Katsuri tylytti - mitkä iskarit möhköön, suosituksia?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Katsuri tylytti - mitkä iskarit möhköön, suosituksia?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Ei se ollut mitään mielikutusta, että routaheitot ovat jokseenkin kasvaneet viime keväästä. Kävin leimasimella ja kaurapuurossa oli totuus.

Iskarit alkavat olla jo käyttötuntiensa päässä ja viimeisen tulkinnanvaran poistaa vasemman takapumpun vuoto.
Kaikki siis uusiksi, vaikka tuota yhtä nyt alkuun penättiin vaihdettavaksi.

Mitä merkkiä/tyyppiä jne. raati mahdollisella kokemusperäisyydellä suosittaisi alla laitettavaksi.

Onko alkuperäinen ainoa autuus, vai saako esim. "kohtuuhintaan" malmikasan alle kelpoja iskareita... mitä merkkejä?

Ja tämä ihan kokemattomuusperäisenä uteluna, Bilstenit osaan kyllä KL:stä hakea, mutta joskus on kiva puntaroida vaihtoehtojakin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

No Kyp ppiä ei ainaakaan uudessa iskarissa 65 % tehoa jäljellä Monroella sitten asia korjattiin.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Linttaklubi suosittaa: Pese ja maalaa se vuotava iskari, vielä se menee ainakin vuoden :kuningasajatus:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Bilstein ja Koni ois mun suositukset mutta möhköstä mulla ei ole kokemuksia miten siinä :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

jovihava kirjoitti:Linttaklubi suosittaa: Pese ja maalaa se vuotava iskari, vielä se menee ainakin vuoden :kuningasajatus:
Joo ja siihen vois kehitellä jonkun kätevän pesusienen joka keräis kaikki valuvat ainesosat :lol:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Bilstein...
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Öhlins? :lol:
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Girling....
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

Boiling :idea:
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Lienee möhkön iskarit kovilla, varsinkin kun oli kovia pakkasia. Vaatii tosi hiljaisen sisäänajon. Itse en vaihtaisi muuta kuin yhden akselin iskarit tapauksessasi. Ehjiä osia ei kannata vaihtaa, koska siellä saattaapi olla tosi laadukkaat osat, ja korvaamalla ne toisilla voit saada jopa lyhyemmän käyttöiän kuin vanhoilla laadukkailla.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Itte laitoin ex s300td:hen halvimmat sassin pölökyt mitä tarvikeliikkeistä löyty. Hyvin ne pelas nekin.
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Mika.T kirjoitti:Itte laitoin ex s300td:hen halvimmat sassin pölökyt mitä tarvikeliikkeistä löyty. Hyvin ne pelas nekin.
:whistle:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mul o ollu muutamas autossa KYB kaasut. Tenavassa pelaa iha hyvin mutta w124 alla ei mun mielest enää ole kovin hyvät.

Bilstein. Siitä ei kyllä "tarvike" kama kauheasti voi parantua. Mulla on Bilsut w123 alla, ja ovat kyllä mahtavat.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Mitenkähän möhkön vakioiskarit mahtais pelittää vähä matalemmilla jousilla? :roll:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

luultavasti hyvin.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pientä koeporailua tuli tehtyä näistä lähimaaston iskarimyymälöistä.

Varaosamaailma kertoo Monroen hinnaksi 174 eteen ja 187 taakse.
KL kauppaa Sachsia tasarahaan 150 eeroa per nurkka
Motonet myyskentelee TRW-putkia 108 eteen ja 118 taakse
Bilteman iskarivalikoima ei tunne kuin 124- ja 201 sarjat

Monroen ja TRW:n setin hintaero on 270 eypoa, sillä saisi jo jonkun verran naftaa tai kesäjuomaa. Mutta toisaalta jos TWR:t ovat susia, niin hintaero on mitätön. Ovatko susia?
Vai noinkohan se olisi ajettava kultaista keskitietä keula KL:ää kohden :shock: .
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

No sassit irtos mätänetistä trw hinnalla olivatten tilaus tavaraa. Ja pareittain piti ostaa..........no ei sekään oikein luotettavaa kuvaa antanut........mutteri olivat tiheämpikierteiset kun pultit.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
DreamS
Viestit: 24
Liittynyt: 27.10.2010 15:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DreamS »

