Mikan W220 S mertseedes.

Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Nuo valothan on oikeinkin sopivan näköset tuohon.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
rami v
Viestit: 405
Liittynyt: 09.4.2006 16:38
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja rami v »

Hyvin sopii valot. :idea: :idea:
® Mesen linttaklubi


MB 230 CE vm.89
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Itseasiassa minullakin on ollut jo monta vuotta hylyssä päivävalot juurikin noin asennettavaksi, mutta eipä vain ole saanut aikaiseksi tuunata :oops: Saikos nuo ritilät irti ihan noin vain, vai pitääkö puskuri irrottaa? Ja mites se ohjaus tuon valoautomatiikan kautta....sähköhommat kun ei niitä parhaiten hanskassa olevia asioita
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pikku huoltoa tällekkin. Ilmakompuran nostin pöydälle ja kuivaus ryynit kuivasin.
Sateinen kesä tehnyt tehtävänsä kun ryynit oli ihan märkää moskaa.
Paras olis ollu kyl vaihtaa nuo ryynit kokonaan uusiin mutta ei tähän inspiraatio piikkiin sellasia mistään kerenny hommamaan.

Ilmansuodattimen vaihdoin kans. Kyllä se näkyy tuolta puskuripalkin sisältäkin kosteutta imevän kun suodattimessa oli aika paljon suuriakin vesihelmiä.
Se kuuluisa imuputki oli ihan ehjä edelleen.

Ihan just pyörähtää 300tkm mittariin. 38tkm tullut ~8kuukaudessa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mika.T kirjoitti:Ihan just pyörähtää 300tkm mittariin. 38tkm tullut ~8kuukaudessa.
Hyvin on kilsoja tullut mutta mikäs se on suoralla kutosriisselillä hurruutellessa :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu mikäpä tuossa on pöristellessä.
Ennenkin hehkuttanut mutta hehkutetaan vielä lisää että on ollut kyllä tuon 648:n kulutus melko positiivinen yllätys.

Mitähän taikoja Tuikku saisi vielä tuohon aikaan :roll:

Niijja korjasinhan samalla myös tuon temppuilevan pyyhkijämekanismin.
moottoripaketista kulmavaihde auki, puhdistin ja hioin nollakohdan koskettimet tonnisella paperilla puhtaaksi.
Rasvaus ja kasaan ja johan pysähtyvät kohdalleen. :P
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Olipas hyvä kuvaraportti aiheesta. Toivottavasti kuvat on tallella kun niitä joskus joku tarvii.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Webaston nappasin tänään irti. Jospa sen sais ennen pakkasia rempattua niin tarkenis ens talvena. :shock:

Lämppärin kenno vaihtuu kans ennen talvea.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva

joutaa vissiin paaliin noilla metreillä nämä "nykyautot" :twisted:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pikku lauantai turnee taas heitetty.
Vähän reilu 500km

Kuva

Jossain Juujärven kylän tienoilla.
Kuva
Kuva

aivan helevetin pitkää suoraa........
Kuva

Räisälän lossi.
Tuli vähän huono kuvakuluma. Paremmasta kulmasta otettu kuva onkin sitten ihan suttua. :lol:
Kuva

Jossaki Kemijärven eteläosissa.
Kuva

Eipä noista kännykällä minkäänlaista fiilistä saa.
Ihan hienoja paikkoja kuiten.
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Mika.T kirjoitti:Juu mikäpä tuossa on pöristellessä.
Ennenkin hehkuttanut mutta hehkutetaan vielä lisää että on ollut kyllä tuon 648:n kulutus melko positiivinen yllätys.

Mitähän taikoja Tuikku saisi vielä tuohon aikaan :roll:

Niijja korjasinhan samalla myös tuon temppuilevan pyyhkijämekanismin.
moottoripaketista kulmavaihde auki, puhdistin ja hioin nollakohdan koskettimet tonnisella paperilla puhtaaksi.
Rasvaus ja kasaan ja johan pysähtyvät kohdalleen. :P
Mitä vain haluat, kahdensadan ja viidensadan väliltä.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onkos porukalla tiedossa että saako näihin tuota takaiskaria erikseen?

Tympäsee ostaa koko tolppaa kun ilmapuoli on ehjä.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Etupään kaiuttimet tuli tuossa ajankuluksi päivitettyä parempiin.
Oviin alkuperäselle paikalle 6.5" peerlessin basso/keskiääni ja peilikolmioon Seas:n kalottidiskantti.
Parannusta tuli ihan mukavasti.
masterrontti
Viestit: 36
Liittynyt: 19.11.2012 10:04
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja masterrontti »

otitko kuvia webaston irroituksesta ??
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Empä hokannut ottaa.

Eipä siinä mitään ihmeellistä ollut.
Siinähän se on pelkääjänpuoleisen eturenkaan takana, parilla 6mm mutterilla kiinni.
Sisälokarikin on tehty viisaasti useammasta osasta että sen saa kohtuudella pois edestä.

Nesteletkut laitoin vaan päät vastakkain että lämppärillä kiertää neste edelleen.
Löpöletkuun tulppa päähän.

Käytin tuossa eilispänä sen lämmittimen auki. Kovin oli siisti. Ei karstaakaan ollenkaan, mitä nyt se höyrystinhuopa jonkuverran kulahtanu.
Puhallinkin pyöri oikein ilosesti ja hehkutulppa toimi myös.
Muistaakseni jotain alijännitettä se herjasi autossa ollessaan. Testerillä pakko-ohjattuna toimi kyllä. :shock:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mika.T kirjoitti:Aivan helevetin pitkää suoraa........
....joka houkuttelee painamaan tennaria alaspäin. Montun pohjalla on vaan muutama h*vetinmoinen routavaurio joka mittaa iskareiden ja jousituksen kunnon :?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Mika.T kirjoitti:Empä hokannut ottaa.

Eipä siinä mitään ihmeellistä ollut.
Siinähän se on pelkääjänpuoleisen eturenkaan takana, parilla 6mm mutterilla kiinni.
Sisälokarikin on tehty viisaasti useammasta osasta että sen saa kohtuudella pois edestä.

Nesteletkut laitoin vaan päät vastakkain että lämppärillä kiertää neste edelleen.
Löpöletkuun tulppa päähän.

Käytin tuossa eilispänä sen lämmittimen auki. Kovin oli siisti. Ei karstaakaan ollenkaan, mitä nyt se höyrystinhuopa jonkuverran kulahtanu.
Puhallinkin pyöri oikein ilosesti ja hehkutulppa toimi myös.
Muistaakseni jotain alijännitettä se herjasi autossa ollessaan. Testerillä pakko-ohjattuna toimi kyllä. :shock:
Sama vika "rahikaisella"....testerillä lämmitin toimi jotenkin, mutta keskikonsolissa valo palaa jatkuvasti, eikä ajastimellakaan saa siihen eloa (muistaakseni jännitettä herjasi minullakin). Pikaisella vilkaisulla autoonpäin, oli ohjainkortti ottanut itseensä kosteuden muodossa ja ebaysta löysin uuden "lohkon" jossa ohjainkorttikin mukana 8) ....mutta vaihtamatta edelleen, ja ollut jo jonkun vuoden :oops:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Hieno ässä on Mikalla ja paranee kokoajan!
Täytyy kompata tuota kulutusta, itse tulin eilen omalla S211 320cdi:llä Luulajasta: (Ruotsin puolella 130km/h vakkarissa ja Suomen puolella 110km/h)
Kuva

