400 CDI tehoboksin asentelua..

Vastaa Viestiin
Macc
Viestit: 65
Liittynyt: 07.1.2007 22:13

400 CDI tehoboksin asentelua..

Viesti Kirjoittaja Macc »

Nyt iski tenkkapoo eteen perin yksinkertaisessa asiassa.
Tarvitsisi asennella moinen tuhoboksi autoon, mutta enpä löydä sitä liitintä minkä väliin ne on ollut tapana laittaa.
Tuossa naftasuodattimen takana sen aattelin olevan, mutta sieltä löytyi 2 napanen liitin, mutta boksissa 3 napanen liitin.
Googlella kovasti kaivelemallakaan en löytänyt tietoa, niin löytyisikös täältä?
Tuossa kuvassa näkyy tuo oma veikkaus liittimestä, missä tuo keltainen liitin jo irti.


Kuva
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Parista ml 400 ripiny helettiin tuollaset ku eka on hajonnu suuttimia sit korkeepainepumppu ja kaikenkukkurax ecu se makso +2000€
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Tohan herjaa vaan railipainetta EI muuta eli kunnon softaus vaan niin on paljo turvallisempi sekä saa egr poiis samalla
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä se varmaan juuri tuohon liittimeen tulisi, mutta tosiaan kannattaa harkita onko asentaminen viisasta.
oulaistenliikenne.fi
Macc
Viestit: 65
Liittynyt: 07.1.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Macc »

hotari kirjoitti:Tohan herjaa vaan railipainetta EI muuta eli kunnon softaus vaan niin on paljo turvallisempi sekä saa egr poiis samalla
Kyllähän se tiedossa, mutta jos hintaero x 10 matolaatikkoon verrattuna, niin ei oikein innosta.
dealer kirjoitti:Kyllä se varmaan juuri tuohon liittimeen tulisi, mutta tosiaan kannattaa harkita onko asentaminen viisasta.
Noissa matolaatikoissa se hyvä puoli, että saa pois jos ei pelitäkkään.
Tosin tässätapauksessa taitaa koko asennus jäädä väliin, kun ei sovi ollenkaan :lol:
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Macc kirjoitti:Noissa matolaatikoissa se hyvä puoli, että saa pois jos ei pelitäkkään.
Suutin, mäntä, turbo yms. viat sillä boxin irroituksella ei valitettavasti lähde yhtään mihinkään :D
Maksaahan se oikea softaamuutos tosiaan jotain, verrattuna siihen markan vastukseen, mikä on vaan pakattu hienoihin kuoriin, mutta saatava hyötykin sitä tasoa, että tuskin tarvii kovin monen kärsiä ostokrapulasta jälkeen päin :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Macc
Viestit: 65
Liittynyt: 07.1.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Macc »

sonikki kirjoitti:
Macc kirjoitti:Noissa matolaatikoissa se hyvä puoli, että saa pois jos ei pelitäkkään.
Suutin, mäntä, turbo yms. viat sillä boxin irroituksella ei valitettavasti lähde yhtään mihinkään :D
Maksaahan se oikea softaamuutos tosiaan jotain, verrattuna siihen markan vastukseen, mikä on vaan pakattu hienoihin kuoriin, mutta saatava hyötykin sitä tasoa, että tuskin tarvii kovin monen kärsiä ostokrapulasta jälkeen päin :)
Totta se, mutta itsellä ollut ainakin kolmessa diisselissä moinen purkkiviritys ja ainakaan niissä ei männät sulaneet yms..
Mitänyt 530 bemarissa aikanaan tuntui kylmäkäynnistys huonontuneen, tiedä sitten oliko sekin placeboa vai ei..
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Macc kirjoitti:Mitänyt 530 bemarissa aikanaan tuntui kylmäkäynnistys huonontuneen, tiedä sitten oliko sekin placeboa vai ei..
Sama siskon miehen C 200 CDI:ssä (203). Vissiin ei saanut enää pukattua tarpeeksi painetta putkeen ja ECU heitti hanskat tiskiin. Alkoi toimia boksin irrotuksen jälkeen. Tuolla se on mulla laatikossa, jos jotain kiinnostaa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Macc
Viestit: 65
Liittynyt: 07.1.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Macc »

