SISÄPUHALTIMEN / ILMASTOINNIN ONGELMA W211 -07 "Facelif

Valvoja: Kaapo

HannuS
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Re: SISÄPUHALTIMEN / ILMASTOINNIN ONGELMA W211 -07 "Facelif

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Rakentelin tuohin omaan potilaaseen ON-OFF-ON katkaisijan M16/32 moottorin syöttöpiuhoihin. Laitoin niihin myös virran suuntaa osoittavat LED:t.
Se tosiaankin käyttää startin jälkeen noin 5s jännitettä päällä ja sammuttaessa auton se sulkee sen kääntämällä polariteetin.
Sain tuolla kytkimellä sellaisen tilan aikaan jolloin ajaessa venttiili pysyy kiinni.
Nyt se ei enään mene jumi tilaan, mutta ei tietenkään puhalla aamuisin muuta kuin kylmää. Se ei näyttäisi yrittävän avata sitä uudelleen vaikka tulisi lämpimän tarvetta

Miten oireilee ne autot joissa vesiventtiili on jumissa? Muistelen että niitä ovat jotkut vaihtaneet W211 korin autoihin. Olisko mulla nyt osittainen jumitila tuossa venttiilissä joka saa aikaan sen että kenno onkin kuuma ja softa sekoaa kun sen ei pitäisi olla kuuma tai päinvastoin.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
dealer
Viestit: 28458
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Re: SISÄPUHALTIMEN / ILMASTOINNIN ONGELMA W211 -07 "Facelif

Viesti Kirjoittaja dealer »

Perus ilmastoinnilla alkaa tulla vain kylmää, kun vesiventtiili jumittaa. Nelialueilmastoinnilla alkaa tulla vain kuumaa ainakin taakse, en ole varma miten etuosaan.
Avatar
Jari Nysten
Viestit: 367
Liittynyt: 27.10.2010 16:19
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: SISÄPUHALTIMEN / ILMASTOINNIN ONGELMA W211 -07 "Facelif

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Mulla oli prefacessa vesiventtiili jumissa, niin takana tuli pelkkää kuumaa, edessä sai säädeltyä. 4-alue.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
® Mesen V8 Klubi
HannuS
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Re: SISÄPUHALTIMEN / ILMASTOINNIN ONGELMA W211 -07 "Facelif

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Vaihdoin kuitenkin sen vesiventtiilin. Ei ollut vaikutusta. Edelleen tulee ne samat läppähälytykset. Kaikkia moottoreita voi kyllä Starilla ohjailla aivan normaalisti ja ne ajavat päätyihin. Mutta olisko se kuitenkin siellä läppä puolella tuo ongelma?

Samoin lämpötila-anturit antavat kaikki oikeaa lukemaa koko ajan. Paitsi silloin kun jumi tila on päällä niin silloin Starikaan ei saa mitään tietoa mitä siellä on meneillään.

Olen käyttänyt siis Espanjasta tilamaani lämppärin ohjausyksikköä paikoillaan mutta sama ongelma oli senkin kanssa
PTC lämmittimen olen ottanut pois käytöstä kokonaan, koska yli puolet sen vastuksista oli jo rikki.

Luin WIS ohjeista että siellä on jokin sisäilman kosteutta poistava manööveri jonka lämmityslaite suorittaa automaatisesti. Se lämmittää ja jäähdyttää sisäkierrolla olevaa ilmaa ja poistaa siitä kosteutta sillä tavalla. Tätä se tekee juuri siinä 5-8 minuutin kohdalla liikkeelle lähdöstä laskien.
Sen kohdalla ajallisesti tuo jumiin menemis ilmiö myös tapahtuu ja sitten kun se ajanjakso on ohi, kaikki toimii taas normaalisti.
Laitoin tuon WIS tulostetun selosteen tuonne liitteeksi jpg:nä kun alkuperäistä pdf:ää ei voinut laittaa. Mullahan on siis tuo type_2 lämmönsäätö yksikkö tuossa piikkikeulassa eli facelifti mallissa
Actuator motor, automatic air conditioning task.JPG
Actuator motor, automatic air conditioning task.JPG (283.13 KiB) Katsottu 331 kertaa
Automatic_air condition and control unit_type_2.JPG
Automatic_air condition and control unit_type_2.JPG (209.77 KiB) Katsottu 324 kertaa
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
Castillo
Viestit: 747
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Re: SISÄPUHALTIMEN / ILMASTOINNIN ONGELMA W211 -07 "Facelif

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Mulla on tarkotus ensviikolla vaihtaa se vesiventtiili. Toiminta on enenevässä määrin muuttunu sellaiseksi että aamulla startista eka puolituntia ei puhalla mitään ja hohkaa kylmää. Sitten alkaa toimia normaalisti (joskus muutaman minuuti ajan sammuilee ja käynnistyy muutaman sekunnin pätkissä kunnes alkaa toimia oikein)

Raivostuttava vika, ja näemmä vesiventtiilin vaihtokaan ei tuone muutosta :(

Lähipiirissä melko monta 211 mersua ollu tai on edelleen, muutama paljonkin ajettu ja pitkällä omistuksella... eikä kellään ollu ikinä mitää häikkää lämmityslaitteessa
LR Defender 110 STW -06
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Avatar
Castillo
Viestit: 747
Liittynyt: 01.11.2006 13:47
Paikkakunta: Tavastkyro

Re: SISÄPUHALTIMEN / ILMASTOINNIN ONGELMA W211 -07 "Facelif

Viesti Kirjoittaja Castillo »

Eipä vesiventtiilin vaihto asiaa miksikään muuttanu, mikä ny oli odotettavissakin. Tympiä auto, ei mersulta tunnu enää yhtään. Lähinnä alkanu ärsyttään koko laitos. Kaksi vikaa jotka ei ropaamalla ja osia vaihtamalla muutu. Toinen on ohjaustehostimen toiminta, välillä pelaa, välillä ei oikealle kääntäessä.
LR Defender 110 STW -06
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5150
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Re: SISÄPUHALTIMEN / ILMASTOINNIN ONGELMA W211 -07 "Facelif

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve!

OT:
Tuo kosteudenpoisto toimii omien kokemuksien pohjalta niin, että ilmastointi alkaa jäähdyttää heti käynnistyksestä ja sitten menee pois päältä Hannun mainitseman muutaman minuutin päästä, vaikka ilmastointi on pois päältä. Kostealla kelillä ajaessa tuolloin tohahtaa laseihin huurua, ja kun kompressori oli rikki, niin se rohisi aluksi ja sitten hiljeni, kun toiminto meni pois päältä.

Tämä toki pre-faceliftin 4-aluekylmästöinnin kanssa...

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mou
Viestit: 1484
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Re: SISÄPUHALTIMEN / ILMASTOINNIN ONGELMA W211 -07 "Facelif

Viesti Kirjoittaja Mou »

Eikö näissä ilmastointivioissa dianostiikka näytä mitään? Näähän on kuitenkin väyläohjattuja niin se vika voi olla ihan mikä tahansa komponentissa. Mulla esim sotki nokkapellissä oleva aurinkotutka ilmastoinnin toimintaa.
Nykyiset...
CL63 AMG
Ollut joskus...
SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 lämmitys, ilmastointi.”