vika koodit P0170 fuel trim bank 1 ja P0173 fuel trim bank 2

Vastaa Viestiin
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

vika koodit P0170 fuel trim bank 1 ja P0173 fuel trim bank 2

Viesti Kirjoittaja jps »

Mulla on 320 bensakone ja se tykkää työntää yllä mainittuja vikakoodeja. Sen verran olen lueskellut että nuo johtuvat joko ilmamassamittarista, ilmavuodoista tai lamda antureista. Tyhjä käynnillä joskus kone yskähtää mutta muuta vikaa en ole havainnut ajossa kuin tuon keltaisena mollottavan koneen kuvan mittaristossa.

Mutta miten todeta mikä noista on se syyllinen kun ei viitsisi ostaa yksi kerrallaan uutta osaa kokeilemalla, tosin oikean puolen etumainen lamda vaihdettiin paripäivää sitten koska Boschin testeri ilmoitti aiemmin sen olevan viallinen, mutta ei sillä ollut vaikutusta. Vaihdettu lamda oli kovin valkoinen joten kone tai oikea puoli käy ilmeisen laihalla jos oikein ymmärrän, voisko tuo olla mahdollista?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

monesti jos on ilmamassamittarissa vikaa, heittää testeri vikakoodin myös lambdasta joka poistuu massamittarin vaihdon yhteydessä. näin oli ainakin omassa w208:ssa :roll:
jps
Viestit: 520
Liittynyt: 15.1.2006 16:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jps »

itse itseäni komentaen totean että ilmamassa mittarin ruikkiminen CRC:llä ja pumpulitikulla tökkimällä vika poistui, ainakin toistaiseksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”