w220 s500 AIRMATIC

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Hyvää settiä.... Teit sen, mitä olen monta vuotta vaan suunnitellut.

Ne vanteet on varmaan jollain ihmeellisellä krimppilaitteella kutistettu... Jotain jälkiähän niissä näkyi.
Tuo oranssi kumiosa on varmaan ns. pohjaanlyöntikumi tms. :?:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mika.T kirjoitti:(mietin itsekseni että miten ihmeessä nuo palkeen kiinnitysvanteet mahtaa saada paikoilleen kun niissä ei ole liitosta tai kiristystä)
Samaa pohdin itsekin konnansyöjien värkkäämän sontaläjän kanssa. Joku Pösön romu se oli ja vetonilviäisen kortonki peräti rikki. Uutta kortsua ei varaosina saa, osta koko keppi. Laatikko kun on niin lähellä niveltä, ettei sovi olemaan kun prässiliitos, ei siis mahdu mitään normaalisia rosterinippuside/klemmari-systeemejä, tms.

Otin korvikekondomin ja ison klemmarin, kiristin kiinni, heppasin migillä klemmarinhännän kiinni, tietysti hyvästi heti jäähdytellen ja laikkasin kiristimen pois.

Voelaa. :idea:

Käviskö vastaava ku5etus tässäkin?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Vois toimiakin, jos laittas palkeen ja pannan väliin jonkun lämpöä eristävän kerroksen. Hitsitäpeillä se kiristyisikin kivasti. Suojaa vaan palkeen, ettei siihen lennä sulaa metallia.
Eikös niitä ole jotain lasikuidusta tehtyjä sammutusjuttuja tai jotain, mitä voisi eristekerroksena käyttää?
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

myös palogeeliä on olemassa.
mbs500w220
Viestit: 1
Liittynyt: 09.8.2016 13:08

sama onkelma

Viesti Kirjoittaja mbs500w220 »

onko löytynyt kolinaan ratkasua? itse painin saman ongelman kanssa :roll:
Samila
Viestit: 9
Liittynyt: 02.8.2014 22:08

Viesti Kirjoittaja Samila »

Meillä ainakin vielä kolahtelee jos ajaa vähänkin kovempaa ajohidasteeseen tai monttuihin. Ei siis ole löytynyt ratkaisua.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko siihen takajousituksen parkissa nousuun tullut kellään selvyyttä?

Joku venttiili siis päästää säiliöstä paineilmaa takajousille kun auto seisoo parkissa ja perä nousee esim yön yli seistessä.
Mutta miksi juuri taakse ja miksi molemmille puolille vaikka taakse on omat tasonsäätöventtiilinsä molemmille puolille.

:nocando:

Tuntuu olevan näissä aika "yleinen" vaiva. Tiedossa useampi w220 joka tekee tätä.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tossa ois yksi s500 jossa kompuran painetestissä tuli maksimissaan jotain 10 bar. Pitäisi tulla jotain 14 minimissään että voisi sanoa ehjäksi.

No tänään kompura pois ja korjaus sarjasta männän tiivisterengas ja o rengas vaihdettiin.

Mutta ei se nyt tee edes sitä mitä ennen...

Pitää mittailla toi kompura että mitä se tuottaa. Voiko vika olla muualla kuin männänrenkaassa ja sylinterissä ja männän läppäventtiilissä ?

Siinä kompurassa näyttäisi olevan semmoinen systeemi että se kääntää tarvittaessa imupuolelle paluun (kaiketi kun pitää laskea alustaa).

Minkä verran jännitettä ja virtaa uskaltaa laittaa siihen venttiilin ohjaukseen?

Aattelin testata ton verstaalla kuitenkin ensin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

AK47 kirjoitti:Tossa ois yksi s500 jossa kompuran painetestissä tuli maksimissaan jotain 10 bar. Pitäisi tulla jotain 14 minimissään että voisi sanoa ehjäksi.

No tänään kompura pois ja korjaus sarjasta männän tiivisterengas ja o rengas vaihdettiin.

Mutta ei se nyt tee edes sitä mitä ennen...

Pitää mittailla toi kompura että mitä se tuottaa. Voiko vika olla muualla kuin männänrenkaassa ja sylinterissä ja männän läppäventtiilissä ?

Siinä kompurassa näyttäisi olevan semmoinen systeemi että se kääntää tarvittaessa imupuolelle paluun (kaiketi kun pitää laskea alustaa).

Minkä verran jännitettä ja virtaa uskaltaa laittaa siihen venttiilin ohjaukseen?

Aattelin testata ton verstaalla kuitenkin ensin.
Sinnehän oli tullu 15mm pitkä ja kympin pari syvä jälki jostain...

Uutta kompuraa siis etsimään.

Original on 554eurublaa

Onko tämmöisestä tarvikkeesta kokemusta?

http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-S-Clas ... Sw1DtXKG6z
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Wabco on tehnyt originaalinkin. Kompura on sama W220 ja W211 kopissa, mutta ilmaputkissa on pientä eroa, jolloin niitä joutuu joskus siirtämään vanhasta kompurasta uuteen. Eli kun on myyty W211 kompura ässämiehelle.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ram kirjoitti:Wabco on tehnyt originaalinkin. Kompura on sama W220 ja W211 kopissa, mutta ilmaputkissa on pientä eroa, jolloin niitä joutuu joskus siirtämään vanhasta kompurasta uuteen. Eli kun on myyty W211 kompura ässämiehelle.
Juu. Tommonen tarvike tulossa. Näköjään männänrengas ei ole mennyt koloonsa ja jäänyt toisesta reunasta ulommas jolloin mäntä raapinut keramisylinteriin jäljen. Näin äkikseltään arvioiden. Pimeässä ei pitäisi survoa mitään minnekkään, voi tulla kallis lasku...

