Jaguar X-Type sedan 2,0 diesel -05

Valvoja: onre

Vastaa Viestiin
Vanja-eno
Viesti:

Jaguar X-Type sedan 2,0 diesel -05

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Elämäntilanteet ja tarpeet muuttuvat, joskus tulee eteen hyviä tarjouksia joita ei oikein voi vastustaa. Ostin sitten itselleni tuoreemman käyttöauton ja tämä jäi hieman tarpeettomaksi. Siksipä pistän myyntiin entisen käyttöautoni.

Autosta ja sen vaiheista minun pitoajalta löytyy kuvia sekä kattava ja kaunistelematon topicci täältä:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=114&t=64230

Mutta laitan tähän myös tiivistelmän jos ei heti halua lähteä kahlaamaan tuota topiccia läpi eli:

Kuva

Jaguar X-Type 4D sedan 2,0 diesel vm 2005
- aj. 302 tkm (ostin auton syksyllä 2019 kun mittarissa oli 230 tkm)
- katsastus voimassa lokakuun 2022 loppupuolelle
- Siistihkö päältä ja sisältä, mutta ikä näkyy mm. kiveniskeyminä. Alustassa ei ongelmia.
- Minun omistusaikanani tehdyt remontit (kaikki löytyy tarkemmin topicista):
mm. pyöränlaakerit eteen ja taakse, raidetangon päät, takajarrulevyt, startti, vesipumppu, termostaatit, ohjaustehostimen pumppu, taka- ja etukoiranluut, ilmastoinnin kompura ja kuivain, etujouset ja iskareiden yläpään laakerit ja hieman ennen minulle tulemista uusittu laturi ja akku.
Lähes kaikista löytyy kuitit mutta tarkat pvm:t ja huollon ajokm:t löytyy ylläpitoyhteenvedosta.
Alkuperäinen huoltokirja ym. manuaalit tallessa.

Auton suurin ongelma on tällä hetkellä toisinaan kesken ajon vilkkumaan syttyvä hehkuvalo (kts. topic http://www.jagclub.net/keskustelu/viewt ... 894#p56894 ). Toinen seikka on että ilmastointi pitäisi täyttää. En nyt yritä kaunistella asiaa mitenkään, mutta veikkaan että kenno saattaisi vuotaa, sillä kesällä 2020 kompura ja kuivain vaihdettiin ja järjestelmä täytettiin, nyt se on lähes tyhjä. Jos kerkiän käyn täyttämässä ilmastoinnin ja selvittelen vielä tuota hehkuvalo vikaa. Auto on em. ominaisuuksista huolimatta päivittäisessä käytössä ja muuten toimii hyvin.

Myyn Jaggen tarjousten perusteella. Hinta sorvataan kohdilleen koeajon jälkeen sen mukaan mitä haluaa auton mukaan ja onko em. viat korjattu. Lähtökohtaisesti auto myydään pelkillä hyväkuntoisilla Sava-kitkarenkailla, 250€ lisähinnasta mukaan tuliterät Kumho-kesärenkaat, lisävarusteita, kirjallisuutta ja varosia yms.

Kysyä saa lisää täällä tai yv:llä ja sitä kautta saa puhelinnumeronkin. Auto on nähtävissä Kellokoskella, Tuusulassa.

(edit. kesärenkaiden merkki-korjattu)

Ei vaihtoa!
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 22.9.2022 10:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vanja-eno
Viesti:

Re: Jaguar X-Type sedan 2,0 diesel -05

Saattaa olla että täällä kaivataan jonkinnäköistä hintaa tuolle, joten kun katsoo Nettiauton tarjontaa, niin halvin on 2500€. Tällä hetkellä tuossa kunnossa hinta on 1200€ ilman uusia kesärenkaita ja kesärenkailla 1500€. Ilmastoinnin täyttö alkaen 79€ ja jos tuuri käy niin tuo hehkuvalo ongelma paranee polttoaineen jakotukin liittimen putsauksella. Odottelen Dieselmiehen paluuta lomalta niin saisi parempaa tietoa mikä tuota vaivaa. Vika ei ole iso kuitenkaan.. jos tuon saa kuntoon niin hinta tietty sitten sen mukaan. Mutta Meseläisten kanssa saadaan hinta kyllä sorvattua kohilleen..
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Vanja-eno
Viesti:

