Uutta rojektia pukkaa. CL500 koneremppa. Ajossa...

Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei ole lambdat kuin ennen katteja.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Voi helekatti olipa taas yksinkertasen pöljä "vika" tuossa käryämisessä...

Tuulilasilämmityksen nestekierto kävi niin kuumana että paikat "kärysi" eli haisivat ihan sulavalle kumille. :lol:
Liekkö se lasilämmityksen termostaatti juminu selälleen tms.
No heleppo korjaus. Lukkopihdet letkuun niin sinneppä jäi käryt.

Aivan turhaa kakspäivää purkanu ja kasannu osia eestaas

No tuli vaihdettua siinä ohimennen alatukivarsien puslat ja ylätukivarsi niin sinne jä keulan kolinat ja epämääräiset vapinat. :D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Joskus näinkin. :D Kyllähän sitä joskus pitää katsoa peiliin, että miksen minä tuotakaan hoksannut. Hyvä, että selevisi ja saatiin uusia paikkoja tarkastettaviksi, jos jollain muulla on samanlaista vikaa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Mika.T kirjoitti:No tuli vaihdettua siinä ohimennen alatukivarsien puslat ja ylätukivarsi niin sinne jä keulan kolinat ja epämääräiset vapinat. :D
Ihan mielenkiinnosta kysyn... Tää epämääräinen vapina... Millä tavoin oli epämääräinen? Tuliko satunaisesti, mutta aina samassa nopeudessa vai kuinka?

Hyvä että tuo käryn aiheuttaja löytyi. Enpä tiennytkään että sielä voi olla termostaatti erikseen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Näissä 140:ssä on aika tyypillistä tuo alatukivarren puslista johtuva vapina ohjauksessa.
Taaemmassa puslassa on öljytäyte joka sitten vanhuuttaan karkaa jostakin kun kumi hapristuu niin puslaan tulee varsin suuri "välys"
Esim tien poikkiviasta ajaessa ratissa tuntuu tärinää jonkumatkaa poikkivian ylityksen jälkeenkin.

Vähän sama kuin sohlolla iskarilla kun rengas jää pomppimaan kuopan jälkeen.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Leimakin tuli että pätkähti. Ei löytänyt mitään mainitsemista.
Seuraava kontuurikäynti sopivasti vasta 2016.

Mihinkähän tuo tuota ilmamäärämittaria oikein käyttää kun päästöt oli todella pienet ja auto pelaa muutenkin oikein mallikkaasti vaikka imm. johto on irti. :lol:

Pieni jännäkakka oli että miten lie käryt kun ei ole se imm käytössä mutta turhaapa tuota pelkäsi.
efraim
Viestit: 43
Liittynyt: 23.3.2007 11:17

Viesti Kirjoittaja efraim »

Mika.T kirjoitti:Mihinkähän tuo tuota ilmamäärämittaria oikein käyttää kun päästöt oli todella pienet ja auto pelaa muutenkin oikein mallikkaasti vaikka imm. johto on irti. :lol:
LH-manuaalissa mainitaan, että systeemi on hyvin vikasietoinen. Ilmamassamittarin ollessa pois pelistä käytetään hyödyksi imusarjan painetta, joka puolestaan lasketaan EZL:n avulla. :roll:

Mä olen ihmetellyt miten tuo toimii, mutta ilmeisesti pelittää hyvin kun konttorin kaasunenä ei haista ylimääräisiä kaasuja.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Miten lie tässä motronicissa.
Varmaan samalla tavalla toimii.

kylmäkäynnistyksessä se vissiin olis tarpeellinen kun tahtoo huutaa reilua 1500rpm ennenkun tökkää vaihteen päälle niin kierrokset tippuu normaaliksi ennenkuin vaihde kytkeytyy.

Re85sta vois kokeilla millaisilla määrillä vielä toimii.
efraim
Viestit: 43
Liittynyt: 23.3.2007 11:17

Viesti Kirjoittaja efraim »

Ai, niin. Sun kone onkin uudempaa versiota, en muistanut. :-(
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

1000km tullut koneen vaihdosta.
Ei mitään hämminkiä tekniikassa.

Tankissa on nyt noin 30% re85sta ja toimii ja vetää ihan normaalisti kylmäkäynnistyksiä myöten
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Toimii täysin mukisematta myös 50/50 sekotuksella 95E10/RE85:sta
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mitenkähän tuo kakstoimisen lasikattoluukun rajat opetetaan?

