Ilipon S 300 Turbodiesel
vehe ei oo vikatilassa vaan vaatii justiisa kierroksia että vettää ja tuo ilipon 200d vertaus nyt ei aivan pijä paikkaansa kyllä se vettää sitten ku kierroksia saa muttei alhaalla oikeen mittään eli mää edelleenki veikkausin sitä ahtovuotoa ajettiin egr testi ja sitten myös se ahtopaineen tunnistimen testi ja käytettiin väykyn tunnistintaki paikallaan ku samanlainen oli niin molemmissa valiitti boost controlleria vai mikähä se olikaan, pitäs oikiasti se tulostin hommata niin vois tulostella nuita niin ei tartteis aivan ulukoa muistellaMika.T kirjoitti:Kokeilitteko ohjata staarilla sitä egr venttiiliä?
Siinä venttiilissä on sisällä asentotunnistin. Jos venttiili jumii eikä anna oikeaa "paluusignaalia" niin lyöp vikatilaan.
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Vaihdettu, mutta ei vaikutusta....Samoin tuo Sankarin ehottama ahtopaineen vuoto imusarjan ja kuuleriputken liitoksesta eliminoitu pois.Wikke kirjoitti:Mitäs tekee jos vaihtaa ristiin ne alipainekellot, vänkärin etuvalon takaa ja siitä paisarin vasemmalta puolelta? Mulla oli se vänkärin lampun takana oleva rikki, auto kulki kuin 200D pystäri.
Onko tietua tuosta paisarin vieressä olevan alipainekellon alaosasta lähtee n. 15 cm putki joka ei mene minnekkään??? Sitä joonaksen kans pyöriteltiin ja ihmeteltiin eilettäinkin....
Jos sen tulppais ja kävis koikalla....
V12
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
koittiikko että ois laittanu ilimaa sinne imusarjaan ja kuunnellu että suhiseeko se vielä sieltä?
Sitten mää lähen veikkaan sitä kattia että o tukosa ku eikös siihenki käy tuo sama homma että ei jaksa alhaalta vettää mutta sitten ku saa kierroksia niin "puskee vängellä" katin läpi tavaraa vai onko se justiisa toisinpäin kertokaas viisaammat? Loppuko se ääni sitten ku kiristit sen putken? Sieltähän kuulu justiisa samanmoinen ääni ku iliman imusarjaa käyttäs konetta...
T.Sankari
Sitten mää lähen veikkaan sitä kattia että o tukosa ku eikös siihenki käy tuo sama homma että ei jaksa alhaalta vettää mutta sitten ku saa kierroksia niin "puskee vängellä" katin läpi tavaraa vai onko se justiisa toisinpäin kertokaas viisaammat? Loppuko se ääni sitten ku kiristit sen putken? Sieltähän kuulu justiisa samanmoinen ääni ku iliman imusarjaa käyttäs konetta...
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
jos kello ois rikki niin eikait se sitten kierroksilla rupia vetämään ja alhaalla ei vejä ollenkaan?orsii- kirjoitti:Joko ootta kokkeillu että onko hukkaportin kello rikki? Eikös siitäkin tulis jottain vastaavia oireita?
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
No juurikin niin se tekee.InsaneMe kirjoitti:jos kello ois rikki niin eikait se sitten kierroksilla rupia vetämään ja alhaalla ei vejä ollenkaan?orsii- kirjoitti:Joko ootta kokkeillu että onko hukkaportin kello rikki? Eikös siitäkin tulis jottain vastaavia oireita?
T.Sankari
Hukkis kun on auki niin siivet ei saa kunnolla kyytiä kun koneelta tulee pikkukierroksilla vaan vähän pakokaasua.
Kierrosten noustessa pikkunen hukkaportti ei enää kerkeä purkaa pakokaasuja kunnolla putkeen joten siipikin alkaa saada kunnolla kyytia ja ahdot nousee.
Turbon ahtama ilmamäärä on niin valtava että ei siinä pikku suhinat haittaa. (eli ei vaikuta vetoihin)
Eri asia jos siellä on joku ahtoputki kokonaan poikki tai haljennut reippaasti.
Myös katin tukkoisuus ilmenee juuri yläkierrosten voimattomuutena.
Viimeksi muokannut Mika.T, 16.6.2012 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo ohjaa sisäilmankierron läppäää.ilipo kirjoitti:eipä meinaa vikkaa löytyä... Tuommonen irtoletku löyty vänkärin puolelta läheltä rintapeltiä.... Pitäsköhän tuon olla kiinni tuossa mötykässä jossa lukee BEHR??? Ei varmaan liity tähän tappaukseen mitta kysellään nyt ku ei muuta keksi.
® Mesen Porkkana-klubi
tyhymäki oppii joka päiväMika.T kirjoitti:No juurikin niin se tekee.InsaneMe kirjoitti:jos kello ois rikki niin eikait se sitten kierroksilla rupia vetämään ja alhaalla ei vejä ollenkaan?orsii- kirjoitti:Joko ootta kokkeillu että onko hukkaportin kello rikki? Eikös siitäkin tulis jottain vastaavia oireita?
T.Sankari
Hukkis kun on auki niin siivet ei saa kunnolla kyytiä kun koneelta tulee pikkukierroksilla vaan vähän pakokaasua.