Ajotietokoneen ja mitatun kulutuksen välillä 0,15l/100km heitto eli todellinen kulutus tuolla välillä 5,85l/100km...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Jube kirjoitti:Hieno ässä on Mikalla ja paranee kokoajan!
Täytyy kompata tuota kulutusta, itse tulin eilen omalla S211 320cdi:llä Luulajasta: (Ruotsin puolella 130km/h vakkarissa ja Suomen puolella 110km/h)
Kuva

Ajotietokoneen ja mitatun kulutuksen välillä 0,15l/100km heitto eli todellinen kulutus tuolla välillä 5,85l/100km...
Kovat on keskinopeudet ollut tekstissä....ajotietokoneen lukema kuitenkin antaa keskinopeudeksi vain 70km/h? Onko tässä mukana jotain tyhjäkäyntiä paikallaan, joka on pienentänyt keskinopeuden vai mistä moinen ristiriitajohtuu?
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

kardaani kirjoitti:
Jube kirjoitti:Hieno ässä on Mikalla ja paranee kokoajan!
Täytyy kompata tuota kulutusta, itse tulin eilen omalla S211 320cdi:llä Luulajasta: (Ruotsin puolella 130km/h vakkarissa ja Suomen puolella 110km/h)
Kuva

Ajotietokoneen ja mitatun kulutuksen välillä 0,15l/100km heitto eli todellinen kulutus tuolla välillä 5,85l/100km...
Kovat on keskinopeudet ollut tekstissä....ajotietokoneen lukema kuitenkin antaa keskinopeudeksi vain 70km/h? Onko tässä mukana jotain tyhjäkäyntiä paikallaan, joka on pienentänyt keskinopeuden vai mistä moinen ristiriitajohtuu?
On tyhjäkäyntiä, kaupunkialueet, hieman kaupunkiajoa Luulajassa ja kaikki muut hidastukset!
Tuota luokkaa se keskinopeus vaan on vaikka vakkarissa olisi mitä silloin kun liikenne pohjoisen teillä sen salli, vakkarinopeudet mainittu lähinnä siksi että jalkakaasulla on ajettu ainoastaan tarvittaessa :roll:

Tänään käytiin tuolla sedan 220cdi:llä makkaranpaistossa, tosin emäntä ratissa, ajosta alle 10km kaupungissa/kaupunkialueella ja loput isommalla tiellä:
Kuva

En sotke Mikan topicia enempää mutta ainakaan E-sarjaa ei kannata kulutksen takia valita neloskoneella, itsellä nyt molemmat pihassa eli on vertailupohjaa :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lauantain ratoksi pikku käsivarren turnee. :shock:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Saldoksi tuli pikkusen reilu 900km.

Kuva

Viimeisen startin jälkeen.
Viiminen ~70km tultiinkin sitten ihan 60-70kmh kun yöksi laskeutu sellanen sumu ettei toista.
Se laskikin sitten tuota keskinopeutta aika paljon.

Kuva

Kuva

Puhelimen näytöltä näki melkein paremmin ajjaa. :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kaverin autotallin kätköistä löyty laatikossa ainakin 10v majaillut nokian 6150 puhelin.
No ei kuulemma tarvinnut niin tökkäsin sen ässään käsinojan sisään paikalleen ja kappas. Sehän toimi ja heräsi hetken latauaan henkiin.
Mittaristoon ja comandiin tuli niin näppärästi Saunalahden tekstit 8)

Läppärin laturia koitin pikkusen invertterin kautta ladata. Latautuu kyllä mutta mittaristo huutaa kokoajan "PING" srs defective... "PING" srs defective......

Ei näemmä kestä tuota tupakansytkäriä kuormittaa kännykänlaturia kummemmin.
Pitänee vetasta johonkin pelkääjän jalkatilaan vähän tymäkämmillä johdoilla virtapistoke.
ML:stä jäikin sopivasti mersun omia virtapistokkeita.