Konepelti löi avautuessaan kattoluukun takareunaan ja nyt luukku ei osaa pysähtyä oikeaan kohtaan suljettaessa. Eli joku siellä on liikahtanut samalla kun konepellin etuosa löi luukun takareunastaan sisään.

Muuten toimii mutta nollakohta on vähän hukassa.

Niijja se pystyyn noussut konepelti vaihdettu ehjään ja maalattuun.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Fiftysixty seoksella toimii hyvin. Eilis aamuna oli 13 astetta pakkasta niin kylmäkäynnistyksessä röpötteli sekunnin ajan mutta sitten käynti tasaantui normaaliksi.

Kulutus siinä kympin hujakoilla. Kulutusmittari näyttää tasasessa vauhdissa litran pari suurempia lukemia vs. Puhdas bensa.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

W208 kattoluukkua joskus ihmettelin , niin starilla taisi jotain säätöä siihen löytyä..miten lie tuossa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

5000km on tälläki tullu losoteltua.
Hyvin on pelannu

Ilmastoinnin ohjainpanelin vaihdoin kun sekoili. Ainakin toistaiseksi tuntus sekin toimivan.
Takakontin lukkomekanismi vaihtu kans ehjään.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tänään vaihtelin joutessani termostaatin kun näyttää mittarista että pitää lämpöjä aika korkealla.
no ei sitten mitään vaikutusta. :happy:
Ihan samaan tasoon nousee mittari nytkin.

Samalla vaihtui tuulettimen viskokytkin kun vanha on alkanut pitää rahinaa ja välystä siinä olikin.

Kuva

Ajelin sitten muuten vain parisataa kilometriä koeajoa. 8)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ilmamäärämittarin vaihtelin tänään.

Kardaanin kannatinlaakeri pitäs vielä vaihtaa jossaki välissä.
Parista varaosaputkasta kävin kyselemässä. Myyvät "ei oo eikä saa"
No ohan se saatana kumma kun ei tuomosta kulutusossaa löyvvy W140:iin

Pittää joku päivä napata kartaani irti niin näkkee mikä laakeri siellä on. Itte kumi näyttää ehjältä joten sitä ei välttämättä tarvis vaihtaakkaan.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Laakeri vaihdettu.

Eipä tullu sitten touhutessa katottua sitä laakerin tyyppiä. :lol:
Vanha oli niin ruosteinen ettei siitä enää mitään merkintöjä löytyny.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kesärattaat alla, vaikka vähän matala profiili onkin.
Pikkuhiljaa alkaa olla mieleinen peli laukottaa menemään. :kuski:
Takavaimentimen kun innostuis vielä vaihtamaan alkuperäisen tyyliseksi niin hiljenis tuo pörinäkin.
Renkaat häätyy tasapainottaa kuhan sais senkin aikaseksi.

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuskinpuolen lambda-anturi alko pätkimään.
Käynti muuttuu välillä aika raskaaksi. Testerillä katsellessa kuskinpuoleisen lambdan signaali katoaa samalla.

Pitää huomenissa vaihtaa jos vaan kerkeää.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Coupe vaihtanut omistajaa jo ajat sitten.

Mutta jälleen on yks tukkonen 500nen pihassa. :lol:
Tämän huippunopeus on ~110kmh ja 0-100kmh ottaa aikaa minuutin.

Moottori vielä ehjä, joten kokeillaan ensimmäisenä tehdä avarrusta tukkoisiin katteihin.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Ai noin tukossa saa katit olla, ennen kuin vaikuttaa lämpöihin, niin että leikkaa kiinni :shock:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
efraim
Viestit: 43
Liittynyt: 23.3.2007 11:17

Viesti Kirjoittaja efraim »

Mika.T kirjoitti:Coupe vaihtanut omistajaa jo ajat sitten.

Mutta jälleen on yks tukkonen 500nen pihassa. :lol:
Tämän huippunopeus on ~110kmh ja 0-100kmh ottaa aikaa minuutin.

Moottori vielä ehjä, joten kokeillaan ensimmäisenä tehdä avarrusta tukkoisiin katteihin.
Utelias kysyy, miten tämä "avarrus" onnistui ja käytännössä tapahtuu? Kaverilla on yksi ilmeisesti tukkoinen isolohko mersu, joka tarttis hoitoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”