W140 Perätilan sulakeboksin irrotus?

Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

W140 Perätilan sulakeboksin irrotus?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Koska uumoilen vahvasti, että joku forumilta on jossain vaiheessa tonkinut möhkön peräläpeä niinkin pitkälle, että on irrottanut oikean persposken sivulla olevan sulakelootan, niin mitenkäs operaatio sujuu parhaiten mitään enempiä rikkomatta (taisi tulla saksalaistyyppisen pitkähkö lause) :shock: .
Tarviiko verhoilu irrottaa, vai pääseekö kiinnikkeisiin käsiksi muutenkin?
Olen tekemässä pientä strippauskorversiota sulakepohjaan ja siksi pitäisi moinen saada käsiin.

Toinen kysymys samalla. Palaneen polttimon merkkivalo alkoi tuijottaa. No toinen takavalo oli särki. Vaihdoin. Sammui. Muutaman päivän kuluttua alkoi palaa taas. Nyt kaikki polttimot toimivat - myös sivuvilkut. Käytin kaikki takapolttimot irti, ei näkynyt hapettumia missään, myöskään pohjissa.
Vaikka polttimot palavat, niin ottaako joku niistä kuitenkin liian vähän virtaa?
Tuplapolttimoepisodin jälkeen möhkössä ole tullut tätä kummittelua esiin, 126:ssa kyllä ja se tokeni polttimonpohjien kielien "kiristyksellä" ja kantojen pienellä hiaisulla. Onko möhkössä joku spesiaalipaikka, joka merkkivaloa saattaisi poltattaa :?
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Kannattaa tsekata rekisterikilven valot. Tuo merkkivalohan syttyy vasta silloin kun siihen lamppuun mikä on rikki pitäisi tulla virta. Eli jos ajovalo on palanut mutta valot ei ole päällä niin ei pitäisi merkkivalonkaan syttyä. :tuumaus:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sivuverhoilu pois niin alakaa seleviämään...

Kuva
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kiitosta selvennyksestä, eli riisumaan aletaan sitten kun piha-asennuskeliä ryhtyy pukkaamaan.

Juu, rekkarivalot on kyllä katsomatta. Pitänee tarkistaa. Palovalo syttyy parkkiasennossa. Mitenkäs se muuten reagoi palaneisiin jarruvaloihin, syttyykö vasta jarrua painaessa vai tuikkaako koko ajan? Ei ole koskaan tullut moinen vastaan.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Niinhän se on, että kun pikkuhiljaa laittelee valoja lisää päälle, niin näkee, missä vaiheessa merkkivalo alkaa palamaan. Viimex vaikka sitten jarruja polkaisemalla näkee, onko jarruvalon rikkoontumisesta kyse.
Mitä sanonee merkkivalo jos laittaa vahingossa 10W parkin ? Muistaaksenihan möhkössä on vain 5W kun on pareittain puolellaan (esim 124 10W).

Äsken tuli uusi ilmiö mietittäväksi (ei paha), kun tuuletin Möhkön sisustaa ovet auki.
Edestähän saa valot kytkettyä pois sisältä kun on ovet auki. Mutta mites takaosatolta ne sivuvalot ja takavalo ovikatkasijoihin puuttumatta. Taka/sivusisävaloissahan on painikkeet, mutta niistä saa vain päälle myös ovet suljettuna.
Ovien alareunoissa olevia pikkutuijuja nyt ei varmaan ole tarvis sammutella edes heikon akun pelossakaan.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Eipä tarvinnut kuin kumartua ja vilikasta kilven yläpuolelle, niin olihan toinen tuikku pimeä. Eihän sitä näin valosalla enää huomaa, kurassakin peräpeili vielä...

Tuo takaosaston valojuttu onkin tsekattava, ei ole tullut koskaan mieleen. Luulisi nekin saavan sammutettua. Pitää ottaa ohjekirja käteen ja jos ei löyvy mittään, niin kokeilla sitten - aika monta on nätä saloja tuossakin, mitä ei kirja kerro. Se lämppäripaneelin tietokone noin yhtenä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Mika.T kirjoitti:Sivuverhoilu pois niin alakaa seleviämään...

Kuva
Eipä ole tuonne tarvinnut kurkkia vielä :shock:

Mitä nuo pelottavan teknisen näköiset boksit on miehiään?
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

LiQQe kirjoitti: Eipä ole tuonne tarvinnut kurkkia vielä :shock:

Mitä nuo pelottavan teknisen näköiset boksit on miehiään?
Toivottavasti ei tarvitse koskaan edes kurkkia. :huh:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Mulla se on edessä kunhan 2 metrin lumipenkat sulaa tallin oven edestä ja saa möhkön purettavaksi talliin :huh:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kannattaa kurkkia. Tuolta löytyy alkavat ruosteet. :wink:
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Tässä kuvia parin vuoden takaa, jos ette muista enää.