Pitänee tännekkin itse itselle vastaten laittaa, että ei olllut tuo liitin, vaan tuon jakotukin vai mikälie onkaan toisesta päästä löytyi liitin mihin sai tuhopoksin sorvattua kiinni.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

No nyt viet sen penkkiin niin nähdään paljonko lisäänty hönkä
Star
Macc
Viestit: 65
Liittynyt: 07.1.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Macc »

Bomber4 kirjoitti:No nyt viet sen penkkiin niin nähdään paljonko lisäänty hönkä
Voishan tuota piruuttain käydäkkin, kunhan on saanut suvitassut alle
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja sitten kun temic ECU hajoaa kuten on käynnyt parin ML400cdi kohdalla tuolla virityksellä(yli kuormittaa ohjauksien lähtöjä minkä jälkeen toiminta sauhu pakenee...)
yhteyttä kuusenalle... ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Macc
Viestit: 65
Liittynyt: 07.1.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Macc »

CDI203 kirjoitti:Ja sitten kun temic ECU hajoaa kuten on käynnyt parin ML400cdi kohdalla tuolla virityksellä(yli kuormittaa ohjauksien lähtöjä minkä jälkeen toiminta sauhu pakenee...)
yhteyttä kuusenalle... ;)
Se on sen ajan murhe ja sitten uutta peliä persiin alle.
Tuosta sinun allekirjoituksesta päättelin, että saattaisi onnistua tuo koodailu, niin mitä moiseen mahtaisi maksella ihan oikealla tavalla toteutettu tehon lisäys?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Meillä on semmonen Otto Tai Sulo merkkinen laatikko johon tuommonen boksi sopii mainiosti ilman lisäharmeja . Jos tulee laatikko täyteen niin paikallinen jätefirma käy kohtuullisella veloituksella sen tyhjentämässä. :wink:

En kyllä ymmärrä että miksi nykyisellä softa tieto-taidolla-hinnoilla noita paskapurkkeja edes on enää tarjolla.

Mutta omansa saa tietysti pilata jos haluaa.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Yhdyn Akin kommentiin
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

SER jäte,eli sekalainen elektroniikkajäte,se on se virallinen paikka noille boksiittimille jne. Mut vie penkkin niin voidaan verrata Tuikutettuun 400:n
Star
Macc
Viestit: 65
Liittynyt: 07.1.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Macc »

Aki P kirjoitti:Meillä on semmonen Otto Tai Sulo merkkinen laatikko johon tuommonen boksi sopii mainiosti ilman lisäharmeja . Jos tulee laatikko täyteen niin paikallinen jätefirma käy kohtuullisella veloituksella sen tyhjentämässä. :wink:

En kyllä ymmärrä että miksi nykyisellä softa tieto-taidolla-hinnoilla noita paskapurkkeja edes on enää tarjolla.

Mutta omansa saa tietysti pilata jos haluaa.
No kyllä tuo ~10x hintaero meikäläisestä vielä perin merkittävä on.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mutta muutaman kilon koneremppa ei sitten enää paina :D
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Liekkö sama ilmiö kun ennen oli poikain corollien ja escottien virittelyt isot suuttiet kaasariin ja ruuvit niin isolleen ett pussautti sen ruskeen pallon putkesta, sit penkissä ihmettelivät kun ekana Ilkka vaihto suuttimet pienemmiks ja pisti koneen laulaan :roll:
Macc
Viestit: 65
Liittynyt: 07.1.2007 22:13

Viesti Kirjoittaja Macc »

epk kirjoitti:mutta muutaman kilon koneremppa ei sitten enää paina :D
Satasen autoon ei voi tulla tonnin vikaa, vanha viidakon sanonta :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215”