Peilin lämmitysvastus ?

Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Peilin lämmitysvastus ?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Paljonkohan on kunnossa olevan peilin lämmityksen vastus w220 korisessa.

Mittasin tuossa lämpiämättömän peilin osalta noin 105Ohm vastuksen.

Eli poikki se ei ole. Vaikka sitä ensin epäilin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: Peilin lämmitysvastus ?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

AK47 kirjoitti:Paljonkohan on kunnossa olevan peilin lämmityksen vastus w220 korisessa.

Mittasin tuossa lämpiämättömän peilin osalta noin 105Ohm vastuksen.

Eli poikki se ei ole. Vaikka sitä ensin epäilin.
Vastaanpa itse.

Ehjä on noin 6-8 Ohm.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Hyvä juttu, unohdin itse viikonloppuna mitata kun otin peilin irti... miksihän edes WIS ei kerro tuota vastuslukemaa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

MHe kirjoitti:Hyvä juttu, unohdin itse viikonloppuna mitata kun otin peilin irti... miksihän edes WIS ei kerro tuota vastuslukemaa?
Kertoihan se, mutta wis on hankala käyttää ellei anna testerin kautta aukaista wis ohjetta, sit se löytää tai käyttäjä löytää oikean dokumentin.

Se oli tosiaan suuruusluokkaa 5-8 ellen väärin muista, se WIS ohjearvo. Yksi Ohm sinnetänne ei paljoa tee mutta jos toisella puolella on sata Ohm niin se on jo liikaa. Herjan se ainakin tekee.

Pitänee kokeilla kytkeä siihen rinnalle vastus jotta saa kokonaisvastuksen kohdilleen. Tosin toi peili lämpenee sit vaan 1/13 verran omalla elementillään ja rinnan kytketyt 12/13 verran... Siis jos pähkäilin oikein niin 105Ohm kaveriksi tarvii yhden 7.5Ohm vastuksen jotta saa kokonaisuuden 7 Ohm kieppeille... Hmmm jos liimaisi peiliin moottorin kummallekkin puolelle vastuksen lämpöä johtavalla liimalla... Sithän se sulais oikeesti ja näkyisi autolle päin ehjältä.:D

Katselin että lämpenevä ja tummeneva peili maksaa jossain päin maailmaa 380dollaria tai euroa mutta sillä nyt ei ole mitään merkitystä.

Pitää vielä katsoa wissistä tarkempi tieto sallituista vastusarvoista.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Mä sitä vastusarvoa yritin WISsistä ettiä mutta ei onnistunut ainakaan ihan siitä sivupeilin purusta... itseasiassa sehän kuuluis ennemmin DASN korjausohjeen mutta kun sekään ei sitä kertonut, en huomannut käydä läpi kaikkien tarkastusten listaa.


Itse luovutin himmenevän peilin metsästyksen juurikin tuon huiman hinta-eron vuoksi, tarvikekiinalaiset eivät vissiin osaa himmennyskalvoa peilin väliin asentaa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

MHe kirjoitti:Mä sitä vastusarvoa yritin WISsistä ettiä mutta ei onnistunut ainakaan ihan siitä sivupeilin purusta... itseasiassa sehän kuuluis ennemmin DASN korjausohjeen mutta kun sekään ei sitä kertonut, en huomannut käydä läpi kaikkien tarkastusten listaa.


Itse luovutin himmenevän peilin metsästyksen juurikin tuon huiman hinta-eron vuoksi, tarvikekiinalaiset eivät vissiin osaa himmennyskalvoa peilin väliin asentaa...
Juu, tais se arvo löytyä kun teki peilin lämmityksen tarkistusta johon pääsikin näppärästi vikakoodin kautta.

On kyllä peili hinnoissaan. No toi jossa vastus 105Ohm on mersun leimalla oleva ei alkuperäinen muttei tummeneva ja vaikka tummenisikin niin kalvot takaikkunoissa estää sen toiminnan.

Mutta kyllä se saisi lämmetä kun nyt talvella sillä ajetaan kuitenkin.

Tämmöiseen karvalakkikäyttikseen kelpaa käytettykin peilin lasi....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 sähkö”