ei kaadu,kiitos tietäjille!
Hö, eikö entisen omistajan kanssa voikaan sopia tehtävistä remonteistadealer kirjoitti:Juujuu tehään niinku omistajan kans sitte sovitaan.Kattoo tiileri sitten
Muuten, laskeskelin että Arapaho on ansainnut tittelin jo tämän viestiketjun perusteella. Onneksi olokoon.
Arapaho on kyllä urhea kaveri ja tittelinsä ansainnut Pitkästä aikaa meillä on kunnon ASD keskustelua
Tuli muuten mieleen, että se ASD valo ei pala, eikä myöskään taida kolmiovalo vilkahtaa käynnistäessä, jos rele on irti! Näin minä itse tein aina ennen katsastusta, ettei turhaan möllötä vikavalo ruudulla, paitsi nyt viimeisellä kerralla unohdin, niin heti alkoi neiti katsastusinsinööri urputtamaan
Eli minun veikkaus: Siellä ei ole ASD relettä lainkaan Akkua ei tarvitse irrottaa, pujotat vain sen muovilipareen pois siitä akun takaa. Se lähtee, kun hiukan painat sitä päältä, niin pujahtaa sieltä pellin alta pois. Sitten näkyykin se ASD rele (tai tyhjä paikka) siinä heti akun takana, taisi olla ASD rele pitkittäin siinä muovikuoren takana.
Vepelle iso hanska vinkistä!!!
Pakkasen hellättyä hiukka hyökkään rommelin kitaan.-18 on melko viileä sorminäppäryyttä vaativiin hommiin.
Huomaatteko..taas löyty hyvä syy välttyä hommilta.Emmie laiska oo,vain hiukan loivaliikkeinen.
Pakkasen hellättyä hiukka hyökkään rommelin kitaan.-18 on melko viileä sorminäppäryyttä vaativiin hommiin.
Huomaatteko..taas löyty hyvä syy välttyä hommilta.Emmie laiska oo,vain hiukan loivaliikkeinen.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Eipä yritetä vältellä hommiaArapaho kirjoitti:Vepelle iso hanska vinkistä!!!
Pakkasen hellättyä hiukka hyökkään rommelin kitaan.-18 on melko viileä sorminäppäryyttä vaativiin hommiin.
Huomaatteko..taas löyty hyvä syy välttyä hommilta.Emmie laiska oo,vain hiukan loivaliikkeinen.
paraskin sanoja, kun en saanut reilun kolmen vuoden aikana tutkittua ASD:n magneettiventtiiliä Annetaas toinen vinkki Ajat moottorin lämpimäksi ja käyt sitten pellin alle hommiin. Jo riittää lämpöä remppamiehelle Itse vaihdoin jonkinlaisessa pakkasessa lämppärin moottorin, tuolla keinoin sai mukavasti lämpöä "avokonttoriin"
Kyllähän autokatokseen lämmintä saa,jotenki vain tökkii aloittaa...
Miun tuurilla rele on pashana ja ko uutta en o ostanu,niin homma jääp taas kesken.
On muutes luonto paraimmillaan,aurinko paistaa,pakkasta 21 ja puissa tolkuttoman paksu kuura.Ihaa ko asuis postikortissa.
Miun tuurilla rele on pashana ja ko uutta en o ostanu,niin homma jääp taas kesken.
On muutes luonto paraimmillaan,aurinko paistaa,pakkasta 21 ja puissa tolkuttoman paksu kuura.Ihaa ko asuis postikortissa.
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Noni,konepelti auki ja viimein hommiin.
Elekee vain sanoko,että ASD-rele on/pitäs olla jännitteensäätimen(2sulaketta kannessa)vieressä?
Löytyy tyhjä 13-napainen paikka,keiketi releelle?Vai onko varaus jollekki lisähärpäkkeelle?On siellä akun takana 2 relettä vierekkäin joiden tarkoitus ei o avautunut.Muutapa siellä releennäkösijä olekkaa.Kerpeles,tyhymän ei pitäs autoa,ainaka merssua ostaa..
Mitähän tuollasesta ASD-releestä pittää pulittaa?Eikäpä järjestelmäkään kait toimi ilman relettä?Ai hitto ko pistää taas polovilleen immeistä!
Elekee vain sanoko,että ASD-rele on/pitäs olla jännitteensäätimen(2sulaketta kannessa)vieressä?
Löytyy tyhjä 13-napainen paikka,keiketi releelle?Vai onko varaus jollekki lisähärpäkkeelle?On siellä akun takana 2 relettä vierekkäin joiden tarkoitus ei o avautunut.Muutapa siellä releennäkösijä olekkaa.Kerpeles,tyhymän ei pitäs autoa,ainaka merssua ostaa..
Mitähän tuollasesta ASD-releestä pittää pulittaa?Eikäpä järjestelmäkään kait toimi ilman relettä?Ai hitto ko pistää taas polovilleen immeistä!
W 124 E300d vm- 91
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<
Isuzu Bellett 1500 vm-65
>ilo pintaan,vaik syvän märkänis<