w220 s500 moni"vamma" sähkövikoja

Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

w220 s500 moni"vamma" sähkövikoja

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tuli eilen illalla prisman parkkiin kääntyessä kourallinen vikoja "itsestään"

Näyttöön pamahti:

"RETR. SYS. DEFECT. SRS VISIT WORKSHOP"

"DISPLAY DEFECTIVE (SALAMA) VISIT WORKSHOP

"PRE-SAFE INACTIVE SEE OPER. MANUAL!"

"TELEAID / SOS DEFECTIVE VISIT WORKSHOP"

Ovien lukitus ei pelannut ensin kuin rauta avaimella. Penkit, peilit, sähkölasit, peppugrilli, pyyhin pissapoika pimeinä. Pa-mittari nollassa vaikka tankki yli puolillaan. Vilkut ei pelannut myöskään.

Päästiin kuitenkin kotiin. Keskuslukko meni kyllä sitten avaimella kiinni muttei auennut kuin rauta-avaimella.

Vikakoodeja erinäisiä:

-Kaasupoljinanturi (tämä arvatenkin tullut jo jonkin aikaa sitten yhdessä limphome vikatilassa kiihdytyksen jälkeen)
-Polttoainetankin anturi.
-Vaihteistossa ei sallittu välitys-suhde (sama limp home case varmaan)
-Vika rakenneosassa B7 airmatic painetunnistin airmatic (aamulla laski keulan kahdesti työmatkalla mutta nousi aina kun pysäytti ja käynnisti uudelleen hmmm...)
-sisätilan can- väylä can johtojen oikosulku.
-rakenneosan M36 M37 (valojen korkeuden säädön moottori vasen/oikea) on oikosulku tai virtakatkos (mullahan on xenonien tilalla halogeeniumpiot joten toi ei taida olla mitenkään tähän liittyvä)
-can tiedonsiirrossa ohjainlaitteen ezs, sam-vr, sam-taka, telematiikka, sam-vl, esv-vl tai esv-vr, dbe, tsg-vr kanssa on häiriö.
-kla ilmastointiautomatiikka
-lrh ohjauspyörän lämmitys
-pse pneumatiikan keskusyksikkö
-ME2.8 moottorielektroniikka
-AB Airbag
-RevGUSvasen ja oikea
-DBE
-LWR
-KIW
-MRM
-Ovilaitteet
-istuimet

Eli hemmetisti koodeja. Monessa yksikössä -i- eli ei pässyt niistä katselemaankaan.

Nollauksen jälkeen pääosin seuraavat putkahtaa takaisin käynnistäessä:

Näyttöön:

"RETR. SYS. DEFECT. SRS VISIT WORKSHOP"

"DISPLAY DEFECTIVE (SALAMA) VISIT WORKSHOP

"PRE-SAFE INACTIVE SEE OPER. MANUAL!"

"TELEAID / SOS DEFECTIVE VISIT WORKSHOP"

SRS valo jää palamaan. Polttoainemittari ei toimi kuten edellä mainitut sähkölaitteet. Ennen käynnistystä pelaavat kaikki sähkölaitteet mutta kun mylly tulille ne putoaa pois. Joskus moottorin lämpömittari kipuaa 140 asteeseen ja neula jumittaa pa mittarin neulan kanssa :D

Vikakoodeja:

-Polttoainetankin anturi.
-RevGUS vasen ja oikea etu
-dbe
-pse (vanhaa vikaa)
-sam-taka
-kla ilmastointiautomatiikka ( tämä ollut pidempään) Vaikka kylmstöinti ja lämmitys toimii jotenkuten.
-oviohjainlaite oikea etu (tämäkin ollut pitempään peilin lämmitys rikki)
-lhr ratin lämmitys


Presafe oikutteli kevättalvella mutta lähti nollaamalla pois.
SRS etumatkustajan istuin tunnistin herjaillut satunnaisesti jos paikalla istuu painavampi eli aikuinen.

Mitäs tässä seuraavaksi. Kaikki mainitut ei voi olla rikki.