Kaapo, mitä ruuvailit alle?
Laatu o kuraa, ko pitää jo 16v kohdalla iskareita vaihella... inssi pompautti kun oli yhdessä nurkassa tehot puolessa - nipo. Sama savotta siis täällä edessä ja aattelin vaan udella mihin päädyit ja miten toimii?
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

DreamS kirjoitti:Kaapo, mitä ruuvailit alle?
Laatu o kuraa, ko pitää jo 16v kohdalla iskareita vaihella... inssi pompautti kun oli yhdessä nurkassa tehot puolessa - nipo. Sama savotta siis täällä edessä ja aattelin vaan udella mihin päädyit ja miten toimii?
No vielä en ole ruuvaillut alle mitään, mutta päädyin KL:n tarjontaan, varmaan ne Sachsit haen pois, kun kerkeen. Samalla saapi jousikumit uusia eteen, pari senttiä saisi keula nousta - sitä tavaraa lienee turha Motonjetistä tai vastaavista kysellä.

Iskarit näyttivät leimalla edessä 41/29 ja taka 71/62. Eli näillä luvuilla tuli hylky noille kolmelle, vasen taka olisi vielä kelvannut. Tuo 62 myös, mutta oli vuotoa päällepäin näkyvissä....
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
DreamS
Viestit: 24
Liittynyt: 27.10.2010 15:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja DreamS »

Tattis!
Mahto olla jo pehmee kyyti edestä? ... itellä oli edessä oikeella 39 ja toinen 76 en kyllä huomannu mitään- kai se on antanu perään niin pikkuhiljaa....

Ei taida arvata tosiaan noita TRW:tä Motonjetistä...haen Merteil:stä Bilsteinit, on muutakin asiaa "merkkiliikkeeseen".
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Kaapo kirjoitti:Mutta toisaalta jos TWR:t ovat susia, niin hintaero on mitätön. Ovatko susia?
W202 laitoin TRW:t eteen, halvat oli mutta täristävät myös. Ei voi suositella jos mukaavuudesta tykkää. No laitoin kyllä Eleganceen Sportin iskarit selittänee tuokin osaltaan mukavuuden puutosta.

Plussaa oli että olivat valmistettu Somaliassa tai Etelä-Afrikassa, emmuista varmaks kummassa 8)
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Maus se makaa pajalla edelleen. Uudet iskarit ja limput ostin. Sitten kaveri soitti, että molemmat etujouset ovat poikki, puoli kierrosta alapäästä. Ei ollut edes katsastaja huomannut. Sitten niitä vakioita mittailemaan ja vietereitä tilaamaan. Päästäinen pyhineen iski ja asennus meni sitten tälle päivälle.

Voipi muuten olla aika napsea ajettava, kun on joka kulmassa uudet pumput, kumit ja edessä jouset.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tuossa vaiheessahan olis pitäny tempasta 1,5 kierrosta lisää pois niistä etujousista 2 kiekkaa takaanta ja laittaa konin sportit tilauksee :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

sonikki kirjoitti:Tuossa vaiheessahan olis pitäny tempasta 1,5 kierrosta lisää pois niistä etujousista 2 kiekkaa takaanta ja laittaa konin sportit tilauksee :D
No sitten tarvittaisiin myös aivan jotain muuta voimalaitetta keulalle ja 500 kg painosta pois :lol: Kyllähän Maus tänä keväänä vihdoin menee piristykseen, mutta ei vaatine vielä sprottialustaa. Geetäkin meinaan vaan nostaa :twisted:
Mutta 126-Daami se on tiukka ajettava, kun näihin kahteen vertaa. Ei vaivaa routaheitto, eikä kallistele kurveissa nimeksikään. Pikkasen paremmilla renkailla voisivat kaarrevauhdit ylittää ainakin etupenkkien pito-ominiasuudet :lol:
Näin muistin aikaa sinne taisi tosin mennäkin astetta piukemmat jouset, mitä varusteluettelon mukaan olisi pitänyt ja iskaritkin ovat Bilsteinin parempaa sarjaa. Puslat tietty myös uusittiin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Kannattaa laittaa jouset sitten marmoritiskiltä, minun vakikorjaaja sanoi kun ite jousia vaihdatin (toinen oli poikki), että eräs isäntä uskoi vasta kolmannella vaihtokerralla että tarvikejouset ei käy Möhköön (keula tontissa). :)

