600 ei lähde käyntiin..? MIKSI??

Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

600 ei lähde käyntiin..? MIKSI??

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Eli siis ajelin tuolla möhköllä tuohon paikalliselle huoltsikalle eikä siinä ollut mitään vikaa.. mutkun olin lähössä pois sieltä ni eipäs lähekkää enää käyntiin.. :evil: osaisko joku viisas kertoo että miksei? :ttu: :ttu:
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

No, anna nyt pieniä vihjeitä gurujen avuksi :wink:

- pyöriikö moottori, startti, tai kuskin silmät, kun virta-avaimesta kääntää
- virta-avainta kääntäessä tapahtuuko starttaus asennossa mitään, edes mittarivaloille

Kaikki havainnot auttavat asian selvittämistä, joten...
Avatar
pumba
Rauma-giäloppi
Viestit: 1338
Liittynyt: 18.10.2010 22:38
Paikkakunta: West side Finland

Viesti Kirjoittaja pumba »

SE on Mersu,siksi :wink:
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Siis moottori pyörii startatessa ihan normaalisti ilman mitää sivuääniä.. ja bensapumppu pyörii kun virrat kääntää päälle.. siis kaiken kaikkiaan ihan normaalin tuntuinen on muuten mutta ei vaan lähe käyntiin.. :evil:
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Ja mitens toi automaatin hinaaminen? Ei vissii ainakaa kovin kauas sais vedellä?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aukaseppa se vänkärinpuolella takanurkassa oleva muovilaatikko. Sieltä takimmanen poksi jossa muutama sulake päällä.

Se poksi antaa virrat mm moottorinohjaukselle.

Tarkista eka sulakkeet siitä.

Olikohan maks nopeus 50kmh ja pituus maks 120km
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Kiitos vinkistä.. tarttee ottaa lamppu kouraan ja lähtee käymää siel huoltsikalla.. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

4mm ja 5mm kuusiokolot mukaan :idea:
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Kiitti tostakin.. olis tullu taas turhaa ajelua.. :D :D
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Sulakkeet oli ehjät. Kerran yritti mut sit oli aika hiljast.. kipinä tulee.. Onks näissä ajonestoa? :evil:
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Kai tämän ikäisistäki jotaki saa ulos jos laittaa johdon päähän kiinni :roll:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Pitäs vaa täält jumalan selän takaant löytää sellaset piuhat.. tot perkeleen panssarivaunuu on aika hankala siirrellä.. :evil:
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Auttakaas nyt joku avutonta.. :twisted:

Vai pitääk tollekii tehä näin et sen saap taas liikenteesee? :lol: :lol:
http://www.mb-w140.de/Mediengalerie/Wer ... 91F621.jpg
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no onko siinä se sama ku 300-24 moottori mutta tuplana? sillo mä tarkkailisin virranjakajan sisään iha ekana... tai siis teinkin 300 kanssa ja siel se vika ollu aina ja useamman kerran.

Oireetkin on iha samat. Onnellisena ajaa huoltsikalle, ja sit ei mitää eloo tankkauksen jälkeen.

Syy: virranjakaja rikki. Niin kansi kuin pyörijäkin.

mutta tää o vaa M104 kutoskoneen juttuja, tuosta kaksoisrivikutosesta en tiedä mitää.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Sergey kirjoitti:no onko siinä se sama ku 300-24 moottori mutta tuplana? sillo mä tarkkailisin virranjakajan sisään iha ekana... tai siis teinkin 300 kanssa ja siel se vika ollu aina ja useamman kerran.

Oireetkin on iha samat. Onnellisena ajaa huoltsikalle, ja sit ei mitää eloo tankkauksen jälkeen.

Syy: virranjakaja rikki. Niin kansi kuin pyörijäkin.

mutta tää o vaa M104 kutoskoneen juttuja, tuosta kaksoisrivikutosesta en tiedä mitää.
Tarvii kurkata myös sinne.. :D Tai siis tässä tapauksessa niihin. :wink:
tuli vaan mielee etten kyl ees menny tankkaamaa sinne.. :wink:
Mut kuitenkii, kiitos vinkistä! :lol: :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mittaas jollain bensanpaine sieltä koneen keskellä olevan muovin takaa näkyvästä mittausliitännästä.