Ajattelin että can ongelma.

Auto oli ruoste estossa ja pohja ja helmat purettu ja ovien alaosat suojattu pari viikkoa sitten. Oisko mömmö tunkeutunut väärään paikkaan tai kasattaessa liian pitkä ruuvi eksynyt kaapelinipun kohdalle, porattu reikää jonnekin vaikka oli puhe ettei porailla???

Jos ottais matkustajan penkin irti ainakin tunnistimen osalta, saikos sen koodattua pois mistä kohtaa?

Ainiin kun koodit poistaa niin ennen käynnistystä kaikki muu pelaa paitsi etumatkustajan peilin säädöt ja lämmitys. Se on siis vikaantunut lisää.

Edit: käynnistyksen jälkeen visko alkaa huutaa täysillä ja pitkään.
Viimeksi muokannut AK47, 20.1.2020 23:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: w220 s500 moni"vamma" sähkövika

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ei ollu maakaapelivika moottorin ja rungon välillä. Seuraavaksi kattelemaan takasamia ja oikeaa ovi peiliä kun sinne on lisävikaa ilmaantunut.

Kas vikojen nollaamisen jälkeen mittarissa vilahtaa ESP diagnostic not available tai jotain sinnepäin.

En uskaltanut ottaa oikeaa etusamia irti ilman akun irroittamista niin saas nähdä pukkasko taas jotain uutta. Täähän ois mielenkiintoista jos ei ois kiire ja tarve saada kuntoon... Nyt lienee jo akun irroituksen jälestä joka purkki virraton... Eikun tutkimaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3553
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Kuulostaapa kivalta. :x

Täytyy myöntää että on tuskastuttanut satalankun narisevat nivelet ja kirskuvat ovenrajoittimet viime viikkoina vähintään samalla mitalla mutta taas helpotti. Kiitos siitä ja tsemiä. :D
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Viestit: 28365
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eli hemmetisti koodeja. Monessa yksikössä -i- eli ei pässyt niistä katselamaankaan.
Tai paremminkin "!" ?

Jos takapenkin alla on vettä niin sieltä löytynee ongelman ydin.
Mittaristoja näistä menee mutta ei kuitenkaan kuulosta oireet siltä...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:
Eli hemmetisti koodeja. Monessa yksikössä -i- eli ei pässyt niistä katselamaankaan.
Tai paremminkin "!" ?

Jos takapenkin alla on vettä niin sieltä löytynee ongelman ydin.
Mittaristoja näistä menee mutta ei kuitenkaan kuulosta oireet siltä...
No, olihan tossa koko päiväksi ihmeteltävää.

Ensin arvelin että joku sulake palanut. No eipä ollut niin helppoa. Sitten sitä etusamia ja oviohjainlaitteita epäilemään. Toki arvelin myös että ruostesuojaaja on hukannyt jonkun ruuvin ja vetänyt pitkällä uudella peltiruuvilla kaapelinippuun tjsp.

Välissä poistin kesällä poistamatta jääneen navigaattorille vedetyn kötöstyspiuhan sulakeboksista. Maa otettu kuskin puolelta sulakeboksin etupuolelta ja plussa tyhjästä sulakepesästä käyttäen liittimenä sivuleikkurilla kavennettua latta-abicoa. Kyllä ne japanialaiset osaa.

Tuli lopultakin vaihdettua airmaticin kompuran rele kun sulakekaaviota tutkaillessa löytyi sen relen paikka ( rele O ).

Seuraava isompi epäilys olikin moottorin maajohto koska vikoja kun nollasi ne tuli takaisin vasta kun starttasi. Moottorin runkoon starttikaapelit ja toinen pää maadoituspisteeseen. Ei vaikutusta mihinkään. Ehkä joku ohi kulkija hallissa arveli että hölmöläinen starttaamassa autoaan apuvirralla jonka ottaa autosta itsestään :D

Mittaristossa lämpömittari seikkaili 20 ja 140 asteen välillä miten sattui. Polttoainetankki oli 0 ja 150% välillä. Sillointällöin viisarit nojaili toisiinsa kuin väsyneet nyrkkeilijät. Lopulta pa tankin mittari näytti kello kuuteen. Tämä ja pa tankin anturi"vika" harhautti epäilyjä häröilevästä tankin mitta-anturista ja mittariston kunnosta can väylän johtovikaan.