Kierrosten noustessa pikkunen hukkaportti ei enää kerkeä purkaa pakokaasuja kunnolla putkeen joten siipikin alkaa saada kunnolla kyytia ja ahdot nousee.
Turbon ahtama ilmamäärä on niin valtava että ei siinä pikku suhinat haittaa. (eli ei vaikuta vetoihin)
Eri asia jos siellä on joku ahtoputki kokonaan poikki tai haljennut reippaasti.
Myös katin tukkoisuus ilmenee juuri yläkierrosten voimattomuutena.
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Ei vaikutusta...Mika.T kirjoitti:kokeile tukkia tuo irtoletku.
Vähän outoa on tuo käyttäytyminen ku kävin äsken testaamassa, niin paikaltaan lähdettäessä kaasu pohjassa kiihdyttäen ei meinannut vaihtaa ollenkaan 1 -> 2:selle, vasta kun löysäsi kaasua vaihtoi vaihteen. Kierrokset huusivat vaan lähes 5000 rpm:ssä.
Ja kun ajelee tasaista vauhtia 80-100 km niin tuntuu niinku tupehtuisi jos painaa kaasua enempi....sivästi painaen lähtee varovasti kiihtyyn....
Eikö se oo nyty niin, että vika on mekaaninen koska ei testerillä löytynyt mitään???
Rupesin jo miettiin tuota moottorinohjausyksikköä voisiko vika olla siellä
vai pitäskö staarin hokata se.....??? Viime kesänähän tähän laitettiin se "karalan softa"
V12
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Onko tietua mihin menee nuo numero 5:n putket? Oikean ajovalon takaa lähtee kohti rintapeltiä ja siitä ilmeisesti sisälle...onko sielläkin joku anturi?ilipo kirjoitti:Ku kattoo tuota kuvvaa, niin johonkihan nuo kaikki putket mennee, eli ei varmaan sais olla letkuja-jotka-ei johda-minnekkään...
Vai onko mulla väärä kuva?
Vikakoodien(taas) luvun jälkeen auto pelasi lähes normaalisti vähän aikaa, mutta taas ei ole kuin 0,2 baaria ahtoja. Parhaimmillaan oli 0,9 bar...
V12
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
Sprinter 316 Cdi
PLAY LOUD
viitoset on jatkuva alipainelinja joka haarautuu jarrutehostimelle menevästä isommasta putkesta.
nro 17 oikealla puolella on kuvake joka tarkoittaa sitä takaiskua joka on ennen jarrutehostinta.
Tuohon jatkuvaan alipaineeseen ois hyvä laittaa mittari näyttämään että mitä siellä linjassa tapahtuu, eli pysyykö siellä oikea alipaine kokoajan.
nro 17 oikealla puolella on kuvake joka tarkoittaa sitä takaiskua joka on ennen jarrutehostinta.
Tuohon jatkuvaan alipaineeseen ois hyvä laittaa mittari näyttämään että mitä siellä linjassa tapahtuu, eli pysyykö siellä oikea alipaine kokoajan.
-
- Viestit: 2131
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Kai sinä seurasit pari vuotta sitten minun ahtojen katoamis ilmiötä ?
Liekö sinun pyydyksessä rintapellissä sitä pientä valvovaa namiskaa, mihin kuuului tulla alipaineletku. Minun ryöhkästähän puuttui koko väliletku. Paineet kun kävi reilussa kilossa, meni vikatilaan ja jätti hukkaportin auki. Virtojen nollilla käytön jälkeen pelasi taas seuraavaan kiihdytykseen saakka.
Nyt ei mene juurikaan yli kilon, mutta pelaa kunnolla.
Liekö sinun pyydyksessä rintapellissä sitä pientä valvovaa namiskaa, mihin kuuului tulla alipaineletku. Minun ryöhkästähän puuttui koko väliletku. Paineet kun kävi reilussa kilossa, meni vikatilaan ja jätti hukkaportin auki. Virtojen nollilla käytön jälkeen pelasi taas seuraavaan kiihdytykseen saakka.
Nyt ei mene juurikaan yli kilon, mutta pelaa kunnolla.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
alipainetta sieltä kyllä ainakin tuli. Vejettiin suora linja takaiskuhaarotuskohasta valojen säätöön ja sitten hukkaportille jne. ja mitään vikkaa ei sillon ainakaan tullu ja pelas aivan oikeen. pikku lenkki käytiin ajaan myös että oli tosiaan orkkisletkutuksetki ja sen lenkin se toimi aivan normaalisti. Ahot kävi siinä piirun verran 1 bar (tai suunnilleen ku ei nuihin aina tietenkään oo luottamista ) piikkasi siis ja sitten siihen 0,9 tuntumaan se jäi ku pitemmästi veti. Oli vähän kaks projektia päällänsä ku transhitista meni laturi niin sitä tuli siinä sitten osittain värkättyä ja töihinki piti lähtä illaksi . Vähän jäi mietittyttämään että oisko se sillä suoralla letkulla sinne hukkaportin alipainerasialle toiminu pitempään ja siitä oliki ilipon kans puhetta että vetelee sinne suoraan ja käy sitten ajeleen pitemmästi että vaikuttaako se siihen.
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro