Moottorin ääni alkoi tulla kajuuttaan, mistä falskaa?
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Moottorin ääni alkoi tulla kajuuttaan, mistä falskaa?
Tuli tällainen kumma ilmiö aivan kerrasta ja yllättäen. Eilen aamulla, kun väänsin Mausia käyntiin, ihmettelin heti, notta miksikös starttauksen ääni kuuluu niin selvästi sisälle. Kun kone hörähti käymään, kuului myös kiisselin raksutus kabiiniin tavallista selvemmin, normaalisti keulalta ei ole kuulunut sisälle oikeastaan mitään. Äänen tulosuuntaa on vaikea paikallistaa, jotenkin tuntuisi että se heijastelee mittariston alta / keskikonsolin takaa. Vaihteen asennolla ei ole mitään merkitystä.
Ilmiö on havaittavissa n. 30 km/h asti, sitten äänimaailma on kuten ennenkin eli vähäinen humina. Lämpöjen noustessa kaikkialla normaaliksi koneen ääni tyhjäkäynnillä tietty vaimenee jonkin verran. "Tilalle" tulee
1-2-3 vaihteilla kuuluva suhinan ja jonkinlaisen kihnauksen äänen yhdistelmä, joka sekin tuntuisi tulevan jostain rintapellin seutuvilta keskikonsolin takapuolelta. Ääni pysyy samanlaisena koneen kierroksista, ajonopeudesta ja pykälästä riippumatta ja tosiaan katoaa siinä 50 km/h jälkeen. Laatikon ölpät ja sihti on vaihdettu n. 70 tkm sitten ja loota vaihtaa ja toimii muutenkin moitteetta.
Nyt sitten riittävän alustuksen jälkeen itse kysymys. Onko forumin ansioituneilla möhkön purkajilla mitään hahmotusta, miltä kohtaa esim. jokin poikinut läpiviennin tiiviste, irronnut ilmaletkun pää (tosin joka reiästä tuntuisi puhaltavan, mistä pitääkin) tms. äänivuodon kajuuttaan välittävä rakonen voisi löytyä.
Kuten sanottu, ajossa äänimaailma on kuten ennenkin, mutta esim. valoissa seistessa on hölmö fiilis, kun motti tuntuisi käyvän kosketusetäisyydellä
Se että Kaapon kuulo olisi parantunut, voidaan laskea pois. Soittelen edelleen ja annan tunteja 2 x viikossa, eukkokaan ei ole "taantunut" äänen käytössä ja Karva-Kaapokin vetää korkealta ja kovaa aina töistä kotio tullessa
Ilmiö on havaittavissa n. 30 km/h asti, sitten äänimaailma on kuten ennenkin eli vähäinen humina. Lämpöjen noustessa kaikkialla normaaliksi koneen ääni tyhjäkäynnillä tietty vaimenee jonkin verran. "Tilalle" tulee
1-2-3 vaihteilla kuuluva suhinan ja jonkinlaisen kihnauksen äänen yhdistelmä, joka sekin tuntuisi tulevan jostain rintapellin seutuvilta keskikonsolin takapuolelta. Ääni pysyy samanlaisena koneen kierroksista, ajonopeudesta ja pykälästä riippumatta ja tosiaan katoaa siinä 50 km/h jälkeen. Laatikon ölpät ja sihti on vaihdettu n. 70 tkm sitten ja loota vaihtaa ja toimii muutenkin moitteetta.
Nyt sitten riittävän alustuksen jälkeen itse kysymys. Onko forumin ansioituneilla möhkön purkajilla mitään hahmotusta, miltä kohtaa esim. jokin poikinut läpiviennin tiiviste, irronnut ilmaletkun pää (tosin joka reiästä tuntuisi puhaltavan, mistä pitääkin) tms. äänivuodon kajuuttaan välittävä rakonen voisi löytyä.