Sitten huomasin että pääosa vioista on auton oikealla puolella. Esim oikea ajovalo alkoi elämään omaa elämäänsä. Ennestään oikean peilin lämmityksestä herjannut ovi olikin nyt tyystin mykän peilin koti.

Sit piti hakea tyttö kerhosta. Eikös ollu akku tyhjentynyt testerillä ihmetessä ja mylly sanoi naks. Onneksi löytyi pihalta vielä yksi auto ja sen omistaja antoi em kaapeleilla motivaatiobuustinkia startille elektronien muodossa.

Ja eikun hakemaan tyttö. Tosin ajoreittiä ja tapaa piti sovitella kun vilkku ei pelannut. Ja kattoluukkukin oli päättänyt jäädä raolleen.

Sit takas pajalle ja kaverin kehoituksesta nyppiä sulakkeita pois. En tosin kourallista ohjeen mukaan mutta pari 40A sulaketta joissa viittausta peileihin sekä vilkkuihin (vika tuli oikea vilkku päällä ja peilissä tuntui vika lisivän) ja testerillä kattelemaan vieläkö on koodeja.

Tämä paljasti että oikea syy (ainakin yksi niistä) oli rajattu peiliin.

Sulakkeet takaisin ja peilin kuori irti. Peilin lämmitysjohdot olikin irroitettu ja keskenään oikkarissa. Hmmm... Säätömoottorien liitin irti ja koodeja nollaamaan. Hyvin sai nollailtua. Sit kokeilemaan pelaako kaikki.

Kaikkihan pelasi. Tosin KLA herjasi ei koodia mutta tapahtumahistoriassa paljon can väylä häiriötä joka laitteelle.

Kokeilin tuottaa vikaa takaisin kytkemällä peilissä olleen irroitetun lämmitys piuhan kiinni ja se ei tehnyt häikkää ainakaan heti, sit peilin säätömoottorin piuha, ei sekän. Lopuksi vilkkukin paikalleen. Ei sekään. Mitä kummaa.

Vasta kun käänsi oikean peilin säädön päälle ja aloitti säätämään peiliä suoraan pamahti vika kokonaisuudessaan päälle. Moottorihan surrasi peilin peruutusasentoon vaikka pakki ei päällä (täytynee tutkia vielä palaako takana p-asennossakin peruutusvalo tai toimiiko se ylipäätään oikein).

Vähän ooutoa mutta peilin johdot irroittamalla sai pikkuhiljaa nollailtua koodit ja palattua siihen että kaikki pelaa - lukuunottamatta kla eli ilmastointi jäi mykäksi. Ainoastaan rest toimi siinä.

KIW vaati resetoinnin että viisarit sai pa tankin ja lämpömittarin osalta tolkkuunsa.

Mentiin tytön kanssa hessulle syömään ja kotiin.

Hepspurkerin pihasta lähdettäessä ilmastointi oli itsestään mennyt automaatille ja näytti pelaavan.

MV???

To be continued... eli seurataan mitä pompsahtelee esiin ja peiliä metsästämään.

Ainiin. Mielestäni siellä oli laitteissa -i- (tarkistin kuvista, se on zoomattuna -!- kuten korjasit - enhän mä nää niin pientä ilman laseja :) ) ja osassa paksumpi i neliämäisessä laatikossa.Välillä testerikin luki vaan ja kuittasi vaikkei alapalkissa näkynyt muksin kuvakkeitakaan. Taitaa olla liikaa windowsia sekä ässässä ja testerissä.

Olipa hankala ja hidasta keksiä syytä kun oireet sai luulotautia vaikka mihin suuntaan.
Viimeksi muokannut AK47, 23.9.2018 2:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Joku tämmöinen oiskin hyvä viedä veholle "tutkittavaksi ja pyytää hinta-arvio korjaukselle...

"Juu, vaihetaan sulle istuin, mittaristo, sam boksi, airbageja, teleaid sos purkki, polttoainetankin anturi jne..."

Näkis eri korjaamoiden erot. Mutta ei oo aikaa eikä rahaa moiseen tutkivaan journalismiin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
TimoV
Viestit: 249
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

AK47 kirjoitti:Joku tämmöinen oiskin hyvä viedä veholle "tutkittavaksi ja pyytää hinta-arvio korjaukselle...

"Juu, vaihetaan sulle istuin, mittaristo, sam boksi, airbageja, teleaid sos purkki, polttoainetankin anturi jne..."

Näkis eri korjaamoiden erot. Mutta ei oo aikaa eikä rahaa moiseen tutkivaan journalismiin.
Riittäsköhän se Kerimäen eurojackpotvoitto mokomaan?
BMW E61 525xd, 09
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jahah, eilen surras peili sen verta äänekkäästi parkissa että työkaverikin huolestui asiasta. Olihan toi aina välillä surrannut kun aamulla meni autolle. Ei lie paljon virrankulutus kun akku ei tyhjene.

Nappasin sit peilin kuoren ja säätömoottorin johon pois ettei syty kottero palamaan. Ja eikös pamahtanut samat herjat heti kättelyssä.

No, kuittailin ne pois ja laitoin johdon takas. Siinä se surraili aina vain. Mutta muuten auto pelas.

Tänään oli hetki aikaa tutkia niin sain herjat pois niin että peilin moottori ei ole kytketty ja ilmastointi toimii eli toivon että tällä päästään siihen asti kunnes syyllinen löytyy.

Uusia havaintoja on ettei oikean peilin parkkiasentoon kääntö onnistu enää Samoin testerissä ollessaan srs valo palaa koko ajan mittaristossa mutta sammuu kun testeri irti ja ajelee.

Samalla tuli ihmeteltyä miksei oikea takarekisterikilven valo pala. Polttimo oli ehjä. Tämä vika on ollut jo ainakin pari kuukautta (onhan siellä se toinen).

Jotenkin tämän päivän fiilis olisi että joku ohjainboksi voisi aiheuttaa kaikki seuraavat:

- oikean peilin säätömoottorien surraus
- oikean peilin kääntömoottorin mykkäkoulu
- rek kilven oikean puolen valon pimeneminen
- matkustajan etuistuimen niskatuen ajelu ylös-alas
- matkustajan etuistuimen tunnistinmaton satunnainen vika


Toi lienee se tsg-vr eli N69/2 https://w220.ee/images/e/e1/W220_A2208211679_back.jpg

N32/2 oikea penkin säätö moduli

N10/6 rele/sulake/sam hässäkkä kuskin puolelta

Onkos muualla älybokseja jotka kytketty (vain) oikean puolen laitteisiin?

Takasami taisi olla takapenkin alla se palikka missä on relet ja sulakkeet kiinni?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Viestit: 28365
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kilpivalosta epäilen olisiko erillinen vika kuitenkin, samaten SRS matto koska se on suoraan AB boksilta.
Avatar
Mou
Viestit: 1462
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Paljos laturi tuuppaa kun kone käy? Oli itsellä samoja oireita SLK:ssa kun jäännitesäädin sökönä.
Nykyiset...
CL63 AMG
Ollut joskus...
SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mou kirjoitti:Paljos laturi tuuppaa kun kone käy? Oli itsellä samoja oireita SLK:ssa kun jäännitesäädin sökönä.
14.5V tais olla
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tämä on pysyny poissa kun tosiaan irroitin säätömoottorin ja peilin piuhat.

Vielä ei ole löytynyt sopivaa järkevän hintaista varaosaa kuitenkaan ja empä tuota moottoria tarvitsekaan kun en kääntele peiliä ylipäätään.

SRS herja matkustajan penkistä pamahtaa kun on 100kg tai enempi siinä kuormaa. Eli matto rikki penkissä.

