Uusi mersu pihassa, Kysymyksiä w123:sta

Vastaa Viestiin
vese123
Viestit: 116
Liittynyt: 27.8.2007 1:40
Paikkakunta: Lahti

Uusi mersu pihassa, Kysymyksiä w123:sta

Viesti Kirjoittaja vese123 »

Olen tässä kuukauden päivät mersuillut, alla 300D -83 ensimmäinen mersuni, ja senverran tähän 123 olen tykästynyt (huom. 10 edellistä autoa Volvoja :D ) että enpä taida tästä herkusta heti luopuakkaan kun mittarissakin on vasta reilu 600000, no kun nyt mersuilemaan on alettu niin olis kiinnostunut tietää muutamia asioita kyseisetä mallista ja yleisestikin mersuista, koska näitä rupean ilmeisesti harrastelemaan

Tollanen ryskä se on :D

Kuva

Auto on mielestäni aika löyty Korissa ei ole ruostetta nimeksikään ja koko auton historia on tiedossa tuotu aikoinaan 1989 rauhanturva autona saksasta ja itse olen vasta 4 omistaja suomessa.
Teknikka on 300D ja sen jatkeena 5 vaihteinen loota.
Varusteitakin on ihan mukavasti, parhain ehkä tuo sähkökattoluukku ja 5 vaihteinen aski.

Täällä on puhuttu noista eri tyypestä type 1 2 ja 3 mitä se 123 kohdalla tarkoittaa, vuosimalli eroja ilmeisestikin mutta miten ne eroaa toisistaan.

Mistäs noita kaikkia mersu lisä höysteitä kannattaa kyselle, hakusessa olisi ralliratin keskiö raidin/luisin jalopuu rattiin. Ja niitä valkosia niskatuen huppuja mese logolla olen myös etsiskellyt eteen ja taakse.

Onko tossa 300 mosassa mitään ns. "heikkoja kohtia" joita kannattaa huoltaa useammin tai yleensäkkin mitä kyseisessä mosassa kannattaa pitää silmällä, öljyt ja suodati vaihdettu 5000 km välein.

Olisin myös kiinnostunut ostamaan tämän näköisen ovipahvin, joka tossa mun mesessä on harmittavasti paskana.
Kuva

Myös jotkut komeat aluvanteet olis hakusessa. Voi tarjota.
Avatar
Meihemi
Viestit: 113
Liittynyt: 19.11.2006 0:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

Tervetuloa meselle on hieno väri tuossa sun mersussas. 5v laatikko pitäs itsellekin saada. Tarkoitatko eri sarjoja nuilla tyypeillä eli niitähän on 0,5-sarja 1-sarja 2-sarja ja 3-sarja, noiden sarjojen erot liittyvät yleisimmin sisustoihin ja muihin pikkuseikkoihin sinulla oli ilmeisesti 3-sarjan auto. Nuita ovi verhoiluja kannattaa katsella esim mesen myydään osat osiosta ja nettivaraosasta mutta varmaan joku ystävällinen jolla tuommoisia on ylimääräisenä voi sinulle tarjota niitä. :)
Ai niin itse ottaisin nuo kromikaaret pois, sillä ne tuppaa mädättämään auton kaaret melko pahasti kun keräävät paskaa..
w123 200d 3.0 -81 Kuollut 11.02.2008.
w123 300d -80 Koneeton lahopaska.
s123 TDT -81. Sivuputki.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Ralliratin keskiöt taisi käydä ristiin useammastakin mersun mallista?
Eli olikos niin että 123, 124, 126 ja 201 käy sama?
Ratteja kauppaavat puljut myy myös keskiöitä.
Pro HVM
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

joo vaihetaan päikseen lorinserin vanteet ja sun parokit mikkä näky olevan alla :roll:
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Taitaa olla ylellisillä velòur-penkeilläkin oviverhoiluista päätellen. 8) Oletko jo kurkistanut penkinpäällisten alle? Asiallisen näköinen peli muutenkin.

Touhottaja: Mulla ois barokkeja antaa vaihdossa lorinsereihin, jos kiinnostaa, ellei kukaan muu innostu vaihtokauppoihin 8)
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Re: ..

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jarski kirjoitti:Taitaa olla ylellisillä velòur-penkeilläkin oviverhoiluista päätellen. 8) Oletko jo kurkistanut penkinpäällisten alle? Asiallisen näköinen peli muutenkin.

