w220 imuovista

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

noroljan kirjoitti: Alustankorkeutta säädettäessä pitää muistaa laittaa sinne ne asteet muistiin, muuten se uusikorkeus ei tallennu.
Niinkun tuossa aikaisemmin kirjoitin, pitää ne kallistuksen asteet syöttää sinne, että tallentuu. Star kertoo hyväksyttävät asteet siinä alussa.

Antureiden pitää myös olla raja-arvoissa, että tallennus onnistuu.

Siihen oli joku kikka, että mistä kulmasta lähtee korkeutta säätämään, jotta ne pysyy arvoissan. CDI203 taisi tästä kirjoitella tänne jonnekkin, en enää muista miten se meni.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Joo nuo raja-arvot oli kyllä kohallaan, täytyy haeskella mikä tuo järjestys on mistä alotetaan säätö että tallentuu.
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Ei se järjestys vaikuta siihen tallentumiseen, vaan siihen että jos oikein paljon muuttaa korkeutta, niin rajat paukkuu yli heti.

Jos anturit on hyväksyttävissä toleransseissa, niin:

Tämä kohta pitää täyttää muuten ei tallennu:
Kuva
(Kuva ABC:stä, mutta samanlainen on Airmaticissakin)
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Joo täytyy yritellä uuvemman kerran tuo säätö.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tässä tapauksessa ei kyllä yritetty kovin kauheita muutoksia tehä etupäässä suurin eli 15 mm. yritettiin saaha alemmas ja takapää muutaman millin ylemmäs.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Nonnii nyt autolla muutama reissu ajettu tuo alustan korkeus säätö siirty ens viikkoon mutta tuommosen havainnon tein verrattuna viime kessään ja talven ajan kun hallissa seisoi niin ei tuo ilimajousitus oo samassa kuosissa ku ennen, näyttää nyt laskevan äkempää pyyrölleen ku ennen. Pari vuorokautta ja maastoutuu.
Staarin testerillä tehtiin kaikki mahollinen testaus jousitukseen ja ei ollut mitään vikoja sillä osastolla niin ei maha olla enää vaihtoehtoja muuta jälellä ku pussukat tihkuu. Oottako mistäpäin hommannu nuita ilimaiskareita ja millä euromäärällä ootta niitä saanu?
Testerin mukaan jos auto laskee 20 mm. kymmeneen tuntiin niin ei aihetta vian etsintään on kyllä aika palijon tuon mukaan kaks vuorokautta ja auto kentässä niin ei mitään vikaa. Oon kyllä vähän eri mieltä ku on tuo kuitenki ennen pysyny ihan kuosissa parikin viikkoa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mullaki ois takatolpalle tarve.
Tuo loso laskee puolessa tunnissa kenttään ja kun lyö käyntiin niin nousee pikkusta vaille oikeaan korkeuteen mutta se viimeinen sentti jää nousematta kun palje kääntyy sopivaan kulmaan ja alkaa suhina käydä pussista.

Jääny sitten ihan seisomaan tuo loso.

air-suspension-shop:sta kattelin noita tolppia. 428oiroa kipale, mutta onko nuo niitä kiinalaisia joiden elinikä ei odotettavasti ole kovin pitkä :?:
Ja mikä on noissa iskareiden laatu. Joku susipaska öljyiskari :?:

http://www.air-suspension-shop.com/S-Klasse-W220
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Joo näkyy nuita olevan jonkuki verran tarjolla, kiinan pojilla näyttäs olevan halavimmat. Laatu tieten on sen mukanen. Tämä ei vielä suhinan kans laskeuvu mutta pikkuhilijaa menee koko auto siihen hiiren pyynti asentoon.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Tossa pihalla on seissyt muutaman päivän vm. 1999 ässä alkuperäisillä bilsteinin ilmajousilla, eikä se ole sinä aikana laskeutun ollenkaan.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Mulla laskee talvenaikana pari senttiä koko auto, mutta jos kaapelit lyö paikoilleen, ni auto nousee heti ajokorkeuteen.. Parissa viikossa ei tapahdu mitään "vajoamista" :)
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tämäki alotti tämän homman vasta nyt ku ajeltu muutama reissu talven hallissa olon jäläkeen. Talven aikana ei ollu tämmösiä kujeita takapää laski parissa viikossa vain aavistuksen etupää ei ollenkaan, mutta nyt näyttäs olevan eri meininki löytyy tuo hiiren pyynti asento jo kahessa vuorokaudessa.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Löytyhän siitä etutolopasta kuvaki, tuommoset sielä on. Saas ny nähä pitääkö näitä alakaa lähiaikoina vaihtelemaan.