Kuten sanottu, ajossa äänimaailma on kuten ennenkin, mutta esim. valoissa seistessa on hölmö fiilis, kun motti tuntuisi käyvän kosketusetäisyydellä
Se että Kaapon kuulo olisi parantunut, voidaan laskea pois. Soittelen edelleen ja annan tunteja 2 x viikossa, eukkokaan ei ole "taantunut" äänen käytössä ja Karva-Kaapokin vetää korkealta ja kovaa aina töistä kotio tullessa
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Ei muuten pöllömpi veikkaus Olisiko voinut tiiviste tms. sittaantua ja ottaa itseensä. Pitääpä tarkistaa, saattaa tosin olla ahtaanlainen katsottava. Mutta siitä on hyvä alkaa. Tack.LiQQe kirjoitti:Rattiakselin läpivienti?
Huomenna pitää lähteä polkemaan Seinäjoelle työkeikalle, jospa vaikka poikkeaisi kotomailla / mökillä samaan vetoon.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Siellähän sitä tulee kaikki kesät edelleen räivänä rähistyä . Isovanhemmat syntyisin Lapualta, äiree putkahti Kuortaneella, josta sitten muuttivat Alajärvelle, jonne se "kototila" nousi jo kauan ennen oman päivänvalon näköä. Tuossa kolmiossa sitä tuli kasvettua, kunnes työ vei vanhemmat ja koulu Kaapon parin vaiheen kautta Mansesterin kulmille.LiQQe kirjoitti:Ai sä oot täältä kotoosin vai?
Kossu on kaikki!
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Eihän laadussa voi olla vikaa. Syy taitaa olla se, että 210llassa on kääntyvät etupyörät. Siksi menee kumit puhki.kardaani kirjoitti:Mikäköhän siinä muuten on, että W123:sessa ja W124:sessä kestää läpiviennit, mutta heti W210:ssä ne hajoavat melko usein? Uskomatonta, että sitä paskaa laatua on pystytty jakamaan lähes joka auton osiin?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Enpä tiijä, ei ainakaan katsastusäijä löytänyt edes pintaruostetta mistään, alustastakaan Hikiteorian mukaan pitäisi kyllä monta muutakin paikkaa olla ruvella, mm. Karva-Kaapon pörse Kun sohvaperunoin, pisquit tykkää jostain syystä istua jalkojen päälläHarju kirjoitti:Oisko lattia ruostunu jalakahiestä puhki
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Eipä ole mullakaan ruoste raiskannut möhköä. Ainoastaan lämppärille menevä vesiputki oli ruostunut puhki tulipellin läpiviennin kohdasta. Siinä on sellainen pesusieni joka pitää sen läpiviennin varmasti märkänä aina
Ainiin ja sitten kuskin puolen takapyörän kaaren paikkeilta oli polttoainelinja ruostunut kiinnikkeen kohdasta puhki
Ainiin ja sitten kuskin puolen takapyörän kaaren paikkeilta oli polttoainelinja ruostunut kiinnikkeen kohdasta puhki
® Mesen V8 Klubi
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Alkuperäiseen ropleemaan taisi löytyä luonteva vastaus. Eipä osunut heti silmään. Kuskin puolen rintapellistä puuttuu sellainen liki puolen metrin mittainen tiiviste, joka osuu ikään kuin konepeltiä vasten. Repsikan puolella moinen on tallessa. Em tiiä mihin on kadonnut, miksi ja miten
Täytyy mennä Kumiaittaan tai sitten Asellin Markolle, sehän noita kumeja jakelee... tai sitten ootellaan, jos tulevat ihan ovelle asti
Alkuperäistä saa toki tarjota, jos on tähteellä.
Täytyy mennä Kumiaittaan tai sitten Asellin Markolle, sehän noita kumeja jakelee... tai sitten ootellaan, jos tulevat ihan ovelle asti
Alkuperäistä saa toki tarjota, jos on tähteellä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954