ässän etujousen alapäässä väljää, hylky tuli konttorilla

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

ässän etujousen alapäässä väljää, hylky tuli konttorilla

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Tere!

W220 320cdi -01 kävi tänään konttorilla, mutta leimaa ei irronnut. Kun inssi nosti etupään ilmaan, löytyi rengasta raudalla nostellen pystyväljää melkoisesti. Tuomio oli, että kuskin puolen jousitolpan alapään "nivel" on vaihdettava. Ei kai siinä mitään niveltä ole, vai onko?

Ei kellään olisi räjäytyskuvaa etujousen alapään kiinnityksestä?
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Ilmeisesti Airmatic jousitus? Pakkohan siellä on nivel olla kun jousitolppa nojaa tukivarteen ja keskinäinen kulma muuttuu joustossa. Vai tarkoititko irrotettavaa niveltä? Nivel tulee tukivarren mukana.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Joo. Aika jännän näköinen systeemi siellä on. Alatukivarressa on pallonivel, jonka tappi ahdistetaan iskaritolppaan parilla kartiopäisellä pultilla. Guuglesta, kun katsoo vaikka "w220 front lower control arm", niin löytyy kuveja.

Miksihän se pitää olla niin erilainen kuin 211:ssä? Siinähän on normikumipusla alatukivarressa, mihin iskarin pultataan. Vai onko 211:n alatukivarsi paranneltu versio tuosta. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Roisto kirjoitti: Miksihän se pitää olla niin erilainen kuin 211:ssä? Siinähän on normikumipusla alatukivarressa, mihin iskarin pultataan. Vai onko 211:n alatukivarsi paranneltu versio tuosta. :nocando:
Jos se 211-ratkaisu on parannus niin ei se ainakaan ole kerinnyt vielä 211:stä myöhemmin suunniteltuun 221-korimalliin. Toisaalta 222:ssa onkin vähän saman näköinen ratkaisu.
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Eli koko alatukivarsi sitten vaihtoon. Näytti siltä, että nivel ei ole tarkoitettu vaihdettavaksi...


http://www.amazon.com/Mercedes-Control- ... B00A8VJWLY
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
otsir1313
Viestit: 7
Liittynyt: 12.1.2017 10:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja otsir1313 »

Miten turisti toteaa etunivelten kunnon. W220 -99. Olen tässä muutaman kuukauden lukenut kehotuksia katsoa tai katsomatta uusia etutankojen elävät päät. Ryömin auton alle kangen kanssa ja mitä sitten teen muuta kun ikävöin konepellille jäänyttä oluttani?
Avatar
Make_1
Viestit: 192
Liittynyt: 08.6.2011 21:55
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja Make_1 »

Kuuluuko sieltä kolinaa? Väljät nivelet pitää yleensä meteliä ittestään. Iskarin/jousen alapään nivelen tuntee kyllä, kun nostaa keulan ilmaan ja koittaa nostella rengasta ylös alas.
Make

S211 E280 cdi -07 automat
W903 316 pitkä&korkea -06 automat
Entiset:
S210 E320 cdi -01 automat
W202 220 D -97 automat
W220 S320 cdi -01 automat
W210 E220 cdi -01 automat
W124 300D -87 man -> automat
W123 200D -79 man
otsir1313
Viestit: 7
Liittynyt: 12.1.2017 10:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja otsir1313 »

Täytyypä nostella kulmia. Ajettaessa ei kuulu mitään edes Tampereen Hämeenkadun mukulakivillä. Taidan viedä suosiolla asiantuntijan katsottavaksi niin oppii sitten tuonkin tarkastuksen suorittamisen. Kiitos vastauksesta!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 alusta”