Touhottaja: Mulla ois barokkeja antaa vaihdossa lorinsereihin, jos kiinnostaa, ellei kukaan muu innostu vaihtokauppoihin 8)
joo lorinserit on ja 7.5x16 ja kesätossut päällä 225x50x16
ja et on joku 25 en muista tarkkaa, olisko vielä nätitkin ja 14 tuumaset
voin vielä tarkistaa koon jos on tarvis :!:
eihän ne oleihan tip top tarvii varmaan jonkin moisen pinta käsittelyn :roll:
niin tietysti kyllä kiinostaa
taijat titenkin asua jossain hornan kukkulan takana mäntästä kahteltuna :cry:
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Suorat ne 14" barokit pitäisi olla, mutta vaativat jonkin sortin puunauksen, jos siistit haluaa. Pultteja niihin ei tuttuun tapaan ole, mutta jos ne Lorinserien pultit olisi samanlaiset, niin pidät ne itsellä?

Ite asut korvessa :!: :wink: Ei tästä Mänttään ole pitkä, Keuruulle tasan 80 ja mitä siitä Mänttään sitten? parikymmentä?
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

joo nyt on niin että en voi tulla hakeen kun mulla ei oo kun mopo misson moottori ja valmetti, niillä ei viitti oikein pitkälle lähtee pötkimään. en mää missään korvessa asu, mitä ny vähän laijalla. mutta jos sää ajelisit meille, olisko aivan mahoton ajatus niin tulis siinä parokit mukana :roll:
kuujalka
Viestit: 569
Liittynyt: 30.9.2005 11:57
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja kuujalka »

Ja jos päätätte olla vaihtamatta vantehia niin täälläkin olisi priimakuntoiset barokit ns. ylimääräisinä :wink:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

saa nähä mitä jarski tuumaa, kun mulla toi kuljetus puoli on vähän heikonlainen :cry:
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Täytyy tässä sitten ajella sinnepäin barokit mukana. Päivää en uskalla luvata vielä, mutta tällä viikolla kuitenkin.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

terve tulloo sullekkin :D
Avatar
jarski
W123-Spesialisti
Viestit: 585
Liittynyt: 01.10.2005 2:53
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kiitos! Täytyy varotella kun olen tulossa.
-98 290TDT-lang
-90 290DT Ambulance
-84 500SE ♠
-82 200D 3.0 (tallissa)
-97 312D
® Mesen linttaklubi
+muutama w115,123,124,201...
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Huippupeli, väri taitaa olla "champagne", joka on minusta paras Mersun
väri ja itsellä oli juuri sen värinen 123. Itsellä oli vakio sisustus beigena,
sinulla näyttää olevan erikoisverhoilu. Uuusia ovipahveja voisi kysäsistä
Vehosta, luulen että on aika harvinainen käytettynä.

Kori jos on hyvä niin tuo liikkuu kai ikuisesti, on yksi niitä autoja
joita on vaikea ajaa loppuun.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Vaihda alipainepumppu jos edellisestä vaihdosta ei ole mitään tietoa. Alipainepumpussa on kuulalaakeri, josta saattaa kuulat karata ja tehdä tuhojaan päästessään ketjun ja rattaiden väliin. Hinta taitaa olla 200 euron luokkaa-ja vaihto ei kestä 15 minuuttia kauempaa. Noissa kilometreissä vaihtaisin ehdottomasti.
Millaisiin kulutuslukemiin olet päässyt matka-ajossa. Minulla on vastaavanlainen auto ja kesäisin matka-ajot menee 7 litran paikkeille. Hieno auto-ainakin kuvissa!
vese123
Viestit: 116
Liittynyt: 27.8.2007 1:40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vese123 »

Joo olen jo penkin päällysten alle kurkannutkin ja alta löytyi priimat plyyshi penkit todella hyvä kuntoiset, joten näin parhaaksi pitää päällyset penkeissä pesukoneessa pesin ja laitoin takasin. ja mikä parhainta edellinen omistajan toimesta on kuskin penkiksi vaihdettu vanha taksi jakkara musta nahkainen recaro jolla istuu todella mielellään, ja parasta oli että sain original kuskin penkin päällyksineen mukaan joka myös on ryhdissään eikä lässähtänyt tai revennyt :D

Väri tosiaan on tuo champagne, auton alkuperäisestä kantakortista selvitin sen josta löytyi myös aika nippu varuste numeroita.

Kromikaaria olen itsekin aina pelännyt (huonoja kokemuksia) otin kaikista kaarista pois ne ja mikä parasta alla oli todella hyvät vaseliinit niin kaaret eivät olleet kuplineet tai ruostuneet mistään, no laitoin uudet vaseliinit ja kaaret takasin kiinni koska mun mielestä ne sopii ton värin kanssa hyvin yhteen, ja edessä ja takana on sisälokarit joten nekin suojaa hyvin.

