nokka pitäsi vaihtaa

Vastaa Viestiin
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

nokka pitäsi vaihtaa

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

Terve. sellaista asiaa kysyisin viisaammillta että onnistuuko nokka-akselin vaihto ilman että kansi tarvii irroittaa :?: nii ja auto on bensa käyttöinen 300sel -89. osaisi tilata tarvittavat osat ennen kun rupeaa ropailemaan!! oisko kellään vinkkiä mistä kannnattaisi osia kysellä :?: KIITOS JO ETUKÄTEEN :D
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Ei tarvii kantta irroittaa m103 -moottorista.
Kl-varaosista saa ainakin mersun osia.
big jopo
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Niin ja sitten vielä sellainen, että tervetuloa foorumille mettim-3! :D
Kein siknatuur
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kun laitat nokkaa paikalleen, niin varmista että kampura ja nokka on "merkeissään". Eli siis pyöritelty kohalleen. Muuten ottaa venttiili mäntään kiinni ja nokka sanoo napsis.

Ja tere tulemast minunkin puolesta. :D
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

niin ja uudet keinuvivut myös. Muuten menee uusikin nokka aika äkiiä pilalle.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Totta. Mutta uudet keinut maksaa 36e/kpl ja vanhojen keinujen hionta 5e/kpl. :wink:

R-Koneistus ainakin hioo niitä.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sivonen kirjoitti:Totta. Mutta uudet keinut maksaa 36e/kpl ja vanhojen keinujen hionta 5e/kpl. :wink:

R-Koneistus ainakin hioo niitä.
Tuleekos samaan rahaan kova ja karkaistu pinta joka kestää? :roll:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

niin?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ootkos ihan varma että Mersun keinuja tarvii karkaista tai muuten käsitellä? :roll:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Onkohan noita kukaan nitrannut? Sehän olisi käsittääkseni helppo temppu tehdä hionnan jälkeen.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Raumalla on Oitrakon tai sinne päin.
http://www.oitracon.fi/

En tiedä teettääkö rahtina mut tuolla.
Viimeksi muokannut cdi, 02.12.2006 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ja toki riippuu keinujen kuluneisuudesta että riittääkö hionnan jlk hydrauli nostajissa säätövarat. Vai olikohan m103ssa välykselle myös ruuvisäätö? Niinkuin kasikoneissa.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Nitraus onnistuu R-Koneistuksessa. Ei tosin tarvitse Mersun keinuja nitrata. Tai jos noissa uudemmisa tarvitsee, niin soitto Ärrään varmistaa asian. "Nokkamies" on aika asiantuntevan tuntuinen kaveri. :idea:

Samalla voipi tietysti kysäistä vanhan nokan täyttöhitsauksen ja hionnan hintaa... Voipi tulla halvemmaksi kuin uusi nokka.
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sivonen kirjoitti:Ootkos ihan varma että Mersun keinuja tarvii karkaista tai muuten käsitellä? :roll:
En tiedä ollenkaan pitääkö tai tarvitseeko, mutta maalaisjärki sanoo, että ei kestävistä pinnoista voi ainakaan haittaa olla. Ajatellaan nyt vaikka voortin OHC:n keinuja ja nokkaa, tai sitten M102 tai M103:n. :hurt:

Tyhmyyttäni kyselen, utelias luonnekin varmaan vaikuttaa asiaan. :D
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Jos täyttöhitsaus------>karkee hitsatessa.Killoituksen jälkeen pinnoitus

Tai voihan sitä pintakarkaista vaikka "verisuolalla" :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Onko nokka kulunut vai miksi vaihto?
Jos on nokka loppu, niin silloin on kyllä keinuvivutkin entiset.
Uudemmissa keinuissa on kovametallipala nokkaan vastaavassa pinnassa.
Jos on vanhemman mallin keinuvivut koneessa, kannattaa vaihtaa suosiolla.
Tai kai ne täyttämälläkin jonkun kilsan kestää.

-89:ssä pitäisi kyllä olla jo uudempaa kestävää mallia nokka ja keinut :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ja jos on kovametallipala, niin sitä tuskin pystyy hiomaan. Eli vaihtoon vaan. :D
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
mettim-3
Viestit: 73
Liittynyt: 06.4.2006 21:43
Paikkakunta: KUUSANKOSKI

Viesti Kirjoittaja mettim-3 »

juu on nokka aika kulunnu et sen takii pitäs vaihtaa!! kilometrii on kertyny sellanen 270 000.
Avatar
lowmans
Joutokäynti-spesialisti
Viestit: 400
Liittynyt: 07.10.2006 17:42
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja lowmans »

Mika.T kirjoitti:Ja toki riippuu keinujen kuluneisuudesta että riittääkö hionnan jlk hydrauli nostajissa säätövarat. Vai olikohan m103ssa välykselle myös ruuvisäätö? Niinkuin kasikoneissa.
olenko siis nyt ymmärtänyt ihan väärin että esim 420sä olis säätö JA hydrauliset nostimet??
kaiken minkä huollan myös korjaan!
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

lowmans kirjoitti:olenko siis nyt ymmärtänyt ihan väärin että esim 420sä olis säätö JA hydrauliset nostimet??
Venttiilin yläpäässä on vielä palasäätö, jolla passataan se hydraulinen säädin kohdilleen. Tässähän on se hydraulinen elementti siellä keinuvivun "toisessa päässä" eli ruuvattuna kanteen.

Onhan myös esim. M102/103:ssa pienet säätöpalat hydraulielementin yläpäässä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 moottori”