Kaasupolkimen erot

Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Kaasupolkimen erot

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tossa faceliftin kaasupoljin rupes antamaan vikatilaa aina vaan useammin ja useammin kun painoi kunnolla kaasua pohjaan nopeasti.

Varaosanumero alkuperäisessä on A2203000104. No, löytyi käytetty prefaceliftista varaosanumerolla A2203000004 ja valmistettu vuonna 2007 eli ei kaikkein vanhin sentään.

Samalta näyttää kyllä paitsi kickdown. Prefaceliftissa kickdown on kytkin jonne menee kaksi johtoa. Faceliftissa samassa kytkimen reijässä on mekaninen kytkin joka vain tuntuu kickdown kytkimeltä, ei johtoja ensinkään. Eikä autossakaan tietenkään ole kytkimelle johtoja.

Koeajon perusteella toimii kuten kuuluukin ja ei vikatiloja eikä koodeja.

Onkohan näissä muuta eroa kuin se kytkin?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Kaasupolkimen erot

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Näyttää toimivan...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Hyvä homma. Jos siinä SLK-topikissa ram mainitsi, että potentiometri- ja Hall-anturityyppisten polkimien pitäisi passata ristiin, niin luulisi myös mallisarjan sisällä toimivan ristiin.

Se ram:in mainitsema dokkari oisi ihan kiva nähä.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ohjainlaitehan ei välitä mikä jännitteen lähetttää ja jos volttitaso on oikea niin homma bueno. Faceliftin ohjelmassa vaan saattaa olla lisäominaisuus mikä tulkitsee asennon nousunopeudesta kickdownin, preface taas haistelee on/off signaalia.

Sama hall-poljinhan on käytössä ainakin myös W203/W211 malleissa (sopii ristiin)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

prefacelift versus faceliftissä on myös erilainen vaihteiston ohjaus.
Tai ainakin ohjain. EGS51 vs. EGS52 Uudempi käyttää turbiinilukkoa myös pienemmillä vaihteilla kiihdytellessä.

Samassa yhteydessä vaihtuu myös moottorityyppi. OM613 vs. OM648
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

MHe kirjoitti:Ohjainlaitehan ei välitä mikä jännitteen lähetttää ja jos volttitaso on oikea niin homma bueno. Faceliftin ohjelmassa vaan saattaa olla lisäominaisuus mikä tulkitsee asennon nousunopeudesta kickdownin, preface taas haistelee on/off signaalia.

Sama hall-poljinhan on käytössä ainakin myös W203/W211 malleissa (sopii ristiin)
Jotenkin niin se sen tekee koska ilman ruuvipuristinta ei voi tasaisesti painaa kickdownin läpi ilman että humpsahtaa nopeammin.

Starilla ei vanhasta löytynyt "vikaa" arvot olivat ohjearvoissa. Polkimen kovaa pohjaan painaminen ei saanut arvoja pieleen eikä polkimen tyhjäkäynnilla taaksepäin vetäminen joten ram:in shimmauskikka r170 polkimen kanssa ei ehkä olisi tässä pelannut. Mutta enpä ole mittaillut tuota rikkinäistä vielä.

Ehkäpä magneetin ja ic piirien vanheneminen on saanut jonkin raja-arvon sallitulta alueelta ulos. Vikahan tuli nopeassa polkimen painalluksessa. Aluksi nopeassa täyskaasun vapautuksessa, sitten kumpaankin suuntaan kunhan oli nopea liike. Hitaasti ei tainnut kertaakaan mennä vikatilaan. Muttei niin voi ajella....

Voisi kokeilla saisiko komponentteja tai magneettia mekanisesti liikutettua niin että pelaisi taas.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

AK47 kirjoitti:Hitaasti ei tainnut kertaakaan mennä vikatilaan. Muttei niin voi ajella....
:halm:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tosiaan tuon näköinen keksintö...

http://www.mercedes.gen.in/mercedes-s50 ... dal-fault/

Kai se on koetettava saada motivaatiota mittailuihin... Sit tietäisi onko nuilla eri polkimilla muuta eroa kuin se kickdown nappula.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 sähkö”