Auton ainoat ruosteet on etulokarien ala listan alla joten näin parhaaksi vaihtaa koko lokarit kun niitä saa motonetistä 39 euron hintaan täytyy laittaa pari päivitettyä kuvaa jossain vaiheessa, samalla ostin myös etuhiekkapeltiin ne uudet muoviritiätkin.

Ja pohjakin on ilmeisestikin hyvässä kunnossa, edellisen omistajan toimesta on hänen aikaset katsastuskortitkin tallessa 10 vuoden ajalta ja kertaakaan ei ole sinä aikana hitsattu :)

Naftan kulutus on itseänikin mietityttänyt ajattelin että varmaan tuo 300 pata sen 10 päälle vie mutta, aika tarkasti laskien naftaa menee se karvan päälle 7 litraa 100 kilsalla.

Varashälytin/ajonestiolaite ja vakionopeuden säädinkin tässä on mutta ne eivät ole kummatkaan nyt käytössä edellinen omistaja oli deaktivoinut ne joidenkin sähköongelmien takia joita talvella oli kuulemma ilmennyt, täytyy tutkia asiaa ja korjata ne.

Täytyypä tosiaan tuo alipaine pumpun kunto tarkistaa. Jossain vaiheessa eteen tulee syöttöpumpun stefan vaihto joka hieman tihkuu niin samalla tulee tuo ap pumppukin vaihdettua.

Tulevaisuus voisi tän auton kohdalla näyttää siltä että niin kauan ajan että tän saa museokilpiin 8)
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Hienoa :P. Vanhana Champagner-miehenä yhdyn kommentteihin parhaasta väristä 8)

Ehjä ovipahvi saattaa olla hankalahko löytää, koska ihan joka pojalla ei löydy niitä ylimääräisenä ylellisellä 954 Velour Dattel kuosilla. Vehosta voi kysyä, mutta hinta on tähtitieteellinen. Jos jakkarat on kerran iskemättömät, kannattaa rumat sukolit poistaa välittömästi. Pääsee nauttimaan täysipainoisesti sisustasta.

Motonetin 39 euron lokareita ei kannata laittaa missään tapauksessa. Ohutta huonosti istuvaa tavaraa ja ovat parin vuoden päästä kuplalla vaikka tekisi pohjat hyvin :?
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Laita vaan lisää kuvia eri suunnista ja mieluusti päivänvalolla
kuvattuna. MIeluusti tuota katselee.

Yhdellä tuttavalla on saman värinen 123 Coupe, aivan huippukuntoinen
käyttöauto. Viimeksi kun näin sen liikenteessä, niin oli joku ajanut
perään ja takapää oli hiukan rytyssä. Kannattaa ajella varovasti
risteyksiin.
Avatar
Meihemi
Viestit: 113
Liittynyt: 19.11.2006 0:24
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Meihemi »

Joo yhdyn samaan lisää vaan kuvia ja varovaisuutta ei sitä tiedä millon kolahtaa ja sitten harmittaa kun hieno auto on läjässä :cry:
w123 200d 3.0 -81 Kuollut 11.02.2008.
w123 300d -80 Koneeton lahopaska.
s123 TDT -81. Sivuputki.
MercMan
W123-Spesialisti
Viestit: 604
Liittynyt: 03.3.2006 16:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi mersu pihassa, Kysymyksiä w123:sta

Viesti Kirjoittaja MercMan »

vese123 kirjoitti:Olen tässä kuukauden päivät mersuillut, alla 300D -83 ensimmäinen mersuni, ja senverran tähän 123 olen tykästynyt (huom. 10 edellistä autoa Volvoja :D ) että enpä taida tästä herkusta heti luopuakkaan kun mittarissakin on vasta reilu 600000, no kun nyt mersuilemaan on alettu niin olis kiinnostunut tietää muutamia asioita kyseisetä mallista ja yleisestikin mersuista, koska näitä rupean ilmeisesti harrastelemaan

Tollanen ryskä se on :D

Kuva

Mistäs päin ostit tuon?? Aiwan kuin olisin itsekin tuota kuolannut nettiautossa 8) Mun isällä on samanvärinen 240D -84 ja toiselta omistajalta ostettii mittaris 450tkm. Maalautimme ja laitatimme sen ja nyt kelpaa pitää. Laitahan lisää kuvia vain ja kunnolla ja hyvässä valossa otettuna :idea: Hienoa aina nähdä hyväkuntoisten W123:n päätyvän hyviin koteihin!
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”