Wiken S 300 Turbodiesel
Tulipas tänään vapaapäivän kunniaksi vaihdettua Möhköläiseen uudet Bilsteinit joka kulmaan. Entisissäkään ei mitään vikaa ollut, mutta kun piti saada jotain remontoitavaa. Auton ajokäytös parani huomattavasti, nyt on jämäkkä ja samalla mukava. Alla olivat alkuperäiset iskarit päivämääräleimoista päätellen.
Huomenna vaihtuu moottorin kumityynyt, kun joskus tuntuu tyhjäkäynnillä ravistelevan koppaa aavistuksen.
Huomenna vaihtuu moottorin kumityynyt, kun joskus tuntuu tyhjäkäynnillä ravistelevan koppaa aavistuksen.
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Viestit: 2127
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Eipä mithään. Hyvä kun menivät tarpeeseen, mie olisin kuitenkin roskiin heittäny ko ei ole autollekaan säilytystilaa, saati sitten vanhoille osille.650000tuttavuus kirjoitti:Auttavainen pohojosen mies tämä Wikke .
Lähetti nipun mersun alkuperäisosia lähes pikana.
Tällainen "Auta miestä mäessä" lämmittää sydäntä.
Pystyspä vaan ite joskus jotenkin vastapalvelukseen.
® Mesen Porkkana-klubi
Nyt on uusi ohjelma sisässä. Samalla otettiin pakokaasun kierrätys ohjelmallisesti pois käytöstä. Täytyy sanoa että kylläpä auto muuttui. Kiihtyy maantiellä nelosella nyt sen mitä ennen kolmosella. Ohitukset menee pintakaasulla. Ja polttoaineeen kulutuksen pitäisi pienentyä kaupan päälle.Wikke kirjoitti:Suunnitelmissa on laitattaa Digituningin ohjelma.
® Mesen Porkkana-klubi
Tänään, mittarin näyttäessä +30 varjossa, oli hyvä päivä ottaa nahkasisustus käsittelyyn.
Tanskasta tilatut Leatheriquen Rejuvenator Oil ja Prestine Clean siis esiin.
Tänään sain levitettyä RO:ta pari kiekkaa. Auton ollessa kuuma kuin sauna, imeytyy hoitoaine hyvin. Penkit, ratti ja ovipahvit ovat nyt kohtalaisen hyvin kyllästetyt hoitoaineella, aine saa imeytyä huomiseen. Huomenna on vuorossa pyyhkiminen Prestine Cleanilla. Prestine Clean soveltuu myös vinyylin hoitoon. Pitää varovasti kokeilla mitä se tekee kojelaudan ja ovien harmaaseen vinyylipäällysteeseen.
Ohessa pari kuvaa tältä päivältä. Rejuvenator Oil on muhimassa penkeissä. Saa nähdä puhdistuvatko penkit yhtään. Varsinkin kuskin jakkara ja ovipahvi on imenyt itseensä melkoisesti paskaa. Ensimmäisessä kuvassa, kuskin ovipahvin irrallaan olevasta SRS-merkin paikasta näkee hyvin sävyeron. Ja onhan kuskin penkin kulmassakin aika pinttynyttä mustaa likaa (kuva 2).
Tanskasta tilatut Leatheriquen Rejuvenator Oil ja Prestine Clean siis esiin.
Tänään sain levitettyä RO:ta pari kiekkaa. Auton ollessa kuuma kuin sauna, imeytyy hoitoaine hyvin. Penkit, ratti ja ovipahvit ovat nyt kohtalaisen hyvin kyllästetyt hoitoaineella, aine saa imeytyä huomiseen. Huomenna on vuorossa pyyhkiminen Prestine Cleanilla. Prestine Clean soveltuu myös vinyylin hoitoon. Pitää varovasti kokeilla mitä se tekee kojelaudan ja ovien harmaaseen vinyylipäällysteeseen.
