Ilipon S 300 Turbodiesel

Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

InsaneMe kirjoitti:koittiitko sitä suoraa alipainetta sinne haarotukseen ja sitten käyä ajelemassa pitempään?



T.Sankari
Koitin ja ei vaikutusta..Käytiin haaparannalla asti kojestamassa ja oli aika tuskanen reissu :x






:lol:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

koittiikko sitten suoraan sinne hukkaportin puolelle vaan sitä alipainetta ku jos se valojen tasonsäädön puoli vuotais?



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Tämäkin on testattu mutta ei vaikutusta...pari-kolme kilometriä toimii ja sitte ei oo ennää ahtoja
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En tiedä ässästä mutta väykky ei pelaa oli viallinen venttiili kummassa tahansa, hukkaportilla tai EGR:ssä.
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

dealer kirjoitti:En tiedä ässästä mutta väykky ei pelaa oli viallinen venttiili kummassa tahansa, hukkaportilla tai EGR:ssä.
Tarkoitatko että vaikka egr on poistettu käytöstä ohjelmalla ja tulpattu niin sen venttiilin pitäs olla kuitenkin ehjä... :shock: :shock: ei kai??? vai...
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Wideon pätkää vähän tyrkylle...Alipaineet häviää kuin veitsellä leikaten.
Eihän näitä juhannuksena kukkaan kato, mutta laitetaan tyrkylle... :lol: :lol:


http://scania470.kuvat.fi/kuvat/IMG_0019.MOV
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

ilipo kirjoitti:
dealer kirjoitti:En tiedä ässästä mutta väykky ei pelaa oli viallinen venttiili kummassa tahansa, hukkaportilla tai EGR:ssä.
Tarkoitatko että vaikka egr on poistettu käytöstä ohjelmalla ja tulpattu niin sen venttiilin pitäs olla kuitenkin ehjä... :shock: :shock: ei kai??? vai...
Juu,kun egr poistettu ohjelmasta se silti startatessa käyttää venttiilin auki.Sen jälkeen ohjelma pyytää sitä pysymään kiinni kaikissa tilanteissa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

kilander kirjoitti:
ilipo kirjoitti:
dealer kirjoitti:En tiedä ässästä mutta väykky ei pelaa oli viallinen venttiili kummassa tahansa, hukkaportilla tai EGR:ssä.
Tarkoitatko että vaikka egr on poistettu käytöstä ohjelmalla ja tulpattu niin sen venttiilin pitäs olla kuitenkin ehjä... :shock: :shock: ei kai??? vai...
Juu,kun egr poistettu ohjelmasta se silti startatessa käyttää venttiilin auki.Sen jälkeen ohjelma pyytää sitä pysymään kiinni kaikissa tilanteissa.
mutta eikös se silloin katkasis sen alipaineen heti käynnistäessä eikä vaan vähän ajan päästä? eihän sen pitäs sitten ajaessa sitä ruveta värkkäämään poies jos sille ei oo etes pyyntiä käyttää sitä?




T.Sankari



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

.....
Viimeksi muokannut Ilpo L, 27.6.2012 15:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mistä tuossa vilimissä oli otettu tuo alipaine?

Pitäs mittoa se EGR:n asentotunnistin että antaako se oikeaa signaalia EGR auki ja kiinni.
Ilmamäärämittariahan tuossa ei ole niin se haistelee kierrätyksen toimintaa sen asentotiedon perusteella.
Siinä ERG venttiilissähän on johtoliitin josta sen vois mittoa.

WIS:stä varmasti löytys mittausohojeet.
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Alipaine on otettu alipainekellolta hukkaportille menevän letkun t-haarasta joka on tehty mittausta varten siihen.

