 
 Joko joku löysi linkin mistä tuota saa tilata säkkikaupalla?
 
 No ainakin J&mTech sitä myy, koska tiedän yhden tutun korjaamoa pitävän sieltä niitä tilanneen useamman kerran ja siltä tämän kuulinkin, mutta ite en ole soittanut, koska minä uunitan ryynini toistaiseksi (en mikrossaMHe kirjoitti:
Joko joku löysi linkin mistä tuota saa tilata säkkikaupalla?
 )
 )  
  
 
 Jäi vain mietityttämään, että mahtaako tuo iskarin/jousen sokalla lukittu yläpää kuitenkin elää siellä valoksen sisällä, kun alkuperäisessä oli reilu 5mm ontoon kohta, eli valu ei ollut suoraan tuota "kuppia" vasten?? Hankala sinne on tyhjääkohtaa 2k epoksilla jättää, mutta halkeaako se sitten heti ekaan monttuun ajaessa jos tekee "umpeen" ?
 Jäi vain mietityttämään, että mahtaako tuo iskarin/jousen sokalla lukittu yläpää kuitenkin elää siellä valoksen sisällä, kun alkuperäisessä oli reilu 5mm ontoon kohta, eli valu ei ollut suoraan tuota "kuppia" vasten?? Hankala sinne on tyhjääkohtaa 2k epoksilla jättää, mutta halkeaako se sitten heti ekaan monttuun ajaessa jos tekee "umpeen" ?   
  
Ei varmasti olisi haitaksi jos näillä mersun ilma-alustoilla ajelee.MHe kirjoitti:Täh, joka jampallahan on autotallissa (sen hydrauliprässin vieressä) oma mikro ja willitblend tehosekoitin joita striimataan verkkoon ja joilla testaillaan kaikenlaisia aineita/osasia... ?
Joko joku löysi linkin mistä tuota saa tilata säkkikaupalla?

Hah hahpiippu kirjoitti:Nyt se kyykkäys sitten iski täälläkinKeula putosi ajossa tontiin mittaaristo punaisena ja hetken silmäilyn jälkeen päätin että kyllä tuo vielä kotiin vie ja niin tulin, mutta parin tunnin sulattelun jälkeen, kun alusta jälleen heräsi toimintaan, huomasin että oikea etutolppa vuotaa siitä valoksesta ilmanipan ympäriltä, liekö saanut kipeää kun jouset pohjassa rynkytin useamman kymmenen kilometriä?
Kaivoin jo vanhat muovivalun, tai mitä se harmaa jutska nyt ikinä olikaan pois ja mitäs tilalle, että pääsee TOISTAISEKSI jatkamaan matkaa ennen uusien tolppien hankintaa?
Alkuun meinaisin kipata kolon täyteen vesilasia (natriumsilikaattiliuosta) kun sitä on reilusti saatavilla, mutta taitaa olla kuitenkin liian rapsakkaa tuohon ja kuivumisaikakin noin paksussa viikon tjsp. Joten kestääkö "sikamassa" ym. rajumpi liimamassa, vai peräti 2k-epoksiliimaa?
Samalla nyt kun auton sain nousemaan, ajoin sen nosturille ja päätin ottaa kompurankin käsittelyyn, kun kerran alkoi jäätämään ja syksyn huoltokin jäi väliinJa olikin jo viimehetket käsissä...hyvin oli kosteutta jo heti ensimmäisen ilmaletkun irroittaessa, ja sisältä se vasta mielenkiintoiselta näyttikin. Se jousikin mikä pitää kuivainryynejä paikoillaan oli aivan umpi ruosteessa ja ryynit mukavan märkiä
Nyt on korjaussarja tuloillaan ja pitää vielä nuo ryynit uunittaa, mutta missäs asteissa nuo alkaa kuivamaan 100, vai peräti 200°C tunti...kaks vai mitä?
 Nyt kun vihdoin kaikki tarvikkeet saapui maailmalta ja innolla kasailin auton nippuun, ja kokeilemaan mitä tapahtuu....joo, kompura käy jonkun aikaa (kuumenee muiten aika pirusti) ja sammuu, mutta ei elettäkään alustassa
 Nyt kun vihdoin kaikki tarvikkeet saapui maailmalta ja innolla kasailin auton nippuun, ja kokeilemaan mitä tapahtuu....joo, kompura käy jonkun aikaa (kuumenee muiten aika pirusti) ja sammuu, mutta ei elettäkään alustassa   Eli remontti on onnistunut suht huonosti...
 Eli remontti on onnistunut suht huonosti... Takapää on niin pystyssä kuin vain voi ja keula taas täysin tontissa, eikä elettäkään että korjaisi asentoaan, siis miksi ihmeessä se ei edes laske persustaansa niinkuin ennen
  Takapää on niin pystyssä kuin vain voi ja keula taas täysin tontissa, eikä elettäkään että korjaisi asentoaan, siis miksi ihmeessä se ei edes laske persustaansa niinkuin ennen  Vaatiiko tuo kuittailua starilla, minusta ei?
 Vaatiiko tuo kuittailua starilla, minusta ei?  
  
