300S käynnistys mysteeri
300S käynnistys mysteeri
Iltaa Mersugurut. Isäni viimekeväänä hankkimassa 300S (W140) mersussa ilmeni lohkolämmittimen asennuksen jälkeen omituinen vika. Esim. reippaalla pakkasella (-25 tms.) auto on lohkolämmittimessä noin 2 tuntia, eikä lähde käyntiin. Ilman lohkaria samoissa lukemissa kyllä lähtee käyntiin. Ilmiötä on testattu useaan otteeseen ja tulos on aina sama. Lohkarin asentanut autokorjaamo ei löydä vikaa ja lämmittimen maahantuojalta (Defa) on varmistettu asennuksen oikeaoppisuus. Onko kenelläkään tapahtunut vastaavaa? Moottorityyppi on kuitenkin varsin yleinen 2,8 litre. Lohkarin asennuksen yhteydessä vaihdettiin myös kannentiiviste sekä jokin moottorinohjauksen johtosarja (ei varmaa tietoa mikä).
YT:Tomi
YT:Tomi
Samat sanat, ja kyseessä lienee säteilijä, joka "liimataan" koneeseen, ei perinteinen lohkolämmitin? Vika on juuri siinä, että kone luulee olevansa lämmin vaikka ei ole. Kaverin autossa ihan sama ongelma.audimies kirjoitti:Tervetuloa foorumille.
Villi arvaus , että jokin anturi lämpenee samalla , kuin kone ja luulee , että on lämminkone.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Juu, jos nuo vaihdetut moottorinohjauksen jutut on tehty oikein, on oire melkolailla tuo.
Omakin lähtee täyskylmänä kertapyörähdyksellä käyntiin kovallakin pakkasella, mutta lohkossa vaatii pitemmän vieterin. Tunti tai alle ei vielä vaadi pidempää käynnistystä, mutta parikin tuntia lohkossa riittää hehkuttamaan koneen tuohon välitilaan, jossa oire ilmenee.
Ns. taskulämmin kone on kaikkein nihkein käynnistymään, kokonaan kylmä tai käyntilämmin lähtee heti.
Omakin lähtee täyskylmänä kertapyörähdyksellä käyntiin kovallakin pakkasella, mutta lohkossa vaatii pitemmän vieterin. Tunti tai alle ei vielä vaadi pidempää käynnistystä, mutta parikin tuntia lohkossa riittää hehkuttamaan koneen tuohon välitilaan, jossa oire ilmenee.
Ns. taskulämmin kone on kaikkein nihkein käynnistymään, kokonaan kylmä tai käyntilämmin lähtee heti.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954