Sankaripa vois kattua nuo mittausohojeet wissistä valamiiksi niin mää soitan aamulla puoli seittemän jäläkeen sulle :wink:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Onko jossakin koko kuvaa konepellin alta ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kuva
Kuva

Tuomonenhan se äkkiseltään on.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Kiitos kuvista !
Epäilevänä tuomaana vain tuota rintapellin säätimen seutua tiirailen, koska meillä oli siinä vika ja kerittiin melkein kaikki muu ensin epäillä.
Olettehan varmaankin tarkastanut jo, ettei ole vuotoa siihen tulevassa alipaineletkussa.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Tuo oli mikan ex-möhköstä otettu kuva, mutta ihan samanlainen mullaki on jopa samanvärinen :lol:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Wikke
Becker-spesialisti
Viestit: 1588
Liittynyt: 30.9.2005 11:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

ilipo kirjoitti:Alakaa haiskahtaan elektroniikka puolen vialle. Vika on paikallistettu hukkaportin alipainekellon puolelle eli ite kello on sökö(molemmat?) tai sitte se boksi(?)joka ohjaa tuota kelloa on syyllinen, koska alipaineet häviävät noin äkisti ja palaavat heti kun auton sammuttaa ja lähes välittömästi käynnistää uudelleen....
No mulla teki juuri siten että yhtäkkiä katosi tehot, mutta kun käytti virtoja pois ja käynnisti uudestaan, pelasi taas kuin pitääkin.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Vuotaako kenelläkään muulla tuo egr-venttiilin alipainekalvon juuresta öljyä ku laitettiin siihen kaikki letkut kiinni niin rupes tihkuun vähän?

Edit: Näyttää olevan juorureikä "pohjassa" josta se öljy tulee. Oliskohan joku o-rengas tms. joka siellä päästää vähän läpi... :?
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

EGR venttiili irti ja letku suuhun ja vähän imuja niin näkee jotta vuotaa se kalvo siellä.
Jos vuotaa---> vikatila kun se EGR:n asentotunnistin ei "näe" liikettä siellä.
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Ja jos vuotaa meneekö koko venttiili uusiksi vai pystyykö vaihtaan kalvon?? :shock:

Laitettiin kaikki alipaine letkut egr:ään takaisin paikoilleen, niin pelaa ainakin vielä normaalisti... :P Eikä katko niitä alipaineita eikä ahtopaineita...
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Uusiksihan se menee.
Ei ole tehty avattavaksi.

Myös se EGR venttiilin jumiin karstoittuminen tekee tuota kun se venttiili ei liiku kunnolla niin vikatilaahan se tyrkkää kun se asentotunnistus ei taas "näe" sen venttiilin liikettä.
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Semmonen selvis että viime kesänä kun laitettiin karalan ohjelma niin egr ei ollutkaan kokonaan pois käytöstä vaan "osittain" pois.... :shock:

No welho-karala tekas semmosen ohojelman että nyt egr on poistettu kokonaan käytöstä 8)
Ainakin toistaiseksi on toiminut oikein mutta ajellaan nyt ja kattellaan... Se alkuperäinen vika ei oo selvennyt mistä johtui :roll:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Pasille laitoin jo yyveetä mutta 2 minuuttia odoteltuani vastausta turhaan :lol: laitan tännekkin kyselyä josko jollain olisi samanlaista vuotoa pumpun ja sen kyljessä olevan "mustan laatikon" välistä. Lähtee normaalisti kylmänä käyntiin ja ajon jälkeen sammuttaa ja starttaa niin lähtee vaikeasti käyntiin ja sammuu....ilmojahan se sieltä reppii. Millainen tiiviste tuonne hommataan?

Kuva
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Siellä on O-rengas, ainakin merkkiliike ja KL osaa myydä oikean kokoisen.
Rasia on kahdella torxilla kiinni. Joskus vuoto on rasiassa :arrow: uusiksi.
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

OK

Onko tuo joku sammutinventtiilin boksi vai?
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Vuoto loppu o-renkaan vaihdolla. Aika heleppo homma oli vaihtaa jopa meikäläisellekkin :oops:

Jaa hintavertailua renkulalle: KL: 1,14 € -> VEHO 2 € eli lähes tuplasti taas merkkiliike kalliimpi... :lol:
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129, sedan, coupe, avo”