Liekkö miten hankala vaihtaa? Muistaakseni matto on kallis keksintö.

Lisää vikaa pukkaa ja ei kerkee oikein korjaillakkaan - nyt nokka-akselin anturi sytyttelee moottorin varoitusvaloa... Mutta lähteehän se käyntiin kun pysäyttää sopivaan asentoon moottorin kampiakselin :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Mou
Viestit: 1462
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

AK47 kirjoitti:SRS herja matkustajan penkistä pamahtaa kun on 100kg tai enempi siinä kuormaa. Eli matto rikki penkissä.

Liekkö miten hankala vaihtaa? Muistaakseni matto on kallis keksintö.
Sama vika oli mulla edellisessä CLK Mersussa. Totesin 320€ "maton" ja penkin totaali purkamisen täysin hyödyttömäksi hommaksi varsinkin kun en koskaan milloinkaan autooni lastenistuinta laita. Joten satasella plus bensat länsirannikolta Kuusenalle, homma hoitui eli disabloitui digitaalisesti.

Siihen saa Ebaystä halvemmallakin jonkun boksin liittimiin joka simuloi tunnistinmattoa, mutta ne ei kaikki toimi kaikkien SRS versioiden kanssa. Ei toiminut mulla ja sain kyllä rahani takaisin palautettaessa.

Disablointi ohjelmallisesti on paljon siistimpi ja ammattimaisempi tapa.
Nykyiset...
CL63 AMG
Ollut joskus...
SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jahah, tätä pitäisi alkaa pakosta tutkia.

Katsastus 1.10 tulossa ja se peilin vilkku ei pelaa.

Kokeilin että itse vilkku ehjä mutta ei vilkuta...

Peilin kääntömoottori taas surahteli muttei sen ihmeempää eloa ovipeilissä.


Vaikuttaisikohan tuohon muu kuin se oikean oven ohjainlaite?

Pitääpä googlata purkuvideota faceliftin ovipahveihin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
dealer
Viestit: 28365
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hmh. Ei pitäisi vaikuttaa, kyllä se vain tulee oviohjainlaitteelle tieto väylältä että nyt vilkutetaan.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Hmh. Ei pitäisi vaikuttaa, kyllä se vain tulee oviohjainlaitteelle tieto väylältä että nyt vilkutetaan.
Niin ajattelin itsekkin jossain vaiheessa, mutta ajatukset vaihtelee.... Nyt on joko väylässä ruuhkaa tai muuta vastaavaa.

Pitää toki se ovi aukaista kun ei käänny peili eikä säädy eikä vilku...

Taisin tuon aiemman vian ilmetessä kyllä tulla siihen päätelmään että oviohjainlaite sekoilee/pimentää koko oven.

Hämärä muistikuva on että vilkku saattoi pelata mutta muuten oli peili pimeänä kun sen liitinkin oli irti.

Löytyipä kiva videokin peilin rassauksesta...

https://www.youtube.com/watch?v=ObAZFkrLjC0
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
harriba
Viestit: 36
Liittynyt: 06.2.2007 22:44

Viesti Kirjoittaja harriba »

Voi olla tyhmäkin kysymys mutta onhan se vilkun johto ohjainboksista peilille ehjä? Ne piuhat on aika hauraita.
Ex: W115 220A -72 (kaunis mutta mätä), W123 230 -76 (Auto), 525ixTA -95 (mainio), X3 3.0DA -05 (tylsä), S211 500TA4M (high maintenance), E61 525ixT (menetteli), E39 530d (parasta A-luokkaa)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

harriba kirjoitti:Voi olla tyhmäkin kysymys mutta onhan se vilkun johto ohjainboksista peilille ehjä? Ne piuhat on aika hauraita.
Ei ole tyhmä. Sama ajatus johtojen tarkistelusta tuli kun otin päikkäreitä. Kuumeesta toipuminen hidasta joten tänäänkään en saanut aikaiseksi ruveta purkamaan ovea. Pelkästään googlasin varaosien saatavuutta joka heikkoa. Suomessa ja jostain syystä ebay.de kanssa heikkoa ja kallista. Vasta kesällä korjailin kaverin väykän täysin murenneen peilin johtosarjan. Onneksi oli liitin täysin purettava niin sai nätisti kutistus-sukalla sen hoideltua ilman juottamisia ja katkomisia.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Noniin, tulipa ihmeteltyä taas tuota peiliä, vilkkua ja koko hässäkkää.