Ohessa pari kuvaa tältä päivältä. Rejuvenator Oil on muhimassa penkeissä. Saa nähdä puhdistuvatko penkit yhtään. Varsinkin kuskin jakkara ja ovipahvi on imenyt itseensä melkoisesti paskaa. Ensimmäisessä kuvassa, kuskin ovipahvin irrallaan olevasta SRS-merkin paikasta näkee hyvin sävyeron. Ja onhan kuskin penkin kulmassakin aika pinttynyttä mustaa likaa (kuva 2).
® Mesen Porkkana-klubi
Yön muhimisen jälkeen oli tänään vuorossa penkkien ja niiden pinnalla olevan paskan putsaus Prestine Cleanilla.
Suihkepullolla PC:tä penkkien pinnalle, pyyhintä rätillä ja pahimpia tahroja hammasharjalla. Annetaan muutaman minuutin muhia ja sitten pyyhitään märällä rätillä kunnes kaikki lika ja hoitoaine on poistettu.
Täytyypä sanoa että sisustan ilme muuttui. Penkeistä, ovipahveista ja ratista tuli lähes kuin uudet, kuskin penkin ja käsinojan kulumiin ja lujaan juuttuneeseen likaan ei aine mahtanut tietystikään mitään, ne vaatisivat enemmän käsittelyä. Ohessa pari (huonoa) kuvaa tuloksista.
Suihkepullolla PC:tä penkkien pinnalle, pyyhintä rätillä ja pahimpia tahroja hammasharjalla. Annetaan muutaman minuutin muhia ja sitten pyyhitään märällä rätillä kunnes kaikki lika ja hoitoaine on poistettu.
Täytyypä sanoa että sisustan ilme muuttui. Penkeistä, ovipahveista ja ratista tuli lähes kuin uudet, kuskin penkin ja käsinojan kulumiin ja lujaan juuttuneeseen likaan ei aine mahtanut tietystikään mitään, ne vaatisivat enemmän käsittelyä. Ohessa pari (huonoa) kuvaa tuloksista.
® Mesen Porkkana-klubi
Tässä pari viikkoa sitten vaihdoin kuskin puolen umpion lasin kun pöljyyksissäni sen kylmällä vedellä hajotin. Umpion alta löytyi tällainen pieni jäähdytin (liekö öljynjäähdytin?). Sen päällä on joku kaksinapainen anturin liitin, ja vieressä irtonainen pistoke joka tuntuisi passaavan anturin liittimeen. Pistoke oli suojattu muovipussilla.
Mikä tämän tunnistimen funktio on? Ja miksiköhän johto on irti?
Mikä tämän tunnistimen funktio on? Ja miksiköhän johto on irti?
® Mesen Porkkana-klubi
Näyttää puuttuvan sähköflekti tuosta kennon takapuolelta.
Liekkö koskaan ollutkaan.
Tuo on 300:ssa moottoriöljyn jäähy.
350:ssa samalla paikalla on vaihteistoöljyn jäähy.
Muistaakseni mulla oli ex.300ssa flektikin tuossa. Onko sulla tehdasasenteinen vetokoukku? Jos on niin uskoisin että sen kanssa tuonne kuuluu se flektikin.
niin siis tuo kaksnapainen anturi on sen flektin termostaatti.
Liekkö koskaan ollutkaan.
Tuo on 300:ssa moottoriöljyn jäähy.
350:ssa samalla paikalla on vaihteistoöljyn jäähy.
Muistaakseni mulla oli ex.300ssa flektikin tuossa. Onko sulla tehdasasenteinen vetokoukku? Jos on niin uskoisin että sen kanssa tuonne kuuluu se flektikin.
niin siis tuo kaksnapainen anturi on sen flektin termostaatti.
Juu! Ennen kuin tämän postauksen tänne laitoin niin olisinhan voinut tarkistaa asian EPC:stä. Asia on juurikin näin kuten sanoit, flekti tulee tehdasasenteisen vetokoukun kanssa, jota minulla ei ole. Ja tuo anturi on flektin lämpökytkin. Tuossa ei flektiä ole ikinä ollutkaan, valmius sille näköjään on.Mika.T kirjoitti:Näyttää puuttuvan sähköflekti tuosta kennon takapuolelta.