Pitäis olla jotaki 3kilon luokkaa.
Tällä selviää että pyöriikö bensapumppu myös startatessa.

Tuleeko kipinä varmasti molemmin puolin?
Toki pitäs se käynnistyä ja käydä kuudellakin jos toinen puoli on mykkä. :D

Tässähän on kahdet M104 320 24V sytkälaitteet ja vissiin ruiskukin on 320:stä
Eli aika harvoin tulee yhtäaikaa molemmille puolille sytkävikaa.
Samoin ruiskuja on kahdet joille on yhteistä vain polttoainepumppu, bensaraili ja se "basic moduli" jossa on niitä sulakkeita siellä muovikotelossa.

Oletko startannut kuinka pitkään yhtäjaksoisesti sitä konetta?
Mulla kun on ollut tuota nokka-anturi vaivaa niin vaatii joskus kuumana lähemmäs 10sek veivin että syttyy.
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Mika.T kirjoitti:Mittaas jollain bensanpaine sieltä koneen keskellä olevan muovin takaa näkyvästä mittausliitännästä.

Pitäis olla jotaki 3kilon luokkaa.
Tällä selviää että pyöriikö bensapumppu myös startatessa.

Tuleeko kipinä varmasti molemmin puolin?
Toki pitäs se käynnistyä ja käydä kuudellakin. :D

Tässähän on kahdet 320 24V sytkälaitteet.
Eli aika harvoin tulee yhtäaikaa molemmille puolille sytkävikaa.
Samoin ruiskuja on kahdet joille on yhteistä vain polttoainepumppu, bensaraili ja se "basic moduli" jossa on niitä sulakkeita siellä muovikotelossa.

Oletko startannut kuinka pitkään yhtäjaksoisesti sitä konetta?
Mulla kun on ollut tuota nokka-anturi vaivaa niin vaatii joskus kuumana lähemmäs 10sek veivin että syttyy.

Kipinää ei tullu katottuu ku toiselta puolelta..
Ja on otettu pitkiä startteja tuloksetta.. Tai siis hetken ku antaa seisoo paikallaa eikä koske mihinkää ni heti ku starttaa ni lupaa kerran. ja sen jälkee on taas ihan kuollu ennenku jonkuu 5-10 min. oottelee ja käy kokeilees uuestaa ni käy ihan samal taval..?
:shock:

Tuli mielee et onks toi ruisku kuin tarkka tuosta akun jännitteestä?
Ajattelin vaan ku kylältä kuulin et ainakaa hestecci ei lähe käymää jos jännite laskee liian alas..? :oops:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lähtee se vakioruutanalla käyntiin. Mutta eihän se pahaa tee vaikka antaa kaapeleilla lisävirtaa akkuun.

Tuo oire että hörähtää mutta ei käynnisty viittaa kyllä rikkinäiseen bensapumppuun tai sitä ohjaavaan releeseen.

Jos annat virtaa niin ennen starttia käytä kaukosäädöllä ovet lukossa ja auki niin ajonesto kuittaa itsensä.
Viimeksi muokannut Mika.T, 14.11.2011 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Mika.T kirjoitti:Lähtee se vakioruutanalla käyntiin. Mutta eihän se pahaa tee vaikka antaa kaapeleilla lisävirtaa akkuun.

Tuo oire että hörähtää mutta ei käynnisty viittaa kyllä rikkinäiseen bensapumppuun tai sitä ohjaavaan releeseen.
Entäs mistä löytyy se rele?
kokeiltii jo starttiboosterilla mut ei auttan..
Koht vois olla "pikku" vikanen möhkö edullisest sulle varaosiks.. :wink: :lol: :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Älä perkele anna virtaa puusterilla. :D Se polttaa ne ruisku/sytkä poksit.

Bensapumpun releen sijaintia en tiä.
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Mika.T kirjoitti:Älä perkele anna virtaa puusterilla. :D Se polttaa ne ruisku/sytkä poksit.
No vittu meni jo!! :twisted: :twisted: :twisted:
Voi perkeleen perkele.. :shock: :shock:
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Mika.T kirjoitti:Älä perkele anna virtaa puusterilla. :D Se polttaa ne ruisku/sytkä poksit.

