Laatikko luistaa + asr

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
starman
Viestit: 10
Liittynyt: 06.3.2012 10:17

Laatikko luistaa + asr

Viesti Kirjoittaja starman »

Eli vaihteisto on (muistaakseni) 722.370 CL 500 mersusta. Ensin laatikko alkoi luistamaan 2:lta 3:lle vaihdettaessa, mutta vain kylmänä. ASR-valo syttyi satunnaisesti (seurauksena Limp Home Mode), mutta uudelleen käynnistyksellä palautui normaaliksi. Myöhemmin pakkasilla ASR-valo syttyi heti käynnistyksen jälkeen.

Päättelin että syynä voisi olla tukkeutunut suodatin. Vaihdoin laatikkoon öljyt+suodattimen ja loota rupesi vaihtamaan niin kuin pitääkin, erittäin nätisti myös kylmänä. Noin 200km jälkeen sama vika tuli takasin, ja Limp Home Mode menee päälle lähes heti käynnistyksen jälkeen.

Luin että tuohon 2->3 vaihtoon vaikuttava jousi voi olla tiensä päässä, mutta tässä tapauksessa en usko että kyse on pelkästään siitä, koska öljynvaihdon jälkeen kaikki toimi oikein.

(edit)

Tuli myös mieleen, että jos kaksi erillistä vikaa on mennyt päälle sattumalta yhtä aikaa. Eli vaihteiston luisto ei liitykkään ASR-valoon, vaan ETA:n (electronic throttle actuator) johtojen eristeet olisivat pettäneet, kuten monessa muussakin tapauksessa?
starman
Viestit: 10
Liittynyt: 06.3.2012 10:17

Viesti Kirjoittaja starman »

Vikamuisti näytti CAN-väylä häiriötä ja E-GAS vikaa. Sain juuri vaihdettua kaasuläpälle menevät johtimet. Jos vielä temppuilee menee E-GAS-moduli vaihtoon.
starman
Viestit: 10
Liittynyt: 06.3.2012 10:17

Viesti Kirjoittaja starman »

Noni, alkaa jo vähitellen usko loppumaan. Uudet johdot kaasuläpälle, ei auttanut --> Vaihdoin E-GAS modulin, ei auttanu... huoh ....mitään vinkkejä? Käynnistyksen jälkeen nostaa kierrokset 1500rpm ehkä minuutiksi > sit tippuu 500rpm + asr.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mulla oli W126:ssa tuollanen vika, vaihoin laturin ja vika hävis siinä :wink:
ei se lootan luistamiseen mitenkään vaikuttanu :roll:
starman
Viestit: 10
Liittynyt: 06.3.2012 10:17

Viesti Kirjoittaja starman »

Joo, se luisto tais olla vaan toinen vika, mikä korjaantui uusilla öljyillä. Hämäävästi vaan alkoivat samoihin aikoihin.
Tää vois melkei olla tuolla sähköosiossa.
starman
Viestit: 10
Liittynyt: 06.3.2012 10:17

Viesti Kirjoittaja starman »

Vika taisi löytyä! Ainakin nyt ollaan ajettu ongelmitta pitemmän aikaa.
Syynä oli kaasuvivusto/-vaijeri, mikä ei palauttanut kaasuläppää tyhjäkäyntiasentoon.
Vaijerin löysääminen ja vivuston rasvaaminen poisti vian.

Helpotuksen huokaus, eipä tarvinnut olla "iso" vika niin osas kuitenkin aiheuttaa harmaita hiuksia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 Voimansiirto”