500 CL öljyt
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
500 CL öljyt
Paljon on -01 500 CL öljyntilavuus, ja mitä öljyä kannattaa laittaa. Kiitos.
8,5ltr sudin kera. Riippuu miten ja millon ajat autollasi. Ihan normi 0W-40 Mobil on hyvää tms laatuöljy. Jos ajat kovaa ja korkeelta ja vain kesäsin niin Mobilin 5W-50. Pääasia että MB-luokitukset 229.3 täyttyy / löytyy.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
No jaa, miksei kävis... Onhan mullakin ne koneessa para'aikaa ja silti auto on vielä ajossa ja ei mitään ongelmia ja nostajat ei rouskuta. On se kovilla pakkasilla vähän jäykempää kuin joku 0W-40.jupasierra kirjoitti:Kysymys vielä miksi tuo 5w-50 ei käy talvella?Mou kirjoitti:8,5ltr sudin kera. Riippuu miten ja millon ajat autollasi. Ihan normi 0W-40 Mobil on hyvää tms laatuöljy. Jos ajat kovaa ja korkeelta ja vain kesäsin niin Mobilin 5W-50. Pääasia että MB-luokitukset 229.3 täyttyy / löytyy.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Moniasteöljyissä on just se hyvä, että voi käyttää samaa öljyä kesät talvet. Miksi eri vuodenaikoina pitäisi öljyn viskositeetti sadan asteen lämpötilassa olla eri?
Öljyn pumpattavuuslämpötilan muuttaminen -35 asteesta -30 asteeseen kesän tullen ei tunnu tarpeelliselta.
Vielä nykyäänkin maajussit täällä meillä päin laskee traktorista kesäöljyt pönikkään, lorottaakseen ne taas takaisin talviöljyjen tilalle.
Öljyn pumpattavuuslämpötilan muuttaminen -35 asteesta -30 asteeseen kesän tullen ei tunnu tarpeelliselta.
Vielä nykyäänkin maajussit täällä meillä päin laskee traktorista kesäöljyt pönikkään, lorottaakseen ne taas takaisin talviöljyjen tilalle.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Eikös tuo moottori ole ahtamaton M113?
Omaan ahtamattpmaan M113 autooni Mobilin ykkössuositus oli 0W-40 New Life. Auto tosin vuodelta 1999, joten uusi elämä lienee sille jo tarpeen.
En ole kyllä hetkeen käynyt katsomassa, jos suositus olisi vaikka muuttunut.
Omaan ahtamattpmaan M113 autooni Mobilin ykkössuositus oli 0W-40 New Life. Auto tosin vuodelta 1999, joten uusi elämä lienee sille jo tarpeen.
En ole kyllä hetkeen käynyt katsomassa, jos suositus olisi vaikka muuttunut.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW ... ector.aspxram kirjoitti:Eikös tuo moottori ole ahtamaton M113?
Omaan ahtamattpmaan M113 autooni Mobilin ykkössuositus oli 0W-40 New Life. Auto tosin vuodelta 1999, joten uusi elämä lienee sille jo tarpeen.
En ole kyllä hetkeen käynyt katsomassa, jos suositus olisi vaikka muuttunut.