Ensin oli ongelma että vilkku ei toimi oikeassa peilissä kun sitä tarvitsisi kohta katsastuksessa.

Kytkin kaiken kuten oikeasti kuuluisi olla eli kytkin peilin lämmityksen paikalleen... Ei eloa missään. Peilin lämmityksen vastus oli noin 105-108 Ohm (vasemman puolen ehjä peili oli lämmitysvastuksen osalta noin 5-8 Ohm).

Tuli mieleen että tulikohan viimeksi otettua joku sulake pois. Sulakkeet näyttivät olevan paikallaan f39, f80 ja oli vissiin joku kolmaskin.

Testeri näyttää ettei yhteyttä...

Purin peilin ja täytyi ihmetellä japanialaisten tapaa vaihtaa/asentaa peililasi.

Moottorin ja peilin välissä oli vaahto/solumuovipaloja 4 kpl+ ja ne kiinni runsaalla pikaliimalla. Puolitoista tuntia putsasin osia ja liimat sai pois ja kappas vaan peililasi ja moottori napsahti paikalleen kuten kuuluukin. Mitä ihmettä? Vaikka moottorin pieni liimasta johtuva nihhkeys poistui liimojen rapsuttelun myötä ei mikään tietenkään muuttunut.

Kuva

Kuva



Johan on, lopulta nypin oviin, penkkeihin sähkölaseihin peiliin ja vilkkuihin liittyvät sulakkeet pois ja 40A sulake takaisin laitettaessa sai peilin heräämään ja auton vikaiseksi kuten se vian ensiesiintyessä konsanaan oli.

No, sitten kokeilemaan vilkkua - nyt pelaa.

Seuraavaksi erinäisiä yrityksiä saada auto sellaiseen tilaan että vilkku pelaa ja peilin moottori ei surraile peruutusasentoon tai auto mene monivammatilaan.

Ei auttanut f80 poisto vaikka se peilin sulake pitäisi juurikin olla, sensijaan pimeni ylempi käyttönäppäimistö, siellähän esim katsastuksessa todennäköisesti tarpeellinen hätävilkkukytkin.

Päivä päättyi siis tuloksettomana noin 20 vikakoodin luvun ja nollauksen osalta.

Huomenna taas jatkuu, ehkä kuitenkin ensin etujarrujen levyt ja palat vaihtoon, se ei voi mennä piiloleikiksi :D Sitten jäisi rekisterikilven oikea valo joka oikuttelee. Se kyllä välillä syttyy koputtelemalla mutta hapettumia ei näy. Poltinta vaihtamalla ristiin vika ei siirry... Johtovialta tai liitinvialta sekin vaikuttaisi.

Inhoan sisustojen purkua, aina joku muoviosa murtuu...

Jos löytyy oviohjainlaitetta 220 821 16 79 edullisesti niin voisi kokeilla onko vika siinä. Myös peilin moottoria 203 820 22 42 saa tarjota.
Viimeksi muokannut AK47, 22.9.2018 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pitänee helppona kokeiluna kokeilla peilimoottoreita ristiin... Sitä en vielä kokeillut.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
TimoV
Viestit: 249
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Tuo minun (vaimon) möllihän oireilee myös tuon vänkärin peilin säätöjen suhteen, alennusvaihteisto ei kytkeydy, alempaan käyttöpaneeliin ei Starilla saa yhteyttä ja polttoainettari ei toimi, sekä ESP/BASyms jarru herjat palaa.