Vanja-eno kirjoitti: 17.7.2022 23:42 Saattaa olla että täällä kaivataan jonkinnäköistä hintaa tuolle, joten kun katsoo Nettiauton tarjontaa, niin halvin on 2500€. Tällä hetkellä tuossa kunnossa hinta on 1200€ ilman uusia kesärenkaita ja kesärenkailla 1500€. Ilmastoinnin täyttö alkaen 79€ ja jos tuuri käy niin tuo hehkuvalo ongelma paranee polttoaineen jakotukin liittimen putsauksella. Odottelen Dieselmiehen paluuta lomalta niin saisi parempaa tietoa mikä tuota vaivaa. Vika ei ole iso kuitenkaan.. jos tuon saa kuntoon niin hinta tietty sitten sen mukaan. Mutta Meseläisten kanssa saadaan hinta kyllä sorvattua kohilleen..
Vika saatu selville.
Vanja-eno kirjoitti: 26.8.2022 18:54 Ehdin vihdoin käyttää tätä paikallisella diesel-korjaamolla eli Dieselmies Oy:lla. Sanoi vahvasti epäilevänsä, että tuo säätöventtiili on kaputt, se pitää uusia. Noin tunnin homma ja osa maksaa n. 200-300€. Kuulemma Mondeon 2,0 TDCi diisseleissä yleinen vika. No, korjatahan tuo pitää ja sitten leimalle, hinnoitellaan auto uusiksi sen jälkeen. Jollei käy kaupaksi, pidän itsellä harrastekulkimena.
Eli pikaisen laskelmani mukaan tuon säätöventtiilin uusiminen maksaa n. 300-400€ ja siihen katsastus + ilmastoinnin täyttö päälle, niin ollaan vielä kohtuuhinnssa kun pyynti ja hinta yhä VAIN 1200€ (ilman uusia kesärenkaita) ja jos haluaa ne uudet kesärenkaat niin 1500€.

Tällä hetkellä tämän viestin päivämäärällä edullisin nettiauton sedan diesel X-type 2300€, myös pelkillä kitkoilla ja 36 tkm enemmän ajettuna.

P.S Eli hintaero tällä hetkellä noin 500€ nettiauton halvimpaan kuntoon laitettuna. Tekijämies säästää enemmän, jos tilaa itse tuon venttiilin e-baysta ja asentaa itse...
® Mesen Porkkana-klubi
NicoleTurtiainen

Viesti Kirjoittaja NicoleTurtiainen »

... väärä topic.
Vanja-eno
Viesti:

Ilman sen kummempia selityksiä... nyt yksillä renkailla:

Hp 990€ / tarjous
® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Vanja-eno kirjoitti: 22.9.2022 10:21 Ilman sen kummempia selityksiä... nyt yksillä renkailla:

Hp 990€ / tarjous
Onks tämmösis isofix-kiinnikkeet lastenistuimille takapenkillä?
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Vanja-eno
Viesti:

miqum_86 kirjoitti: 22.9.2022 21:33
Vanja-eno kirjoitti: 22.9.2022 10:21 Ilman sen kummempia selityksiä... nyt yksillä renkailla:

Hp 990€ / tarjous
Onks tämmösis isofix-kiinnikkeet lastenistuimille takapenkillä?
Eipä ole.
® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

No näinhän se minä arvelin :supersad: :jerkit:
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
650000tuttavuus

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Tuota samaa etsin vm.05 211:sta just pari viikkoa sitten Lapin reissulle.
Eipä ollu siinäkään => pikkuemännälle "vauva"istuin käyttöön, ku ei kuitenkaan Toyolla kehattu lähteä.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vanja-eno
Viesti:

Hp 990€ / tarjous
Nyt alkaa olla liki sitä ikonista VIIMEISTÄ hintaa eli 890€
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Myydään / vaihdetaan autot”