Tässä boxin nrot lähempää
Kuva

vas poskesta löytyy sit mm. näitä
Kuva
Kuva
Kuva
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

650000tuttavuus kirjoitti:Mutta mites takaosatolta ne sivuvalot ja takavalo ovikatkasijoihin puuttumatta. Taka/sivusisävaloissahan on painikkeet, mutta niistä saa vain päälle myös ovet suljettuna.
Pakko se on Jussin tanssia, ku haloolla soitetahan.... ohjekirjan kertomaa:
Takasisävaloja ei voida kytkeä pois takaoven ollessa avoinna.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla on vasemmalla puolella tämännäköistä. Tosin huono kuva.

GSM puhelimen poksi ja Bosen 6kanavainen vahvari.

Kuva

Oikealla puolella on tuo iso musta poksi muistaakseni joku "basic-poksi" Mitä lie ohjailee.
Sitten on webaston aivolaatikko ja tuota kirkasta poksia en tiä.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Mausissa on tuossa vasemman sivukaivon pohjalla CD-vaihtaja tehtaan jäljiltä ja seinäverhon takana imuovien kompura, ainakin äänen perusteella :lol:
Kun olette noita kompulan sivuverhouksia noin ahkerasti irrotelleet, niin onko siellä mitään kiinnikenippeleitä, jotka ensikertalainen kykenee särkemään. Menen tässä juuri kohta KL:aan muutenkin, joten otetaanko suosista osia mukaan :roll: .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Ei siellä taida olla minkäänlaisia nippeleitä. Itsekkin olis tarkoitus laittaa tässä joskus vahvistin ja invertteri tuonne verhoilun taakse piiloon. Nyt ne seilaa vain kontin pohjalla muiden tavaroiden joukossa :oops:

Mika.T kirjoitti:joku "basic-poksi"
Eihän toi olisi se "comfort boksi" ?

Eli kun pitää kaukosäätimen nappia pohjassa niin sulkee ovet ja ikkunat jos auki. Sitten ne lasiautomatiikat. :tuumaus:
® Mesen V8 Klubi
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Imuovipumppuhan on siis täällä kontin vas etukulmassa.
Kuva
himmee kuva, mut tuolla minne johtaa pun imuletkut

Pumppu
Kuva
Kuva

Vas kyljessä on niitä loppupierutuhahtuksia antavia hukkaputkia
(kuvassa pun ryöstäjien lähellä)
Kuva

Kiinnikenippeleitä on joitakin, jos kaikki verhoilut purkaa
Kuva
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Tämähän alkaa olla kuin vanhoina hyvinä aikoina. Miehet esittelevät kilvan kuvia peristään... :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

650000tuttavuus kirjoitti: Vas kyljessä on niitä loppupierutuhahtuksia antavia hukkaputkia
(kuvassa pun ryöstäjien lähellä)
Kuva
Ja tässä kuvassa, tuon ilmaräppänän vasemmalla puolella oleva musta pikku purkki on antennivahvistin, josta lähtee pikku johto ulkopuolelle puskurin antenniin.

Että jos jollakulla Ässän omistajalla on huono kuuluvuus radiossa, kannattaa tarkistaa ensin onko tuo piuha kiinni purkissa. Mulla ei ollut. Ja edellinen omistaja oli vaihtanut alkuperäisen mankan Clarioniin ja lyönyt originaalin roskiin luullen että mankka on rikki :evil:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

mäkun luulin että mulla on antenni takalasissa. Siinä yläreunassa näkyy kaksi tai kolme paksumpaa raitaa vaakatasossa :shock:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

LiQQe kirjoitti:mäkun luulin että mulla on antenni takalasissa. Siinä yläreunassa näkyy kaksi tai kolme paksumpaa raitaa vaakatasossa :shock:
Juu, takalasissa on keski-, lyhyt- ja pitkien aaltojen antenni. ULA on puskurissa. :P
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Wikke kirjoitti:
LiQQe kirjoitti:mäkun luulin että mulla on antenni takalasissa. Siinä yläreunassa näkyy kaksi tai kolme paksumpaa raitaa vaakatasossa :shock:
Juu, takalasissa on keski-, lyhyt- ja pitkien aaltojen antenni. ULA on puskurissa. :P
.. Mikä on todella huono asia. Wanha perinteinen Hirschmannin piiska ja Becker Mexico -yhdistelmä kaivoi Torniossakin Kainuun radion kuuluviin otollisella kelillä, puskuriantenni ei muuta kuin rätisee. :shout:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

jusamb kirjoitti:Tämähän alkaa olla kuin vanhoina hyvinä aikoina. Miehet esittelevät kilvan kuvia peristään... :wink:
No raotetaan omaakin kannikkaa vähäsen :x
Mausissa on tuollainen vähäinen tappi katolla tekemässä antennin virkaa. Langat takalasista löytyvät myös. Ns. puskuriantennista en sitten tiedä.
Vai olisiko tuo kattokassinen vain navin tarpeita varten?

Kuva

Peräkaivossa lymyää CD-vaihtaja, haukottelee tässä ilman kasettia.
Oikein on konsoli sille väsätty.

Kuva

Hattuhyllyn alapuolelle on ripustettu tommonen laatikko.

Kuva

Kovin näkyy 140-ukoilla olevan pörseet auki :shock:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 sähkö”