W140 "paras" bensakone ?

Vastaa Viestiin
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

W140 "paras" bensakone ?

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

äSSäkuume ei hellitä, nyt oon omaks hämmästykseks alkanu kattella myös bensakoneisia, mikäs kone noista olis nyt se "paras"

tehoilla, kulutuksella, fiiliksellä ei nyt väliä, hapertuvat johtosarjat ja halkeilevat männät on nyt se mikä kiinnostaa, tai siis ei kiinnostas...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Sanotaan nyt sitten tähän alkuun, että S420, jossa olisi valittu 5-vaihteinen automaatti-voi päästä kohtuukulutuksiin maantieajossa ja löytyy 400 Nm vääntöä (siis nyky 2-litrasen turbodieselin verran), tosin puolet korkeammilla kierroksilla :wink: ).
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Parhaasta moottorista en osaa sanoa, mutta netin syövereistä osui silmiini seuraava artikkeli:
Kuva
BMW:hän harkitsi tunnetusti E32 7:aan V16-moottoria. Tässä saks.kielisessä artikkelissa puhutaan vastaavasta moottorista tämän W140-protyypin yhteydessä.
Tässä piirros kaavaillusta moottorista:
Kuva
ja tässä lisää juttua aiheesta:
http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-E ... category=0
Kuva
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tyyppimerkinnäksi olisi kai tullut 800SEL :!:
Kuva
http://w126.mercedesforen.de/read.php?1,24194,24210
Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oispa ollu mielenkiintoista nähdä livenä tuollainen v16 möhkön keulalla. Jo pelkkä auton ulkonäkö olisi varmasti aika hilpeä kun keulaa olisi joutunut jatkamaan melkoisesti. :lol:

Tuo tusinakin möhkön keulalla tekee konehuoneesta melko täyden paketin.
Avatar
LiQQe
Viestit: 1649
Liittynyt: 19.10.2010 18:15
Paikkakunta: Pitsikylä

Viesti Kirjoittaja LiQQe »

Ite ostaisin 420:n :ää:
® Mesen V8 Klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onkohan noissa 420 vs. 500 käytännössä kummosta eroa suorituskyvyssä.

Molemmathan on samoja M119 koneita.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mika.T kirjoitti:Onkohan noissa 420 vs. 500 käytännössä kummosta eroa suorituskyvyssä.

Molemmathan on samoja M119 koneita.
Molempia olen kokeillut ja molemmilla ehtii ihan hyvin. Mutta kyllähän 500:n 326 hv luulisi kellollakin mitaten antavan hieman parempaa lähtöä kuin 420:n 279 hv. 124-kopassa 4,2 M119 on varsin miellyttävä moottori, painoahan on aika paljon vähemmän kuin möhkössä.

Itse ottaisin mieluiten M119 5-litraisen jos möhköä olisin hakemassa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mika.T kirjoitti:Onkohan noissa 420 vs. 500 käytännössä kummosta eroa suorituskyvyssä.

Molemmathan on samoja M119 koneita.
ei kyllä tosiaan ole mitään käytännön eroa suorituskyvyssä. Itse tykkäsin molemmista ja yllätyksekseni ei edes kuluttanut ihan tajuttomasti.

Mätänevät johdot taisi olla vain alkupään malleissa jonnekin 1998 asti. Serkulla oli 1997 ja siinä ei johtoja ollu jälellä yhtään. Uudemmissa taitaa olla asia oivallettu ja ei minun tietääkseni ole ollut... tai vielä vastaan tullut. se 15v maaginen raja.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Sergey kirjoitti:Mätänevät johdot taisi olla vain alkupään malleissa jonnekin 1998 asti.
No jos puhutaan W140 kopasta ja M119 moottoreista niin koko mallisarjahan loppui -98 joten lienee sitten johtosasarjat mätäneviä loppuun asti. M119 korvautui 3-vent./syl. M113:lla 1998/99-vaihteessa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

noin tarkkaa tietoo mulla ei oo, mutta siinä se kait syy sitten on
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

W140ssä ei kuitenkaan ole ikinä ollut tuota M113 moottoria.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mika.T kirjoitti:W140ssä ei kuitenkaan ole ikinä ollut tuota M113 moottoria.
Juu ei ole, mutta R129:ssa on ollut 1998-2001.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Kysymykseen on hyvin yksinkertainen vastaus. Kun katsoo moottoreiden tietoja, näkee heti että M120-moottorissa on paras koko, teho, vääntö, kulutus ja päästöt. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta puhuvat nuo poijjaat että siinä olisi myös parhaat käyttö-, huolto- ja ylläpitokulut.

W140 liikkuu myös näillä työväenluokan budjettiin käytettynä mahtuvilla lyhyemmilläkin haaramoottoreilla kuten aiemmin jo kerrottiin. 420 on ihan tarpeeksi arkeen mutta juhlaan se ei riitä, eikä ole varmaa riittäisikö SL73AMG:kään.

W140-ostossa kannattaa katsoa enemmän auton yleiskuntoa, ruostetta, korjauskohteita sekä siisteyttä ja tyytyä paraskuntoisen haaramoottorimallin iskutilavuuteen ja varustetasoon sellaisenaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”