Tarkistapa Kaapo ohjauksen iskunvaimennin, mulla oli ainakin jo ihan sökö. Loppui sivutuulessa vetelyt ja routaheittopomput kun sen vaihtoi. 8)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Taidanpa tosiaan sen ohjausiskarin vaihtaa myös. Daamiin sen aikoinaan tein ja käytös koheni oikein tuntuvasti. Ei muistaakseni ole edes tyyris se pikkupumppu.
En tiiä mitkä jousimerkit sitten ovat ns. päteviä. 126:een laitoin joku vuosi sitten Lesjöforsit KL:sta ja hyvät ovat olleet.

Möhköön KL tarjosi Kraemer und Freund -jousia, K+F siis. En tunne tuotetta, mutta pisteitä ainakin kovasti laskettiin ja saksalaiset taitavat olla nimestä päätellen. Jos ei muuta niin ainakin painavat pirusti :lol:
Viimeksi muokannut Kaapo, 26.4.2011 16:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1589
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Kaapo kirjoitti:Taidanpa tosiaan sen ohjausiskarin vaihtaa myös. Daamiin sen aikoinaan tein ja käytös koheni oikein tuntuvasti. Ei muistaakseni ole edes tyyris se pikkupumppu.
86 euroa kustantaa Möhkikseen. :)
® Mesen Porkkana-klubi
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Kaapohan on tehnyt tuota iskariremonttia jo niin pitkään, että katsastus menee uusiksi :twisted: Ei pääse enää pelkällä näytöllä, vai kuinka :?:
Tiijä mitä kaikkea löytyy lisää :wink:

Niin ne on minullakin, edestä vasen iskari talven jäljiltä nollilla ja oikealta puolen jousi katkesi viimeviikolla suojatietöyssyssä.
Kerran aiemmin mennyt jo vastaavat osat edestä puolet vain päinvastoin. Pitäsköhän ehtiä se edellinen katkennut jousi, ja tasata alapäät molemmista.
Taaksehan laitoin uudet jouset ja kumit korotustarkoituksessa toissa syksynä.
Paljokos sinulla olikaan arvo sillä paremmalla etuiskarilla, vois käydä minun toisen pariksi :idea:

Möhkössä ei kyllä huomaa mitenkään iskarin hajoamista ajon perusteella, ellei kävis katsastusmittauksissa tai vilkaise alle öljyvuotoja. Mutta ei tarvii kyllä kuin kerran kunnon paukun esim päällystetien reikään, niin öljyt lentää pihalle

On ne Möhkön etuiskarit kyllä onnettomat verrattuna satalankkuun. Miljoonamesessä edelleen alkuperäiset iskarit edessä, ja on varmasti röykytetty huonoilla teillä ja metissäkin ihan säästelemättä. Tietysti on kepeempi keulakin.

Muuten, oliskohan satalankun etuiskarit Möhköön käypäset :?:
Tallissa ollu jo yli 15 vuotta vähän käytetyt varalla (sillä varmaan ei ole mennytkään edestä rikki :wink: )
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

650000tuttavuus kirjoitti: Muuten, oliskohan satalankun etuiskarit Möhköön käypäset :?:
Eip.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

650000tuttavuus kirjoitti: Paljokos sinulla olikaan arvo sillä paremmalla etuiskarilla, vois käydä minun toisen pariksi :idea:
En muista ihan lonkalta, mutta olisiko ollut karvan alle 50, kelvanneeko tuokaan sitten enää.... :shock:
Jos arvo pitää paikkansa ja se on riittävän korkea myös katsastajalle, niin kaikin mokomin saat pumpun. Raportoin, kun haen pirssin kotiin, toivottavasti ovat pitäneet iskarit säilössä, niin ainakin käskin. Juuri em. syystä....
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 alusta”