Mittariston näytössä häiriö

Vastaa Viestiin
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Mittariston näytössä häiriö

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Mitähän ylimääräistä häppened taustavalojen vaihdossa mittaritauluun iltamassa :shock: vai paloiko vain yksi poltin lisää.
Kaksi vas. yläreunan poltinta oli palaneet, ja vaihdettiin kaikki neljä samalla kertaa. Nyt on pitkät kilometrit ja trippi kovasti himmeät. Vanha ei tahdo nähdä klaseillakaan. :cry:

Tässä pari viikkoa sitten otettu kuva.
Kuva
Onko kilometreillä oma lamppunsa vai miten niihin tulee valo ?
Lämpömittari siinä alapuolella on ihan OK.
Tilanne on yhtä himmeä niin auton käydessä kuin seistessäkin nollausnupista näytön päälle napauttamalla.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Muistaakseni ovat omalla lampullansa.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Kiitos Mika !

Mutta oliks se niin, että Mersuis on aina mittaristossa saman wattiset kaikki polttimot, siis ne isot lasikantaiset ?
Kaupassa tarjosivat vaihtoehtoina ainosataan 5 tai 3 W. Kumpia ovat, vai onko 2 W:kin ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

2W:kin on olemassa mutta mie olen aina tökkiny mittaristoon noita 3W malleja.

Noissa näytöissä on 1.2w pikkuset (T5) lasikannat.
Eikä muistaakseni jokapaikkaan pysty edes vaihtamaan pelkkää poltinta vaan pitää hommata niitä valmiiksi muovikantaan kiinnitttyja lamppuja.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Kuva

Kolmen kokoisiahan siellä oli. 2W T10, 1,5W kiint.kantaisia ja 1,2W T5.

Eihän tältä kylältä löydy kiinteäkantaisia joten laitoin noita perinteisiä 1,2W tilalle noihin kilometrikohtiin (toinen tyhjänä kuvassa).

Ni eikös per.... Alkanu SRS palamaan.
En tiedä voiko johtua noista vai häiriintyikö muuten raplaamisesta.

Joka tapauksessa sammu hetkeksi ihan niinkuin pitääkin, mutta syttyy heti uudestaan ja palaa n. pari minuuttia ja sitten sammuu pois. :kele:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Niin tuo 1,2 on myös kiinteäkantainen, eikä suinkaan se lasikantainen T5. Se on vaan kulmikkaalla kannalla verrattuna noihin harvinaisempiin pyöreähkökantaisiin 1,5

On muuten aika nätisti merkattu takakanteen kaikkien lamppujen symbolit ja koot.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

650000tuttavuus kirjoitti: Ni eikös per.... Alkanu SRS palamaan.
Sulla oli virtalukko ykkös-asennossa kun mittariston johdot oli irti...
SRS systeemi on aktiivinen kun virtalukko on ykkös-asennossa eli silloin kun radio soi muuta sytytysvirta ei ole päällä.

Eli testerillä kuittaamaan.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Hyvä ! Kiitos taas neuvosta.
Seuraavaksi olisin just kysellytkin tätä tai ajattelinpa käydä huomenna Hartikaisella varmistamassa että jääkö valokin reistailemaan vaikka häiriö oliskin jo hävinnyt vai jääkö normaalisti vain merkintä muistiin tapahtumasta.
Taisin kyllä liikauttaa kys merkkivaloakin, kun kiristelin polttimoita.

Avain oli todella vaikka missä asennossa kun osa johdoista vielä irti. Valoa otin tupakan sytyttimeltä, radiota kuuntelin ja sitä vaille etten pyöräyttänytkin konetta.
124:lla olen nimittäin ajellut ilman mittaristoakin, mutta siinähän ei ole olenkaan niin paljon noita herkkiä härpäkkeitä.

Tämä on meillä sellaista kaksinpuhelua (minä kysyn ja sinä onneksi vastaat), että voitais tietysti keskustella yv:llä tai puhelimitsekin, mutta jospa tästä saa joku muukin vinkkiä tällä tavalla, eikä häiriinny.


Sellainenkin pikku ongelma on, että ratista on kulunut päällysnahka reiälle. Todennäköisesti peukalon kynnen kohdalta, ja ruopuu pikkuhiljaa lisää.
Ehjemmän vois ostaa joltakin, mutta vaihtamaan en kyllä itse ala, vaikken piippumiehiä olekaan. Nimittäin sillon viimeistään pussi pamahtaa ohjauspyörästä päin naamaa. Vaihtohan oliskin hyvä näytöstyö paikalliseen remppamiittiin :idea:, vai onko liian työläs .

Vai voisko joku nahkuri kertoa millä tollainen kolo kannattais paikata ?

Niin onhan tästä niämmä kuvakin:
Kuva
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Jos tuo ratti on oikeaa nahkaa niin hieno hiomapaperi+mustaa nahkaväriä ja lopuksi hoitoaine koko rattiin niin ei kulu muualta.

Yhden 500tkm ajetun ässän ratin kunnostin tuolla tavalla. Toki hioin koko nahkapinnan niin ei jäänyt mitään laikkuja. 8)
® Mesen V8 Klubi
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Virheilmoitus nollattu testerillä, 40 € :cry:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Autofiksari
Viestit: 317
Liittynyt: 25.5.2008 9:48
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja Autofiksari »

Halvalla pääsit. W220 ässästäni, kun luettiin vikakoodit ja vaihdettiin palanut sulake Veholla. Hintaa tuli vain 160€. Aika käsittämätön hinta, jos minulta kysytään.
Tuulilasin vaihto ja tuulilasin korjaus Turussa ja Raisiossa.
www.tuulilasikorjaamo.fi
www.123tuulilasi.fi
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

niin ja KL:ssä nyt vain 30 Ecua
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 sähkö”