Tuulilasin pyyhin lakkoilee

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Tuulilasin pyyhin lakkoilee

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Vaihdoin tuossa juuri uudet sulat niin iloa ei pitkään riittänyt.

Nyt tekee lakkoilua pyyhin. Pyyhkii 8-20 kertaa ja sitten pysähtyy johonkin kohtaan. Tämän tekee joka kerta nyt.

Voi olla sattuma että vaihdon ajankohtaan tuli uusi ominaisuus mutta voi olla että syy siinäkin.

Ennen oli vastaavaa mutta saattoi tehdä sitä vain kerran kuussa tyylillä tai harvemmin.

Kun käyttää pyyhkijän nopeus-säädön 0 kohdassa ja kääntää taas jonkun nopeuden päälle niin taas pelaa.

Mikäs näissä yleensä hajoaa. Voiko korjata?

Aiemmin katselin muistaakseni starilla ja siellä oli vanha herja jostain pyyhkijään liittyen. Tarkemmin en muista, joku raja-aevo ylittynyt tms se tais olla. Pitää katsella testerillä kun kerkeää löytyykö vastaavaa koodia tms.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Minullakin tekee tuota satunnaisesti sadetunnistin asennossa, kun pyyhkimien pitäisi pysähtyä hetkeksi tihkusateessa, niin "hyppää" pysähdyskohdan ohi ja pysähtyy sitten viiveellä puoliväliin lasia. Palautuu tosiaan käyttämällä 0-asennossa.

Itse päissäni pähkäillyt tuon johtuvan liasta moottorissa...siinä jossa pitäisi tunnistaa pysähdyskohta :idea: Tuon huomaa minulla siitäkin, kun kertapyyhkäisyllä (pieni painallus viiksen päästä) pitäisi pysähtyä alkuasentoon, nytkähtää sulat ja lähtee uudelle kierrokselle. Muistaakseni tuo oli ihan avattavissa, kun joskus niitä käsissä hypistelin, mutta oli niin paskamainen saada sitä ikkunan alalistaa auki, että koittanut pärjätä vielä tuolla pätkivällä systeemillä :D :oops:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

piippu kirjoitti:Minullakin tekee tuota satunnaisesti sadetunnistin asennossa, kun pyyhkimien pitäisi pysähtyä hetkeksi tihkusateessa, niin "hyppää" pysähdyskohdan ohi ja pysähtyy sitten viiveellä puoliväliin lasia. Palautuu tosiaan käyttämällä 0-asennossa.

Itse päissäni pähkäillyt tuon johtuvan liasta moottorissa...siinä jossa pitäisi tunnistaa pysähdyskohta :idea: Tuon huomaa minulla siitäkin, kun kertapyyhkäisyllä (pieni painallus viiksen päästä) pitäisi pysähtyä alkuasentoon, nytkähtää sulat ja lähtee uudelle kierrokselle. Muistaakseni tuo oli ihan avattavissa, kun joskus niitä käsissä hypistelin, mutta oli niin paskamainen saada sitä ikkunan alalistaa auki, että koittanut pärjätä vielä tuolla pätkivällä systeemillä :D :oops:
Pitääpä katsoa tekeekö muissa asennoissa samaa. Google pikaisesti ei juurikaan asiaa selventänyt. Viittauksia moottorin purkamisen ja kontaktipintojen taivutuksiin tai moottoripaketin irroitus/asemointi tai starilla kalibrointiin näytti olevan. En kyllä muista että olisi starissa muuta kuin testi jossa saa eri nopeuksia päälle tai pois.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Siellä pyyhkimen moottorissa on sellaiset liukukontaktit mitkä antavat signaalin ääriasennosta ( tämä kaikki on hear sayta, en ole itse koskaan moottoria avannut) ja kun kontaktiliuska pääsee vähän irtoamaan 'kommutaattorista' niin moottori ei löydä päätyasentoaan. Jenkkifoorumilla ainakin on paljon jutttua, muistaakseni. :oops:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MHe kirjoitti:Siellä pyyhkimen moottorissa on sellaiset liukukontaktit mitkä antavat signaalin ääriasennosta ( tämä kaikki on hear sayta, en ole itse koskaan moottoria avannut) ja kun kontaktiliuska pääsee vähän irtoamaan 'kommutaattorista' niin moottori ei löydä päätyasentoaan. Jenkkifoorumilla ainakin on paljon jutttua, muistaakseni. :oops:
Yleinen rakenne pyyhkijän moottoreissa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

MHe kirjoitti:Siellä pyyhkimen moottorissa on sellaiset liukukontaktit mitkä antavat signaalin ääriasennosta ( tämä kaikki on hear sayta, en ole itse koskaan moottoria avannut) ja kun kontaktiliuska pääsee vähän irtoamaan 'kommutaattorista' niin moottori ei löydä päätyasentoaan. Jenkkifoorumilla ainakin on paljon jutttua, muistaakseni. :oops:
No, tuontapainen oli 202 kyllä. En muista enää miksi piti purkaa, mutta arvaan ettei toiminut... Joten puretaan sitten tämäkin ja taivutellaan liuskojs tms.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

AK47 kirjoitti:
MHe kirjoitti:Siellä pyyhkimen moottorissa on sellaiset liukukontaktit mitkä antavat signaalin ääriasennosta ( tämä kaikki on hear sayta, en ole itse koskaan moottoria avannut) ja kun kontaktiliuska pääsee vähän irtoamaan 'kommutaattorista' niin moottori ei löydä päätyasentoaan. Jenkkifoorumilla ainakin on paljon jutttua, muistaakseni. :oops:
No, tuontapainen oli 202 kyllä. En muista enää miksi piti purkaa, mutta arvaan ettei toiminut... Joten puretaan sitten tämäkin ja taivutellaan liuskojs tms.
Otapa kuvat prosessista, omassa ässässä välillä jättää hieman liian ylös sulat.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla on jossaki kuvat kun räjäytin W163 ja W220:n pyyhkijämoottorin. Molemmissa sama "vika" eli nollakohta hukassa. Ei tarvi kuin sen yhden kupariliuskan putsauksen ja taas toimii.
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

Eikä kannata sitten rasvata oikein helvetisti niitä ratoja mitä vasten koskettimet hinkkaa.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jep, puretaan ja kokeillaan liuskojen taivutusta. Muistelen että 202 rakenne oli melko rasvattu. Kuvien otto yleensä unohtuu itsellä vaikka opetan sitä aina muille kyllä :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re:

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kas noin... Tämähän on jäänyt kommentoimatta. Purettiin pyyhkijämekanismi ja se lyhyt sektori siellä oli kipinöinyt itsensä tummaksi. Hiottiin vesihiomapaperilla kirkkaaksi ja rasvattiin ja takas kasaan ja on pelannut hyvän aikaa jo. Kontaktihäiriö siis.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 kori”