Kuva
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Näyttäs nämä tolopat lähellä tonnia per pää olevan rahteineen mitä löysin.
Vai onko joku löytäny halavemmalla mistään? käytettynäki jotku näitä kauppaa muutama satanen kappale, mutta ei vanhasta paskasta kyllä satasia viiti alakaa maksamaan. Kohta kuitenki samat vuotamiset alakaa.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Fixuksesta kun kysyt tarjouksen, niin voit saada halvemmalla bilsteinit, eli kannattaa kysellä monesta paikasta tarjouksia.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Nuilla se heittäis ässäki nyököttämästä.
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... s_id=16115
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo on kyllä harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.
Tosin pitäs melkeimpä päästä kokeileen autoa jossa nuo on.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Joo jututin kaveria joka oli tuommoset laittanu oli kyllä tyytyväinen niihin ei moittinu, katsastus nuissa on se missä se voipi alakaa tökkimään.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

No niin ässän alustan korkeutta säädetty silimään sopivammaksi, onnistu tällä kertaa ja auto hyväksy uudet säädöt. Kiitoksia ohjeista.
Ei ollu iso vika tuossa laskeutumisessakaan, jakotukista liitin vuoti hanttimiehen etukulma tuhisteli ilimoja pihalle liitin auki ja kierrelukite väliin ja asia kunnossa taas säilyy ryhti vaikka usiamman päivän seisoo pihalla.

Kuva
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Lipsahti väärä kuvä tuo oli ennen säätöä.
Tässä säätämisen jäläkeen.

Kuva
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ässällä ajeltu noin 3 kuukautta ja ainua ropleema ollu hapettunu takavilkun kanta, kyyti on kyllä kohallaan eikä menny pilaan nuilla 18 tuuman renkaillakaan.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

No niin päästömittaus tehty ja perkkele että oli likellä lambda arvot rajaa, rimaa hipomalla menivät yli sallittu 1,03 ja tässä 1.04 tyhjä käynnillä ja kierroksilla pikkusen nousivat. Onkohan nuo nyt kaikki neljä kerralla vaihettava vai saako nuista mitään tolokkua mikä niistä on hiipunu?
muut arvot alittuu kirkkaasti katit ollu vasta paikallaan muutaman tuhat kilometriä. Viimeksi ku oli testerissä kiini niin ei kuitenkaan mitään vikaa niistä ilimotellu.
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Päästömittaus ei kerro lambda antureista mitään. :pappa:

Jos muut arvot ok niin pakoputkisto vuotaa ja jäännös happi nousee joka vääristää tuon mitatun lamba arvon laihan puolelle eli yli 1.

Paljonko oli mitattu o'2 eli jäännös happi. :?:
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

o2 oli jotain0,15 , co lähellä nollaa, hc 27, co2 14,50 ja lambda yli 1,03.
Olisko juuri noin että pakoputki vuoto joka tuon sotkee? Liika ilimaan voi kyllä seki viitata ku kokeiltiin pikkusen hengitystä tukkia niin lambda-arvo tippu heti alle yhen mutta nuo muut nousi sitten reilusti.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

No niin kyllä se vaan tähän paljastu pakoputki syypääksi, molemmissa putkissa kattien takaa liitos lemmarit löysällä ja vuoto todella olematon juuri tuntu sormeen ku pikkusen puhalsi. Kiristys ja uudelleen arvojen mittaus.
co 0,04
hc 18
co2 15,0
02 0,15
lambda 1.005
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Niin mä vähän tuossa arvelinkin. :pappa:

Hyviä tuloksia, vähällä vaivalla. :D
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tosiaanki oli loppujen lopuksi vähällä vaivalla, ei olis arvannu että nämä bensan pakopäästöt on nuin ranttuja. Dieseleillä ajanu ties kuinka kauan niin on nämä bensa vehkeet ollu vähemmällä huomiolla.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ässä katsastettu ilman huomautuksia, kilometrejä oli kertyny näköjään edellisestä kerrasta kokonaista kaks ja puolituhatta.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ny näyttäs että ei löytyny ihan heti ohjeita tuohon huoltonäytön nollaukseen tälle korimallille. Oisko tietoa miten se tapahtuu?
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

V-M kirjoitti:Ny näyttäs että ei löytyny ihan heti ohjeita tuohon huoltonäytön nollaukseen tälle korimallille. Oisko tietoa miten se tapahtuu?
Painaa vaan sitä "R"-nappia, kun on siellä huoltovalikossa, jossa näkyy ne huoltoon olevat matkat :)

E: pitää pohjassa siis muutaman sekunnin nappia.
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

No olipahan nopiasti löytyny tieto tuosta asiasta. Kiitokset.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 kori”