Samalla hokasin että takaovien pistokkeet on mykkiä. Onkohan niille omaa sulaketta?
rami.merjamo@wippies.fi
Viestit: 3
Liittynyt: 20.2.2015 8:59

Viesti Kirjoittaja rami.merjamo@wippies.fi »

Samalla hokasin että takaovien pistokkeet on mykkiä. Onkohan niille omaa sulaketta?[/quote]

Eihän sulla vaan ollut niitä kokeillessa kuskin ovesta se lapsilukko päällä?
Se kun katkaisee myös taka pistokkeista virran.
(Omassani takaovien pistokkeista virta katkeaa kuormitettaessa vielä herkemmin kuin edestä.)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Etutolpat vaihtelin tänään vähän kuin talven varalle kun viimetalvena temppuilivat pakkasilla.

Keulasta on muutenkin alkanut kuulumaan hiljaisia kolinoita ja ainakin kuskinpuolen eturengas antaa pituussuunnassa hieman periksi.
reaktiotangot menee siis vaihtoon.

Samalla huomasin noita tolppia vaihdellessa että jousitolpan alapään nivelet on molemmin puolin entiset---> alatukivarretkin uusiksi.

No tuohon kun lähdetään niin vaihdan samalla alapallotkin.
Jospa se noilla loppus tuo keulan lotina.

Takapääkin vetelee kuopissa kummallisesti mutta ei sieltä väljää löydetty.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Noi kumipuslat itseäni aina hieman mietityttää, kun uutta osaa autoon laitan ja vertaan uutta ja vanhaa. Uusi tuntuu aina jämäkältä ja liki joustamattomalta, kun vanha antaa helposti sormivoimalla periksi. Väljää ei varsinaisesti ole, mutta rengasta voi silti heilutella.

Aikakoneella kun pääsisi heiluttamaan uuden ässän renkaita, niin voisi sitten tuntumaa verrata.

Etupään alatukivarteen tuli aikoinaan päivitys, jossa kumipusla jämäköityi. Kumipuslan päätyihin tuli myös semmoiset alumiinikiekot.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu, eiköhän tuo jonkuaikaa taas mene kun uusii kaikki kerralla.
Tosin ylätukivarret jää vanhaa.

Taakse tilasin apurungon ja korin väliset puslat kun näytti että antavat sieltä vähän periksi kun kangella renkaita väänteli.

Webaston perkule pitäs saaha kuntoon.
Tulee aivan 290 väykyn ajat mieleen kun lämmitin ei toimi. Jumalauta että on kylmä auto. :evil:
tai oikeastaan vaan helkkarin hidas lämpeneen.

Tänään käväsin keminmaan Sercapin ovea nykimässä mutta mitä sitä paskaa, kiinni oli vaikka aukioloaikojen mukaan ois pitäny olla auki vielä parituntia.
Hinnatkin siellä on tainneet saada melkoisen hyppäyksen kun soittelin sinne niin sanoi että 200€ webaston kortin huolto... :?
Kukahan noita väylä webastoja osais huoltaa???
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tulipa tässä aivopieru että tästähän on se lämmityslaitteelle menevän nestelinjan sähkövastus mykkänä. Mistähän sille löytää osanumeron kun ei tuota epc:tä ole käytössä.
Sen avullahan se kylmänä alkaa joutusasti puhaltaan lämmintä. jos vaan toimis.

Meinasin vielä kokeilla jollain kalkinpoistoaineella tms. putsata tuota nestekiertoa. Varovasti toivoen ettei sitä sisäkennoa tarvis alkaa vaihtamaan.
Kun ei saanut kesällä sitä aikaseksi vaihdettua.

Sama kalkkeuma on varmaan aiheuttanut tuon sähkövastuksen kärähtämisen.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No eipä mittään.

Kuuklella löyty.

http://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-S-Cl ... 337a3a95ab

Tuomonen palikka siellä on.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Tuosta linkistä löytyi osanumerolla tuo ketju ja onko tuo ainoastaan 30A ...
viewtopic.php?t=25145&highlight=
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215”