Jaa, asensin renkaan kolmannen kerran ja toisinpäin kokeilumielessä. Nyt näyttää että saattaisi tuottaa painetta. Akkulaturi vain ei oikein riittänyt virtalähteeksi kun se on jotain 4-6A. Olikohan se vanha sanonta että monta kokkia niin parempi soppa taas paikkansapitävä. Hämärässä auton takapaksissa kun korjattiin niin siellä mitään nähnyt. Ja toisen vasen on toisen oikea jne...
Viimeksi muokannut AK47, 20.10.2016 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Niin, se on jotain keraamipinnoitettua materiaalia se sylinteri. Joku valurauta oisi mennyt varmaan hoonaamalla.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:Niin, se on jotain keraamipinnoitettua materiaalia se sylinteri. Joku valurauta oisi mennyt varmaan hoonaamalla.

t.
Risto
Tarvikkeessa on 2 v takuu joten eiköhän se ainakin vuoden kestä :D

Keramipinnoitteelta näyttää. Voisi sitäkin hoonata... Ainakin voisi kokeilla.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

AK47 kirjoitti:Keramipinnoitteelta näyttää. Voisi sitäkin hoonata... Ainakin voisi kokeilla.
Tuskin se ainakaan pahemmin menee pilalle. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Keramipinnoitteelta näyttää. Voisi sitäkin hoonata... Ainakin voisi kokeilla.
Tuskin se ainakaan pahemmin menee pilalle. :D

t.
Risto
Meinasin sitä kokeilla kunhan ois tehnyt timantti tms hiomapatentin tohon, mutta mittailin vanhaa ja varaosarengasta ja katselin niitä ja pikkuisen oli isompi se vanha renkaan säteen suunnassa (0.1mm) Siinä sit mallasin ja ihmettelin että täähän saattais käydä paremmin toisinpäin mitä oli laitettu.

Ja jas kummaa 10 bar mittari meni asteikon yli jonnekkin 15 bar tietämille kun oikeesta akusta anto virtaa eikä akkulaturista... Kokeillaan nyt miten kauan se pelaa. On sit toi tarvike varalla kuka tarviikaan.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Eli eikö se korjaussarja ollut alkuperäisen veroinen? Uusi rengas ei tarpeeksi iso?

Monikohan noitakin kauppaa ja kenen tekemiä? Alkuperäisiä ei varmaan oo vapailla markkinoilla.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:Eli eikö se korjaussarja ollut alkuperäisen veroinen? Uusi rengas ei tarpeeksi iso?

Monikohan noitakin kauppaa ja kenen tekemiä? Alkuperäisiä ei varmaan oo vapailla markkinoilla.

t.
Risto
No, ei siinä niin suuri se ero ole etteikö rengas toimisi. Homma meni reisille siinä kun ei tehnyt sitä valoisassa ajatuksen kanssa vaan kiireessä ja takakontin päädyssä pohjolan liikenteen hallissa...

Tää on x8r valmistama ja näyttää toimivan. Nyt vaan ei ole varmaa tuliko se jälki suomessa vai onko se jo japanissa auottu. Kun renkaita vertaili niin siltä näytti että vanha oli jo ennestään väärinpäin. Mutta samapa tuo. kyllä se korjaussarjalla kuntoon tulee jos ei tyttömäisesti hätäile.

Lisäksi siinä oli näkemyseroa asentajien välillä laitetaanko drylubea vai ei. Sitä kuitenkin siihen meni ja oisko siihen tököttiin tarttunut joku hiekanjyvä tai sit se kun se rengas ei ekalla kertaa ollut oikeella kohalla vaan putkisokka painoi siihen renkaan päässä limittäin olevaan kohtaan eikä jäänyt siihen tyhjään kohtaan, siinäkö naarmu tuli.

Samapa tuo mistä tullut kun se siinä on ja silti painetta tulee. Kaikki varmaan osaa nyt välttää tämän karikon ja muistutan että tämä on täysin kuiva systeemi. Paine alkoi nousta kun käänsin renkaan ja pesin sen jarrucleanerilla - kumpi lienee sitten vaikuttanut enempi tohon että alkoi pelata.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

OHOH, ups ukkeli soitti että sulle paketti saksasta tulossa, kestää 5-10 minuuttia...

Nopeet on toimitusajat tossa linkin firmassa. SUOSITTELEN.

Elikkä onkos toi 30h toimitusaika....

Only in Germany. Mitähän ois kestäny suomessa asioiden toimitus....

TERVEISIÄ KOKO SIPILÄN LASTENTARHAAN.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko jotain erityistä paikkaa joka aiheuttaisi sen että koko alusta laskee tasaisesti ~6-8tunnissa alas? Ei tee tätä joka päivä, Ehkä kerran-kaks viikossa.

Nousee normaalisti käynnistyksen jälkeen ylös, eikä kompura käy ajon aikana alle 100km siirtymillä ollenkaan, eli kovin ihmeellistä vuotoa ei ole.
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Paineenpoistoventtiili (Kompurassa) teki tuota itsellä. Monta kertaa kun sitä testasi starilla sai sen jäämään raolleen ja sai vikaa ulos. Mulla oli kolme käytettyä kompuraa ja kaikkiin tuli lopulta tämä vika.

Kompuran vaihdolla (uuteen tarvikkeeseen) tuli kuntoon.

Sitten on vielä selvittämättä se sama vika, miksi auto nousee (välillä vain perä). Tämän täytyy johtua siitä venttiiliyksiköstä, siinä on jotain sisäistä vuotoa oltava. Ei kuitenkaan ole sen enempää kiinnostanut nouseminen, kunhan ei vaan laske auto...
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215 alusta”