pakokaasuarvot

Vastaa Viestiin
rynski
Viestit: 15
Liittynyt: 11.5.2008 18:14

pakokaasuarvot

Viesti Kirjoittaja rynski »

1992 300s onko autossa oltava katalysaattorit kun katsinssi väittää jotta on vähäpäästöinen ja rek.oteessa ei ole mainintaa asiasta mutta heidän koneella näkyy että on??? miten arvot saa alas koska ei mene läpi katsastuksesta??? mistä säädetään??? auttakaa ASIANTUNTIAT,KIITOS!!!!!MITÄ MAKSAA uudet katalysaattorit noin jos joutuu ostamaan ja mistä saa edullisemmin!!!
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

On vähäpäästöinen, nykyotteessa ei ole enää mainintaa asiasta.

Mitkä arvot on pielessä?

Mahdollisia vikapaikkoja: Lamda-anturi, katalysaattori, YJ-rele, ilmavuodot, sytytysongelmat tai sitten jotain muuta :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
rynski
Viestit: 15
Liittynyt: 11.5.2008 18:14

jep

Viesti Kirjoittaja rynski »

miepä katttelen ne arvot kun saan käsiini...ol pajalla laitossa..säätäjä ihmetteli jot mistähän tätä säätäisi???liekö liian vaikea..lamdan ainakin tilasin jot jos sillä tokenisi..katit ol 1950 ekee..aix sairaan kalliit!!!mikä se yj rele on???
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tarvike katit ei maksa edes satasta kpl.

Kyllä ainakin kuussatasen päästöt meni oikeinkin pieniksi mokomilla.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Jos ei säätäjä tiedä mitä on tekemässä, ei kannata ruveta ruiskua säätämään. Menee todennäköisesti vain huonommaksi.
YJ-releen kautta menee mm ruiskun sähköt, siinä on mallista riippuen yksi tai kaksi laattasulaketta päällä.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9h9xkocR5es[/youtube]

Tuossa videossa tuo metallinen on YJ-rele, toinen on bensapumpun rele.
Rele voi olla viallinen vaikka sulakkeet olisivatkin ehjiä ja osa toiminnoista toimisi.
Releet ovat M103 moottorisesta autosta, eikös se ässässäkin ollut vielä -92 :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

W140 ässässä on aina M104 moottori jos on kuutosbensalla.

Ässän ylijännitesuojarele on konehuoneessa edestäpäin katsottuna vasemmassa takanurkassa sielä muovikannen alla.
Muistaakseni takimmainen noin 20x3x10cm kokoinen musta poksi ja 5-6kpl sulakkeita päällä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ne säätämisistä ole kiinni, paikat kuntoon niin menee mittauksesta läpi.
jarppa
Viestit: 5
Liittynyt: 04.6.2006 19:36

Viesti Kirjoittaja jarppa »

Mulla vanha ässä vaati mittauksessa aina n.5 minuutin huudattamisen kiekat 4000 ennenku lukemat oli ok.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Niin tosiaan, jos oot vaan körötelly konttorille ja auto vielä ootellu pihalla puoli tuntia ennen katsastusta, voi vika olla jo siinä :idea:

Katalysaattorin toimiakseen pitää olla kuuma, muuten arvot menee välttämättä yli :!:

Itse käyn vetämässä auton lämpimäksi ja putket puhtaiksi maantiellä kolmosella :roll:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
rynski
Viestit: 15
Liittynyt: 11.5.2008 18:14

JEEEE

Viesti Kirjoittaja rynski »

läpi meni hipoen....lamdassa oli lämmityspuoli pimeenä...emo ajaa 2 km päivässä duuniin ja takaisin ja muuta käyttöä todella vähän joten se karstoittuminen varmaan osa syy,vaikka toi emännän ajotyyli ei oo rauhallisemmasta päästä :D ..,pitää varmaan kenkäillä kunnolla jot "shaisset" palaa koneesta ja putkista....joutas toi s myydäkin jos joku innostuu..tuore leima ja nyt lohkolämmiti ja sisäpistokekkin asennettu :D ...KIITOS KAIKILLE JELPISTÄ JA HYVÄÄÄÄÄÄÄÄ JOULUA!!!!!!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”