Liekkö koskaan ollutkaan.
Tuo on 300:ssa moottoriöljyn jäähy.
350:ssa samalla paikalla on vaihteistoöljyn jäähy.
Muistaakseni mulla oli ex.300ssa flektikin tuossa. Onko sulla tehdasasenteinen vetokoukku? Jos on niin uskoisin että sen kanssa tuonne kuuluu se flektikin.
® Mesen Porkkana-klubi
Kuinkas usein muut Möhkön omistajat joutuvat rattaita uusimaan? Mie kattelin eilen takarenkaita ja nehän on jo aivan kaljut. Ei auta ko huomenna marssia rengaskauppaan. Ihmeellisintä on se, että niillä on ajettu vasta 11tkm, keväällä ostin. Merkki on Continental PremiumContact 2. Onko nuo noin löyhät vai mikä ihme voi olla vikana? Tasaisesti olivat kyllä kuluneet. Luulisi että nyt yksillä renkailla pari kesää päästelisi.
Muutenkaan en oikein ole ollut noihin Conteihin tyytyväinen, ovat nimittäin äänekkäät. Möhkön hiljaisessa äänimaailmassa renkaista tuleva kohina vaan korostuu.
Muutenkaan en oikein ole ollut noihin Conteihin tyytyväinen, ovat nimittäin äänekkäät. Möhkön hiljaisessa äänimaailmassa renkaista tuleva kohina vaan korostuu.
® Mesen Porkkana-klubi
Alapalloista en mene sanomaan, mutta nopeasti ne Contit tuntuu täälläkin kuluvan. Ainakin juurikin tuo sama malli, liekö joku SportContact sitten kestävämpi. Omaan makuun nuo eivät ole sen meluisammat kuin muutkaan. Mutta kovin pitkäikäistä rengasta ei voine miltään "laatumerkiltä" ainakaan nykypäivänä odottaa.
Pitää tehdä hiljainen ja pitävä rengas, jotta se pärjää testeissä ja se myy hyvin. Se kuluu nopeasti, ja taas kvartaalitalous pysyy hengissä kun ostamme uusia renkaita.
Jotkut vanhat Yokohamat kestivät maailman tappiin mutta ne tuntuivatkin olevan enemmän muovia kuin kumia ja äänimaailma sen mukainen.
Pitää tehdä hiljainen ja pitävä rengas, jotta se pärjää testeissä ja se myy hyvin. Se kuluu nopeasti, ja taas kvartaalitalous pysyy hengissä kun ostamme uusia renkaita.
Jotkut vanhat Yokohamat kestivät maailman tappiin mutta ne tuntuivatkin olevan enemmän muovia kuin kumia ja äänimaailma sen mukainen.
Ei nuo nykyaikaiset laaturenkaat kestä ajoa, valitettavasti!Wikke kirjoitti:Ihmeellisintä on se, että niillä on ajettu vasta 11tkm, keväällä ostin. Merkki on Continental PremiumContact 2. Onko nuo noin löyhät vai mikä ihme voi olla vikana? Tasaisesti olivat kyllä kuluneet. Luulisi että nyt yksillä renkailla pari kesää päästelisi.
Mulla W124:ssä Nokian Hakka H:t kesti vajaan kesän, samoin Bridgestone ER300 kesti vajaan kesän. Sitten siirryin laatuluokassa ehkä asteen taikka jopa kaksikin alaspäin ja laitoin Hankookit alle Niilläpä mentiinkin sitten kaksi kesää heittämällä ja oli kuitenkin ihan asiallisen oloiset renkaat kaikin puolin...
Tuo renkaiden kuluminen koski juurikin takarenkaita. Edessä kulutus oli selkeästi vähäisempää.
