Löytyykö keneltäkään w220 s500 2003 euro spec ässää?

Vastaa Viestiin
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Löytyykö keneltäkään w220 s500 2003 euro spec ässää?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kuten kaikki varmaan tietää on Japanissa omia erinäisiä muutoksia mitä sinne tehtyihin mersuihin muutettu. Jotkin ihan fyysisiä kuten esim joissakin tapauksissa pienemmät jarrut kun ihmiset kevyempiä ja osa enempi ohjelmointi ja asetustasoisia ja joskus näiden sekaversioita ne muutokset.

Minulla olisi kiinostusta moottorin ohjainboksin asetusten osalta ja miksei muidenkin boksien osalta mitä asetuksia euroversiossa on.

Alunperin moottorinohjainboksissa oli mielenkiintoisesti selvästi vääriä asetuksia kuten R230 ja M37 laitettu korin ja moottorin koodiksi (varmaan joku japanialaisen star hepun näkemys että tämä hyvä asetus tai boksi vaihdettu tms). Ne nyt muutettu W220 ja E50 kuten kuuluukin. Tietenkin star herjaa aina vain että yksi (tai mahdollisesti useampikin) asetus väärä ja tarkista asetukset. No, onhan sieltä muutettu esim euroversioksi joitakin kohtia ja huomasi esimerkiksi moottorin äänistä kylmänä viileällä säällä nollan tietämissä että jotain oikeasti tapahtuikin. Ehkäpä kulkupuolikin piristyi.

Nyt olisi kiva kokeilla selata läpi eurooppaan tehdyn s500 2003 mallin moottorinohjausboksi ja sen asetukset.

Toki muiden asetusten vertailua varten käy muullakin moottorilla oleva 2003 mutta mieluummin bensa kuitenkin.

Vastineeksi saa vikakoodinluvun ja nollauksen tai voidaan jotain testejäkin ajaa jos on semmoiseen tarvetta.

Jos nyt jollakin juuri -03 s500 euro spekseillä ja asuu rovaniemellä niin sitten ei kannata lähteä ajelemaan sinne asti mutta jos sattuu olemaan star harrastajalla niin asetusten arvija mielellään voisi vertailla.

Kaiketi laatikko vaihtuu uudemmaksi 2003 jälkeen jossain vaiheessa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Antaako se vika koodin että 1 asetus on väärä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

CDI203 kirjoitti:Antaako se vika koodin että 1 asetus on väärä
Herjaa siitä vain kun menee moottorin boksia lukemaan tai tallentamaan muutoksia. Aina tehnyt niin. Joko että yksi väärä tai ainakin yksi asetus väärä. Pitää tarkastaa kummin se sen sanoo. Varsinaisesti vikakoodia ei anna että asetus olisi jossain väärä. Siis antaa vain huomautuksen.

Tosin en tiedä mihin kaikkiin se "vääryys" perustuu. Onko vain moottorinohjauksessa asetukset joista pitäisi jotain muuttaa vai vaatiiko jonkun toisenkin boksin asetusten muuttamista.

Voisi tietysti muuttaa kaiken takaisin japanilaiseksi - koko auton siis ja katsoa loppuuko valitus siihen.

Ei tuosta ole tarve saada muutettua kaikkea eurospeksiksi - liekö mahdollistakaan. Japanin teleaid/sos systeemit olen purkanut pois ja koodaillut niitä pois myös. Niille kun ei ole käyttöä edes japanissakaan enää kun systeemi lienee lopetettu. Sitä koodaillessa meni aika junturaan se systeemi. Piti poistella tietyssä järjestyksessä ja useammasta paikasta koko systeemi että sai vikakoodit ja herjat pois. Mutta kyllä sieltä aina tuli vikakoodia missä nyt ristiriitaa ja ne sai pois.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Juu, siellä tulee tällainen "Vähintään yksi koodauksen asetus on väärin. Tarkista koodauksien asetus ja korjaa"

Siis se kohta missä Explizite/Implizite Kodierung ME28 F3-Stand

Jos nyt joku pisti silmään niin se miksihän ME28 boksissa on koodattu 0160-0161 ABC: ASENNETTU

Katselin sit ZGW niin siellä on ABC nicht vorhanden.

Autossahan ei ole ABC alustaa vai onko toi ME28 ABC jotain ihan muuta?

Olisin koettanut muuttaa ME28 boksissa asetuksia mutta en muistanut mistä valikosta saa lukituksen pois ja päällä :D Vaikka joskus se kyllä löytyi sieltä :D Sit loppu akku läppäristä
Viimeksi muokannut AK47, 20.10.2020 0:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AK47 kirjoitti:Juu, siellä tulee tällainen "Vähintään yksi koodauksen asetus on väärin. Tarkista koodauksien asetus ja korjaa"

Siis se kohta missä Explizite/Implizite Kodierung ME28 F3-Stand

Jos nyt joku pisti silmään niin se miksihän ME28 boksissa on koodatti 0160-1061 ABC: ASENNETTU

Katselin sit ZGW niin siellä on ABC nicht vorhanden.

Autossahan ei ole ABC alustaa vai onko toi ME28 ABC jotain ihan muuta?

Olisin koettanut muuttaa ME28 boksissa asetuksia mutta en muistanut mistä valikosta saa lukituksen pois ja päällä :D Vaikka joskus se kyllä löytyi sieltä :D Sit loppu akku läppäristä
Noiden explizite implizite kodierung valikoiden välillä on usein niin että
toinen (muista kumpi) näytää viivaa, tyhjää, tai kaikissa boxseissa sam ja valitta että vähintää yksi virheelinen ja se niisä aiheuta mitään,
myäs jos muutoksen jälkeen ei näy enään mitään niin poistuminen valikoista ja testerin *:rin udellen yhdistämien usein autaa siihen,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Nämähän tosiaan tiedätkin, mutta muille kiinnostuneille ja itselle muistilapuksi.

Explizite/Implizite molemmissa näkyy viivaa kunnes joko lukee koodauksen siirtoa varten tai aukaisee lukituksen.

Explizite oli se missä valitaan aina korimalli,moottori, vaihteisto, alusta jne isona pakettina. Niitä en ole lähtenyt edes kokeilemaan muuttaa. En edes tiedä mikä on oikea 😊

Implizite puolella on ne 0000-0353 parametrit jossa esim vmax jota voi muuttaa ja vaikuttaa myös ne muutokset. Esim voi pistää rajoittimen 120kmh ettei nuoriso kaahaa ihan kahtasataa. Ei amg saa vain 250 asti. Täällä on myös mielenkiintoinen FFV asetus... Myös renkaiden koot ja pyörimishalkaisijat jolloin nopeusmittarin näyttämää voi säätää oikeammaksi, tiedä sitten mihin on alunperin tarkoitettu.
luulisi että vaikuttaa myös ESP puolelle koska renkaan kitkapinnan koko muuttuu koon muuttuessa. Mutta tämä vain arvelua.

Mutta tosiaan jäi vaivaamaan onko moottorinohjauspuolella joku ABC asetus joka merkitsisi muuta kuin ABC alustaa?

Vähän samanlaiselta vaikuttaa kuin tietokoneohjattujen työstökoneiden ohjauksien kanssa. Niissä saa sorvista jyrsinkoneen parametrejä muuttamalla ja koneen koko ja muut ominaisuudet siellä parametreissa joita jo 80 luvun laitteessa 20000 kpl. Ja sielläkin ei saa haluttua asiaa aina vain yhdellä muutoksella vaan monesti muutetaan useasta paikasta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215”