Vettä tuli autoa rajummin nelipyöräsladissa heiteltäessä kuskin jalkatilaan hieman ja lepuutuspaikan matto tuntuu kostealta. Epäilen suuresti, että kaikki nämä sähköviat liittyvät toisiinsa ja syy on tuolla kuskin jalkatilassa. Kunhan pääsisin vaan talliin purkamaan. Pitänee tänään työnnellä juniorin puimuriprojekti edestä pois ja alkaa vaan purkamaan sitä sisustaa, mistä en itsekään pidä juuri edellä mainitusta syystä.
BMW E61 525xd, 09
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

TimoV kirjoitti:Tuo minun (vaimon) möllihän oireilee myös tuon vänkärin peilin säätöjen suhteen, alennusvaihteisto ei kytkeydy, alempaan käyttöpaneeliin ei Starilla saa yhteyttä ja polttoainettari ei toimi, sekä ESP/BASyms jarru herjat palaa.

Vettä tuli autoa rajummin nelipyöräsladissa heiteltäessä kuskin jalkatilaan hieman ja lepuutuspaikan matto tuntuu kostealta. Epäilen suuresti, että kaikki nämä sähköviat liittyvät toisiinsa ja syy on tuolla kuskin jalkatilassa. Kunhan pääsisin vaan talliin purkamaan. Pitänee tänään työnnellä juniorin puimuriprojekti edestä pois ja alkaa vaan purkamaan sitä sisustaa, mistä en itsekään pidä juuri edellä mainitusta syystä.
Juu, vesi tai korroosio voi tehdä ihan mitä vain. Myös johtoviat ilmenee varsin erikoisena käytöksenä.

Päätin miettiä asiaa yhden pyykkikoneellisen ajan ennenkuin lähden ihmettelemään miten elektroonit liikkuvat tänään ässässä. Katselin tuossa wissistä hieman miten nämä kaikki liittyvät yhteen ja voisiko oireista keksiä jotain joka olisi se perimmäinen vian syy.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
TimoV
Viestit: 249
Liittynyt: 11.3.2015 12:32
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Ei ollut kuskin jalkatilassa (ei edes liittimiä) eikä keskikonsolissa.
:?
BMW E61 525xd, 09
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*

Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

TimoV kirjoitti:Ei ollut kuskin jalkatilassa (ei edes liittimiä) eikä keskikonsolissa.
:?
Otas peilin johdot irti ja käytä oveen liittyvä iso sulake irti ja laita takas ja kokeile lukea vikakoodit.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Noniin, tämä vika on pysynyt poissa aika hyvin.

Kerran piti poistaa ässän mökötys toimivaksi havaitulla tavalla.

Nyt kuitenkin eilen sytytteli murto-osasekunniksi tuttujs herjoja ja plimpautteli äänimerkkiä. Show kesti n 15 min sjomatkan. Sitten kun auton sammutti ne viat jäi siihen.

Kuitenkin tänään jäi työmatkalla secundary airpumppe huutamaan vaikka otti avaimet lukosta ja meni ulos autosta ja sulki ovet. Piti ottaa sit liitin moottorista irti ettei taas kärähdä pumppu.

Ajattelin jo että liittyisi viat toisiinsa kun niin yhtäaikaa ilmenivät. Mutta pumpun huutoon olikin syynä pumpun ohjausrelen jumittuminen...

Jatketaan asian tarkkailua.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Mou
Viestit: 1462
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Koodaa se pois. Niin on moniin tehty.
Nykyiset...
CL63 AMG
Ollut joskus...
SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mou kirjoitti:Koodaa se pois. Niin on moniin tehty.
Sitä mietin kun se eka pumppu kärähti (varmaan ton relen takia).

Sitten tulin siihen päätelmään että se taitaa säästää katteja oikein toimiessaan.

No, eipä ollut aikaakaan purkaa ja tulpata niitä venttiilejä.

Ehkä tulevaisuudessa jos pumppu kärähtää niin se lähtee kokonaan pois...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Mou
Viestit: 1462
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

AK47 kirjoitti:
Mou kirjoitti:Koodaa se pois. Niin on moniin tehty.
Sitä mietin kun se eka pumppu kärähti (varmaan ton relen takia).