Ford Mondeo 2.0 TDCi Ghia Wagon A - 08
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
Saab 9-3 Sportsedan 2.0t A -05
Datsun 100A - 75
-
- Viestit: 2127
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Piti ihan käydä asiokseen liiterissä katsomassa, mitkä Nokialaisen kesäkumit minulla oli Möhkössä vuosia sitten. Nokian Zetahan se. Ei kestäny kauaa ja kalliitkin oli verrattuna nykyään pitämiini Hankookeihin (toinen kesäsarja nyt menossa). Ihan tyytyväinen olen ollut näihin.
Talvella käytän sitten Ässässä Hakkapeliitta 5. Vähintään kaksi sellaista tarkoitus kohta hankkia.
Samalla löysin liiteristä Satalankkuun käyvän yhden hakkapeliitta2:n.
Talvella käytän sitten Ässässä Hakkapeliitta 5. Vähintään kaksi sellaista tarkoitus kohta hankkia.
Samalla löysin liiteristä Satalankkuun käyvän yhden hakkapeliitta2:n.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Päivitetäänpä Ässän tarinaakin. Ässä viettelee nyt talvipäiviä autotallissa. Ensi keväänä olis tarkoitus maalauttaa auto täydellisesti yli, teettää kunnon ruostesuojaus ja muutenkin puunata. Sisustan kangasosat täytyy käyttää pesussa.
Tuli taas selattua netistä vanteita, kyllä se vähän siltä näyttää että täytyy kesäksi alkaa hommaamaan ne kaivatut AMG-monoblokit alle, koossa 18".
Tähän tyyliin:
Tuli taas selattua netistä vanteita, kyllä se vähän siltä näyttää että täytyy kesäksi alkaa hommaamaan ne kaivatut AMG-monoblokit alle, koossa 18".
Tähän tyyliin:
® Mesen Porkkana-klubi
Hommasin tuossa taannoin uuden (käytetyn) keskikyynärnojan tuon vanhan tilalle, kun on nahka päässyt vähän huonoon kuntoon. Uusi oli ehjä muuten mutta paskoittunuthan se vuosien saatossa oli.
Kokeilin ennen joulua siihen Leatheriquen aineita, enimmät paskat irtosi hyvin, mutta nahan pintauriin jäi selvästi vielä tummaa likaa.
Joltain autofoorumilta bongasin jutun Marseilles-saippuasta, jonka pitäisi olla tehokas puhdistusaine nahkapinnoille, ja samalla se toimii myös hoitavana aineena (sisältää paljon oliiviöljyä, eikä lisäaineita). Ostinkin tuosta paikallisesta romukaupasta (Torniolaiset tietää) Le Chat -marseillessaippuaa ja aloin päivällä hommiin.
Kostutettuun rättiin saippuaa ja kevyt vaahdotus nahan pintaan. Pehmeällä kynsiharjalla vielä kevyitä pyöriviä liikkeitä, lopuksi puhtaalla ja kostealla rätillä saippuat pois pinnasta.
En ollut uskoa eroa. Nahka puhdistui täysin, ja pinnasta tuli ihan uuden kaltainen.
Täytyy kesempänä putsata tuolla koko auton sisustus, kun ei viime kesänä kaikki lika irronnut penkeistä ja ovipahveista (ks. aiemmat viestit ja kuvat).
Kokeilin ennen joulua siihen Leatheriquen aineita, enimmät paskat irtosi hyvin, mutta nahan pintauriin jäi selvästi vielä tummaa likaa.
Joltain autofoorumilta bongasin jutun Marseilles-saippuasta, jonka pitäisi olla tehokas puhdistusaine nahkapinnoille, ja samalla se toimii myös hoitavana aineena (sisältää paljon oliiviöljyä, eikä lisäaineita). Ostinkin tuosta paikallisesta romukaupasta (Torniolaiset tietää) Le Chat -marseillessaippuaa ja aloin päivällä hommiin.
Kostutettuun rättiin saippuaa ja kevyt vaahdotus nahan pintaan. Pehmeällä kynsiharjalla vielä kevyitä pyöriviä liikkeitä, lopuksi puhtaalla ja kostealla rätillä saippuat pois pinnasta.
En ollut uskoa eroa. Nahka puhdistui täysin, ja pinnasta tuli ihan uuden kaltainen.
