om606.961 egr

Vastaa Viestiin
Masa140
Viestit: 7
Liittynyt: 02.2.2014 21:11
Paikkakunta: Tampere

om606.961 egr

Viesti Kirjoittaja Masa140 »

Onko jollain kokemusta tai linkkiä miten tuosta -97 s300td:stä sais egr:n poistettua kokonaan?
Mun autossa itse egr-venttiilin asentoanturi rikki, eikä ohjelmallisesti kuulemma onnistu poistaminen mikäli järjestelmä ei toiminnassa tai osat viallisia, auto siis menee hetken ajelun jälkeen limp modeen ja diagnosoitu vika tuohon asentoanturiin, alipainepurkit kunnossa ja venttiilille tulee sähkö, mutta signaali ei muutu kierroksien vaihdellessa, vaan on aina 5v.

Myös tuohon autoon liittyvät moottorin sähkökaavioit kiinnostaa, saako mistään hankittua? netistä en löytäny muutakun s350td:n kaaviot
Timo N
Viestit: 370
Liittynyt: 13.11.2010 23:26
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Tässä samoilla nurkilla on esimerkki, Kaukajärvellä päivisin, Ylöjärvellä iltaisin jos haluat tulla katsomaan.

tn
Masa140
Viestit: 7
Liittynyt: 02.2.2014 21:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Masa140 »

Juu, ite asun lielahdessa ja verstas ylöjärvellä jossa Mersu tällä hetkellä. Voisin tulla kattoon heti kun sulle sopii, tarvis saada toi liikkuun mahdollisimman pian. Laitakko mulle numeros privaviestillä niin soittelen.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuleeko EGR-venttiillle alipaineohjaus oikein?
Testerillä voi ohjata EGR:ää ja tutkia liikkuuko venttiili lainkaan.

Itse venttiili on alipainetoiminen. Asentotunnistus sähköinen kun ko. autossa ei ole ilmamäärämittaria.
Masa140
Viestit: 7
Liittynyt: 02.2.2014 21:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Masa140 »

Juu, kaikki alipaineletkut vaihdettu, magneettiventtiilien toiminta tarkastettu ja kaikki kunnossa, mutta sähköanturilla jatkuvasti sama signaali. Egr venttiili myös puhdistettu ja kunto sekä toiminta tarkastettu, ainoa vikakoodi tulee tuosta egr asentoanturista joka kiinni egr:n alipainekellossa. Alipainemittaus myös tehty ja venttiilille tulee riittävä alipaine. Poistan mieluiten koko takaisinkierrätys järjestelmän kun vaan sopiva keino keksitään jatkojalostustakin ajatellen.
Masa140
Viestit: 7
Liittynyt: 02.2.2014 21:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Masa140 »

Tähänkin löytyi ratkaisu tutkittuani hieman syvemmältä auton sielunelämää ja päädyin poistamaan koko egr asentotunnistimen käytöstä.
Kolvasin piirilevyn joka mukailee venttiilin toimintaa, eli auto toimii täysin kuten kuuluukin, mutta asentotunnistimen virkaa hoitaa huijauspiiri ja egr on autossani käytössä normaalisti eikä tule vikakoodeja, nyt ajettu n.1200km tuolla systeemillä sekalaista ajoa, eikä ole kertaakaan mennyt limp modeen. Piirin rakentamiseen vaadittavat tarvikkeet n.25€, joten säästö uuteen egr venttiiliin nähden reilut 500€ ��
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 sähkö”