Sitten tulin siihen päätelmään että se taitaa säästää katteja oikein toimiessaan.

No, eipä ollut aikaakaan purkaa ja tulpata niitä venttiilejä.

Ehkä tulevaisuudessa jos pumppu kärähtää niin se lähtee kokonaan pois...
Sen voi jättää paikalleenkin ja koodaa vaan pois. Silleen tehtiin mun edelliseen CLK:hon ja kaverin C:hen. Nykyisestä SLK:sta poistin jopa kaikki romut ja latoin nätisti laatikkoon. Tulppasin kanavat siihen tehdyillä VRP:n block-off laatoilla. En usko että ne katteja varsinaisesti säästää, mutta kylmäkäynnistys emiissioarvoja saattaa parantaa ja näinollen auto on joskus täyttänyt jotkut normit. Mullakin tuo pumppu piti aikamoista rohinaa käydessään.
Nykyiset...
CL63 AMG
Ollut joskus...
SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mou kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Mou kirjoitti:Koodaa se pois. Niin on moniin tehty.
Sitä mietin kun se eka pumppu kärähti (varmaan ton relen takia).

Sitten tulin siihen päätelmään että se taitaa säästää katteja oikein toimiessaan.

No, eipä ollut aikaakaan purkaa ja tulpata niitä venttiilejä.

Ehkä tulevaisuudessa jos pumppu kärähtää niin se lähtee kokonaan pois...
Sen voi jättää paikalleenkin ja koodaa vaan pois. Silleen tehtiin mun edelliseen CLK:hon ja kaverin C:hen. Nykyisestä SLK:sta poistin jopa kaikki romut ja latoin nätisti laatikkoon. Tulppasin kanavat siihen tehdyillä VRP:n block-off laatoilla. En usko että ne katteja varsinaisesti säästää, mutta kylmäkäynnistys emiissioarvoja saattaa parantaa ja näinollen auto on joskus täyttänyt jotkut normit. Mullakin tuo pumppu piti aikamoista rohinaa käydessään.
Ehjänä toi on kuin rikkaimurin ääni :D Ennen hajoamista se kyllä rohisi (siellä pari 0.9mm käämilankaa hieroi ympäristöään). Rohinaa kesti oikeastaan yhden ajokerran verran. Sit hiljeni kun kärähti ja lopetti pyörimisen.

Olkoon siellä nyt toistaiseksi kun rupesi relen rassauksella taas pelaamaan normaalisti (pienimmän vaivan teoria).
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5743
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mou kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Mou kirjoitti:Koodaa se pois. Niin on moniin tehty.
Sitä mietin kun se eka pumppu kärähti (varmaan ton relen takia).

Sitten tulin siihen päätelmään että se taitaa säästää katteja oikein toimiessaan.

No, eipä ollut aikaakaan purkaa ja tulpata niitä venttiilejä.

Ehkä tulevaisuudessa jos pumppu kärähtää niin se lähtee kokonaan pois...
Sen voi jättää paikalleenkin ja koodaa vaan pois. Silleen tehtiin mun edelliseen CLK:hon ja kaverin C:hen. Nykyisestä SLK:sta poistin jopa kaikki romut ja latoin nätisti laatikkoon. Tulppasin kanavat siihen tehdyillä VRP:n block-off laatoilla. En usko että ne katteja varsinaisesti säästää, mutta kylmäkäynnistys emiissioarvoja saattaa parantaa ja näinollen auto on joskus täyttänyt jotkut normit. Mullakin tuo pumppu piti aikamoista rohinaa käydessään.
Ehjänä toi on kuin rikkaimurin ääni :D Ennen hajoamista se kyllä rohisi (siellä pari 0.9mm käämilankaa hieroi ympäristöään). Rohinaa kesti oikeastaan yhden ajokerran verran. Sit hiljeni kun kärähti ja lopetti pyörimisen.

Olkoon siellä nyt toistaiseksi kun rupesi relen rassauksella taas pelaamaan normaalisti (pienimmän vaivan teoria).
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 sähkö”