Bensapumpun releen sijaintia en tiä.
Onks ne boksit kuin helveti herkkiä?
Se oli sellanen laturi mis on se start toiminto ja sillä ihan pikkusen kokeiltii.. :wink:

Ja ihan samal taval kerran lupaa edelleen. :D :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No jos se vielä lupailee niin ei ne varmaan vielä rikki ole. :D
Mutta voi polttaa niitä sulakkeita sieltä poksista mistä taisit eilen tarkitaakkin.

Eikun kuuntelemaan sitä bensapumppua sinne taka-akselin tienoille.
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Mika.T kirjoitti:No jos se vielä lupailee niin ei ne varmaan vielä rikki ole. :D
Mutta voi polttaa niitä sulakkeita sieltä poksista mistä taisit eilen tarkitaakkin.

Eikun kuuntelemaan sitä bensapumppua sinne taka-akselin tienoille.
Kaveri ainaki väitti että pyörii. :D
Mut toki ei olis eka kerta ku suriseva bensapumppu ei teekkään painetta.. :roll: :roll:
perkeleen työt ku haittaa noit harrastuksia ni on ain pimeetä ku kerkiää jotaa tekee tolle kauppakassille.. :D
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Entäs jos se kasteli tulpat ja se on siinä.... kokemuksia vakkilaisen veekutosesta kun kerran kastelee kunnolla tulppaset , niin käyntiin vaan enään uusilla.

Ja näitä tapauksia on useita , ei ainut 30.venanen....

Tämäkin vikatila on selvitetty myöhemmin, akussa heikko lataus ja tuikkaa vikaakodiksi nokka-akesin asentotunnistimet.

Työntään polttoainetta pyttyyn, niin että riittää....

Tämä oli vaan heitto , tosin noita tulppia menee nykyään muissakin laitteissa pilvin pimein. :lol:
big jopo
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

audimies kirjoitti:Entäs jos se kasteli tulpat ja se on siinä.... kokemuksia vakkilaisen veekutosesta kun kerran kastelee kunnolla tulppaset , niin käyntiin vaan enään uusilla.

Ja näitä tapauksia on useita , ei ainut 30.venanen....

Tämäkin vikatila on selvitetty myöhemmin, akussa heikko lataus ja tuikkaa vikaakodiksi nokka-akesin asentotunnistimet.

Työntään polttoainetta pyttyyn, niin että riittää....

Tämä oli vaan heitto , tosin noita tulppia menee nykyään muissakin laitteissa pilvin pimein. :lol:
Tota Mika T:n topikkia kun lueskelin niin noi tulpat tais olla ainoa järkevän hintanen osa tohon laitteeseen ni voishan nekin sinne vaihtaa.. :D
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Voisiko ajonesto olla päällä?
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Jarkko N kirjoitti:Voisiko ajonesto olla päällä?
Se kävi mielessä ja kysyinkin tos aikasemmin et onks kyseistä helvetin konetta..
JA jos on ni mitenköhän sen pystyis kattoo et onks päällä vaiko ei?
Lestrange
Tunnollinen
Viestit: 449
Liittynyt: 17.2.2011 16:22

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Hörähtää muttei käynnisty ja tarpeeksi kauan ku yrittää niin ei enää hörähäkkään.. Liittyis bensapuolen hommiin.

Ootko tarkistanu tulpat, että kui kosteena on? Vois olla jo liian märät.
Avatar
Sami89
Viestit: 55
Liittynyt: 08.8.2011 20:54
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja Sami89 »

Lestrange kirjoitti:Hörähtää muttei käynnisty ja tarpeeksi kauan ku yrittää niin ei enää hörähäkkään.. Liittyis bensapuolen hommiin.

Ootko tarkistanu tulpat, että kui kosteena on? Vois olla jo liian märät.
Tarvii tänään kurkata ne tulpat..
Tuskin huonoa tekis muutenkaa vaihtaa ne..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”