  ) mutta hämmennys suuri, kun parin ylös-alas jumpan jälkeen pihinät ja sihinät katosi ja tuolla 8bar paineella se pysyi mukavalla korkeudella, joten hämmentyneenä auton oma ilmaletku kiinni, auto käyntiin ja silmät ymmyrräisenä saurata tapahtumia, kun alusta heräsi
 ) mutta hämmennys suuri, kun parin ylös-alas jumpan jälkeen pihinät ja sihinät katosi ja tuolla 8bar paineella se pysyi mukavalla korkeudella, joten hämmentyneenä auton oma ilmaletku kiinni, auto käyntiin ja silmät ymmyrräisenä saurata tapahtumia, kun alusta heräsi   Niin laski persusta kivasti vaateriin ja keula nousi "maastoasennossa" ylimilleen, kuten napista oli pyyntikin..Sammutin auton ja äkkiä luuraamaan oikeaa etunurkkaa, että miten nopeasti laskee
 Niin laski persusta kivasti vaateriin ja keula nousi "maastoasennossa" ylimilleen, kuten napista oli pyyntikin..Sammutin auton ja äkkiä luuraamaan oikeaa etunurkkaa, että miten nopeasti laskee  No ei laske ollenkaan puolentoista tunnin aikana, mitä jaksoin siinä kyttäillä
 No ei laske ollenkaan puolentoista tunnin aikana, mitä jaksoin siinä kyttäillä   Joten nyt jännä käydä katsomassa mitä yön aikana tapauhtunut
 Joten nyt jännä käydä katsomassa mitä yön aikana tapauhtunut   
   eikä pysty ymmärtää mikä siellä nyt oli pois oikeasta, mutta tuo paineilmalla jumppaus selkeästi teki jollekkin jotain ja asiat heräsi tøimintaan
 eikä pysty ymmärtää mikä siellä nyt oli pois oikeasta, mutta tuo paineilmalla jumppaus selkeästi teki jollekkin jotain ja asiat heräsi tøimintaan  

 
  Ensin pussien piti vuotaa kuin seula ja nyt taas ei mitään hätää...paitsi että korjattu puoli on reilun sentin alempana kuin toinen puoli edestä, mutta tuohon asentoon se jäi ja siinä se on edelleen.....katotaan mitä tapahtuu kun käyn heittämässä pikku lenkin
 Ensin pussien piti vuotaa kuin seula ja nyt taas ei mitään hätää...paitsi että korjattu puoli on reilun sentin alempana kuin toinen puoli edestä, mutta tuohon asentoon se jäi ja siinä se on edelleen.....katotaan mitä tapahtuu kun käyn heittämässä pikku lenkin Toisaalta paras ois testerillä katella ajaessa pakkasella... Sitä ei ole vielä kokeiltu.
 Toisaalta paras ois testerillä katella ajaessa pakkasella... Sitä ei ole vielä kokeiltu.Oliko tuo se miesslerin lohko vai joku muu? JMTech myi orkkista kolmeen satkuun...kryptonite kirjoitti:Nyt kävi niin että kuulemma tuo päivitetty block ei sovellu kaikkiin. Jättivät tämän kertomatta. Nyt tilattu veholta uusi alkuperäinen. Kun uusi asennettu niin nämä lähtee saksaan ja rahat takaisin. Eikä osannut sanoa että missä toimii ja missä ei.
Jäi vähän paskan maku.
Staari ilmoittaa että ongelma on kompressorin paineen poistoventtiili. Saksassa sanoivat että johtuu blockista paine herja.
En jaksanut alkaa kokeilee toisella boxilla kun epävarmaa. Laitan uuden alkuperäisen. Hintaanhan uudella alkuperäisellä on puolet enemmän mutta aikani on myös arvokasta joten en jaksa arvailla.
Okei.tähtikuljettaja kirjoitti:Ei kalibrointia voi tehdä automaattisesti kun ei se auto eikä testeri tiedä sensoreiden mittavirhettä. Jos ne sensorit aina näyttäisi tavoitekorkeudella samaa lukemaa niin koko kalibrointia ei tarvittaisi.
Testerin käyttäjän pitää ajaa auto oikealle tasolle ja sitten kertoo testerille että nämä arvot tallennetaan muistiin.
 Auto oli nyt seissyt kolme vuorokautta ajamattomana ja pysynyt koko ajan samassa korkeudessa, mutta tänä aamuna -17C pakkasyön jälkeen tuli neljän kilometrin ajolla ilmoitus airmatic hämmingistä (ei kuitenkaan taulua punaiseksi), painelin sitten aikani kuluksi maastoasentoa ees-taas muutaman kerran, eikä havaittavaa vajoamaa tuntunut, niin pääsin määränpäähän 80km matkan ja parkkihalliin tunniksi "sulamaan" (keula oli kyllä pudonnut alemmas, mutta ei mennyt pohjiamyöden ja nousi heti tunnin jälkeen ylös oven avattuani)
 Auto oli nyt seissyt kolme vuorokautta ajamattomana ja pysynyt koko ajan samassa korkeudessa, mutta tänä aamuna -17C pakkasyön jälkeen tuli neljän kilometrin ajolla ilmoitus airmatic hämmingistä (ei kuitenkaan taulua punaiseksi), painelin sitten aikani kuluksi maastoasentoa ees-taas muutaman kerran, eikä havaittavaa vajoamaa tuntunut, niin pääsin määränpäähän 80km matkan ja parkkihalliin tunniksi "sulamaan" (keula oli kyllä pudonnut alemmas, mutta ei mennyt pohjiamyöden ja nousi heti tunnin jälkeen ylös oven avattuani) 
 