300S käynnistys mysteeri

Vastaa Viestiin
tomik
Viestit: 3
Liittynyt: 01.6.2006 11:44
Paikkakunta: jkl

300S käynnistys mysteeri

Viesti Kirjoittaja tomik »

Iltaa Mersugurut. Isäni viimekeväänä hankkimassa 300S (W140) mersussa ilmeni lohkolämmittimen asennuksen jälkeen omituinen vika. Esim. reippaalla pakkasella (-25 tms.) auto on lohkolämmittimessä noin 2 tuntia, eikä lähde käyntiin. Ilman lohkaria samoissa lukemissa kyllä lähtee käyntiin. Ilmiötä on testattu useaan otteeseen ja tulos on aina sama. Lohkarin asentanut autokorjaamo ei löydä vikaa ja lämmittimen maahantuojalta (Defa) on varmistettu asennuksen oikeaoppisuus. Onko kenelläkään tapahtunut vastaavaa? Moottorityyppi on kuitenkin varsin yleinen 2,8 litre. Lohkarin asennuksen yhteydessä vaihdettiin myös kannentiiviste sekä jokin moottorinohjauksen johtosarja (ei varmaa tietoa mikä).

YT:Tomi
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Tervetuloa foorumille.

Villi arvaus , että jokin anturi lämpenee samalla , kuin kone ja luulee , että on lämminkone.
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

audimies kirjoitti:Tervetuloa foorumille.

Villi arvaus , että jokin anturi lämpenee samalla , kuin kone ja luulee , että on lämminkone.
Samat sanat, ja kyseessä lienee säteilijä, joka "liimataan" koneeseen, ei perinteinen lohkolämmitin? Vika on juuri siinä, että kone luulee olevansa lämmin vaikka ei ole. Kaverin autossa ihan sama ongelma.
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Joo mulla sama homma webaston kanssa 260E:ssä.
Kaverilla lohkolämmittimen kanssa E280:ssä.

:kele:
tomik
Viestit: 3
Liittynyt: 01.6.2006 11:44
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja tomik »

Kiitoksia vaan. Aktiivisen oloinen foorumi tämä mese. On kieltämättä itsellänikin käynyt tuo anturiteoria mielessä. Mahtaakohan tuolle enää mitään. Lohkarin asentaminen johonkin muuhun vesipropunreikään voisi auttaa?

YT:Tomi
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Niin voisi. Itse kokeilisin ensin pitää roikassa vielä pitempään, vaikka koko yön, niin että koko kone lämpenee.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Tai nykäsee roikan irti 15...20min ennen starttia jolloin lämpö vähän tasaantuu.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Juu, jos nuo vaihdetut moottorinohjauksen jutut on tehty oikein, on oire melkolailla tuo.
Omakin lähtee täyskylmänä kertapyörähdyksellä käyntiin kovallakin pakkasella, mutta lohkossa vaatii pitemmän vieterin. Tunti tai alle ei vielä vaadi pidempää käynnistystä, mutta parikin tuntia lohkossa riittää hehkuttamaan koneen tuohon välitilaan, jossa oire ilmenee.
Ns. taskulämmin kone on kaikkein nihkein käynnistymään, kokonaan kylmä tai käyntilämmin lähtee heti.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129 moottori”