Täytyy kesempänä putsata tuolla koko auton sisustus, kun ei viime kesänä kaikki lika irronnut penkeistä ja ovipahveista (ks. aiemmat viestit ja kuvat).
® Mesen Porkkana-klubi
Tällaiseen sivuun tuli törmättyä netissä surffatessa:
http://www.online-teile.com/mb/
Saksalainen merkkiliike, joka toimittaa netin kautta Mersun alkuperäisosia. Jotkut osat ovat alle puolet Vehon hinnoista. Esimerkkinä nuo rengaspultit, Suomessa 17,50e, tuolla 8,50e...
Taidan kesempänä kokeilla ja tilata yhtä sun toista tuolta... Alustaan saisi uusittua joka kumipuslan huokeasti.
http://www.online-teile.com/mb/
Saksalainen merkkiliike, joka toimittaa netin kautta Mersun alkuperäisosia. Jotkut osat ovat alle puolet Vehon hinnoista. Esimerkkinä nuo rengaspultit, Suomessa 17,50e, tuolla 8,50e...
Taidan kesempänä kokeilla ja tilata yhtä sun toista tuolta... Alustaan saisi uusittua joka kumipuslan huokeasti.
® Mesen Porkkana-klubi
Tänään oli niin hyvä keli että peruuttelin Ässän tallista ulos. Kevyenä hommana vaihdoin nyt tuon "uuden" keskikyynärnojan.
Nojan mukana tuli aikoinaan Saksasta koko keskikonsoli. Se osoittautuikin aarteeksi, koska siinä nojaa vaihtaessa huomasin että nojan kiinnityspisteen "päätykappaleet" pitää vaihtaa isommalla lovella oleviin, kun tässä uudessa on kotelo ja vanhassa ei. No perhana, ne nojan mukana tulleet -92 vuoden päätykappaleet olivatkin päällystetty harmaalla vinyylillä, samanlaisella kuin itse keskikonsoli. Tämä sitten vaihdatti myös sen keskiosan johon kuuluu ilmasuuttimien kehys. -97 vuoden mallissa suuttimien kehys ja nuo hilppeet oli kovaa harmaata muovia. Eli tässä on ainakin yksi kohta jossa näkyy nämä elinkaaren loppuajan "materiaalisäästöt". Noh, nytpä onkin vinyylipäällysteiset osat. Pitääpä ottaa kuvia tässä kun ehtii.
EDIT: Jäipäs juttua kertomati vielä. Eli Saksasta on kyselyitä päällä ohjaussimpukoista, nykynen vuotaa öljyä vähän joka stefasta, vois sen laittaa tässä uusiksi kun noita kunnostettuja saa ihan kohtuuhintaan
Nojan mukana tuli aikoinaan Saksasta koko keskikonsoli. Se osoittautuikin aarteeksi, koska siinä nojaa vaihtaessa huomasin että nojan kiinnityspisteen "päätykappaleet" pitää vaihtaa isommalla lovella oleviin, kun tässä uudessa on kotelo ja vanhassa ei. No perhana, ne nojan mukana tulleet -92 vuoden päätykappaleet olivatkin päällystetty harmaalla vinyylillä, samanlaisella kuin itse keskikonsoli. Tämä sitten vaihdatti myös sen keskiosan johon kuuluu ilmasuuttimien kehys. -97 vuoden mallissa suuttimien kehys ja nuo hilppeet oli kovaa harmaata muovia. Eli tässä on ainakin yksi kohta jossa näkyy nämä elinkaaren loppuajan "materiaalisäästöt". Noh, nytpä onkin vinyylipäällysteiset osat. Pitääpä ottaa kuvia tässä kun ehtii.
EDIT: Jäipäs juttua kertomati vielä. Eli Saksasta on kyselyitä päällä ohjaussimpukoista, nykynen vuotaa öljyä vähän joka stefasta, vois sen laittaa tässä uusiksi kun noita kunnostettuja saa ihan kohtuuhintaan
® Mesen Porkkana-klubi